'Det stalinistiske styre i Nordkorea'
Fra : Poul E Hansen

Dato : 28-11-06 21:35

Den vendning er brugt tit. Men hvad er stalinisme? Jeg ville selv have
gættet på noget i retningen af kommunisme tilsat foruden 'almindelig'
korruption og politiske fængslinger med mere, også folkemord af
større eller mindre grad. Men har Nordkorea begået folkemord?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 28-11-06 22:29

Poul E Hansen wrote:
> [...]
> korruption og politiske fængslinger med mere, også folkemord af
> større eller mindre grad. Men har Nordkorea begået folkemord?

Ja, folkefjenderne er buret inde. Alle dem som ejede noget af værdi er
styrets fjender.

Dels lever hele befolkningen, med untagelse af hæren/pariet på sulte
grænsen.

Fra : Sten Schou

Dato : 28-11-06 22:29

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Kommunisme,uden stalinisme, er også korruption, politisk fængsling samt
folkemord. Stalinisme er vel blot kommunisme, udtrykt på Stalins måde.

Hilsen Sten

Fra : Poul E Hansen

Dato : 28-11-06 22:40

Sten Schou skrev:
> [...]
>
> Kommunisme,uden stalinisme, er også korruption, politisk fængsling samt
> folkemord. Stalinisme er vel blot kommunisme, udtrykt på Stalins måde.

Og hvad er så for en måde?

Fra : Sten Schou

Dato : 28-11-06 23:23

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Og hvad er så for en måde?

Den er mere rå.

Hilsen Sten

Fra : Poul E Hansen

Dato : 28-11-06 23:32

Sten Schou skrev:
> "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Og hvad er så for en måde?
>
> Den er mere rå.

Du skrev at kommunisme uden stalinisme også er folkemord mv. På
hvilken måde er stalinisme så mere rå?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-11-06 04:16

Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:

> Du skrev at kommunisme uden stalinisme også er folkemord mv. På
> hvilken måde er stalinisme så mere rå?

Tilfældige forfølgelser, deporteringer og omfattende folkedrab alt efter
hvad den kære leders psykose er i denne uge.

Staling havde det sådan med tysk-afstammende østeuropæere, og så jøder,
og så læger... g så fremdeles.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 29-11-06 12:07

Du skrev at kommunisme uden stalinisme også er folkemord mv. På
hvilken måde er stalinisme så mere rå?

Jeg kan anbefale dig at læse Kommunismens sorte bog. Her er nøje beskrevet,
hvordan kampen mod folket foregik, i næsten alle kommunismens afskygninger,
og hermed også under de forkellige ledere man havde.

Hilsen Sten

Fra : gb

Dato : 29-11-06 14:27

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in

> Jeg kan anbefale dig at læse Kommunismens sorte bog. Her er nøje

Enig. Og den fås som paperback til en lav pris.

--
GB

Fra : Lyrik

Dato : 01-12-06 12:13

[...]
+++++++++++++++++++
Komunisme skulle være et styre ledet af proletarerne imod overklassens
styre.
Det indebærer et demokratisk mål af indflydelse for befolkningen. Men det
indebærer også en undertrykkelse af de uønskede, nemlig overklassen.
Stalinisme var det at en diktator tog magten og bestemte det hele i stedet
for at det arbejdende folk havde indflydelse."Nu skal jeg nok få ram på
overklassen i jeres navn".
Han fratog folket dets indflydelse og satte sig selv i stedet.
Ligesom Saddam.
De oprettede en personkult hvor diktatoren var Gud.
Han kunne ihjælslå hvem han ville og han gjorde det ofte. Tilsidst med
paranoiaens ovetagelse af hans sjæl ventede flere og flere på at føle hans
mishag.
Inden sit sidste paranoide mordhævntogt var hans nærmeste så nervøse at de
forgav ham ifølge efterretningsoplysninger.
Men "Gud" kunne naturligvis ikke have en sådan exit. Derfor opfandt man et
hjerteanfald.

Hans efterretningssystem der havde held til at holde ham på magten i så
mange år er blevet studeret og kopieret af blandt andet præstestyret i Iran.

Hilsen
Jens