Vikinge-vold og -løgn
Fra : Bo Warming

Dato : 24-11-06 19:26

Vikinge-vold og -løgn

Vikingerne grundlagde Dublin og bidrog til opbygning af britisk
civilisation, og var erobrere hvor folk ikke havde skabt sig
sammenhængskraft og veje, så de kunne modstå erobring.

Om de var mere barbariske end andre europæere på den tid, er tvivlsomt
og yngre britiske forskere afviser munkes beretninger om plyndringer
af deres klostre, som bestillingsarbejde fra Karl d Store der
holocaustede 4500 hedninge på een dag lidt syd for den danske grænse -
og derved skabte frygt for kristen-korstog mod Harald Blåtands folk,
så han overgav sig til de barbariske munke og gjorde vor spredte
frivillige kristendom til tvungen statslig lovreligion, så vi ikke fik
tyske missionærer som militære undertvingere.

Der har nok været mere ærlighed, før vi kristnedes, og overskudsbørn
sattes åbenlyst ud til ulvene, men da fromhed forbød det, måtte man
lyve om det, for stadig at gøre det. Og man får dårlig samvittighed
ved at lyve.

Hedninge havde næppe dårligere moral, men gad ikke skjule egoisme, men
med gudegiven fremmedgørende skadelig moral, måtte man skjule den
fornuftige indefrakommende moral, og det gav skyldfølelse og
syndbevidsthed og lag på lag af selvbedrag - der skaber løgn overfor
andre.

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-11-06 20:50

Bo Warming skrev:

> Der har nok været mere ærlighed, før vi kristnedes, og overskudsbørn
> sattes åbenlyst ud til ulvene, men da fromhed forbød det, måtte man lyve
> om det, for stadig at gøre det. Og man får dårlig samvittighed ved at lyve.

Interessant tanke; man får dårlig samvittighed af at
lyve om barne mord, men ikke af barne mord.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 24-11-06 21:52

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Interessant tanke; man får dårlig samvittighed af at
> lyve om barne mord, men ikke af barne mord.

Når Romulus og REmus sattes ud til ulvene og Moses sattes ud i
sivvuggen på Nilen osv
så bør du tænke på Nis Petersen digtet om kvinden i BErlinfængslet der
dræber sit barn, og digteren bemærker blot
"Hvor må hun have lidt"

Disse såkaldte grusomheder mod en nyfødt har vist altid været
instinktive handlinger, hvor underbevidstheden klogt har vidst, at et
fortsat liv var en STØRRE grusomhed, fordi der ikke var mad til barnet
el lign.

Så man har ladet "Gudsdom" afgøre.

" Hellig grusomhed; En mand gik med et nyfødt barn i sine
hænder hen til en hellig mand og spurgte: Hvad skal jeg gøre med dette
barn? Det er sølle og misdannet og har ikke nok liv i sig til at dø
af". "Slå det ihjel" råbte den hellige med en skrækkelig stemme, "Slå
det ihjel og hold det derpå gennem tre dage og tre nætter i dine arme
, så at du gør dig et minde derom, da skal du aldrig igen avle et
barn, hvis ikke tiden er inde for dig til at avle". Da manden havde
hørt dette, gik han skuffet bort, men mange bebrejdede den hellige, at
han havde rådet til en grusomhed, for han havde rådet til at slå
barnet ihjel! "Men er det ikke mere grusomt at lade det leve?" sagde
den hellige." Nietzsche

På Chr4 - eller Struensee s ? - tid lod man vajsenhuset have en
kattelem hvor en nyfødt kunne proppes ind, for en af de vigtigste
årsager til henrettelser af kvinder var at de dræbte deres barn i det
skjulte

Ville du ønske en mor, der adlyder sine instinkter brænde som heks
eller ?

Jeg hader ikke noget menneske, muslimer incl, men jeg hader
rethaveriskhed, DØMMESYGE, forargelse, farisæisme "Tak Gud at jeg ikke
er som barnemordersker og løgnere"

"Den der fordømmer de misinformerende, er den der aldrig har haft brug
for selv at lyve" skrev Nietzsche

Hvis man skaber et samfund hvor der ikke fordømmes - incl pædofili -
bliver der mindre at fordømme. Se Japan.

Fra : Bertel Brander

Dato : 25-11-06 00:00

Bo Warming skrev:
> [...]
> instinktive handlinger, hvor underbevidstheden klogt har vidst, at et
> fortsat liv var en STØRRE grusomhed, fordi der ikke var mad til barnet

Endnu et glødende forsvar for barnemord fra BW's side.
Der er ikke noget der er mere grusomt end at slå et barn
ihjel.

> [...]
> skjulte
>
> Ville du ønske en mor, der adlyder sine instinkter brænde som heks eller ?

Jeg vil ønske at ingen forælder føler sig nødsaget til at
slå sit barn ihjel, der findes altid bedre løsninger.
Jeg har ingen ønske om hævn over forældre der er kommet
i en situation de ikke kan overskue, de har brug for hjælp.

> [...]
> er som barnemordersker og løgnere"
>
> "Den der fordømmer de misinformerende, er den der aldrig har haft brug

Forældre der slår deres barn ihjel er ikke misinformerede, de er
mordere.

Der findes ingen grund til at forsvare barnemord.

--
Just another homepage:
http://damb.dk