Fonte
Fra : Mette Frederksen

Dato : 25-06-01 20:18

Hejsa!

inden jeg formaterede min comp havde jeg en hel del flere fonte i min
frontpage som faktisk også så flotte ud på internettet.

Er der nogen der ved hvor man kan finde nogle fonte som kan bruges i
frontpage? Jeg har nogle gange været uheldig at bruge nogle fonte som så
helt anderledes ud i min browser end da jeg lavede siden i frontpage.

På forhånd tak
Mette

--
\!/
(@ @)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-06-01 23:07

Mon, 25 Jun 2001 21:18:07 +0200, skrev "Mette Frederksen"
<rollike@frederiksen.mail.dk>:

> [...]
>frontpage som faktisk også så flotte ud på internettet.

>Er der nogen der ved hvor man kan finde nogle fonte som kan bruges i
Frontpage kan bruge alle fonte som ligger i fontsmappe.

Brug f.eks. http://www.google.com og søg efter free fonts.

>Jeg har nogle gange været uheldig at bruge nogle fonte som så
>helt anderledes ud i min browser end da jeg lavede siden i frontpage.

Du skal bare være opmærksom på, at for at brugerne af dine sider
kan se den flotte font, du har fundet på nettet, selv skal have
den installeret på sin maskine, ellers ser de bare en
standardfont.

Microsoft har et program, Weft, som kan inkludere fonte på en
hjemmeside, men det er ikke så anbefalesværdigt, siderne bliver
tungere og det virker kun med IE 4 og nyere.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : E. Schou

Dato : 28-06-01 14:51

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark
> Bruger din udgave af Outlook Express Sv: i svar?
> Så ser en stor del af gruppens brugere ikke dit svar.

Jeg er selv stødt på samme problem og fik et mindre chok, da jeg så min
ellers meget pæne side (min mening).
Hvilken type skrift skal bruges for at man kan være helt sikker på, at
alle "surfere" ser den og findes der evt. en metode til at låse
skrifttyper på ?

E. Schou

www.schouwebcoins.dk

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-06-01 16:52

Thu, 28 Jun 2001 13:51:17 +0000 (UTC), skrev E. Schou
<es@pc.dk>:

>Jeg er selv stødt på samme problem og fik et mindre chok, da jeg så min
>ellers meget pæne side (min mening).

Nej, der findes ingen fontyper, som med sikkerhed findes på alle
maskiner (mac og linux bruger andre fonte), derfor definerer man
normalt en font-family, så får man en font, der er så tæt på den
ønskede som mulige.

F.eks.:
font-family: Verdana, Arial, Geneva, sans-serif;

Verdana findes på de fleste Windowsmaskiner.
Arial ligner meget og bruges af ældre Windows samt Linux.
Geneva er til mac.
Skulle ingen af disse være vises så en sans-serif font, som er en
font uden fødder.

>Hvilken type skrift skal bruges for at man kan være helt sikker på, at
>alle "surfere" ser den og findes der evt. en metode til at låse
>skrifttyper på ?

Som skrevet ovenfor: nej.
Og hvis folk vil, så kan de i deres browsere sætte siderne til at
blive vist med en bestemt font.

Kun hvis du laver teksten som grafik, er du helt sikker på at den
bliver vist ens.
Men det er en dårlig løsning, men kan dog bruges til f.eks.
overskrifter.