Hvem vogter vogterne?
Fra : @

Dato : 18-11-06 12:47

Min respekt for politiet bliver efterhånden mindre og mindre

<<<<<
http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article244621.ece
lige nu vajer dumhedens banner stoltest over Midtsjælland, nærmere
betegnet hos Ringsted Politi.

HER HAR DE lokale snushaner brugt et halvt år på ikke at opklare,
hvorvidt rigspolitichef Torsten Hesselbjerg og hans chauffør i maj
kørte alt for hurtigt over Sjælland.

Umiddelbart ligner det ellers en veldokumenteret fartforseelse, idet
politichefens racerkørsel på offentlig vej blev filmet af en 31-årig
mand, der lå bag fartbøllerne. Men det var ikke nok for
intelligentsiaen i Ringsted Politi, der sammen med Statsadvokaten
afviste den fremsendte filmkopi som bevis. Den kunne jo være
forfalsket!

Den 31-årige fremskaffede derfor den originale optagelse, og den skal
til undersøgelse på Teknologisk Institut, inden politifolkene i
Ringsted kan komme videre med deres langstrakte efterforskning mod
politichefen og hans chauffør..

LANGT HURTIGERE har de sjællandske ordenshåndhævere været, når det
gælder om at straffe ham, der formastede sig til at afsløre deres
øverste chefs ilsomme færd på de danske veje.

Senest har han fået at vide, at han står til en bøde, fordi han ikke
kan huske identiteten på den chauffør, der kørte bilen, da de to
forfulgte rigspolitichefen. Ham vil Ringsted Politi meget gerne have
navnet på, da han står til en kæmpe fartbøde!

HER TRÆNGER et par spørgsmål sig unægteligt på: Hvis manden, der lå i
halen på rigspolitichefens bil, kørte alt for stærk, må det samme jo
gælde rigspolitichefen og hans chauffør. Så hvorfor har Ringsted
Politi foreløbig brugt et halvt år på at træde vande i sagen om
korpsets topfigur, mens fotografens forseelse kan klares på få uger?
Og hvorfor stanger politiet ikke bare en bøde ud til politichefen
og/eller hans chauffør, når de er så sikre på, at deres forfølgere har
kørt alt for stærkt?

Det har vi naturligvis spurgt om hos Ringsted Politi, hvor
vicepolitimester Jens Tolum Christensen ikke forstår spørgsmålene, der
ellers burde være til at fatte for alle med normal begavelse.

Han mener, der er tale om to usammenlignelige sager.

HER ER VI muligvis tæt på den ubehagelige sandhed om misforholdet
mellem ulysten til at straffe politichefen og den ihærdighed, hvormed
politiet har forfulgt den fotograf, der afslørede de ubehagelige
kendsgerninger.

Det er meget sandsynligt, at den korpsånd, der bliver banket ind i
knolden på enhver politimand gør, at de to sager opfattes som
usammenlignelige. At der med andre ord som en selvfølge tages større
hensyn til en overordnet end til en almindelig borger, der frækt
bilder sig ind, at også rigspolitichefen skal overholde landets love.

En sådan indstilling er virkelig dummere, end landets justitsminister
burde tillade.
<<<<<
/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 18-11-06 12:55

In news:gistl2lsme6q5idf1g82j0j77ie5ml52b0@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> Det har vi naturligvis spurgt om hos Ringsted Politi, hvor
> vicepolitimester Jens Tolum Christensen ikke forstår spørgsmålene, der
> ellers burde være til at fatte for alle med normal begavelse.

Han burde så fyres, da han er ualmindelig dum, hvis det forholder sig sådan.

> [...]
> mellem ulysten til at straffe politichefen og den ihærdighed, hvormed
> politiet har forfulgt den fotograf, der afslørede de ubehagelige

Politiet beskytter bare sig selv, det er en myte de ikke er korrupte.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 18-11-06 16:18

> [...]
> sådan.

> Politiet beskytter bare sig selv, det er en myte de ikke er korrupte.

er desværre nødt til at give dig ret.

Jeg har kendskab til en betjent i roskilde der via nettet truer mennesker
der ikke er nige med ham, og giver andre oplysninger der sætter folk i stand
til at føre trusler ud i livet. Ja sågar hackning er han involveret i.

jeg har også kendskab til at der er indgivet anmeldelse i hele 3 forskellige
politikredse mod manden, men i ingen af tilfældene har polititet ønsket at
tage sagen op. Det vil sige når man præsenterer materialet for dem så er de
ikke i tvivl om at det her skamer en alvorlig sag, men så snart de får
gravet i ssagen og finder frem til manden, så dør sagen stille og roligt.
Jeg undrer mig meget over disse kursskifte

Peter

Fra : Alucard

Dato : 18-11-06 13:02

On Sat, 18 Nov 2006 12:47:10 +0100, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>Umiddelbart ligner det ellers en veldokumenteret fartforseelse, idet
>politichefens racerkørsel på offentlig vej blev filmet af en 31-årig
>mand, der lå bag fartbøllerne.

Nu var det altså ikke pilitichefen der kørte for stærkt, men hans
chauffør....

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-11-06 13:20

Alucard wrote:
> Nu var det altså ikke pilitichefen der kørte for stærkt, men hans
> chauffør....

Det ændrer vel ikke på at sagen træder vande? :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : @

Dato : 18-11-06 13:36

On 18 Nov 2006 12:20:20 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Det ændrer vel ikke på at sagen træder vande? :)

næ, den sag lugter langt væk

politiet har åbenbart til til at skrive bøde til den budbringer der
bringer ubehagelige oplysninger

men selve oplysningerne har man bare ikke tid til at tage sig af, da
det involverer kolleger

/Albert Camus/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-11-06 13:42

@ wrote:
> politiet har åbenbart til til at skrive bøde til den budbringer der
> bringer ubehagelige oplysninger

De to fartbøder jeg fik i Ringsted Politikreds i min vilde "ungdom"
for ca. 5 år siden kom ihvertfald frem med rimeligt god fart.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : @

Dato : 18-11-06 13:26

On Sat, 18 Nov 2006 13:01:50 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Nu var det altså ikke pilitichefen der kørte for stærkt, men hans
>chauffør....

og?

alligevel kan man finde ud af at give bøde til filmmanden - en bøde
for hvad

men man kan ikke finde ud af at få klarlagt om den bil som blev filmet
kørte for stærkt

<<<
[...]

hvordan kan Ringsted politi fastslå at føreren af filmbilen står til
en kæmpe fartbøde, når føreren af den filmede bil endnu ikke har fået
en bøde?

Ringsted politi stinker i denne sag langt væk at sammenspisthed og
korruption

/Albert Camus/

Fra : Alucard

Dato : 18-11-06 16:39

On Sat, 18 Nov 2006 13:26:14 +0100, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>og?

Du skrev "politichefens racerkørsel", hvilket er noget vrøvl...

> [...]
>
>hvordan kan Ringsted politi fastslå at føreren af filmbilen står til
>en kæmpe fartbøde, når føreren af den filmede bil endnu ikke har fået

"Forfølgerbilen" filmede sit eget speedometer...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-11-06 13:20

@ wrote:
> Min respekt for politiet bliver efterhånden mindre og mindre
cut: blablabla.

Det er jo ikke nogen hemmelighed at de beskytter hinanden, hvor
mange betjente har nogensinde fået straf af betydning for
uretmæssigt at slå/skyde folk uden grund?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Alucard

Dato : 18-11-06 16:40

On 18 Nov 2006 12:19:35 GMT, Hans Joergensen

>cut: blablabla.
>
>Det er jo ikke nogen hemmelighed at de beskytter hinanden, hvor
>mange betjente har nogensinde fået straf af betydning for
>uretmæssigt at slå/skyde folk uden grund?

Hvor mange betjente render lige rundt og skyder folk uden grund...???

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-11-06 16:53

Alucard wrote:
> Hvor mange betjente render lige rundt og skyder folk uden grund...???

"Skyd efter benene", det kan godt være de følte sig presset, men det
giver ikke grund til at skyde ind i en menneskemængde hvor de ikke
kan vide hvad de rammer.

Er det ikke også lige voldsomt nok at skyde en flugtbilist?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : @

Dato : 18-11-06 17:08

On 18 Nov 2006 15:52:46 GMT, Hans Joergensen
> [...]

>kan vide hvad de rammer.
>
>Er det ikke også lige voldsomt nok at skyde en flugtbilist?

nej absolut ikke, flugtbilisten kunne jo køre dig ihjel hvis politiet
ikke stopper vedkommende

/Albert Camus/

Fra : gb

Dato : 18-11-06 17:45

"@" <1[at]invalid.net> wrote in

> [...]

Der var jo desværre ingen af de autonome skiderikker, som blev
alvorligt såret.

--
GB

Fra : @

Dato : 18-11-06 22:56

On Sat, 18 Nov 2006 16:45:11 GMT, gb <nospam@no.invalid> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> wrote in

>Der var jo desværre ingen af de autonome skiderikker, som blev
>alvorligt såret.

det kan slet ikke lade sig gøre, da de autonome ikke har nogen vitale
dele

/Albert Camus/

Fra : gb

Dato : 19-11-06 00:07

"@" <1[at]invalid.net> wrote in

> det kan slet ikke lade sig gøre, da de autonome ikke har nogen
> vitale dele

Røven, måske?

--
GB

Fra : @

Dato : 19-11-06 10:09

On Sat, 18 Nov 2006 23:07:19 GMT, gb <nospam@no.invalid> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> wrote in

>Røven, måske?

ja uden den var de sgu på skideren

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 18-11-06 18:40

In news:6tbul21e7p342qbbmpkuur1dm4c52oa5mi@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> nej absolut ikke, flugtbilisten kunne jo køre dig ihjel hvis politiet
> ikke stopper vedkommende

Bevis den påstand ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 18-11-06 23:01

On Sat, 18 Nov 2006 18:40:12 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:6tbul21e7p342qbbmpkuur1dm4c52oa5mi@4ax.com,
>@ <1[at]invalid.net> typed:

>Bevis den påstand ;)

lær at læse

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 18-11-06 23:44

In news:ij0vl2p0tqa1l12iim3nlmm64bmgk9ucre@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:
> lær at læse

Det kan jeg sagtens, men dit svar fortæller mig du ikke kan bevise den
påstand.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : gb

Dato : 19-11-06 00:08

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in

> In news:ij0vl2p0tqa1l12iim3nlmm64bmgk9ucre@4ax.com,
> @ <1[at]invalid.net> typed:
>
> Det kan jeg sagtens, men dit svar fortæller mig du ikke kan bevise
> den påstand.

Så, i to. Skæld ud på muhamserne i stedet for.

--
GB

Fra : @

Dato : 19-11-06 10:06

On Sat, 18 Nov 2006 23:44:03 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:ij0vl2p0tqa1l12iim3nlmm64bmgk9ucre@4ax.com,
>@ <1[at]invalid.net> typed:
>
>Det kan jeg sagtens, men dit svar fortæller mig du ikke kan bevise den
>påstand.

bevise at en flugtbilist kan køre nogen over?

du kan jo så i stedet bevise at det ikke kan finde sted

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 19-11-06 11:22

In news:0i70m213cda8bs4hu9j94h9ncdk9j7ek31@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:
> bevise at en flugtbilist kan køre nogen over?

Nej at en flugtbillist skulle have større sandsynlighed for at køre flere
over.

> du kan jo så i stedet bevise at det ikke kan finde sted

Næ, men kan heller ikke bevise at en endnu ikke flugt billist kan køre nogen
over.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 19-11-06 15:02

On Sun, 19 Nov 2006 11:21:34 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>over.

>Næ, men kan heller ikke bevise at en endnu ikke flugt billist kan køre nogen

og det har jeg heller ikke påstået

lær at læse

/Albert Camus/

Fra : Alucard

Dato : 18-11-06 17:39

>"Skyd efter benene", det kan godt være de følte sig presset, men det
>giver ikke grund til at skyde ind i en menneskemængde hvor de ikke
>kan vide hvad de rammer.

Når de ikke kan dræbe en eneste person med over 100 skud, så har de jo
ikke "bare skudt ind i mængden uden grund".....

>Er det ikke også lige voldsomt nok at skyde en flugtbilist?

Næh... Hvis biltyven ikke stopper når han bliver opdaget, så mener
jeg at brug af våben, for at stoppe ham, er rimeligt...

Hvis biltyven overgiver sig med det samme, så bliver han jo ikke
skudt....

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-11-06 17:50

Alucard wrote:
> Når de ikke kan dræbe en eneste person med over 100 skud, så har de jo
> ikke "bare skudt ind i mængden uden grund".....

Jeg kan ikke umidbart se hvad det har med noget at gøre at de er så
heldige ikke at ramme specielt mange..

> [...]
> jeg at brug af våben, for at stoppe ham, er rimeligt...
> Hvis biltyven overgiver sig med det samme, så bliver han jo ikke

Der er stadig en tendens til at politiet bruger skydevåben mere end
tidligere.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Alucard

Dato : 18-11-06 17:59

On 18 Nov 2006 16:49:38 GMT, Hans Joergensen

>Jeg kan ikke umidbart se hvad det har med noget at gøre at de er så
>heldige ikke at ramme specielt mange..

Var det ikke kun en halv snes personer de ramte...?

>Der er stadig en tendens til at politiet bruger skydevåben mere end
>tidligere.

Måske fordi forbryderne bliver mere voldelige/farlige...?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-11-06 18:04

Alucard wrote:
> Var det ikke kun en halv snes personer de ramte...?

De ramte vist 11, men det er fanme også et mirakel.

En del af skudene blev fyret af oppe i luften, det er stort set lige
så farligt som at skyde lige frem, projektiler står ikke ligefrem
stille når de kommer ned igen, et eller andet tilfældigt sted i
København.

> Måske fordi forbryderne bliver mere voldelige/farlige...?

En flugtbilist er vel fx. ikke meget mere farlig idag end han var
for 10 år siden?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Alucard

Dato : 18-11-06 21:38

On 18 Nov 2006 17:03:56 GMT, Hans Joergensen

>De ramte vist 11, men det er fanme også et mirakel.
>
>En del af skudene blev fyret af oppe i luften, det er stort set lige
>så farligt som at skyde lige frem,

Gu er de da ej....

En "nedfalds"-kugle's havtighed er da VÆSENTLIGT lavere end et "direct
hit".....

>projektiler står ikke ligefrem
>stille når de kommer ned igen, et eller andet tilfældigt sted i
>København.

Nej, du kan godt få en bule hvis du bliver ramt i hovedet...

>En flugtbilist er vel fx. ikke meget mere farlig idag end han var
>for 10 år siden?

JO...!!!

De er mere ligeglade med alle andre, end de var for 10 år siden...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-11-06 10:38

Alucard wrote:
> Gu er de da ej....
> En "nedfalds"-kugle's havtighed er da VÆSENTLIGT lavere end et "direct
> hit".....

http://www.ddre.dk/foftnyt/fn1997/nr2-97/projektiler.html

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : N_B_DK

Dato : 19-11-06 11:29

In news:slrnem09fj.evv.haj@HAL6000.bananas.dk,
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> typed:
> http://www.ddre.dk/foftnyt/fn1997/nr2-97/projektiler.html

Den side glemmer bare EN ting, når et projektil ryger ned igen, så er der
lige en luftmodstand man ikke kan se bort fra (de skriver en dyrelæge blev
dræbt, ja af en kugle der var direkte, den var ikek skudt op i luften, og
derfor er det et direkte hit).

Mythbysters viste et eksempel hvor man kaster en mønt ud fra et højhus, og
kan sagtens sammenlignes, de fandt frem til den hastighed hvor mønten havde
sin maks nedfaldshastighed, og den kunne ikke dræbe nogen, derfor virker det
besynderligt hvis en ting med mindre masse skulle kunne.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-11-06 12:19

N_B_DK wrote:
> [...]
> sin maks nedfaldshastighed, og den kunne ikke dræbe nogen, derfor virker det
> besynderligt hvis en ting med mindre masse skulle kunne.

En mønt har rimeligt anderledes aerodynamiske egenskaber i
sammenligning med et projektil.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : N_B_DK

Dato : 19-11-06 13:02

In news:slrnem0fct.evv.haj@HAL6000.bananas.dk,
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> typed:
> En mønt har rimeligt anderledes aerodynamiske egenskaber i
> sammenligning med et projektil.

Ja men det ændrer ikke på at den vil tumble rundt og derfor vil den have en
meget større luftmodstand end når den er i rotation, og derved ikke tumbler
rundt.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-11-06 13:50

N_B_DK wrote:
> Ja men det ændrer ikke på at den vil tumble rundt og derfor vil den have en
> meget større luftmodstand end når den er i rotation, og derved ikke tumbler
> rundt.

Hvad får dig til at tro at projektilet holder op med at rotere? med
mindre man skyder _MEGET_ lodret op, så vil projektilet bevæge sig i
en bue.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : @

Dato : 19-11-06 15:06

On Sun, 19 Nov 2006 11:28:55 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>sin maks nedfaldshastighed, og den kunne ikke dræbe nogen, derfor virker det
>besynderligt hvis en ting med mindre masse skulle kunne.

nu findes der både små mønter og store projektiler - og omvendt

og mønters ballistiske egenskaber er langt ringere end projektilers

nu findes der eksempler på folk som enten er dræbt eller kommet
alvorligt tilskade ved at blive ramt af projektiler i frit fald

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 19-11-06 15:16

In news:b0p0m2tfimad46uqls8pea2gi9p15ru3pa@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> nu findes der eksempler på folk som enten er dræbt eller kommet
> alvorligt tilskade ved at blive ramt af projektiler i frit fald

Henvis til et ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 19-11-06 15:40

On Sun, 19 Nov 2006 15:15:44 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:b0p0m2tfimad46uqls8pea2gi9p15ru3pa@4ax.com,
>@ <1[at]invalid.net> typed:

>Henvis til et ?

det ER allerede gjort tidligere i tråden

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 19-11-06 15:50

In news:s5r0m2phfc8ivotk253j58kc769utvru3e@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:
> det ER allerede gjort tidligere i tråden

Citat:

En dyrlæge blev dræbt sidste år, da han gik en tur på stranden ved
Vesterhavet. Projektilet kom fra en skydning, der blev gennemført af en
civil skytteforening, hvor skudretningen under en feltskydning fejlagtigt
var drejet ca. 90 grader fra det planlagte. Han blev ramt på en afstand af
over 2 km af et projektil, der blev skudt op i en lav vinkel.

En lav vinkel og at skyde op i luften er godt nok ikke det samme.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 19-11-06 16:12

On Sun, 19 Nov 2006 15:49:58 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>over 2 km af et projektil, der blev skudt op i en lav vinkel.
>
>En lav vinkel og at skyde op i luften er godt nok ikke det samme.

og hvorfor vælger du lige det eksempel fra linket?

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 19-11-06 17:10

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> nu findes der eksempler på folk som enten er dræbt eller kommet
> alvorligt tilskade ved at blive ramt af projektiler i frit fald

Jamen når nu projektiler i frit fald er så farlige---
Så var det jo nok derfor piloterne i første verdenskrig læssede skovlfulde
af sådanne ud over fjenden?
I stedet for experimentelle bomber?

Nå - nej - forresten--
Det gjorde de vist ikke--
Hvorfor mon ikke?

MVH
Egon

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-11-06 23:28

Egon Stich wrote:
> Jamen når nu projektiler i frit fald er så farlige---
> Så var det jo nok derfor piloterne i første verdenskrig læssede skovlfulde
> [...]

Bomber er nok trods alt mere træfsikre, i øvrigt virker projektiler
bedre når de er i rotation, og det kommer de jo ikke bare fordi man
smider dem ud fra et fly.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Egon Stich

Dato : 20-11-06 14:00

> Bomber er nok trods alt mere træfsikre, i øvrigt virker projektiler
> bedre når de er i rotation, og det kommer de jo ikke bare fordi man
> smider dem ud fra et fly.
>
> // Hans

Du tror altså, at tyngdekraften "virker bedre" på et emne i rotation?

MVH
Egon

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-11-06 14:26

Egon Stich wrote:
> Du tror altså, at tyngdekraften "virker bedre" på et emne i rotation?

Det er ihvertfald mere aerodynamisk når det holder sig med spidsen
forrest ;)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : @

Dato : 20-11-06 16:36

On 20 Nov 2006 13:25:51 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Det er ihvertfald mere aerodynamisk når det holder sig med spidsen
>forrest ;)

et areodynamisk projektil skudt lodret op kommer ned stadig roterende
med spidsen pegende opad

/Albert Camus/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-11-06 17:29

@ wrote:
> et areodynamisk projektil skudt lodret op kommer ned stadig roterende
> med spidsen pegende opad

Du antager jo så at betjentene skød 100% lodret op i luften?
De skal ikke skyde meget skævt før det går over i en bue.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : N_B_DK

Dato : 20-11-06 18:11

In news:slrnem3lua.uek.haj@HAL6000.bananas.dk,
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> typed:

> Du antager jo så at betjentene skød 100% lodret op i luften?

Hvilket i praksis er umuligt, da der lige er nogle ting kaldet luft og vinde
at tænke på ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Alucard

Dato : 20-11-06 18:58

On Mon, 20 Nov 2006 18:11:12 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Hvilket i praksis er umuligt, da der lige er nogle ting kaldet luft og vinde
>at tænke på ;)

Og bygninger...

Den oprindelige påstand om farlighed, drejede sig om København...

Fra : @

Dato : 20-11-06 19:59

On Mon, 20 Nov 2006 18:57:58 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Og bygninger...

lodret over de politifolk som skød varselsskud!!?

/Albert Camus/

Fra : Alucard

Dato : 20-11-06 20:19

On Mon, 20 Nov 2006 19:59:26 +0100, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>lodret over de politifolk som skød varselsskud!!?

Hans skrev jo: "De skal ikke skyde meget skævt før det går over i en
bue.".....

I København skal man heller ikke skyde ret skævt før man rammer en
bygning (enten når kuglen er på vej op eller på vej ned).....

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-11-06 00:40

Alucard wrote:
> I København skal man heller ikke skyde ret skævt før man rammer en
> bygning (enten når kuglen er på vej op eller på vej ned).....

Og det vil naturligvis være helt fint, fordi man ser jo aldrig at
folk hænger ud af vinduer når der er ballade i gaderne, det gjorde
de til Reclaim The Streets, og det vil de sikkert gøre igen. Jeg ved
ikke om folk gjorde det den 18. maj, men det vil jeg da umidbart
tro.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Alucard

Dato : 21-11-06 06:35

On 20 Nov 2006 23:39:55 GMT, Hans Joergensen

> [...]
>de til Reclaim The Streets, og det vil de sikkert gøre igen. Jeg ved
>ikke om folk gjorde det den 18. maj, men det vil jeg da umidbart

Der var vist ingen af dem der "hang ud af vinduet" der blev ramt...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-11-06 07:44

Alucard wrote:
> Der var vist ingen af dem der "hang ud af vinduet" der blev ramt...

Næh, hovedparten af de 113 skud blev vel også fyret af ind i
folkemængden ;) (det er naturligvis spekulation og skal ikke ses som
andet)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Alucard

Dato : 21-11-06 09:58

On 21 Nov 2006 06:44:21 GMT, Hans Joergensen

>Næh, hovedparten af de 113 skud blev vel også fyret af ind i
>folkemængden ;)

Det er jo beviseligt løgn...

Du kan sgu da ikke fyre 60+ skud ind i en folkemængde og kun ramme
11...

>(det er naturligvis spekulation og skal ikke ses som
>andet)

Spekuler du bare videre....

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-11-06 12:52

Alucard wrote:
> Det er jo beviseligt løgn...

Beviseligt? næh, formodentligt er vist ordet du leder efter her.

> Du kan sgu da ikke fyre 60+ skud ind i en folkemængde og kun ramme
> 11...

Hvis man bare skyder tilstrækkeligt dårligt/lavt/skævt.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Alucard

Dato : 21-11-06 14:26

On 21 Nov 2006 11:52:15 GMT, Hans Joergensen

>Beviseligt? næh, formodentligt er vist ordet du leder efter her.

Nej... BEVISELIGT....

>Hvis man bare skyder tilstrækkeligt dårligt/lavt/skævt.

Dårligt...? Du kan da skyde med lukkede øjne og stadig ramme noget...

Lavt...? Så rammer kuglen asfalten og kommer "op" igen...

Skævt...? Så rammer du da bare manden ved siden af....

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-11-06 14:48

Alucard wrote:
> Nej... BEVISELIGT....

Ok, så bevis det.. ?

> Lavt...? Så rammer kuglen asfalten og kommer "op" igen...

Gør den nu også det, og vil den ikke miste temmeligt meget fart, og
i øvrigt blive deform.

> Skævt...? Så rammer du da bare manden ved siden af....

Eller ind i en væg.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : N_B_DK

Dato : 21-11-06 15:03

In news:slrnem60sg.1vq.haj@HAL6000.bananas.dk,
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> typed:
> Gør den nu også det, og vil den ikke miste temmeligt meget fart, og
> i øvrigt blive deform.

Har du aldrig slået "smuttere" når du har været på stranden ? det er præcis
det samme, og jo lavere nedslagsvinkel jo mindre effekt vil den afsætte ved
kontakt med jorden/asfalten.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Alucard

Dato : 21-11-06 15:17

On 21 Nov 2006 13:48:00 GMT, Hans Joergensen

>Ok, så bevis det.. ?

>Gør den nu også det, og vil den ikke miste temmeligt meget fart, og
>i øvrigt blive deform.

Men STADIG ramme nogen....

>Eller ind i en væg.

Du sagde at de skød ind i en menneskemængde....

Fra : Alucard

Dato : 21-11-06 15:18

On Tue, 21 Nov 2006 15:03:00 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Har du aldrig slået "smuttere" når du har været på stranden ? det er præcis
>det samme, og jo lavere nedslagsvinkel jo mindre effekt vil den afsætte ved
>kontakt med jorden/asfalten.

Ja, jeg vil nødigt stå i vejen for kuglen når den kommer op fra
asfalten igen....

Fra : @

Dato : 21-11-06 16:14

> [...]
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Ok, så bevis det.. ?

>Gør den nu også det, og vil den ikke miste temmeligt meget fart, og

og sådan en opspringer vil DU meget nødig rammes af, kan jeg betro dig

>Eller ind i en væg.

nej

du får samme problemstilling som med skud ned på vejen

og din påstand var at hovedparten af skuddene var ind i folkemængden

var det slet ikke sådan alligevel?

/Albert Camus/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-11-06 16:16

Alucard wrote:
> Du sagde at de skød ind i en menneskemængde....

Jaja, det findes skam på film.. lige som det også findes på film at
civilbetjente smed med brosten efter demonstranter.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : @

Dato : 21-11-06 16:21

On 21 Nov 2006 15:15:38 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Jaja, det findes skam på film.

link?

> lige som det også findes på film at
>civilbetjente smed med brosten efter demonstranter.

og hvad har DU nu lige pludselig mod folk der bruger
brostensargumenter?

den slags har dine forbrydervenner på Nørrebro da brugt i mange år

man kan vel sige at de for en gangs skyld fik svar i forhold til
hvordan de spurgte

/Albert Camus/

Fra : Alucard

Dato : 21-11-06 18:27

On 21 Nov 2006 15:15:38 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Jaja, det findes skam på film..

Ja et par håndfulde, men IKKE som du påstod: "hovedparten af de 113
skud blev vel også fyret af ind i folkemængden".....

>lige som det også findes på film at
>civilbetjente smed med brosten efter demonstranter.

Det har jeg ikke set.... Link...?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-11-06 09:34

Alucard wrote:
> Det har jeg ikke set.... Link...?

Der ligger noget arkivmatriale på localeyes.

http://www.localeyes.dk/article873.html

Hen imod slutningen i videoen ser man mindst en civilklædt betjent
der kaster med brosten. (jeg kan ikke huske om der er flere dér, men
det er svjh også beskrevet i politiets afhandling efter de havde
efterforsket sig selv dengang i 93)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Alucard

Dato : 22-11-06 10:24

On 22 Nov 2006 08:33:34 GMT, Hans Joergensen

Ok...

Fra : @

Dato : 21-11-06 16:11

On 21 Nov 2006 11:52:15 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Beviseligt? næh, formodentligt er vist ordet du leder efter her.

>Hvis man bare skyder tilstrækkeligt dårligt/lavt/skævt.

snak hellere om noget andet,
det her har du absolut ikke forstand på

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 20-11-06 19:54

On 20 Nov 2006 16:28:58 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Du antager jo så at betjentene skød 100% lodret op i luften?
>De skal ikke skyde meget skævt før det går over i en bue

næ, men skyder de i en vinkel over 33-35 grader komme projektilet ikke
med spidsen forrest

det kan også være ret ligegyldigt når det drejer sig om
pistolammunition

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 20-11-06 18:10

In news:voi3m29g010ao83mihqvo73fl0bjamf8cv@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> et areodynamisk projektil skudt lodret op kommer ned stadig roterende
> med spidsen pegende opad

Hvad i luften mener du der opretholder denne rotation ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 20-11-06 19:58

On Mon, 20 Nov 2006 18:10:19 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:voi3m29g010ao83mihqvo73fl0bjamf8cv@4ax.com,
>@ <1[at]invalid.net> typed:

>Hvad i luften mener du der opretholder denne rotation ?

hvem har påstået at den bliver opretholdt?

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 20-11-06 21:33

In news:chu3m2p3980nmlm4t0cubrfabludjkjrkk@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

Det har du i news:voi3m29g010ao83mihqvo73fl0bjamf8cv@4ax.com

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 20-11-06 22:09

On Mon, 20 Nov 2006 21:33:23 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:chu3m2p3980nmlm4t0cubrfabludjkjrkk@4ax.com,
>@ <1[at]invalid.net> typed:

>Det har du i news:voi3m29g010ao83mihqvo73fl0bjamf8cv@4ax.com

nej jeg skrev at projektilet stadig roterede

at opretholde rotationen er noget ganske andet, da
rotationshastigheden ikke er den samme som da projektilet forlod piben

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 18-11-06 18:42

In news:slrnelued2.evv.haj@HAL6000.bananas.dk,
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> typed:
> Der er stadig en tendens til at politiet bruger skydevåben mere end
> tidligere.

Ja allerede nu har de brugt den flere gange end sidste år, det betyder dog
ikke de har skudt flere mennesker. (de har nemlig skudt flere dyr i år)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 18-11-06 22:58

On 18 Nov 2006 16:49:38 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Jeg kan ikke umidbart se hvad det har med noget at gøre at de er så
>heldige ikke at ramme specielt mange..

113 skud

og seks bliver ramt,

så de allerfleste er affyret som varselsskud

>Der er stadig en tendens til at politiet bruger skydevåben mere end
>tidligere.

hvad kom først

forråelsen hos forbryderne, eller politiets øgede brug af skydevåben

og hvorfor fokus på lige netop politiets brug af deres skydevåben, det
er jo blot et redskab blandt flere

/Albert Camus/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-11-06 10:41

@ wrote:
> 113 skud
> og seks bliver ramt,

11..

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : ThomasB

Dato : 18-11-06 15:42

> [...]
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article244621.ece
> lige nu vajer dumhedens banner stoltest over Midtsjælland, nærmere

Hvad er problemet?

Fra : @

Dato : 18-11-06 16:21

On Sat, 18 Nov 2006 15:42:14 +0100, "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*
2ma2prikdk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Hvad er problemet?

kort -
man giver bøde til budbringeren og siger samtidig at føreren af den
bil budbringeren(filmmanden) sad i står til en stor fartbøde -
samtidig med at man sylter budskabet - for at beskytte en chef/kollega
mod retsforfølgelse

/Albert Camus/

Fra : ThomasB

Dato : 18-11-06 16:36

@ skrev:

> [...]
> bil budbringeren(filmmanden) sad i står til en stor fartbøde -
> samtidig med at man sylter budskabet - for at beskytte en chef/kollega

Oh så er jeg med. Har man givet bøde til budbringeren?

Filmmanden står iflg. loven til en stor bøde, ligesom chaufføren af
politibilen - ik?

Fra : Allan Riise

Dato : 18-11-06 16:40

ThomasB <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote:

> Oh så er jeg med. Har man givet bøde til budbringeren?
>
> Filmmanden står iflg. loven til en stor bøde, ligesom chaufføren af
> politibilen - ik?

Nope, ikke chaufføren der kørte politichefen.

--
Allan Riise

Fra : ThomasB

Dato : 18-11-06 17:06

Allan Riise skrev:

> Nope, ikke chaufføren der kørte politichefen.

Hm Hvorfor ikke?

Fra : @

Dato : 18-11-06 17:12

On Sat, 18 Nov 2006 17:05:37 +0100, "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*
2ma2prikdk> wrote:

>Hm Hvorfor ikke?

på grund at korruption og sammenspisthed i politikorpset

/Albert Camus/

Fra : ThomasB

Dato : 18-11-06 17:18

@ skrev:

> på grund at korruption og sammenspisthed i politikorpset

Vil det sige at der er en der er blevet straffet og en der ikke er?

Hvor skaffer man sig et overblik over sagen?

Fra : Alucard

Dato : 18-11-06 17:43

On Sat, 18 Nov 2006 17:12:08 +0100, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>på grund at korruption og sammenspisthed i politikorpset

Mon ikke problemet er, at man kun har sandsynliggjort at politimandens
chauffør kørte for stærkt, det kræver jo BEVISER for at dømme folk....

"Kameramanden" leverede jo beviset på sin egen forbrydelse, ved at
filme sit eget speedometer....

Fra : N_B_DK

Dato : 18-11-06 18:45

In news:4sdul29k5tjqf53k8iu2amk686nlrndai7@4ax.com,
Alucard <alucard44@hotmail.com> typed:
> [...]
> chauffør kørte for stærkt, det kræver jo BEVISER for at dømme folk....
>
> "Kameramanden" leverede jo beviset på sin egen forbrydelse, ved at

Det er så første gang i historien at man har jagtet og kørt bagved en
langsomt kørende bil, UDEN at kunne overhale ;) (det må give fysikerne et
nyt problem at forklare)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Alucard

Dato : 18-11-06 21:44

On Sat, 18 Nov 2006 18:45:10 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Det er så første gang i historien at man har jagtet og kørt bagved en
>langsomt kørende bil, UDEN at kunne overhale ;) (det må give fysikerne et
>nyt problem at forklare)

Problemet er vel ikke at chaufføren har kørt for stærkt, men mere at
BEVISE hvor stærkt han rent faktisk kørte....

Hvis du står ved vejkanten og jeg kører hurtigt forbi dig, så er det
jo ikke en bevis at du siger at hastigheden var mindst 140 km/t...

Fra : N_B_DK

Dato : 18-11-06 21:58

In news:8rrul21p0r9q275v48svorgg4qrgl11l4k@4ax.com,
Alucard <alucard44@hotmail.com> typed:

> Hvis du står ved vejkanten og jeg kører hurtigt forbi dig, så er det
> jo ikke en bevis at du siger at hastigheden var mindst 140 km/t...

Nej det er korrekt, men kørte jeg selv 140 km/t, og du overhaler, så er det
jo logik for en selvdød gnu, at du har lørt mere end 140 ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Alucard

Dato : 18-11-06 22:32

On Sat, 18 Nov 2006 21:58:24 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Nej det er korrekt, men kørte jeg selv 140 km/t, og du overhaler, så er det
>jo logik for en selvdød gnu, at du har lørt mere end 140 ;)

Ja, men hvis du følger efter mig på motorvejen og indhenter mig, mens
du filmer dit speedometer der står på 180 km/t, hvorefter du filmer
mig som kører foran, så beviser det jo ikke at JEG kører 180 km/t (du
må jo have kørt hurtigere end mig, for at indhente mig)....

Fra : @

Dato : 18-11-06 22:55

On Sat, 18 Nov 2006 17:42:55 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>chauffør kørte for stærkt, det kræver jo BEVISER for at dømme folk....
>
>"Kameramanden" leverede jo beviset på sin egen forbrydelse, ved at

det gjorde han netop IKKE

da han var pasager i en bil politiet endnu ikke har fundet,

mange spedometre et misvisende,

og kan politiet finde frem til kamerabilens hatighed ud fra dennes
passage af f.eks. vejsten

kan de jo naturligvis også finde ud af hastigheden på den bil
filmmanden filmede

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 18-11-06 17:04

On Sat, 18 Nov 2006 16:35:32 +0100, "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*
2ma2prikdk> wrote:

>Oh så er jeg med. Har man givet bøde til budbringeren?

budbringeren er for mig ham der bringer budskabet= ham der filmede og
senere offentliggjorde sine iagtagelser

>Filmmanden står iflg. loven til en stor bøde,

for hvad?

> ligesom chaufføren af
>politibilen - ik?

og problemet er så at mens Rinsted politi har kunnet afse tid til at
give en bøde til ham der blot filmede, har de ikke kunnet overkomme at
gøre noget ved føreren af politibilen, men de kan godt fremkomme med
oplysning om at føreren som har kørt for filmmanden står til en kæmpe
fartbøde,
hvorfor siger de så ikke i samme forbindelse at førereren af
politibilen står til samme størrelse bøde?
/Albert Camus/

Fra : gb

Dato : 18-11-06 17:57

Hvem vogter leddet hos en ledvogters datter
mens at ledvogter'n går og vogter led?
http://da.wikipedia.org/wiki/Osvald_Helmuth

En ledvogter tæt ved ulykkesstedet havde set de to lokomotiver
passere med en halv maskinlængdes afstand. Dette tyder på, at
koblingen mellem de to maskiner var sprængt under snepløjning, uden
at lokomotivpersonalet havde opdaget det. Da det forreste lokomotiv
kørte fast i en drive, er det bageste kørt op i det med voldsom
kraft. Det er også muligt, at man med vilje havde afkoblet, så
bageste lokomotiv kunne hjælpe det forreste frem med stød.
http://da.wikipedia.org/wiki/Hansted-ulykken

Quo custodiet custodi?

--
GB

Fra : Konrad

Dato : 19-11-06 12:41

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> Min respekt for politiet bliver efterhånden mindre og mindre
>
> <<<<<
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article244621.ece

Ingen der har haft kontakt med politiet kan være i tvivl om, at vi taler om
en stat i staten, dygtigt befolket af halv og helkriminelle nepotister. Det
danske politi er bestemt ikke noget at prale af. Jeg har fået utrolig god
behandling af svensk og spansk politi - dansk politi har jeg én eneste
positiv oplevelse med. Andre oplevelser har været frustrerende - i værste
fald livstruende (deres "pacificeringsmetoder"). Jeg har også fået stjålet
af betjente, jeg er truet med at blive slået ihjel og jeg har oplevet
betjente vidne falsk i en retssag.

Fra : Egon Stich

Dato : 20-11-06 14:04

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fald livstruende (deres "pacificeringsmetoder"). Jeg har også fået stjålet
> af betjente, jeg er truet med at blive slået ihjel og jeg har oplevet

For nogle år siden læste jeg en undersøgelse lignende den, der er lavet over
ledere, hvoraf en uforholdsmæssig stor del viser sig at være psykopater.

Denne omhandlede politipersonale.
Konklutionen var, at en overvejende del af politistyrken udviste
sammenfaldende karaktertræk med netop dem, de formodes at "være efter",
nemlig vaneforbrydere.

MVH
Egon

Fra : sluppermand

Dato : 19-11-06 21:38

Konrad skrev:
> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> Ingen der har haft kontakt med politiet kan være i tvivl om, at vi taler om
> en stat i staten, dygtigt befolket af halv og helkriminelle nepotister.

Hvad dækker "dygtigt befolket" over? Hvilken form for kontakt taler vi
om?

> [...]
> positiv oplevelse med. Andre oplevelser har været frustrerende - i værste
> fald livstruende (deres "pacificeringsmetoder").

Du har så haft dårlige oplevelser med dansk politi - det er der
sikkert mange andre der har. Men hvad med de der har haft gode
oplevelser; de vil måske mene at dansk politi _er_ noget at prale med?
Nogle kan lide rød, nogle kan lide grøn, det siger ikke ret meget,
vel?

>Jeg har også fået stjålet af betjente, jeg er truet med at blive slået ihjel og jeg har oplevet
> betjente vidne falsk i en retssag.

Jeg tillader mig at tvivle et stykke hen ad vejen. Jeg siger ikke at du
direkte lyver, men der skal håndfaste beviser til, før jeg tror dig.
Uden beviser er det jo blot "overdrivelse fremmer forståelsen".

mvh
Kent.

Fra : Konrad

Dato : 19-11-06 22:06

"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Konrad skrev:
> [...]
> en stat i staten, dygtigt befolket af halv og helkriminelle nepotister.

Hvad dækker "dygtigt befolket" over? Hvilken form for kontakt taler vi
----
Anholdelser og den slags. Modstand imod anholdelse. Overtrædelse af
politivedtægten. Jeg er aldrig blevet dømt for noget alvorligt, dvs jeg har
aldrig siddet i fængsel pånær de gange jeg har siddet nogle latterlige bøder
af.

> [...]

oplevelser; de vil måske mene at dansk politi _er_ noget at prale med?
Nogle kan lide rød, nogle kan lide grøn, det siger ikke ret meget,
Enig, naturligvis. Mit billede er jo farvet af dårlige personlige
oplevelser. Det KAN da være, at det er mig der bare hidser dem helt vildt
op, hvilket jeg gør. Men det har jeg også gjort i Sverige og Spanien, som
sagt. Jeg tåler bare ikke autoriteter, men danske politibetjente tager det
som en personlig fornærmelse - andre siger, "nåja, lad ham sove den ud i
detentionen". Og jeg ER blevet truet med at blive likvideret af nogle
betjente, der samtidig gav udtryk for, at de ville dække over hinanden.
Ville du ikke blive nervøs?

> [...]

direkte lyver, men der skal håndfaste beviser til, før jeg tror dig.
Uden beviser er det jo blot "overdrivelse fremmer forståelsen".
Det er faktisk en underdrivelse. Hvis jeg fortalte mine oplevelser med
politiet som de var, ville folk tro jeg var fuld af løgn.

Fra : sluppermand

Dato : 19-11-06 22:34

Konrad skrev:
> [...]
> aldrig siddet i fængsel pånær de gange jeg har siddet nogle latterlige bøder

Det var så kontakten. Så mangler vi bare hvad "dygtigt befolket"
dækker over.

> [...]
> detentionen". Og jeg ER blevet truet med at blive likvideret af nogle
> betjente, der samtidig gav udtryk for, at de ville dække over hinanden.

Næh, jeg ville ikke blive nervøs. Du tåler bare ikke autoriteter -
du hidser dem op, skriver du - så er du jo allerede i
"angrebsposition" når du bliver mødt af politiet, som er en autoritet
du _må_ tåle. Det skal jo gå galt; hvem har skylden, du, politiet
eller de pædagoger der har opdraget dig til at stille spørgsmål ved
enhver form autoritet? Det er ikke specielt dig jeg er efter, men
personer der "ikke tåler autoriteter", som pludselig bliver
konfronteret med en autoritet, som _ikke_ kan tages op i plenum før
den bliver effektueret.
Hvis det er på den baggrund du og andre har dårlige erfaringer med
dansk politi, så er det absolut til at leve med.

> [...]
> Det er faktisk en underdrivelse. Hvis jeg fortalte mine oplevelser med
> politiet som de var, ville folk tro jeg var fuld af løgn.

Vi er vel stadig ikke kommet længere end "overdrivelse fremmer
forståelsen"?

Mvh
Kent

Fra : Konrad

Dato : 23-11-06 18:50

> [...]
bøder
> af.

Det var så kontakten. Så mangler vi bare hvad "dygtigt befolket"
---
At det åbnbart dækker ret generelt, på tværs af politikredsene.

> [...]
> oplevelser; de vil måske mene at dansk politi _er_ noget at prale med?
> Nogle kan lide rød, nogle kan lide grøn, det siger ikke ret meget,

Nej. Men totalbilledet skæmmer den ønskede idyl. Jeg er jo ikke ligefrem den
eneste med kedelige oplevelser.

> [...]
> Ville du ikke blive nervøs?

Næh, jeg ville ikke blive nervøs. Du tåler bare ikke autoriteter -
---NEJ!

du hidser dem op, skriver du - så er du jo allerede i
---JA!

[...]
Politiet. Mit forhold til dem er farvet af mine førsteoplevelser. Jeg
hverken elskede eller hadede dem inden da - var neutral. Jeg er ikke
opdraget af pædagoger, hvordan det så kan komme på bane.

----
[...]
Jeg ser rødt hvis folk provokerer. Hvadenten det er debattører fra denne
gruppe, en kunde der giver 2.000 i timen eller poitiet. Jeg er ligeglad.

---
Hvis det er på den baggrund du og andre har dårlige erfaringer med
dansk politi, så er det absolut til at leve med.
---
Men det er det heller ikke. Dine gisninger holder ikke.

> ihjel og jeg har oplevet
>
> Jeg tillader mig at tvivle et stykke hen ad vejen.

Nå. Men ikke desto mindre er det rigtigt. Jeg kan fortælle, at i noget der
hedder Hedemarken plejer politiet fra Glostrup at køre folk ud og give dem
bank. Det er ganske normalt.

> Jeg siger ikke at du
> direkte lyver, men der skal håndfaste beviser til, før jeg tror dig.
> Uden beviser er det jo blot "overdrivelse fremmer forståelsen".

Jeg har ikke beviser, og hvor skulle jeg få dem fra? Jeg har prøvet at gøre
anskrig i én retssag, og der sad de bare og vidnede falsk.

> [...]
> politiet som de var, ville folk tro jeg var fuld af løgn.

Vi er vel stadig ikke kommet længere end "overdrivelse fremmer
jo. For det her er virkelighed - ikke overdrivelse.

Fra : sluppermand

Dato : 24-11-06 01:41

Konrad skrev:
> [...]

> dækker over.
> ---
> At det åbnbart dækker ret generelt, på tværs af politikredsene.

Det er et ret vagt udsagn, det er altså bare noget du gerne vil tro,
men du kan tilsyneladende ikke komme det nærmere; altså ingen
minimal dokumentation af nogen art,ingen vandrehistorier, eller jeg
kender nogen der har hørt?

> utrolig
> værste

> Nej. Men totalbilledet skæmmer den ønskede idyl. Jeg er jo ikke ligefrem den
> eneste med kedelige oplevelser.

Nej, det skulle da også være mærkeligt om du var; havde du
forestillet dig andet? Der vil altid være nogen som er blevet forkert
behandlet og sikkert lige så mange der tror sig forkert behandlet.
Hvad andet havde du forestillet i vores samfund?

> [...]
> hverken elskede eller hadede dem inden da - var neutral. Jeg er ikke
> opdraget af pædagoger, hvordan det så kan komme på bane.

Som sagt, politiet er en autoritet du _må_ tåle, uanset du vil eller
ej. At du så er så indskrænket at du lader dine første oplevelser
gå ud over 10.000 mennesker - ja, det siger vel mere om dig end om
politiet.

> Jeg ser rødt hvis folk provokerer. Hvadenten det er debattører fra denne
> gruppe, en kunde der giver 2.000 i timen eller poitiet. Jeg er ligeglad.

Ud fra dine udsagn er det op til den enkelte at vurdere om det er
politiet der provokerer, eller dig der _vil lade_ dig provokere, fordi
du _hader_ autoriteter? Hvis du _føler_ at du bliver provokeret, så
falder der brænde ned, du er ligeglad? Det her synes jeg ikke du slap
særligt godt fra.
Dit argument er nøjagtigt det samme som mange bruger om vore
udenlandske medborgere: Mine første oplevelse er . . . derfor er de
alle. . . .

> Hvis det er på den baggrund du og andre har dårlige erfaringer med
> dansk politi, så er det absolut til at leve med.
> ---
> Men det er det heller ikke. Dine gisninger holder ikke.

Hvorfor ikke? Du har da hverken modbevist eller argumenteret særligt
sagligt for andet. Du kommer hele tiden kun med vage antydninger, du
tror, du mener, du har hørt. Det eneste du har slået fast, er at du
hader autoriteter samt at du er i forsvarsposition i samme øjeblik du
møder samme autoriteter.Jeg synes mine "gisninger" holder langt, langt
bedre end dine vage modargumenter, hvis de kan kaldes sådan.

> Nå. Men ikke desto mindre er det rigtigt. Jeg kan fortælle, at i noget der
> hedder Hedemarken plejer politiet fra Glostrup at køre folk ud og give dem
> bank. Det er ganske normalt.

Ja, jeg ved det. Og på station City bliver folk smidt i kølerum og de
prostituerede bliver tvunget til at give blowjob til pansere med
særlige kendetegn på penis. På Amager bliver folk kørt på Lynetten
og får bank dér, for slet ikke at tale om hvad de kan finde på i
Holbæk. . Kender du til havstrømsforholdende ved Odden? Og
uropatruljen på politigården, nå-nej de er jo nedlagt, men
alligevel. Så er der Roskilde politi, ved du hvad de gør? Ok-ja, jeg
kender alle vandrehistorierne, kom med noget nyt, du taber mere og mere
terræn med disse useriøse påstande og din seriøsitet er i
øjeblikket for nedadgående i frit fald.

Hvem er det der siger at Glostrup politi plejer at gøre sådan? Har du
oplevet det? Har du set det? Hvor har du det fra? Ærligt talt; Konrad,
hvis det er noget du har hørt fra nogen der. . . Så brækker jeg mig.
(Nu ved jeg godt du skriver at du selv har set det, oplevet det, ellers
holder dit postulat jo ikke).

> Jeg har ikke beviser, og hvor skulle jeg få dem fra? Jeg har prøvet at gøre
> anskrig i én retssag, og der sad de bare og vidnede falsk.

Og hvad var din rolle i den retssag, vidne eller tiltalt?

Hvis jeg fortalte om mine oplevelser med civile borgere som _de_ er,
> [...]

> forståelsen"?
> ---
> jo. For det her er virkelighed - ikke overdrivelse.

Du er så bare ikke kommet ret meget nærmere ind på virkeligheden -
hvis du virkelig har noget med _hold_ i, så kom dog med det; det er
vel ingen statshemmelighed?

Mvh
Kent.