Fogh forsøger at shunte Irakdebat
Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-11-06 17:04

Fogh forsøger med en by-pass operation at få folk til at glemme
Irak-krigsspørgsmålet ved at lede det over på Dafur.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4082072/

Sporene fra midtvejsvalget i USA skræmmer åbenbart.

--
/Frank Leegaard

Fra : ThomasB

Dato : 15-11-06 17:26

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> Fogh forsøger med en by-pass operation at få folk til at glemme
> Irak-krigsspørgsmålet ved at lede det over på Dafur.

Er du uenig med ham?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-11-06 17:35

ThomasB wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er du uenig med ham?

Ikke i at Dafur er et skrækkeligt sted, men undrer mig blot over hvorfor han
"pludselig har set lyset"

Nu er det jo ikke en ny problematik

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 15-11-06 17:40

Frank Leegaard skrev:
> Ikke i at Dafur er et skrækkeligt sted, men undrer mig blot over
> hvorfor han "pludselig har set lyset"

Det så ikke ud som om du "undrede dig" særligt meget. Nærmere som om du
konkluderede.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-11-06 17:48

ThomasB wrote:

> Det så ikke ud som om du "undrede dig" særligt meget. Nærmere som om
> du konkluderede.

Det gør jeg sådan set også. Konklusionen skriver jeg også: Hvorfor så travlt
nu så sent?

Krisen har stået på nu i jeg ved ikke hvor længe.

Har overhunden Bush ringet til skødehund Fogh og aftalt at fokus skal
flyttes?

Eller er det bare spin?

/FL

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-06 18:27

Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> [...]
>
> Krisen har stået på nu i jeg ved ikke hvor længe.
>
> Har overhunden Bush ringet til skødehund Fogh og aftalt at fokus skal

Skal det nødvendigvis være spin? Hvor mange lande i verden støtter en
invasion af Sudan for at stoppe folkemordet i Darfur?

Husk lige på at en resolution i sikkerhedsrådet vil blive mødt af et
kinesisk veto, da Kina har store olieinteresser i Sudan ... meget
vigtigere end om måske en halv million sorte muslimer bliver myrdet af
hvide muslimer i nord ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-11-06 20:06

"Per Rønne" wrote:

> Skal det nødvendigvis være spin? Hvor mange lande i verden støtter en
> invasion af Sudan for at stoppe folkemordet i Darfur?

Nu efter at Fogh har regeringsmagten mener han ikke en disse uden at det har
en spinvinkel....

I gamle dage havde Fogh sine meningers mod. Nu er det populisme igen og
igen.

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 15-11-06 22:43

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Nu efter at Fogh har regeringsmagten mener han ikke en disse uden at det
> har en spinvinkel....

Hvad er en spinvinkel? Og tror du andre politikere adskiller sig?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-11-06 23:33

ThomasB wrote:

> Hvad er en spinvinkel? Og tror du andre politikere adskiller sig?

Næe.. Kun i graden ..

(FL

Fra : ThomasB

Dato : 15-11-06 23:43

> Næe.. Kun i graden ..

Altså nogen er både mere og nogle mindre "spinvinklede"?

Fra : Konrad

Dato : 15-11-06 18:28

> [...]
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4082072/
>
> Sporene fra midtvejsvalget i USA skræmmer åbenbart.

Bush, Fogh og Blair har gennem det seneste år ivrigt talt Afrika op - se
finansloven - det er bestemt ikke tilfældigt. Vi vil opleve "et eller
andet", en særlig indsats, en militæraktion eller lignende, nøjagtig i samme
øjeblik som en exitplan for Irak lanceres og realiseres.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-11-06 18:49

> [...]
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4082072/
>
> Sporene fra midtvejsvalget i USA skræmmer åbenbart.

Krigen i Irak umuliggør at Amerika og deres koalitionspartnere kan gøre
noget som helst militært imod katastrofen i Darfur, alle deres og dermed
også vores ressourcer er bundet i Irak, og det på en krig der har vist sig
at være lig med at smide barnet ud med badevandet.
Demokrati spreder sig ikke som ringe i vendet i mellemøsten, det har ikke
fået terrorsime til at svinde ind, og det har ikke fået den enkelte Irakiske
borger til at få det bedre.

--
Allan Riise

Fra : Rea721

Dato : 15-11-06 20:47

Allan Riise, skrev noget i stil med:

> [...]
> ikke fået terrorsime til at svinde ind, og det har ikke fået den
> enkelte Irakiske borger til at få det bedre.

Det er lidt svært at ta dig seriøst.....du vil så gerne fremstå som den med
de "rigtige" (humane) holdninger, men det falmer hurtigt når du blir gået
lidt på klingen.

Du har helt "glemt" at svare på indlæget:

Du ved, der hvor du skal dokumentere din påstand om at

**
"nogle" ISP'er med held har kæmpet imod
udlevering af oplysninger på trods af en dommerkendelse.
**

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Allan Riise

Dato : 15-11-06 21:18

Rea721 <skod3@721.dk> wrote:

> Det er lidt svært at ta dig seriøst.....du vil så gerne fremstå som
> den med de "rigtige" (humane) holdninger, men det falmer hurtigt når
> du blir gået lidt på klingen.

Det må du gerne uddybe.

> [...]
>
> **
> "nogle" ISP'er med held har kæmpet imod
> udlevering af oplysninger på trods af en dommerkendelse.

Nej, det har jeg ikke glemt, jeg leder efter doku..

--
Allan Riise

Fra : Rea721

Dato : 15-11-06 22:11

> Det må du gerne uddybe.

Okay? Du fremstår som useriøs når du postulerer uden at kunne dokumentere.
_Hvis_ man kan drage en parralel til de politiske debatter kan man frygte at
"politiske fakta" også er udokumenterbare.

> Nej, det har jeg ikke glemt, jeg leder efter doku..

Ok. Det ville i givet fald ha udvist seriøs adfærd om du havde svaret _det_
i tråden. Det er ikke muligt at gætte på hvorfor du ikke dokumentere /
svare.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-11-06 22:27

Rea721 <skod3@721.dk> wrote:

> Okay? Du fremstår som useriøs når du postulerer uden at kunne
> dokumentere. _Hvis_ man kan drage en parralel til de politiske
> debatter kan man frygte at "politiske fakta" også er udokumenterbare.

Alt hvad jeg har skrevet i denne tråd er noget som enhver der har fulgt Irak
krigen ved, bl.a. at hverken USA eller andre i koalitionen kan afse styrker
til noget som helst andet.

> Ok. Det ville i givet fald ha udvist seriøs adfærd om du havde svaret
> _det_ i tråden. Det er ikke muligt at gætte på hvorfor du ikke
> dokumentere / svare.

Jeg har ikke al den tid i NG mere i forhold til tidligere, hvorfor jeg er en
del on/off, desuden mente jeg at have doku liggende på et link, men det har
jeg selvf. fået formateret væk.

--
Allan Riise

Fra : ThomasB

Dato : 15-11-06 22:44

"Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke al den tid i NG mere i forhold til tidligere, hvorfor jeg er
> en del on/off, desuden mente jeg at have doku liggende på et link, men det
> har jeg selvf. fået formateret væk.

Bla bla bla bla.. Hvorfor indrømmer du ikke bare at du tog fejl?

Fra : Kim2000

Dato : 15-11-06 22:26

> [...]
> Demokrati spreder sig ikke som ringe i vendet i mellemøsten, det har ikke
> fået terrorsime til at svinde ind, og det har ikke fået den enkelte

Nu havde de fleste lande det efter 1945 faktisk også særdeles dårligere end
under besættelsen, der gik faktisk over 10 år før velstanden for alvor slog
igennem - jeg går udfra at den synes det var en god ide at gå mod Tyskland.
Det som Irak har fået nu er for første gang nogensinde lov til at sige hvad
de mener, alene det er mere end rigelig begrundelse til at tro Irak om 20 år
vil være et blomstrende sted, men selvfølgelig er dets naboer skrækslagen.
Magthaverne risikere jo at miste deres magt. I Pakistan har vesten fx
påvirket landet så "negativt" at landets mænd end ikke må voldtage kvinder
længere, den slags kultur er naturligvis også værd at bevare.....

Fra : Allan Riise

Dato : 15-11-06 22:32

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
> påvirket landet så "negativt" at landets mænd end ikke må voldtage
> kvinder længere, den slags kultur er naturligvis også værd at

USA og de allierede var ude af Tyskland efter 3 år med deres militære
styrker.

Altså kunne Tyskland selv klare deres sikkerhed inden for det tidsrum, det
er ikke tilfældet i Irak.
Jeg kan give en lang forklaring på hvorfor, f.eks. at af-Baath'iseringen var
alt for ekstrem, i Tyskland der fjernede man f.eks. ikke tidligere medlemmer
af Nazi partiet, at man opløste hele den Irakiske hær o.s.v..
Her må det være nok at man (USA) overhovedet ikke kunne forestille sig at
man blev lagt for had, men man naivt forestillede sig at man ville blive
kysset på kinden etc. hvorfor der overhovedet ikke har været en prækrig
strategi.

--
Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 15-11-06 22:53

> [...]
> man blev lagt for had, men man naivt forestillede sig at man ville blive
> kysset på kinden etc. hvorfor der overhovedet ikke har været en prækrig

Vi kan hurtigt være enige om at man valgte væsentlig bedre i Tyskland end
man gjorde i Irak, for selvom USA havde tropper i Tyskland til langt op i
halvfemserne så spillede de ikke en rolle i selve Tyskland. Naturligvis var
det ikke den moralsk rigtige beslutning at beholde nazidommerene, men
resultatet af at vælte et helt lands infraskruktur kan man nu se. Det er
ikke hverken kønt, billigt eller smart. Jeg er ikke et sekund i tvivl om det
nok skal lykkes med Irak, men det kommer til at kræve en forfærdelig masse.
Mon ikke det var derfor at Powell meget fornuftigt sagde, at man skulle have
en plan klar for at vinde freden når man havde vundet krigen. Den sidste del
er den nemmeste del.

Hvis man skal vinde i Irak kræver det ganske enkelt een ting, nemlig at den
almindelig borger mærker en forbedring i sin levestandard i forhold til
tidligere. Dvs. der er brændstof, varer på hylderne, uddannelse osv.

mvh
Kim