Hvorfor lader man børn ødelægge undervisni~
Fra : Jim

Dato : 10-11-06 21:25

Hvis nu gym.eleverne brugte den indvendige side af hovedet, så ville de gå
til undervisning, så de også lærte at regne.
Mon ikke det var en god ide at lade dem alle gå året om, som straf.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-11-06 21:36

Jim wrote:
> [...]
> de gå til undervisning, så de også lærte at regne.
> Mon ikke det var en god ide at lade dem alle gå året om, som straf.

Fornemmer man en der ikke selv kom i gymnasiet?

/FL

Fra : Jim

Dato : 10-11-06 21:40

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Fornemmer man en der ikke selv kom i gymnasiet?

Hvorfor tror du det?

Fra : JensenDenmark

Dato : 10-11-06 22:33

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til undervisning, så de også lærte at regne.
> Mon ikke det var en god ide at lade dem alle gå året om, som straf.

Fordi at computeren bliver erstattet af en kugleramme, hvis de ikke gør
opmærksom på sig selv. De er jo oppe og konkurrere med alle de andre
grupperinger her i samfundet, som holder hånden frem.

Når man tænker på, hvor meget at penge til undervisning og forskning kunne
kaste af sig, så er det forkastelig, når lidt at man er parat til af ofre.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 13:27

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> wrote in message
(klip)
> Fordi at

Nej, nej og atter nej. Ikke "fordi at".

> computeren bliver erstattet af en kugleramme, hvis de ikke gør
> opmærksom på sig selv.

Det er da en påstand, der vil noget. Hvordan er du nået til den
konklusion?

> De er jo oppe og konkurrere med alle de andre grupperinger her i
> samfundet, som holder hånden frem.

Det er desværre rigtigt, at rigtig mange mennesker i dag er fuldstændigt
blottet for skam og pli, er grådige og egoistiske. Vi har en meget stærk
gruppe af mennesker, der nærmer sig pensionsalderen og er ekstremt
krævende. Vi har en voldsomt ekspanderende gruppe mennesker med
udenlandsk baggrund, der hverken kan eller vil være produktive
skatteborgere (jeg siger IKKE, at det er dem allesammen). Vi har en
snotforkælet ungdomsgeneration, som både er uinteresserede i samfundets
mekanismer og udvikling, og totalt egoistiske. Listen kan fortsættes ad
infinitum.

> Når man tænker på, hvor meget at penge til undervisning og forskning
> kunne kaste af sig, så er det forkastelig, når lidt at man er parat
> til af ofre.

Jeg tror du mener "...så lidt man er parat...". Hvis det er korrekt, så
fortæl os, hvor du synes man skulle målrette indsatsen og ikke mindst
hvor pengene skal komme fra? Er det de ældre, der har fået for meget, er
det ulandshjælpen, der kunne undvære en milliard eller to? Eller skal vi
hæve bilbeskatningen, så endnu flere vil køre rundt i utidssvarende
biler, der forurener uforholdsmæssigt meget? Skal vi lade vejene
forfalde, så de bliver mindre sikre? Eller lade jernbanenettet vente til
det forfalder totalt? Skal vi give de offentligt ansatte mindre i løn,
bistandsklienter endnu mindre at leve for?

Det er ikke anklager, jeg er blot nysgerrig for at høre, hvordan du vil
finansiere de ekstra midler. Selv synes jeg man kunne starte med at
opsige de nordiske aftaler, som betyder at danske skatteydere betaler
for uddannelsen af svenske og norske læger, samtidigt med at vi selv
mangler kvalificerede læger. Det ville løse det umiddelbare problem på
de medicinske uddannelser.

Videre må de uddannelser, der føler de mangler midler, beskrive hvad de
er de skal bruge ekstra midler til, samt hvordan de vil kvalitetssikre
brugen af midlerne, så det ikke bare bliver "vi skal have det lidt
bedre" og dyrere kopipapir altsammen.

Til gengæld er jeg helt enig med dig i at uddannelse af morgendagens
borgere skal prioriteres højere, og det mener jeg skal ske gennem mere
præcist formulerede krav til den enkelte, hvor afvigelser skal have
umiddelbare konsekvenser. Et princip, der burde finde langt større
anvendelse overalt i samfundet, nu hvor næsten alle er ligeglade med
hvad andre tænker om dem.

Mvh, Ulrik

Fra : wilstrup

Dato : 11-11-06 18:00

"Ulrik" <v o n d a h e * u s a * c o m> skrev i en meddelelse
> "JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> wrote in message
> (klip)
>
> Nej, nej og atter nej. Ikke "fordi at".
hvorfor ikke?

Fra : JensenDenmark

Dato : 12-11-06 08:08

"Ulrik" <v o n d a h e * u s a * c o m> skrev i en meddelelse
> "JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> wrote in message
> (klip)
>
> Nej, nej og atter nej. Ikke "fordi at".

Undskyld, hvis der er en eller anden gramatisk regel jeg måtte have brudt,
men jeg er halv 2.generationsindvandre, som hele sit liv har forsøgt at
opføre sig som en dansker, skrive som en dansker, blive produktiv som en
dansker. Jeg taler ikke mit andet etniske sprog. Jeg har forsøgt at
koncentrere mig om dansk, men det er et svært sprog. Jeg bidrager dog med
topskat til samfundet og har gjort det i mindst 10 år. Så drop det. Jeg
gider ikke at høre på det.

> Det er da en påstand, der vil noget. Hvordan er du nået til den
> konklusion?

Jeg lider også af en hjertesygdom. Årevis små og næsten umærkelige små
nedskæringer hist og pist har resulteret i at mennesker med denne sygdom har
en markant større dødlighed det øjeblik at man passerer Storkøbenhavns
grænser. Det er en dødsdom på Vestsjælland, men noget, som man kan overleve
i København.

Selv det som umiddelbar virker som en lille justering for de mange
gymnasier, skal nok ses som en større helhed. Hvordan har gymnasierne
udviklet sig de sidste 5-10 år og hvor er de på vej hen. Det er ikke mit
indtryk at denne eller de forrige har haft tegnebogen åben på vid gab.

> [...]
> ungdomsgeneration, som både er uinteresserede i samfundets mekanismer og
> udvikling, og totalt egoistiske. Listen kan fortsættes ad infinitum.

Det er korrekt, at vi mangler at stille et krav til ALLE borgere om at de
skal afgive et tidsrum af deres liv til at yde noget tilbage til det
samfund, som de er en del af. I gamle dage så man værnepligten som en
ydelse, alle mænd skulle bidrage med. Jeg mener at vi bør have en form for
værnepligt, men den skal dække over et bredere område. Det skal være muligt
at stille sig til rådighed for samfundet på en lang række større områder end
idag. Den skal også omhandle uddannelse i hvordan vi behandler vores
nærmeste og hvad det indebærer at være en af dem, som sætter næste
generation i verdenen. Se eventuel denne side:
http://www.center-validering.dk/vaernepligt.htm

> [...]
> umiddelbare konsekvenser. Et princip, der burde finde langt større
> anvendelse overalt i samfundet, nu hvor næsten alle er ligeglade med hvad

Finansiering
------------
Umiddelbart vil jeg mene, at samfundet pr. 1. januar 2007 skal gå ud og
notere sig værdien af den enkelte ejendom. Hvis folk om føje år så sælger
deres hus for en højere pris, så skal staten have halvdelen af denne gevinst
minus 10-20.000 kr. pr år der er gået siden 2007 til vedligeholdelse. Nye
husejere efter 2007 skal betale halvdelen af værditilvæksten minus
vedligeholdelse, når de sælger. Det skulle stoppe de rige pensionister, som
har tjent på huset ved at læne sig tilbage. Det skulle også stoppe
husprisernes prisstigninger på længere sigt.

Nogle vil mene at det er uretfærdig for de nye husejere. Ja, det er. Jeg
synes også at det er uretfærdig, at jeg ikke har samme rentefradrag som de
gamle havde. Men livet er surt, færdigt arbejde. Men forslaget sender nogle
penge i statskassen til finanisering.

Ulandsbistanden skal følges betydelig bedre. Der går stadig penge tabt i
lommer, som ikke har brug for dem. Uanset hvor meget folk så vil lide, så
skal det betyde stop for yderligere bistand, hvis der sker et svind.

Du har fat i det med hensyn til andre lande, som mener at det er Danmarks
arbejde at uddanne personale til deres sundhedssektor. Det skal stoppes.

Skolerne skal ud og samarbejde med erhvervlivet. Det kan godt være at
Stenløse Gymnasium kommer til at hedde McAndersen Gymnasium, men målet
helliger midlet.

Konsekvenser
--------------
Et par stater i USA har vedtaget en regel om at unge under 18 ikke må have
kørekort, hvis de ikke er i uddannelse. Hvis de dropper ud, så mister de
kørekortet.

Hvad kan vi tage fra unge, som helt dropper ud, eller skulker fra skolen i 9
klasse? Principielt synes jeg at vi skal vedtage 12 års tvungen skolegang.
Børnehave klasse - 9-10 år i folkeskole - 1-2 års erhvervsuddannelse.

Hvis en elev reelt dropper ud før at folkeskolen er overstået, så skal vi
have fat i hjemmet og få adresseret problemet. Det kan være at vi skal lave
nogle indhegnede efterskoler efter en 4-niveaus ordning, hvor at eleven kan
sendes til og hvor at vedkommende skal arbejde sig ud og hjem igen. Der er
nogle hvor at gadelivet om aftenen har ødelagt deres skoleliv. Det kan også
være at vi ikke har opdaget ordblindhed eller en anden udfordring hos den
enkelte. Det skal adresseres.

Personer, som ikke kan indordne sig efter skolens regler (mobning, vold,
stoffer), skal indstilles for et panel af lærere, elever og forældre, hvor
at straffen enten kan være at de skal på en indhegnet efterskole eller kan
slippe med at gøre rent, samle affald på skolens område. INGEN skal blot
sendes hjem for 14 dage. I min virksomhed har jeg et socialt ansvar. Har en
medarbejder et problematisk forhold til alkohol, er det mig som leder, der
skal forberede en samtale om, hvordan at vedkommende kan håndtere sit
problem bedre. Skolerne skal også have et sådant ansvar. En skole skal ikke
kunne smide en elev ud på grund af hashmisbrug, som er en sygdom. De skal
intervere og sammen med familien presse eleven til afvænning - en afvænning
som skal ske et sted, hvor at eleven stadig kan studere.

Vi skal være bedre til at give de unge værktøjer til at vælge den rigtige
uddannelse fra starten af. Derfor bør vi give de unge et halvt år efter
gymnasium, handels- og tekniske skoler, hvor de kan udføre ovennævnte form
for værnepligt og måske reflektere over deres liv. Efter 10 år i
skolesystemet, hvor der er så megen viden at stoppe ind, så mister mange af
de unge kontakten til virkeligheden. De har drømt om en bestemt karriere,
men ved ikke hvordan at virkeligheden ser ud. Deres drøm er måske 10 år
gammel og i nogle brancher sker der en udvikling. I min branche var der
uddannelsesmaterialet billeder af personer i kitler, som gik og passede
store datamaskiner i kælderen. Sådan ser det ikke ud i dag. Et halvt år ude
i samfundet vil give dem en bedre balast til at træffe det rigtige valg.

--

Uddannelse er kostbart og vi har måske verdens bedste skolesystem, selvom at
resultaterne ikke er derefter. Vi får personer ud af systemet, som kan

Mvh
JensenDenmark