ETNISK moralforskel og da abe blev mennesk~
Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-06 03:45

ETNISK moralforskel og da abe blev menneske

Antropologerne dvs etnograferne har ofte boet hos stillehavs-stammer
og skrevet spændende bøger om erotisk harmoni og uhyggeligt barbari og
hvad ellers solgte godt.

Man kan lære megen spændende kulturberigelse af folk, der ligner os
men har afgørende forskelligt start-position.

En af de sunde angrebsvinkler for at generalisere "sandheder" ud af de
skægge forskelle, er at se på hvordan stenaldermennesker forlod
dyre-levevis og nogle mere end andre,

- eller rettere nogle på helt andre måder end andre

Jeg tror det største spring fra abe til menneske var næsten-ikke-arv
altovervejende-miljø

Da abeforfar forlod trætoppe og gik i højt savannegræs og lærte sig
at gå på to ben og bære sten med sig, til at smide efter konkurrerende
stenaldermænd, samt efter hyæner , hvis nedlagte bytte var værd at
stjæle

Sideløbende begyndte mødre hos disse vinderaber at snakke mere med
deres børn end hvad chimpanser gør og spille storebror ud mod
lillebror dvs træne i den løgnagtige og splittende del-og-hersk
undertrykkelse, som snart blev vigtigere end våbenmagt, strategi og
taktik og logistik mht at afgøre hvilke stammer spredtes blandt
folkeslagene og befolkede jorden og hvilke blev udstødt, beskattet og
uddøde.

Da succes således lå i _krig og bedrag_ forbedredes sekundært vor
anatomi via evolution, så vi fik stemmebånd og lange bagben og
skulderled til præcise overarmskast a la baseball-pitcheres.

Følgende citater berører dette eller ser på anden grænseflade
etnisk-civiliseret

" Vi har ikke den ærbødige indstilling til regnbuen,
som naturfolkene har, fordi vi ved, hvordan den opstår. Vi har mistet
lige så meget, som vi har vundet, ved at fravriste den dens
hemmelighed.Mark Twain

"If the Aborigine drafted an IQ test, all of Western Civilization
would presumably flunk it Stanley Garn

dyn Da den første dampmaskine blev sat i gang, skiltes de
forskellige racers veje - og vi har ikke mødt hinanden siden. Karen
Blixen

Dyn- Det var vidunderligt, at de fandt Amerika, men det ville havde
været bedre, hvis det ikke var sket. Mark Twain

dyn- En hovedhjørnesten for al kultur er herredømmet over ilden - "Ildens
tæmning", som man ikke ueffent har kaldt det. Skal man nævne den
opfindelse, der har har haft de mest vidtrækkende følger og medført
den mest gennemgribende omvæltning i menneskehedens tilværelse, er det
uden tvivl den, der satte mennesket i stand til at tænde ild. Kaj
Birket-Smith

dyn Forskellen mellem det primitive og det civiliserede menneske.
er at den ene er malet og den anden er forgyldt. MarkTwain

Dyn Hvad de mørke folk dybest i deres hjerter frygtede af os hvide,
var vores pedanteri. I hænderne på en pedant, dør de af sorg. Karen
Blixen -Den afrikanske farm

Dyn- Hvad jeg mener om den vestlige civilisation? Jeg synes det ville
være en rigtig god idé. Mahatma Gandhi

Dyn Hvis stammefolk designede en intelligensprøve, ville hvide dumpe
i den. K.K: Steincke

Dyn- Jeg tror at vi har fundet "the missing Link" mellem dyrene og
det civiliserede menneske. Det er os! Konrad Lorenz

dyn Nogle finder enkebålbrændinger hellige og hensigtsmæssige.
Andre har andet kvindesyn. Og sådan er der så uhyre meget at undre sig
på for den fordomsfrie neutraliagttager, som aldrig findes i
finstikkernes gemakker.
Mogens Glistrup 1994-bog

Dyn- Numbers are intellectual witnesses that belong only to mankind.
Honoré de Balzac

Dyn- The crimes of extreme civilisation are probably worse than those
of extreme barbarism, because of their refinement, the corruption of
their presuppose, and their superior degree of intellectualism.
Jules Barbey D'Aureville

dyn There are many humorous things in the world, among them the
white man's consception that he is a lesser savage than the other
savages.Mark Twain

dyn Vi har ikke den ærbødige indstilling til regnbuen, som
naturfolkene har, fordi vi ved, hvordan den opstår. Vi har mistet lige
så meget, som vi har vundet, ved at fravriste den dens
hemmelighed.Mark Twain

dyn+ Statens moral perfektioneres af filosoffer, prækes af præster,
håndhæves af politiet, og interpes af skolemestre. I begyndelsen
kniber det måske, at få det originale menneske drejet til en figur,
men det går af sig selv, når man har gjort sin lykke.
Vilhelm Grønbech

Dyn+ The true savage is a slave, and is always talking about what he
must do; the true civilised man is a free man, and is always talking
about what he may do. C. K. Chesterton

dyn+ Vilde er altid løgnere. De har ikke ringeste følelse af sandhed
som en dyd. J. Stuart Mill

Dyn++ The world is beautiful, but has a disease called Man.
Nietzsche

dynain There are many humorous things in the world, among them
the white man's consception that he is a lesser savage than the other
savages. Mark Twain

dynev The noblest work of God? Man. Who found it out? Man. . Mark
Twain

dynrg India has 2000000 gods and worships them all. In religion all
countries are paupers and India is the only millionaire. Mark Twain

Dynvki Cities force growth and make men talkative and
entertaining, but they make them artificial. Ralph Waldo Emerson
1803-1882

Man skal i Australien have fundet en Folkestamme, som hverken
kender til Krig eller Ufred.det søges nu ændret. Steincke

Man føler man står i GÆLD til vedkommende og giver tilbage,
måske mere end man fik. Man ønsker attter at blive fri, og vender
skyldforholdet på hoveder." - Nietzsche inspireret af:antropologer ,
der har analyseret indianeres "Potlak-kultur" = ødsel gavegivning,
som næsten alle naturfolk bruger til rivalisering

"Hvis stammefolk designede en intelligensprøve, ville hvide dumpe i
den. K.K: Steincke

Johannes V. Jensen lader stammen dræbe Fyr, manden som har skaffet dem
ilden. Hvor mange tusind gange har det skuespil gentaget sig i
menneskehedens historie? Sigurd Hoel

Europæeren forklæder sig med moralen, fordi han er blevet et sygt,
sygeligt og forkrøblet dyr, der har gode grunde til at være tamt"Nietzsche

Tabuer har tydeligvis kun det formål at opretholde en vedvarende
bevidsthed om moralens vedvarende nærhed, den uafbrudte tvang til at
overholde den: til bekræftelse af det store ord, som civilisationen
begynder med: enhver moral er bedre end ingen moral. Nietzsche

Mongoler har regler om at man ikke må skrabe sne af skoene
med en kniv, ikke spidde kul med kniv, ikke lægger jern i ilden - for
at opretholde vedvarende bevidsthed om moralens nærhed - den uafbrudte
tvang til at overholde moralen og bekræfte de store ord, som
civilisationen begynder med: "enhver moral er bedre end ingen moral".Nietzsche

Fra : Lyrik

Dato : 06-11-06 13:01

> [...]

> Andre har andet kvindesyn. Og sådan er der så uhyre meget at undre sig
> på for den fordomsfrie neutraliagttager, som aldrig findes i
++++++++++++++++
Her afslører MG sig selv som karakterafviger.
Han er den "fordomsfri neutrale iagttager" der ikke tager afstand fra at
brænde enken til en afdød mand levende!

Ingen medlidenhed her = Karakterafvigelse .

Karaktérafvigerne citerer gerne Nietzche. Det gjorde Hitler også .Han var
ligeledes karakterafviger.
Han havde ingen medlidenhed med noget somhelst. Heller ikke sig selv.
Ved heller ikke at kunne ynke sig selv afslører karakterafvigeren sig med
sin personlighedsbrist.

Det nytter ikke at du hele tiden anbefaler disse karakterafvigere. Det
bider ikke på normale menneskers helstøbte personligheder.
De foretrækker folk der har følelsesspektret iorden.
Lige som de foretrækker alle regnbuens farver, istedet for en regnbue hvor
alle røde farver er fjernet.

Hvergang du fremover vil promovere psykopatiens "vidunderlige
fremtidsvisioner." Vil jeg når jeg opdager det påvise psykopatien og advare
imod den!

Hilsen
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-06 13:59

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvergang du fremover vil promovere psykopatiens "vidunderlige
> fremtidsvisioner." Vil jeg når jeg opdager det påvise psykopatien og

Du foretrækker medynk, der er kortsigtet

Glistrups synsvinkel er langsigtet til gavn for alle

Ingen af os kan lide enkebrændringer, eller at Fr3 sender soldater mod
svenskerne for at modstå stormen på København, SOM KANONFØDE, men
undertiden kræver det et offer at sikre overlevelse

Blødsødne danskere falder for at vi skal tage alle flygtninge, men da
ødelægger vi et ellers stærkt samfund, der kan gøre mere gavn for den
tredieverden hvis vi undgår muslimdominans og er som japanerne - det
har afskaffet sultedød i Indonesien via eget wirtschaftswunder
- ved at være økonomisk lokomotiv for nabolandene

"Når en tibetansk bjergged har fået en torn i foden, er det
ikke et dansk problem. " Mogens Glistrup.

Otto Leisners uhøjtidelige fædreland tilhører de Osvald Helmuth -
æetlinge, som kom ind fra Korsbæk med Halfdan Rasmussens Fire-tog. I
dette livsmønster forløber vore tilværelser på fælles traditioner, som
udløser ro og tryghed i vort lille danske smørhul." Glistrup

Negerhøvdingene skal stadig støttes og ambassaden i Beograd stadig
udsmykkes. Glistrup

"I årtier blev han gjort til grin i pressen. I dag er der ingen der
rynker på næsen af hans advarsler mod masseindvandring." EB 6 feb 04

Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-06 14:06

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in message
> Ingen medlidenhed her = Karakterafvigelse .

Moral der kommer indefra, betyder troværdighed, sindssundhed

Hvis vi aflyder tillært øllebrødsbarmhjertighed så kan vi skore
fordele på kort sigt.

Men hvis vi lader moral komme indefra, være spontan, så undgår vi
splittede mennesker og bedrag og at vi på dødslejet begræder vort
livsværk. Som Churchill gjorde.

Sindsyge opstår at indre selvmodsigelser og løgn, der bliver større og
større som snebolden der ruller

Hvis man i tide er åben og ærlig, bliver man ikke malet ind et hjørne
, hvo r sindsyge er eneste flugtvej.

Fra : Lyrik

Dato : 06-11-06 14:32

> "Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in message

> Hvis vi aflyder tillært øllebrødsbarmhjertighed så kan vi skore
> fordele på kort sigt.
++++++++++++
Ikke al barmhertighed er øllebrødsbarmhjertighed.

Barmhjertighed er en del af normale personers følelsesspektrum.
Mangler man denne følelse så er man karakterafviger.

Hilsen
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-06 14:51

> Barmhjertighed er en del af normale personers følelsesspektrum.
> Mangler man denne følelse så er man karakterafviger.

Liberalisters hemmelighed er at de kender noget der er bedre end den
umyndiggørende barmhjertighed

" Godmodigheden, venligheden, den hjertelige høflighed er
stedsesprudlende udløb for den uegoistiske trang og har langt
mægtigere bygget med på kulturen end de meget mere berømte udslag af
den, som benævnes medlidenhed, barmhjertighed og opofrelse. Nietzsche

Styrk din næste. Hjælp til selvhjælp. Det evner staten aldrig. Den er
afstumpet og følelseskold og skadelig - det er glistrupister netop
ikke

DET ER MARKEDSFRIHED DER HAR MINDSKET SLAVERIETS ONDER - ikke ynk

""På et frit marked fører egoisme til dygtig kapitalisme , der skaber
job for andre og varer til endnu flere, så godhed skabes af en
"usynlig hånd". Adam Smith
Slaveri forsvandt fordi arbejde udført af frie mænd i det lange løb er
billigere end det, der er udført af trælle, livegne og slaver i
lænker.Adam Smith

rasla The moment the slave resolves that he will no longer be a
slave, his fetters fall. He frees himself and shows the way to others.
Freedom and slavery are mental states. Mahatma Gandhi 1869 - 1948

Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-06 17:07

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in message
> Barmhjertighed er en del af normale personers følelsesspektrum.
> Mangler man denne følelse så er man karakterafviger.

Alle er vi karakterafvigere og barmhjertighed har vi alle og dem der
bryster sig af den fx de statsaansatte er næsten altid onde og
skadelige og drevet af den afskyelige stive firkantede PLIGT-MORAL
Lovreligion som er værre end nogen isme er om stive regler og pligt i
stedet for spontanitet
Der er nogen der kalder spontanmoralen for pligt, men det fremgår af
sammenhængen:

Der er tre fornuftige pligter - ikke at volde, ikke at stjæle og ikke
at lyve tyvsk
Men vi har ikke pligt til at undgå at fornærme
Injurier er en guds gave til den injurierede og han kan lukke ørerne
ligesom du kan lukke øjnene hvis noget visuelt mishager dig eller se
den anden vej

" Har vi ikke pligt til at blomstre? Er
det ikke den eneste plight, vi har?Alberg Camus
mplkå "Pligtens majestæt stiler ikke mod livets lykke Kant

Mplkå At glemme al religion fører uvilkårligt til at glemme
menneskets pligter.Rousseau

mplkå De gælder om at lære at vide det man skal. Dr Ingrid

Mplkå Men hvad er pligt? Dagens krav. Johann Wolfgan
von Goethe

mplkå Når jeg stikker min hånd ned i tidens strøm og griber om noget,
er det ikke fordi jeg tror at kunne ændre tingenes udvikling, men af
pligt. Prins Otto von Bismarck

mplkant "Kant is a moral fanaticist with a thelogicians
instinct - what destroys a person more quickly,than to think, to feel
without inner necessity,without a deep personal choice,without JOY -
Nietzsche

mplkåpl Tegn på fornemhed: aldrig at tænke på at devaluere vore
pligter til pligter for alle. Nietzsche

mplkåpl "Livet er en pligt, og er der blot et øjeblik. "Goethe .
( Foss side 27 )

mplle I leg findes også træls pligt, hvis legen skal gennemføres og
bringe glæde, og i arbejde skulle helst findes leg Poul
Henningsen.

mplle Pligter opfylder man bedst ved at gøre dem til lyster.
Ingrid van Bergen

mpllø ..duty is what one expects from others, it is not what one does
oneself. Oscar Wilde, A Woman of No Importance,1893

mplløsb When a stupid man is doing something he is ashamed of,
he always declares that it is his duty. Geirge Bernard Shaw, Caesar
and Cleopatra,1898

mplmi Intet ødelægger et menneske så meget som at skulle
/tænke og føle uden indre nødvendighed - uden glæde - som en
automatisering af pligt. Nietzsche

Mplmi At leve i Gud er at være fri i ham, " J G Fichte
1766.1814

mplmi Den handlende handler ikke af pligt, han handler blot i
overenstemmelse med pligten. Immanuel Kant

mplmi Duty: most barren of all bonds between man and man.
Oscar Wilde

mPlmi Enhver indre uopfyldt pligt bliver til en ulykke. Kafka

mplmi Intet ødelægger et menneske så meget som at skulle tænke og føle
uden indre nødvendighed - uden glæde - som en automatisering af pligt.
Nietzsche

mplmi Jo mere man gør af pligt, des mere er man etiker, jo mere af
velvilje, des mere menneske. Frithiof Brandt 1892-1964

Mplmi Lydighed overfor den lov, som man har foreskrevet sig,
er frihed.RousseauStaten selv har rod i friheden.Rousseau

mplmile Pligt, flid og nytte er dødsengle, der spærrer
mennesket tilbagevejen til paradiset. Friedrich Schlegel.

mplmisky Opfyldt pligt føles stadig som skyld, fordi man aldrig
synes man har gjort helt nok. Goethe

Mplndv Pligt er en handling, der simpelthen er påkrævet, dvs. bliver
gjort ubetinget nødvendig af fornuften. Immanuel Kant

mplndv Pligt er en handling, der simpelthen er påkrævet, dvs.
Bliver gjort ubetinget nødvendig af fornuften. Immanuel Kant

mplSky Hvert menneske er skyldig i alt det gode, det ikke
gjorde. Francois de Voltaire

Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-06 14:41

> [...]
> Hvergang du fremover vil promovere psykopatiens "vidunderlige
> fremtidsvisioner." Vil jeg når jeg opdager det påvise psykopatien og

Det du fejklagtigt kalder psykopati er LANG TIDSHORISONT

" At gøre en hel person ud af sig og i alt, hvad man gør,
have dettes højeste vel for øje - det fører videre end de medlidende
bevægelser og handlinger til gavn for andre. Nietzsche

Had er stimulans der får os til at leve, men medlidenhed
dræber og gør svag.Balzac

Dræb ikke fluen på din vens pande med en økse. Kinesisk
ordsprog

Du har mig alt for grusomme øjne, og kigger lystent efter lidende.
Måske din vellyst har forklædt sig som medlidenhed?Nietzsche

For sandheden står over al medlidenhed. Maxim Gorki

Fra medlidenhed til ringeagt er der kun ét skridt. August
Strindberg 1849-1912

meag Grusomheden er blevet forfinet til MEDLIDENHED i den grad at man
benægter, at denne har noget med grusomhed at gøre. På samme måde er
kønsdriften blevet forfinet til amour-passion, trællesindet til
lydighed, ynkeligheden til ydmyghed Nietzsche

Hjælp mig ikke op,før jeg er faldet. Ordsprog

Slem egenskab ved medlidenhed. Medlidenheden har tit
ledsager en særegen uforskammethed: thi da den for enhver pris vil
hjælpe, er den hverken i forlegenhed med helbredelsesmidlerne eller
med sygdommens beskaffenhed og årsag, men kvaksalvererer modig løs på
sin patients sundhed og gode navn. Nietzsche

meag Uden en eneste undtagelse har fattigdom og elendighed altid
øget i takt med mængden af kritikløs velgørenhed" Thomas Malthus 1793
i "An Essay on the principle of Population"

Medlidenhed er den syges næstekærlighed. George Bernard
Shaw

Meag Medlidenhed er rettens dyd, og ingen bortset fra tyrannerne
anvender den grusommere. William Shakespeare

Meag Medlidenhed? Elendighedens gadefejer. George Bernard Shaw

Meag Medlidenhedens forgyldte skede dækker over misundelsens dolk,
Friedrich Nietsche

Ægte barmhjertighed udfolder sig kun i overskuelige grupper.
Gandhi

meaggggga Harmen over de andres ulykke er den mandlige bror til
medlidenheden. Nietzsche

Meagggggm De moderne filosoffers begunstigelse og overvurdering af
medlidenheden er nemlig noget nyt: filosofferne var tidligere enige om
netop det værdiløse i medlidenheden. Jeg behøver blot at nævne Platon,
Spinoza, La Rochefoucauld (1613-1680)og Kant, fire ellers så indbyrdes
forskellige ånder, men dog enige om ét, at ringeagte medlidenheden.
Nietzsche

There is in man a specific lust for cruelty, which infects
even his passion for pity and makes it savage. Nietzsche

Mec Demokratiets ondeste led er dem, der sidder i vores
revalideringscentre. De gør skade for de socialt handicappede.
Glistrup

Meg "Har vi en menneskeret - krav på
arbejde, krav på at blive lykkelige. Nej, en sådan ret har hverken
mennesket eller den laveste orm." Nietzsche

Meg At beklage de ulykkelige er ikke noget, der kommer
i Strid med Kødets Lyster.
Tværtimod, man er glad ved at kunne give dette Venskabsbevis og skaffe
sig Ry for Menneskekærlighed uden at give noget for det.Pascal

Hvordan kan det være, at vi fyldes med medlidenhed, når vi ser en
haltende mand på gaden, mens en haltende ånd fylder os med
raseri?Joh - det kommer af, at den haltende mand godt ved, at det er
ham der går skævt og os andre, der går lige, mens den haltende ånd
derimod hårdnakket påstår, at det er ham der tænker lige, og vi andre
skævt.. Pascal

Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-06 14:46

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in message
> Ved heller ikke at kunne ynke sig selv afslører karakterafvigeren
> sig med
> sin personlighedsbrist.

Måske glistrupister der tøjler deres medlidenhed - hvilket jeg ikke
gjorde da jeg spildte 4 år på ulandshjælp - HAR MERE MEDGLÆDE dvs
tilfredshed med at gruppen styrkes og dem der er dig nær får øget
status, lykke og evner

Det er nemt og profitabelt at ynke de svage. Det er bedre at glædes
ved at de bliver dine ligemænd.
At se ned på de svage er fristende men er ikke vejen frem

" Symphathetic natures, always helpful in a misfortune, are rarely the
same ones who share our joy; when others are happy, they have nothing
to do, become superfluous, do not feel in possession of their
superiority, and therefore easily show dissatisfaction. (321)
Nietzsche

" I can sympathize with people's pains, but not with their
pleasures. There is something curiously boring about somebody else's
happiness. Aldous Huxley 1894 - 1963

" "Du vil også ønske at hjælpe, men kun dem hvis nød du forstår,
fordi de har en lidelse og et håb sammen med dig . jeg vil lære dem
det, som få nu forstår, og allermindst disse medlidenhedens
prædikanter:medglæden Nietzsche

mg Alle og enhver kan vise medfølelse med en ven i modgang, men
det kræver virkeligt format at sympatisere med en ven, der har succes.
Oscar Wilde

Mg Enhver kan have medfølelse med en vens lidelser; men man skal
have en god karakter for at glæde sig over hans fremgang. Oscar
Wilde

mg Enhver kender ordet "misundelse" - men hvorfor hedder det
modsatte ikke "undelse"? Johannes Møllehave

Mg Limbo. I can sympathize with people's pains, but not with their
pleasures. There is something curiously boring about somebody else's
happiness. Aldous Huxley 1894 - 1963

mg The intimacy of a superior person, makes you bitter - because
you think it cannot be returned. Nietzsche

mg Tiggere skulle helt afskaffes!Man ærgrer sig over at give og
man ærgrer sig over ikke at give.Nietzsche

mg We are better pleased to see those, on whom we confer benefits,
than those

mgave Against trusting peple. People who give us their
complete trust believe that they therefore have aright to our own.
This conclusion is false: rights are not won by gifts. Nietzsche

mgEJmefm Du vil også ønske at hjælpe, men kun dem hvis nød du
forstår, fordi de har en lidelse og et håb sammen med dig . jeg vil
lære dem det, som få nu forstår, og allermindst disse medlidenhedens
prædikanter:medglæden Nietzsche

mgKæ Glem ikke at give, men giv og glem. Inskription på en
museums-ske fra Skåne.

mgKæt I kærligheden er der endnu egoisme, ikke i
moderkærligheden. Balzac

mgKe Der er noget sært kedsommeligt over andres lykke. Aldous
Huxley

Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-06 18:17

> [...]
> selv.
> Ved heller ikke at kunne ynke sig selv afslører karakterafvigeren

ER DET ET BRIST AT MAN IKKE flæber selvmedlidenhede ?
Folk der ynker sig selv er trælse, SYNS JEG

> Det nytter ikke at du hele tiden anbefaler disse karakterafvigere.
> Det
> bider ikke på normale menneskers helstøbte personligheder.

Hvem afgør hvad er helstøbt?

> De foretrækker folk der har følelsesspektret iorden.

Efter din smag skal godhed-fanatikere altså roses.? Dig om det.

> Lige som de foretrækker alle regnbuens farver, istedet for en
> regnbue hvor
> alle røde farver er fjernet.

Ynk er kun naturlig for mødre, så ellers er der ingen farve manglende
hos glistrupister

Måske vi slet ikke er uenige. Vi skriver jo generaliserende og så
flyder alt, men hvis vi havde et konkret eksempel, ville vi ikke
risikere at tale forbi hinanden. Evt ring 35861000

Fra : Patruljen

Dato : 07-11-06 14:00

Lyrik skrev:

> [...]
> brænde enken til en afdød mand levende!
>
> Ingen medlidenhed her = Karakterafvigelse .

Pjat. Der er intet belæg for at erklære Glistrup for karakterafviger
på den konto. Absolut nonsens.

Mener du da, Lyrik, at den befolkning, som ren faktisk udfører
enkeafbrændingerne alle er karakterafvigere ?
Hvor mange generationer og millioner i Indien, vil du diagnosticere som
karakterafvigere, mon ?

> [...]
> Han havde ingen medlidenhed med noget somhelst. Heller ikke sig selv.
> Ved heller ikke at kunne ynke sig selv afslører karakterafvigeren sig med

Hvor finder du belæg for at Hitler var karakterafviger ?

> [...]
>

> Hvergang du fremover vil promovere psykopatiens "vidunderlige
> fremtidsvisioner." Vil jeg når jeg opdager det påvise psykopatien og advare

Det er en mægtig bekvem indfaldsvinkel, at erklære politiske
modstandere for karakterafvigere og psykopater. Det er let og kræver
ikke megen argumentation. Smart.

Regards Bruun

Fra : Lyrik

Dato : 09-11-06 12:46

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Lyrik skrev:

> [...]
>
> Ingen medlidenhed her = Karakterafvigelse .

Pjat. Der er intet belæg for at erklære Glistrup for karakterafviger
++++++++++++++++++++
Det er ikke alene på den konto. Da han blev udsat for angreb i Fælledparken
overhældt med maling og kastet i en sø, havde han absolut ingen medlidenhed
med sig selv.
Kan du påvise noget sted at Glistrup giver udtryk for medfølelse eller
empati. Giv mig bare ét eneste eksempel.(Nej vel?)
På partikongresserne for Fremskridtspartiet havde han aldeles ingen
medfølelse med sine partimedlemmer. det var vigtigere for ham at have ret
end medlemmernes- og partiets fremtid.
Når han derfor kommer med denne udtalelse om enkebrænding, slår det bare
hovedet på sømmet. Hans personlighed har afsløret sin brist.

Mener du da, Lyrik, at den befolkning, som ren faktisk udfører
enkeafbrændingerne alle er karakterafvigere ?
Hvor mange generationer og millioner i Indien, vil du diagnosticere som
karakterafvigere, mon ?
+++++++++++++++++++++++++++++
Befolkningen er i kristen forstand hedninger.
Vi ser her at hedensk levevis kan få en befolkning til at optræde som
psykopater.
Derfor siger Jesus:"Gå ud og gør alle folkeslagene til mine disciple."
Den "psykopati" som er i en hedensk befolkning kan fjernes ved omvendelse
til kristendommen.
Kristendommen indgiver et nyt referancesæt baseret på næstekærlighed.
Enkebrændingerne ophører...
Vores største forbrydelse imod Gud er at vi er ophørt med at missionere!
Derfor gik det også galt i Iraq!! Ingen ville helbrede den islamiske
psykopati.

> [...]
> sin personlighedsbrist.

Hvor finder du belæg for at Hitler var karakterafviger ?
+++++++++++++++++
Se filmen "Der Untergang" og læs om ham.

Hilsen
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-06 14:08

> [...]
> bare
> hovedet på sømmet. Hans personlighed har afsløret sin brist.

Der er intet brist i at være uden normal medlidenhed. Vi er lokket i
en afgrund af skadelig medlidenhed og importerer derfor muslimer
selvmorderisk
Selvmedlidenhed er aldrig noget positivt
Dagen efter Ungdomshusoverfaldet på Glistrup 1 maj 1983 var det første
Glistrup spurgte mig om, om min søn som havde været med i barnevogn
var kommet til skade - hvilket let kunne være sket da bz-kasteskytset
fløj gennem luften

Mødre behøver empati med småbørn - det styrker gruppen.
På langt sigt er det godt for alle at appelerere til selvhjulpenhed og
ikke til tillært hjælpeløshed

> [...]
> missionere!
> Derfor gik det også galt i Iraq!! Ingen ville helbrede den islamiske
Vi skal ikke missionere eller på anden vis tage ansvar for muslimer.
DE SKAL UD

> Hvor finder du belæg for at Hitler var karakterafviger ?
> +++++++++++++++++
> Se filmen "Der Untergang" og læs om ham.

Filmen gør Hitler hysterisk, hvad han næppe var

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-06 15:19

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in message
snip
> Når han derfor kommer med denne udtalelse om enkebrænding, slår det
> bare
> hovedet på sømmet. Hans personlighed har afsløret sin brist.

Glistrup vil være stolt af at du hopper i fælden og hetzer imod
uskadelig afvigelse, dvs gør dig til grin og pointerer vort
frihedsbudskab
En jødisk konge så sygdom i ikke at drikke af hjelmen, men bruge
hænderne.Vær kunstig.? Eller læs Kejserens Ny Klær og klær af den.
Kierkegård latterliggør læger som jo altid er for dumme til at fatte
at når man ikke har smerter, funktonsnedsættelse eller ikke ber om
hjælp så er man RASK og kan skrotte al lægepjat

"I almindelighed antager man, at et menneske, når han ikke selv siger,
at han er syg, ER RASK, endsige, når han selv siger, at han er rask.
LÆGEN DERIMOD betragter sygdommen ANDERLEDES. Og hvorfor? Fordi lægen
har en bestemt og udviklet forestilling om, hvad det er at være sund,
og efter denne prøver han et menneskes tilstand." skriver Søren
Kierkegaard i "Sygdommen til Døden"

Lyrik vil gøre Glistrup og mig til afvigere med et BRIST - nej vi har
en kvalitet og hvis nogle ikke kan lide den må de gå andetsteds og
finde kvaliteter efter DERES SMAG

Men Lyriks og lægernes smagsdommeri gør kun skade

Stalins soldater voldtog værre end nazistiske - måske fordi de var
opflasket med kommunisme og derfor var forvirrede og hadefulde.

At lære dem at drikke af hjælm ville ikke have forbedret dem. At lære
dem at elske menneskeheden som der stod i Stalins grundlov HAVDE ikke
forbedret dem