Saddam dømt til døden
Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 12:02

Danmark har altså aktivt støttet en krig, hvor en regeringsleder er afsat og
dødsdømt - i strid med Folkeretten og de Europeæiske Menneskerettigheder.

Fra : Malene P

Dato : 05-11-06 12:13

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Danmark har altså aktivt støttet en krig, hvor en regeringsleder er afsat
og
> dødsdømt - i strid med Folkeretten og de Europeæiske Menneskerettigheder.

Hvad synes du, man burde gøre ved fyren?

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 05-11-06 12:19

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvad synes du, man burde gøre ved fyren?

Livstid i fængsel, gerne under de samme forhold som er normale i den kultur.

Især når den gældende demokratiske praksis i en retsstat og et demokratisk
funderet land, udover USA, er at der ikke praktiseres dødsstraffe, og at vi
gerne ser at Irak blier en demokratisk stat, underlagt alm. retspraksis.

--
Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 05-11-06 12:35

"Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vi
> gerne ser at Irak blier en demokratisk stat, underlagt alm. retspraksis.

Personligt går jeg ind for dødsstraf for mindre end det, Saddam har begået.
Og i "den kultur", dømmes folk til døden -ofte på bestialsk vis- eller
maltrakteres for endnu mindre, end jeg personligt mener, at man overhovedet
bør straffes for. Jeg tror, det vil være meget problematisk, hvis vi i
Vesten blandede os i dommen, der jo er afsagt af irakerne selv. Men
herudover var VI nok bedre tjent med Saddam, end det, der er fulgt efter den
krig vi startede på et løgnagtigt grundlag.

Malene P

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 05-11-06 12:40

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:
> "Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Personligt går jeg ind for dødsstraf for mindre end det, Saddam har
> begået.

Hvilket er i strid med menneskeret og en retsstat, hvilket jo er hvad der
ønskes indført i Irak.

> Og i "den kultur", dømmes folk til døden -ofte på bestialsk
> vis- eller maltrakteres for endnu mindre, end jeg personligt mener,
> at man overhovedet bør straffes for.

Hvilket jo var den grund som Bush solgte krigen for, til allersidst, nemlig
at barbari og tyranni skulle fjernes fra mellemøsten, og at dette skulle
gøres ved at "demokratisere Irak.

> Jeg tror, det vil være meget
> problematisk, hvis vi i Vesten blandede os i dommen, der jo er afsagt
> af irakerne selv.

Men det var ok at starte en invasion qua samme argument?

Jeg mener at kan vi invadere et land for at fjerne barbari og tyrani, så må
vi også garantere at deres lovsystem undgår samme.

> Men herudover var VI nok bedre tjent med Saddam,
> end det, der er fulgt efter den krig vi startede på et løgnagtigt
> grundlag.

Tjaeee, det mener de fleste der ikke kan li' muslimer, hvorfor at det også
er "Dit" syn ikke overrasker mig.

--
Allan Riise

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-11-06 17:19

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:454dcc82$0$3541$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> efter den krig vi startede på et løgnagtigt grundlag.

War On Terror Fear Campaign (montage) 1:57 min
http://www.youtube.com/watch?v=XsqPeqhKJ7Q&mode=related&search=

Jan Rasmussen

Fra : Jim

Dato : 05-11-06 14:47

"Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Livstid i fængsel, gerne under de samme forhold som er normale i den
> kultur.

Samme forhold som under den muhamedanske kultur?
Så skal han jo af med hovedet.
Og Madame Saddam skulle stenes.

Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 12:25

> [...]
> og
Menneskerettigheder.

> Hvad synes du, man burde gøre ved fyren?

Ingenting. Han er ikke værre, end resten af de despoter der blev underholdt
under den kolde krig af én af supermagterne. Man kan heller ikke påstå, at
irakerne har behov for "retfærdighed", hvilket ellers kunne være et
argument. Mange af dem virker i hvert fald til at være ret kede over
retssagen.

Fra : Malene P

Dato : 05-11-06 12:38

> [...]
> irakerne har behov for "retfærdighed", hvilket ellers kunne være et
> argument. Mange af dem virker i hvert fald til at være ret kede over

Nu har man altså fanget, ført en retfærdig retssag og dømt en massemorder,
som hverken du eller jeg jo kan være i tvivl om har været en rigtig skidt
knægt. Så er det vel lidt fejt at lade ham slippe, bare fordi der findes
andre dumme svin i verden. Se iøvrigt mit svar til Allan Riise.

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 05-11-06 12:42

> [...]
> været en rigtig skidt knægt. Så er det vel lidt fejt at lade ham
> slippe, bare fordi der findes andre dumme svin i verden. Se iøvrigt

Om den er retfærdig tror jeg skal tages med et gran salt, alt det at
dommeren er Kurder og at Premierministeren har udtalt, her lige før
domfældelsen, han håbede at dommeren var retfærdig og uddelte den rigtige
dom, nemlig henrettelse ved hængning.

--
Allan Riise

Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 12:50

> [...]
> dommeren er Kurder og at Premierministeren har udtalt, her lige før
> domfældelsen, han håbede at dommeren var retfærdig og uddelte den rigtige

Der er næppe tvivl om, at kurderspørgsmålet er skyld i, at retssagen f.eks
var offentlig, og blev vist på TV.

Fra : Malene P

Dato : 05-11-06 12:50

> [...]
> dommeren er Kurder og at Premierministeren har udtalt, her lige før
> domfældelsen, han håbede at dommeren var retfærdig og uddelte den rigtige

Jeg tror, at fyren er skyldig og i meget mere end det, han er blevet dømt
for. Derfor har jeg ingen problemer med dommen og ser ham gerne dingle
indenfor de 30 dage, forfatningen foreskriver. Men premierministeren burde
bestemt have holdt sin kæft.

Malene P

Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 12:53

> Jeg tror, at fyren er skyldig og i meget mere end det, han er blevet dømt
> for.

George Bush og Rumsfeld kunne også idømmes dødsstraf. De er skyld i
estimeret ½ mio uskyldige menneskers død.

> Derfor har jeg ingen problemer med dommen og ser ham gerne dingle
> indenfor de 30 dage, forfatningen foreskriver.

Der er ankemuligheder. Irak er jo frit og demokratisk.

Fra : Malene P

Dato : 05-11-06 13:00

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> rigtige

> George Bush og Rumsfeld kunne også idømmes dødsstraf. De er skyld i
> estimeret ½ mio uskyldige menneskers død.

Det modsiger jeg slet ikke (antallet kan måske diskutere) -og jeg kunne nok
nævne et par andre navne i den forbindelse. Men det i sig selv kommer jo
ikke dommen mod slagter Saddam ved.

> Der er ankemuligheder. Irak er jo frit og demokratisk.

Der er ihvertfald et 9-mands appeludvalg, der kan godkende eller afvise
dommen, før man finder rebet frem.

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 05-11-06 13:05

> [...]
>
> Der er ihvertfald et 9-mands appeludvalg, der kan godkende eller
> afvise dommen, før man finder rebet frem.

Det er så ikke helt korrekt.
Der er et 9-mands dommerpanel der skal gennemgå retssagen og dommen, og
finder de den ikke rigtig, så skal appelretten automatisk træde i kraft.
Derudover så kan forsvaret altid appelere terminale domme.

--
Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 05-11-06 13:13

> [...]
> finder de den ikke rigtig, så skal appelretten automatisk træde i kraft.
> Derudover så kan forsvaret altid appelere terminale domme.

OK, så. Men han bliver ihvertfald ikke bare ført ud og henrettet på den
måde, som han jo selv brugte mod sine egne modstandere, da han i sin tid kom
til magten.

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 05-11-06 13:25

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> OK, så. Men han bliver ihvertfald ikke bare ført ud og henrettet på
> den måde, som han jo selv brugte mod sine egne modstandere, da han i
> sin tid kom til magten.

Nej, men nu skal der vel heller ikke sendes de samme signaler i Irak nu, som
under Saddam?

Jeg synes at jeg kan læse i dine skriv, at du mener at straf også skal
indeholde hævn, kan det passe?

--
Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 05-11-06 13:40

> Nej, men nu skal der vel heller ikke sendes de samme signaler i Irak nu,
som
> under Saddam?

Nej. Men det er altså irakerne selv, der skal afgøre sagen -ikke vestlige
normer og værdier. Er det ikke?

> Jeg synes at jeg kan læse i dine skriv, at du mener at straf også skal
> indeholde hævn, kan det passe?

Straf er en pris, man betaler for den handling, man har begået. Hvis
handlingen er gået ud over andre mennesker, foretrækker jeg, at et
velfungerende og retfærdigt retssystem bestemmer "prisen" -frem for at de
forudrettede selv afgør tilbagebetalingen i form af hævnmord eller
blodpenge. Begge dele er jo ganske aktuelle på de kanter -og har også været
oppe at vende her i landet.

Malene P

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-11-06 14:58

Allan Riise wrote:

> Jeg synes at jeg kan læse i dine skriv, at du mener at straf også skal
> indeholde hævn, kan det passe?

Du mener måske, at straf er andet end hævn? Nej, nu jeg tænker over det: Du
behøver ikke svare.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 13:40

> Det modsiger jeg slet ikke (antallet kan måske diskutere) -og jeg kunne
nok
> nævne et par andre navne i den forbindelse. Men det i sig selv kommer jo
> ikke dommen mod slagter Saddam ved.

Nej.

> Der er ihvertfald et 9-mands appeludvalg, der kan godkende eller afvise
> dommen, før man finder rebet frem.

Jeg tror ikke de 30 dage holder. Altså underforstået - han bliver ikke
henrettet lige med det samme.

Fra : Malene P

Dato : 05-11-06 13:46

> [...]
> nok
>
> Nej.

> Jeg tror ikke de 30 dage holder. Altså underforstået - han bliver ikke

Det tror jeg heller ikke

Malene P

Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 13:52

> Det tror jeg heller ikke

Alene den kommende britiske modstand, briterne som jo har vedtaget ved lov
at overholde de europæiske menneskerettigheder, vil gøre eksekveringen mere
end vanskelig.

Fra : Malene P

Dato : 05-11-06 15:13

> [...]
>
> Alene den kommende britiske modstand, briterne som jo har vedtaget ved lov
> at overholde de europæiske menneskerettigheder, vil gøre eksekveringen

Jeg tror ikke, at Irak er modent til at europæiske menneskerettigheder skal
gælde.

Malene P

Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 15:44

> [...]
> mere
>
> Jeg tror ikke, at Irak er modent til at europæiske menneskerettigheder

Besættelsesstyrkerne hersker 100%.

Fra : Malene P

Dato : 05-11-06 15:59

> Besættelsesstyrkerne hersker 100%.

Æh -hvad vil du sige med det? At Gøring, Himler, Hess osv skulle være
sluppet, fordi sejrherrerne hersker og altid har ret?

Malene P

Fra : Sten Schou

Dato : 05-11-06 22:24

> [...]

> dommeren er Kurder og at Premierministeren har udtalt, her lige før
> domfældelsen, han håbede at dommeren var retfærdig og uddelte den rigtige

Dommeren er kurder?.....betyder det, at f.eks. en tyrker ikke kan blive
dommer i Danmark?. Jeg antager naturligvis, at tyrkeren har dansk
statsborgerskab, såvel som kurderen har irakisk statsborgerskab.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 06-11-06 01:07

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:
> [...]
> blive dommer i Danmark?. Jeg antager naturligvis, at tyrkeren har
> dansk statsborgerskab, såvel som kurderen har irakisk statsborgerskab.

Mener du alvorligt at det er en sammenligning der holder?

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 06-11-06 06:22

On Mon, 6 Nov 2006 01:06:31 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@pc.dk> wrote:

>Mener du alvorligt at det er en sammenligning der holder?

Nej, det skal selvfølgelig ikke være en tyrker, men en jyde i
sammenligningen....

Fra : Sten Schou

Dato : 06-11-06 10:12

"Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du alvorligt at det er en sammenligning der holder?

Naturligvis gør den det, kan du måske uddybe, hvad der skulle være galt med
den?...og hvad skulle der forøvrigt være galt i, at kurdere beklæder
offentlige stillinger i Irak?

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 06-11-06 10:28

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:
> "Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Naturligvis gør den det, kan du måske uddybe, hvad der skulle være
> galt med den?...

Har Danskere gasset Tyrkerne enten i eller uden for Danmark, henretet dem i
flæng og gjort dem til pariarer i eget land?

> og hvad skulle der forøvrigt være galt i, at kurdere
> beklæder offentlige stillinger i Irak?

Intet, men Saddam skulle *aldrig* være stillet for retten i Irak, han skulle
have været for den int. domstol i Haag.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 06-11-06 11:01

> [...]
>
> Intet, men Saddam skulle *aldrig* være stillet for retten i Irak, han
> skulle have været for den int. domstol i Haag.

Jeg troede, du gik ind for, at man skulle opfylde irakernes ønske.
Og irakerne har ønsket, at Saddam skulle stilles for retten i Irak.
Hvis Saddam havde fået en livstidsdom i Den Haag, så havde han skulle afsone
i en celle, der havde været ren Danland Hotel-standard.
Det ville, set på den måde, være en belønning af svinet.
Desværre er en dødsdom også for let.
Han havner ikke i helvede, når han stiller sandalerne og løkken igen bliver
løsnet om hans hals.
Vi kan så håbe på, at han bliver genfødt som kvinde eller kamel i
Saudiarabien.... eller måske som israeler.

Fra : Allan Riise

Dato : 06-11-06 11:08

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> wrote:

> Jeg troede, du gik ind for, at man skulle opfylde irakernes ønske.

Ja, så langt det er muligt.

> Og irakerne har ønsket, at Saddam skulle stilles for retten i Irak.

Hvilket er hul i hovedet og skaber mere konflikt Suni contra Shia,, uanset
hvad dommen ville have været, selvom der selvf. aldrig har været tvivl om at
Saddam ville blive dømt strengeste straf, loven var jo strikket sammen til
nøjagtigt det formål.

> Hvis Saddam havde fået en livstidsdom i Den Haag, så havde han skulle
> afsone i en celle, der havde været ren Danland Hotel-standard.

Og??

> Det ville, set på den måde, være en belønning af svinet.

Det siger du, men det er også svært at sætte sig ind i når man ikke har
været frihedsberøvet, og hvem siger at en dom ikke kan indebære intet
TV/Radio og aviser?

> Desværre er en dødsdom også for let.

Du vil altså have hævn, for andre?

> Han havner ikke i helvede, når han stiller sandalerne og løkken igen
> bliver løsnet om hans hals.

Næ, han er bare ikke mere.

> Vi kan så håbe på, at han bliver genfødt som kvinde eller kamel i
> Saudiarabien.... eller måske som israeler.

Er du Hindu?

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 06-11-06 12:20

> [...]
>
> Det siger du, men det er også svært at sætte sig ind i når man ikke har
> været frihedsberøvet, og hvem siger at en dom ikke kan indebære intet

Næ, men han bliver befriet for en masse lidelser, som han ellers ville have
ved at eks. afsone i Abu Ghraib.
Det er jo det, der skulle være straffen som den forbryder, han er.

> Næ, han er bare ikke mere.

Jo, han er stadig, bare et andet sted.
Helvede eksisterer ikke, himlen ligeså.

> Er du Hindu?

Nej, men jeg har været i kontakt med den anden side.

Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-06 12:37

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> wrote in message
> [...]

Uden at kende de utivvlsomt stive regler, så mener jeg at man burde
kunne forhandle med fangens ejer, IRak, om tom retssager og et
kompromis mellem dommene og afsoning i IRak, som burde h ænge på
fængselsudgiften

Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 12:49

> [...]
> knægt. Så er det vel lidt fejt at lade ham slippe, bare fordi der findes

Det er naturligvis helt igennem rigtigt. Jeg har bare svært ved at glæde mig
over en dødsdom.

Fra : Malene P

Dato : 05-11-06 12:56

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er naturligvis helt igennem rigtigt. Jeg har bare svært ved at glæde
mig
> over en dødsdom.

Jeg ved da heller ikke, om jeg ligefrem "glæder mig". Jeg synes bare at
dommen er retfærdig i forhold til forbrydelsens omfang. Derimod glæder jeg
mig over, at metoden, hængning, er langt mere human og hurtig end de
metoder, man ellers anvender på de kanter. Når en person er dødsdømt, ville
jeg foretrække, at man bare med et knips med fingrene kunne fjerne ham fra
jordens overflade. Naturligvis er der den grimme risiko for justitsmord -men
i dette tilfælde er den dømte vist uden noget som helst tvivl taget med
fingrene nede i kagedåsen.

Malene P

Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 13:38

> [...]
> skidt

> mig
>
> Jeg ved da heller ikke, om jeg ligefrem "glæder mig".

Jo du gør da.

>Jeg synes bare at
> dommen er retfærdig i forhold til forbrydelsens omfang.

Det er kun en forbrydelse, fordi man har opfundet en lov til formålet.

Fra : Malene P

Dato : 05-11-06 13:44

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> findes

> Jo du gør da.

Nå -det var dog en syg påstand.

> Det er kun en forbrydelse, fordi man har opfundet en lov til formålet.

Forklar lige nærmere. Saddam er dømt for at have beordret mange tilfældige
menneskers død og tortur mod andre. Er det en forkert lov, der foreskriver,
at man skal straffes for den slags?

Malene P

Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 13:50

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> glæde

> Nå -det var dog en syg påstand.

Du ved da sgu da godt hvad du mener. Er det en syg påstand?

> Forklar lige nærmere. Saddam er dømt for at have beordret mange tilfældige
> menneskers død og tortur mod andre. Er det en forkert lov, der
foreskriver,
> at man skal straffes for den slags?

Irakisk lov er skruet sammen *for* at Saddam kan dømmes.

Fra : Malene P

Dato : 05-11-06 13:54

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> rigtig

> Du ved da sgu da godt hvad du mener. Er det en syg påstand?

Aha -så må vi hellere stoppe her.

EOD
Malene P

Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 14:27

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> der

> Aha -så må vi hellere stoppe her.
>
> EOD
> Malene P

Jeg er muligvis ikke altid den bedste til at formulere mig dagen derpå

Fra : Allan Riise

Dato : 05-11-06 13:57

> [...]
> tilfældige menneskers død og tortur mod andre. Er det en forkert lov,
> der foreskriver, at man skal straffes for den slags?

Nu ser jeg ikke at Konrad skrev en forkert lov, men en opfundet lov.

Det svarer til at Danmark og England først laver en skræddersyet lov der kan
gøre Fogh og Blair til ansvar for det der er en ulovlig krig, derefter
opretter en domstol for at dømme Fogh og Blair fordi de har tilført det
Irakiske folk unødige lidelser og mange civle døde, til livstid uden
mulighed for nedsættelse af dommen.

Som jeg ser det, så er netop den lov som Saddam og hans støtter dømmes
efter, lavet nøjagtigt til formålet, hvorfor en skyldig dom kun var at
forvente.

Lad mig med det samme sige at jeg mener at Saddam var en diktator, men
samtidigt også vestens forlængede arm i mellemøsten, hvorfor vi nok i
fremtiden vil kunne se at andre despoter nok vil kvie sig en del før de
"hjælper" USA eller andre vestlige styrer.

--
Allan Riise

Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 14:35

> [...]
> opretter en domstol for at dømme Fogh og Blair fordi de har tilført det
> Irakiske folk unødige lidelser og mange civle døde, til livstid uden

Lige netop. Når George Bush siger "Saddam VILLE krigen" er det simpelthen
psykopati for fuld skrue og åbent tæppe efter alle kunstens og psykiatriens
regler. Det er ganske enkelt så løgnagtigt, at det berettiger til en plads i
Guinness rekordbog.

> Som jeg ser det, så er netop den lov som Saddam og hans støtter dømmes
> efter, lavet nøjagtigt til formålet, hvorfor en skyldig dom kun var at
> forvente.

Ja. Og han dømmes sjovt nok for at have indført love og pressionsmæssige
regulativer/foranstaltninger ift sine modstandere. Saddam henrettede
terrorister samt deres støtter som forsøgte at komme ham til livs. Vi kender
alle historierne om hvordan amerikanske og irakiske soldaterer agerer hvis
ikke befolkningen makker ret - noget andet, som slet ikke har været belyst i
danske medier - er de efterhånden mere end hundrede der er blevet dødsdømt
for forbrydelser imod besættelsesmagten. Irak er i dag i top 5 hvad angår
dødsstraf.

Den nye Saddam hedder Musharraf.

Fra : Jim

Dato : 05-11-06 14:49

> Den nye Saddam hedder Musharraf.

Nej, han hedder Kim Kill'em All Young, som er overdværg i Pyong Yang.

Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 14:52

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> skrev i en meddelelse
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, han hedder Kim Kill'em All Young, som er overdværg i Pyong Yang.

Han får ikke for $100 MIA våben om året.

Fra : Jim

Dato : 05-11-06 15:24

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> skrev i en meddelelse

> Han får ikke for $100 MIA våben om året.

Er det det eneste kriterie?

Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 15:42

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det det eneste kriterie?

Det var kriteriet for sammenligningen mellem Musharraf og Saddam.

Hvis du vil se på "ondskabens akse" har du dag "ondskabens hexagram".
Befolkningerne i Sverige og England er rørende enige om, at Israel,
Nordkorea, USA, Iran, Burma og Kina er de største trusler pt. USA den
største trussel.

Fra : Jim

Dato : 05-11-06 16:33

> [...]
> Befolkningerne i Sverige og England er rørende enige om, at Israel,
> Nordkorea, USA, Iran, Burma og Kina er de største trusler pt. USA den

At en flok muhamserliderlige reservebornholmere og en gang tesluprende
jakkesæt finder Israel værende et problem for freden, beviser hvor lidt
svenskere og briter har fattet af truslen fra islam.

Fra : @

Dato : 05-11-06 17:20

On Sun, 5 Nov 2006 16:32:33 +0100, "Jim"
> [...]

>jakkesæt finder Israel værende et problem for freden, beviser hvor lidt
>svenskere og briter har fattet af truslen fra islam.

nu er det i visse kredse mest politisk korrekt at udråbe Israel, der i
58 år har forsvaret sig mod gentagne angreb, til at være skurken i
mellemøsten

/Albert Camus/

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-11-06 14:35

Malene P wrote:

> Hvad synes du, man burde gøre ved fyren?

Man skulle have likvideret ham med nakkeskud, da man fandt ham. I stedet har
man valgt en juridisk farce og en dødsdom, vi som danskere kun kan tage
afstand fra. Han bør nu i stedet smides i en celle, og nøglen bør smides
væk.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : gb

Dato : 06-11-06 04:56

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in

> [...]
> stedet har man valgt en juridisk farce og en dødsdom, vi som danskere
> kun kan tage afstand fra. Han bør nu i stedet smides i en celle, og

Jeg mener, at han skulle genindsættes som præsident i Iraq, og så skulle
koalitionen forlade landet. Han er den eneste, som kan holde mullaherne
nede.

--
GB

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-11-06 12:25

gb wrote:

> Jeg mener, at han skulle genindsættes som præsident i Iraq, og så
> skulle koalitionen forlade landet. Han er den eneste, som kan holde
> mullaherne nede.

Ved nærmere eftertanke er jeg tilbøjelig til at give dig ret.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Malene P

Dato : 07-11-06 12:45

> Ved nærmere eftertanke er jeg tilbøjelig til at give dig ret.

Som skrevet andetsteds, mener jeg også, at vi nok ville have været bedre
tjent med, at Saddam havde fået lov til at husere videre i Irak. Men nu HAR
man jo nu en gang fået fat i en kold, kynisk, ond og rigtig skidt karl med
200000+ mord på samvittigheden -og sådan en fyr kan man da ikke bare lige
sætte på fri fod og nulstille en hel krig tilbage til før, vi invaderede
hans land på en stor fed løgn. Det er DÆLEME godt, at det ikke er mig, der
skal stå til ansvar overfor fremtidens historikere.

Malene P

Fra : Poul Nielsen

Dato : 05-11-06 12:36

> [...]
og
> dødsdømt - i strid med Folkeretten og de Europeæiske Menneskerettigheder.

Du har ret det er forkert det der er sket her. Saddam bekæmpede
kommunisterne
med hård hånd og det burde tages med i betragtning når de voterede dommen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-11-06 14:34

Konrad wrote:

> Danmark har altså aktivt støttet en krig, hvor en regeringsleder er
> afsat og dødsdømt - i strid med Folkeretten og de Europeæiske
> Menneskerettigheder.

Ja, nu må vi ud, og det kan kun gå for langsomt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 14:38

> Ja, nu må vi ud, og det kan kun gå for langsomt.

Enig.

VK's krigsordførere argumenterer så med, at "Irak vil have vores støtte" og
at "borgerkrigen for alvor vil bryde ud hvis vi trækker os ud". Udover at
Irakerne tydeligvis ikke er 100% enige om den danske tilstedeværelse, er det
vanskeligt at forestille sig værre tilstande i Irak, end de er pt. Om 500
eller 700 dræbes om dagen er vel ikke et succeskriterie.

Fra : Jim

Dato : 05-11-06 14:46

> [...]
> og
> dødsdømt - i strid med Folkeretten og de Europeæiske Menneskerettigheder.

Og han er ikke den sidste.
Væn dig til det eller snup en tudekiks.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-11-06 15:06

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message
> Danmark har altså aktivt støttet en krig, hvor en regeringsleder er afsat
> og
> dødsdømt - i strid med Folkeretten og de Europeæiske Menneskerettigheder.

Man havde jo ikke nogen krystalkugle, og man førte ikke krigen *for at* få
henrettet Saddam Hussein,- iøvrigt bliver dommen jo anket, så der går vel
10 - 20 år, - hvis retssystemet er som i mange andre lande - før en evt. dom
vil kunne eksekveres.

Jeg synes iøvrigt der er en kæmpeforskel på generelle dødsdomme, hvor folk
kan være uskyldige, og hvor det forråer systemet/samfundet, - og så en
dødsdom over en tyran. Dødsdomme for moral-"forbrydelser" er så de
allerværste, og da især når de går ud over offeret, som i meget religiøse og
fromme lande.

Ser lige at en kvinde, som i Saudi Arabien har været ude for gruppevoldtægt,
får 90 piskeslag, fordi hun opholdt sig i en bil med en mand hun ikke var
gift med. Forbryderne fik dog en hel del mere end det, - den værste fik 10
år og 1000 piskeslag, - eller var det kun 900? saudierne *kan* jo være milde
en gang imellem

Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 15:23

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message
Menneskerettigheder.

> Man havde jo ikke nogen krystalkugle, og man førte ikke krigen *for at* få
> henrettet Saddam Hussein,-

Hele projektet er ellers blevet overført til at handle om afsættelse af
Saddam. Det siger Fogh i hvert fald. Det handlede ikke om WMD, men om at
afmontere et diktatur der truede os og demokratiet.

>iøvrigt bliver dommen jo anket, så der går vel
> 10 - 20 år, - hvis retssystemet er som i mange andre lande - før en evt.
dom
> vil kunne eksekveres.

Loven i Irak præciserer, at ingen skal leve i uvished omkring dødsstraf i
mere end 30 dage.

> [...]
> dødsdom over en tyran. Dødsdomme for moral-"forbrydelser" er så de
> allerværste, og da især når de går ud over offeret, som i meget religiøse

Du har helt ret - ligesom "Malene" - der er dog ingen undtagelsesparagraffer
i den danske eller internationale lov desangående. Dvs, det er ikke mere
"rigtigt", det med dødsstraf, blot fordi vedkommende er åbenlyst skyldig.

> [...]
> gift med. Forbryderne fik dog en hel del mere end det, - den værste fik 10
> år og 1000 piskeslag, - eller var det kun 900? saudierne *kan* jo være

Vi burde være gået i krig mod SA, om nogen, eftersom det er dem der
suppporterer terrorisme. Hvorfor gør vi ikke det?

Fra : Malene P

Dato : 05-11-06 15:42

> Hele projektet er ellers blevet overført til at handle om afsættelse af
> Saddam. Det siger Fogh i hvert fald. Det handlede ikke om WMD, men om at
> afmontere et diktatur der truede os og demokratiet.

Fogh-regeringen løj -eller var blevet ført bag lyset af Bush. Fogh lyver
endnu og det skal der fortsat følges op på -håber EB bliver ved som
hasebider. Kun de dummeste eller mest senile kan jo have glemt , hvordan Per
Stig stod og snakkede om Saddams "masseødelæggelsesvåben" så hurtigt, at han
næsten selv ikke kunne følge med. Undrer mig over, at han ikke mere
aggressivt bliver holdt op imod disse løgne. Jeg var dengang for krigen af
andre grunde -men løgnen om masseødelæggelsesvåben afsløredes for mig
tydeligt, da den ellers sympatiske Powel i FN sad og vred og vendte sig med
falske lysbilleder, som han tydeligvis heller ikke selv troede på. Men nu
sidder vi altså med en dødsdømt massemorder og hans ugerninger er blevet
prissat.

Malene P

Fra : John

Dato : 05-11-06 16:07

> [...]

> Per
> Stig stod og snakkede om Saddams "masseødelæggelsesvåben" så

Kors, Malene!

Kun de dummeste eller mest senile kan jo have glemt
gas-massemordet på kurderne i nord.

Kun de dummeste eller mest senile kan jo have glemt atom-anlægget
i Osirak.

Saddam have skam WMDs, de blev blot ikke fundet..

Mvh John

Fra : Allan Riise

Dato : 05-11-06 16:43

John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> [...]
> i Osirak.
>
> Saddam have skam WMDs, de blev blot ikke fundet..

Du udviser stor viden når du kan kæde våben man havde i midtfirserne til ta
man havde dem sidst i 90'erne, starten af 00.
Du ved ihvertlald meget om levetid af bakterier og henfald af kemikalier.

Derudover, så var netop de våben man dengang *vidste* han havde blevet
opført som destrueret, det meste af det der ikke blev dokumenteret for, var
WMD som USA sagde de vidste Irak havde, og som det selvf. ville være svært
at påvise man havde destrueret al den tid at man aldrig havde haft dem.

Det som Blix bl.a. manglede dokumentering for var en dråbe i havet.

Men hvis du mener at man skal være agressiv hvis et land opbygger ulovlige
våben som f.eks. WMD, så skulle du måske kigge imod Israel og USA.

--
Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 05-11-06 20:25

> [...]
> i Osirak.
>
> Saddam have skam WMDs, de blev blot ikke fundet..

Så skulle PSM være blevet ved med at påstå dette i stedet for at ændre årsag
til at vi gik med i krigen.

Malene P

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-11-06 17:33

> [...]
>
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Loven i Irak præciserer, at ingen skal leve i uvished omkring dødsstraf i

Så bliver det jo spændende at se hvad der sker, - han burde jo gemmes og
glemmes i 30 år.

> [...]
> "rigtigt", det med dødsstraf, blot fordi vedkommende er åbenlyst skyldig.

Moralsk er det mere rigtigt, og man HAR undtagelser under krigsforhold, - og
vi havde det jo også i 1945 - hvor det så også blev brugt helt skævt mod de
små fisk.

> gruppevoldtægt,
> milde
>
> Vi burde være gået i krig mod SA, om nogen, eftersom det er dem der
> suppporterer terrorisme. Hvorfor gør vi ikke det?

De har jo ikke nogen hær

Vi bliver også små-upopulære, hvis vi besætter de to hellige byer. Men det
er helt klart at SA er et af de mest skadevoldende lande i verden, - og nu
fløjter pengene jo ind i deres kasse, hvilket betyder flere gratis
"kulturhuse", og moskeer med Mein Kampf-lignende skrifter i massevis verden
over.

Fra : kurt

Dato : 05-11-06 18:41

>Vi burde være gået i krig mod SA, om nogen, eftersom det er dem der
>suppporterer terrorisme. Hvorfor gør vi ikke det?
SA ?

Americans are controlled by a created fear of terrorism - made by the
Americans itself. Maxx

Fra : @

Dato : 05-11-06 17:47

On Sun, 05 Nov 2006 17:40:33 +0000, kurt <kurt@netmail.com> wrote:

>SA ?

Saudi Arabien

hvor herskerne kan gøre som det passer dem(og det passer dem fint at
opføre sig som nedrige despoter),
så længe USA får olie fra landet

/Albert Camus/

Fra : Zeki

Dato : 07-11-06 01:23

> [...]
> dødsdom over en tyran. Dødsdomme for moral-"forbrydelser" er så de
> allerværste, og da især når de går ud over offeret, som i meget religiøse

Ja, USA's tidligere allierede er nu dømt til døden for forbrydelser han
begik dengang han var vestens
gode ven i den arabiske verden og modtog våben og gas fra USA såvel som
England.
Ja, det kan være svært at forestille sig en mere modbydelig tyran end
Saddam. Naturligvis skal han stilles til ansvar. Men hvem stiller dem til
ansvar der efter besættelsen er ansvarlige for sexforbrydelser i fængslerne,
tortur, massebombardementer og ulovlig besættelse af en fremmed nation som
har kostet over en halv million indbyggere livet? Er det nok at sige "jamen,
Saddam var værre, så vi kan ikke holdes ansvarlige" (og her tænker jeg
specifikt på USA)?

Ydermere er det så ikke tankevækkende at Saddam under hele retssagen havde
forbud mod at nævne detaljer om hans tidligere samarbejde med USA? John
Reid, britisk minister, udtalte at beslutningen om Saddams dødsstraf "was a
sovereign decision by a sovereign nation". Han kan så prise sig lykkelig for
at retssagen ikke afslørede salget af bl.a bacillus anthracis, clostridium
botulinum, histoplasma capsulatum, brucella melitensis, clostridium
perfringens og escherichia coli - alle giftgasser produceret i England og
USA - solgt til Irak efter blåstempling af bl.a den amerikanske kongress.

Massemordere er der nok af i Irak pt. Skyldige i enten mord, voldtægt,
terror, massakrer eller tortur siden landet blev "befriet." Mange af dem
arbejder sågar for den nuværende irakiske regering som vesten - heriblandt
Danmark - støtter. I flere tilfælde bliver de endda betalt af os gennem
oprettelsen af de ministerier eller enheder som skabes under denne
"demokratiske" regering. Men disse folk bliver hverken dømt eller hængt, for
de er dem vesten vælger at vaske deres beskidte hænder med.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-11-06 08:54

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ja, USA's tidligere allierede er nu dømt til døden for forbrydelser han
> begik dengang han var vestens gode ven i den arabiske verden og modtog

Og nazisterne blev dømt for forbrydelser de begik dengang de var vores, og
især Sovjetunionens gode venner.

> [...]
> "demokratiske" regering. Men disse folk bliver hverken dømt eller hængt,
> for de er dem vesten vælger at vaske deres beskidte hænder med.

Og hvis vi skal holde os til domstolen efter anden verdenskrig, så var der
jo heller ikke dengang nogen som havde helt rene hænder. Er konklusionen at
ingen tyranner eller tyranners bødler nogensinde skal kunne dømmes?

Bør iøvrigt en som Kofi Anan hænges, fordi han lod massemordene i Rhwanda
foregå og så den anden vej?
Bør vi stoppe alt samarbejde med fx Kina, fordi de foretager de mest
afskyelige ting mod deres befolkning?

Hvor går grænsen for "rene hænder", et emne Sartre iøvrigt skrev en bog om,
og med samme navn.

Fra : kurt

Dato : 05-11-06 18:37

On Sun, 5 Nov 2006 12:02:15 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Danmark har altså aktivt støttet en krig, hvor en regeringsleder er afsat og
>dødsdømt - i strid med Folkeretten og de Europeæiske Menneskerettigheder.

Så Kan han hænges sammen med morderne fra Cafe Louise.

Kurt

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-11-06 21:44

Konrad skrev:
> Danmark har altså aktivt støttet en krig, hvor en regeringsleder er afsat og
> dødsdømt - i strid med Folkeretten og de Europeæiske Menneskerettigheder.

Ja det er flovt at vi har politikere i folketinget som støtter sådan
noget.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : TL

Dato : 11-11-06 21:45

On Sun, 5 Nov 2006 12:02:15 +0100, in dk.politik "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Danmark har altså aktivt støttet en krig, hvor en regeringsleder er afsat og
>dødsdømt - i strid med Folkeretten og de Europeæiske Menneskerettigheder.

Næ,det er en repræsentativ irakisk regering, der idømmer dødsstraf.

Fra : Allan Riise

Dato : 11-11-06 22:15

TL <tl_dp@adelphia.net> wrote:

> Næ,det er en repræsentativ irakisk regering, der idømmer dødsstraf.

Nu håber jeg da ikke at du virkelig mener at det er den Irakiske regering
der har dømt Saddam, selvom du nok har ret, så burde det være en upartisk
domstol, og ikke en domstol, hvor visse jurister ikke kan blive dommer,
efter en lovtekst og en § håndlavet og direkte oprettet med det ene for øje,
at få Saddam dømt, og ført af dommere fra de befolkningsgrupper der altid
har og altid vil være Saddams argeste modstandere, for ikke at tale om det
pres der har været, fra dem Amerikanske adm. for at få ham idømt srengeste
straf, og en Irakisk Premierminister der går ud, få dage før domsfældelse og
erklærer at han gerne ser at Saddam for hvad han har fortjent, nemlig en
dødsstraf.

Den retssag skulle aldrig være afholdt i Irak, men ved den int. domstol.

Selv med det som jeg her har skrevet, så er jeg personligt ikke i tvivl om
at han skulle straffes, for han har været skyldig i mange ting, men om man
skal sige at det han nu er dømt for er sket under civile forhold, der mener
jeg at man ligeså godt kunne sige at det var sket som følge af en væbnet
opposition, non kompetanter om du vil, hvorfor at man på samme måde som USA
kunne bruge loven anderledes.

Når jeg nu skriver det, så er det *ikke* det samme som jeg mener det skulle
kunne retfærdiggøres, men Saddams grundlag ville være lige så validt som
USA's.
Hvad der gælder for den ene, må også kunne bruges af den anden.

--
Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 12-11-06 01:05

On Sat, 11 Nov 2006 12:44:48 -0800, TL <tl_dp@adelphia.net> wrote:

>Næ,det er en repræsentativ irakisk regering, der idømmer dødsstraf.

FN er ikke enig med dig.

Regards Croc®

Fra : TL

Dato : 13-11-06 06:26

Croc® wrote:

> FN er ikke enig med dig.

Såvidt jeg husker, så anerkender FN Iraks nuværende regering som den
legitime regering i Irak.

Fra : Croc®

Dato : 13-11-06 08:28

On 12 Nov 2006 21:26:23 -0800, "TL" <tl_dp@adelphia.net> wrote:

>Såvidt jeg husker, så anerkender FN Iraks nuværende regering som den
>legitime regering i Irak.

Nej det gør de ikke, og de har også udtalt at domstolene heller ikke
er repræsentanter for det irakiske folk. FN og alle andre logisk
funderede ved udmærket hvem herrerne i Irak er.

FN kritiserede så sent som sidste uge domstolenes legitimitet.

Regards Croc®

Fra : TL

Dato : 13-11-06 21:45

Croc® wrote:

> Nej det gør de ikke,

Jo, det gør de.
Du kan f.eks. læse Sikkerhedsrådsresolution 1637 (2005)

> og de har også udtalt at domstolene heller ikke
> er repræsentanter for det irakiske folk.

Muligt. Men pointen var ikke om det var en god domstol, men om
muligheden for dødsstraf.

> FN og alle andre logisk
> funderede ved udmærket hvem herrerne i Irak er.

Et af problemerne er vist, at der ikke er nogen herrer i Irak. Ikke
desto mindre, så er den nuværende irakiske regering legitim i FNs
øjne.

Fra : Croc®

Dato : 14-11-06 08:38

On 13 Nov 2006 12:45:07 -0800, "TL" <tl_dp@adelphia.net> wrote:

> [...]
>
>Et af problemerne er vist, at der ikke er nogen herrer i Irak. Ikke
>desto mindre, så er den nuværende irakiske regering legitim i FNs

Legitimiteten eller mangel på samme kan alene udledes ved at FN ikke
anerkender retsinstanser med dødsstraf.

Annan afviste allerede ved tilfangetagelsen i 2003 at FN ville
godkende en retsinstans der gjorde brug af dødsstraf.

Regards Croc®

Fra : TL

Dato : 14-11-06 23:36

Croc® wrote:

> Legitimiteten eller mangel på samme kan alene udledes ved at FN ikke
> anerkender retsinstanser med dødsstraf.

FN har anerkendt legitimiteten af den nuværende irakiske regering. Så
kan du tale om domstolen lige så meget du lyster, regeringen er
anerkendt.
Hvor ser du, at FN ikke anerkender retsinstanser med dødsstraf? Det
betyder, at retssystemet i store dele af verden ikke har nogen
legitimitet i FNs øjne.

> Annan afviste allerede ved tilfangetagelsen i 2003 at FN ville
> godkende en retsinstans der gjorde brug af dødsstraf.

Lyder rimeligt nok.