Englsk litteratur om dansk politik
Fra : Jens Ole Jensen

Dato : 03-11-06 19:42

Hej
Min engrlske svigersøn ønsker sig bøger på engelsk om dansk politik.
Alle epoker fra vikingetiden til i dag har interesse. Er der nogen der har
gode forslag?

På forhånd tak.

Jens Ole Jensen

Fra : Malene P

Dato : 04-11-06 01:05

"Jens Ole Jensen" <jojensen@deltadata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Min engrlske svigersøn ønsker sig bøger på engelsk om dansk politik.
> Alle epoker fra vikingetiden til i dag har interesse. Er der nogen der har

Jeg ville nu nok bede om en lidt mere nøjagtig ønskeseddel fra din
svigersøn. Er det dansk politik set i relation til Danmarks forhold til
England eller er det dansk indenrigspolitik, han vil vide mere om. I
førstnævnte tilfælde, er der jo sikkert skrevet/oversat masser af bøger om
feks Svend Tveskæg, Københavns bombardement og vores opførsel under anden
verdenskrig. Ellers har utallige danske politikere jo skrevet deres
erindringer og flere står nok parat her ved julegavetid -mon ikke nogle af
disse gennem tiden er blevet oversat til engelsk? Held og lykke.

mvh
Malene P

Fra : Soren Larsen

Dato : 04-11-06 01:54

Malene P wrote:
> [...]
> politikere jo skrevet deres erindringer og flere står nok parat her
> ved julegavetid -mon ikke nogle af disse gennem tiden er blevet

Scandinavia - At War with Trolls

http://www.amazon.com/Scandinavia-Trolls-History-Napoleonic-Millenium/dp/1403967539/sr=1-11/qid=1162601216/ref=sr_1_11/103-5909406-7711046?ie=UTF8&s=books

Kan ikke stå alene men er en god introduktion.
--
History is not what it used to be.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-11-06 05:53

<Jens Ole Jensen <jojensen@deltadata.dk> wrote:

> Min engrlske svigersøn ønsker sig bøger på engelsk om dansk politik.
> Alle epoker fra vikingetiden til i dag har interesse. Er der nogen der har
> gode forslag?

<http://www.google.dk/search?q=%22History+of+Denmark%22+books&start=0&ie
=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:da-DK:official>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk