Konservativ, kristen leder i USA 'holdt' t~
Fra : Per Rønne

Dato : 03-11-06 10:07

Endnu et blow til den republikanske valgmaskine:

<http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=4058750/>

En fremtrædende mandlig, konservativ kristen leder, den 49-årige Ted
Haggard, der er leder af den Nationale Sammenslutning af Evangelister
der repræsenterer millioner af medlemmer landet over, og som har været
fremtrædende i kampen mod at to personer af samme køn skulle kunne gifte
sig, har i de sidste tre år været fast kunde hos en trækkerdreng - som
altså nu vælger at træde frem.

Når moral er godt så må dobbeltmoral som bekendt være dobbelt så godt.

Da Haggards bevægelse er blandt Republikanernes faste støtter regnes
afsløringen som endnu et slag mod Republikanerne, her fire dage før
midtvejsvalget, hvor Demokraterne i forvejen fører med 12 %point over
Republikanerne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 03-11-06 10:33

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> afsløringen som endnu et slag mod Republikanerne, her fire dage før
> midtvejsvalget, hvor Demokraterne i forvejen fører med 12 %point over

Måske ser han sig selv som romer?
De gamle romere holdt drenge for morskab og koner til børneavl.
--
Jeg ved, hvor meget De, præsident Kim Il Sung, med al Deres
hengivenhed har arbejdet for dette vidunderlige lands

Fra : Per Rønne

Dato : 03-11-06 11:24

> Måske ser han sig selv som romer?
> De gamle romere holdt drenge for morskab og koner til børneavl.

Men de holdt ikke de første 'til skabet', samtidig med at de holdt en
'alternativ' façade til offentligheden.

Hvornår mon det amerikanske, kristne højre får nok af
vækkelsesprædikanter à la Haggard og 'højmoralske' politikere à la
Foyle?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 03-11-06 13:55

On Fri, 3 Nov 2006 10:06:48 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>afsløringen som endnu et slag mod Republikanerne, her fire dage før
>midtvejsvalget, hvor Demokraterne i forvejen fører med 12 %point over

Uden at kende noget til sandhedsværdien, så tvivler jeg på historien,
specielt når man kender til den "amerikanske" måde at føre valgkamp på
(har du ikke selv noget at byde på, kan du altid svine modstanderne
til, lidt ligesom vores egen Kim Larsen ....

Fra : Per Rønne

Dato : 03-11-06 14:55

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> [...]
> (har du ikke selv noget at byde på, kan du altid svine modstanderne
> til, lidt ligesom vores egen Kim Larsen ....

Haggard er nu ellers lige trådt tilbage som præsident for /the U.S.
National Association of Evangelicals/ efter at hans /escort boy/ er
trådt frem. Organisationen har 45 millioner medlemmer.

<http://www.nytimes.com/reuters/news/news-religion-evangelical-scandal.h
tml?_r=1&oref=slogin>

Men som Bill Clinton siger han at /he has never had sex with that wo..,
eh, man/ .

Men han har naturligvis også et vist hensyn at tage til konen, og de fem
børn ...

Men hans eskort-dreng, 49-årige Mike Jones {så Haggard har altså ingen
pædofile tendenser}, fortalte altså onsdag KUSA at han havde haft et
3-årigt seksuelt 'forrretningsforhold' med Haggard.

Og på:

<http://www.nytimes.com/aponline/us/AP-Haggard-Sex-Allegations.html>

kan man se at Haggard tilsyneladende har indrømmet at /nogle/ af
beskyldningerne var sande:

=
The acting senior pastor at New Life, Ross Parsley, told KKTV-TV of
Colorado Springs that Haggard admitted that some of the accusations were
true.

''I just know that there has been some admission of indiscretion, not
admission to all of the material that has been discussed but there is an
admission of some guilt,'' Parsley told the station.

He did not elaborate, and a telephone number for Parsley could not be
found late Thursday.
=

Mike Jones synes at have beviser.

=
Jones claimed Haggard paid him to have sex nearly every month over three
years. He said he advertised himself as an escort on the Internet and
was contacted by a man who called himself Art, who snorted
methamphetamine before their sexual encounters to heighten his
experience.

Jones said he later saw the man on television identified as Haggard and
that the two last had sex in August.

He said he has voice mail messages from Haggard, as well as an envelope
he said Haggard used to mail him cash. He declined to make the voice
mails available to the AP, but KUSA-TV reported what it said were
excerpts late Thursday that referred to methamphetamine.

''Hi Mike, this is Art,'' one call began, according to the station.
''Hey, I was just calling to see if we could get any more. Either $100
or $200 supply.''

A second message, left a few hours later, began: ''Hi Mike, this is Art,
I am here in Denver and sorry that I missed you. But as I said, if you
want to go ahead and get the stuff, then that would be great. And I'll
get it sometime next week or the week after or whenever.''
=

<http://query.nytimes.com/search/query?query=Haggard&srchst=nyt>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 03-11-06 17:08

On Fri, 3 Nov 2006 14:54:38 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Haggard er nu ellers lige trådt tilbage som præsident for /the U.S.
>National Association of Evangelicals/ efter at hans /escort boy/ er
>trådt frem. Organisationen har 45 millioner medlemmer.

Min umiddelbare kommentar er......: Og....?

>Og på:
>
><http://www.nytimes.com/aponline/us/AP-Haggard-Sex-Allegations.html>
>
>kan man se at Haggard tilsyneladende har indrømmet at /nogle/ af
>beskyldningerne var sande:

I dit oprindelige link vil han da ikke indrømme noget som helst....

>The acting senior pastor at New Life, Ross Parsley, told KKTV-TV of
>Colorado Springs that Haggard admitted that some of the accusations were
>true.

Hmmm.... Har de ikke tavshedspligt....?

> [...]
>admission of some guilt,'' Parsley told the station.
>
>He did not elaborate, and a telephone number for Parsley could not be

Hmmmm.... Mystisk....

> [...]
>want to go ahead and get the stuff, then that would be great. And I'll
>get it sometime next week or the week after or whenever.''

Øhhhh.... Beviser....???

Fra : Per Rønne

Dato : 03-11-06 17:52

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Øhhhh.... Beviser....???

Vil vi have svært ved at bedømme her fra Danmark - men dobbeltmoral
synes i hvert fald at være fremherskende på den amerikanske højrefløj,
uanset om det er den religiøse del af den eller ej.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 03-11-06 21:53

On Fri, 3 Nov 2006 17:52:19 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Vil vi have svært ved at bedømme her fra Danmark - men dobbeltmoral
>synes i hvert fald at være fremherskende på den amerikanske højrefløj,
>uanset om det er den religiøse del af den eller ej.

Tror du ikke dobbeltmoralen er mere renerel, rent politisk... Der er
vist ikke nogen i USA der er "uskyldige" på det område...

Fra : Soren Larsen

Dato : 03-11-06 22:09

Alucard wrote:

> Tror du ikke dobbeltmoralen er mere renerel, rent politisk... Der er
> vist ikke nogen i USA der er "uskyldige" på det område...

Det er vel mere dobbeltmoralsk når de ikke engang selv kan overholde
de regler, de prøver at pådutte andre.

Den amerikanske højrefløj prøver jo at bestemme, hvad der må
og ikke må foregå i folks soveværelser..

Søren Larsen

--
History is not what it used to be.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-11-06 05:53

Soren Larsen <sohela@tiscali.dk> wrote:

> Det er vel mere dobbeltmoralsk når de ikke engang selv kan overholde
> de regler, de prøver at pådutte andre.
>
> Den amerikanske højrefløj prøver jo at bestemme, hvad der må
> og ikke må foregå i folks soveværelser..

Og sådanne tendenser findes vist ikke på den amerikanske venstrefløj,
der i øvrigt i dansk sammenhæng er så højreorienteret, at den nok ville
finde sig bedst tilpas i Det konservative Folkeparti {hvis ikke det
parti måtte forekomme dem /lidt/ for venstreorienteret}.

Jeg taler naturligvis om dem der virkelig har betydning, som Hillary
Clinton og Edward Kennedy. Marihuana-rygende blomsterbørn i
pensionsalderen tælder ikke rigtigt med her ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Poul Nielsen

Dato : 03-11-06 18:47

> [...]
> afsløringen som endnu et slag mod Republikanerne, her fire dage før
> midtvejsvalget, hvor Demokraterne i forvejen fører med 12 %point over

Ja der er intet nyt under solen.

MVH Poul

Fra : Kim2000

Dato : 04-11-06 22:30

> [...]
> altså nu vælger at træde frem.
>
> Når moral er godt så må dobbeltmoral som bekendt være dobbelt så godt.

Gad vide hvad der er så forfærdelig slemt at det ligefrem er en gigantisk
skandale? Ja, det er da noget grimt noget at være sin kone utro endda en
mand fra kirken, men lad os slå fast at trækkerdrengen altså er en voksen
mand, så det er ikke det der er slemt, men i bibelbæltet der er det slemt
med utroskab og så endda med en mand - hvilket jeg tror er _der_ skandalen
er. I Danmark tror jeg egentlig bare man ville have det er en privat sag.
Det har fx været en offentlig hemmelighed at Fogh i årevis (i hvert fald før
sin statsministertid) har bevæget sig rundt i bøssemiljøet (ligesom de
vedholdende rygter om Prins Henrik) og fred være med det, man kan sgu sige
meget om Dannevang, men der er højt til loftet her i landet. Krag bollede
rundt til højre og venstre uden en kæft tog sig af det, så længe manden
gjorde sit job godt, så måtte/må man næsten gøre hvad man har lyst til i sin
fritid. Hvilket dog ikke gælder at lure på solariepiger og gramse på
sekrætæren mod deres vilje som Lureranders fandt ud af.
mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 05-11-06 04:53

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> lad os slå fast at trækkerdrengen altså er en voksen mand

Ja, 49 år.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk