Kranium
Fra : Knud Larsen

Dato : 28-10-06 09:04

Er det ikke utroligt, at man bruger side op og side ned i alle
internationale medier, om dårlig behandling af et kranium for tre år siden.
Mennesker dør i snesevis i kampene i Irak og Afghanistan, og kvinder bliver
voldtaget i massevis, men det der optager, er "behandlingen" af et kranium
for flere år siden. Hvad er der galt med disse folk? =

Fra : gb

Dato : 28-10-06 11:55

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in

> "behandlingen" af et kranium for flere år siden. Hvad er der galt med
> disse folk? =

Det kan siges med ét ord: Relativisme.

--
GB

Fra : Bo Warming

Dato : 28-10-06 13:10

"gb" <nospam@no.invalid> wrote in message
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in

> Det kan siges med ét ord: Relativisme.

Lovreligion skal give soldaterne er kursus i etik om sømmelig omgng
med lig

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel:aid=309208

HELT SOM ABU LABAN VIL HAVE OS OPLÆRT I PROFETRESPEKT-PJAT

Abu Laban tegner også det Muslimske Broderskab, han er erklæret
salafist. Han er vel nok den farligste mand i landet.

MVH, Ole G.

http://www.jp.dk/muhammed/artikel:aid=4046608/

Jyllands-Posten Offentliggjort 27. oktober 2006 22:30 / Opdateret
27. oktober 2006 22:50

Abu Laban samarbejder med saudiere

Af PERNILLE AMMITZBØLL

Imam Ahmad Abu Laban samarbejder med en saudiarabisk komite om
Muhammedsagen, som han mener er meget større end blot tegningerne. Det
handler om at få europæerne til at forstå muslimernes religiøse
følelser, og det vil tage lang tid, erkender han.

Abu Laban, imam i Det Islamiske Trossamfund i Danmark, var sent
torsdag aften i den arabiske tv-station al-Jazeera, hvor han
kommenterede frifindelsen af Morgenavisen Jyllands-Posten i den sag,
som foreningen havde anlagt.

Her fortalte han om et nyt samarbejde med en saudiarabisk komite, som
har til formål at give europæerne et bedre indtryk af de religiøse
værdier og følelser, som muslimer har, og for at slippe af med den
frygt, han mener, at europæere har for islam.

»Mit budskab var, at Europa gennem flere århundreder har udviklet dets
civilisation med dets demokrati og værdier. For at udjævne
misforståelser om disse emner er vi nødt til at gå ind i en
længerevarende diskussion om disse emner, men det vil tage lang tid,
før vi med tiden forstår hinandens værdier og holdninger. Vi kan ikke
pludselig sige til en hel civilisation, at nu skal I gå en anden vej,
end I plejer,« siger Abu Laban.

Accept af værdier
Han fortalte også om et nyetableret samarbejde med en saudiarabisk
komite, World Commitee for Honoring the Prophet, som har en shaykh
Suliman el-Bathi som talsperson. Den europæiske filial af komiteen er
ledet af den århusianske, saudiarabisk uddannede shaykh Raed Hlayhel.
Ideen med dette samarbejde er at koordinere arbejdet med at få
europæerne til at acceptere de muslimske værdier.

»Det tager tid. Komiteen er helt ny, og den vil arbejde på en global
dimension. Vi har i dette arbejde brug for en organisation eller
institution, der f. eks. kan forhindre enkeltpersoner i at ødelægge
vores sag. Det skal også ses som en slags kontrollerende faktor, og så
skal vi også være den ledende aktør i den offentlige debat om islam i
Vesten,« siger Abu Laban, der betegner de folk, der demonstrerede i
gaden med trusler om at slå danskere ihjel, som eksempler på de
enkeltpersoner, der skader deres sag.

Han afviser, at han i det lokale arbejde i Danmark modtager penge fra
den saudiske komite. Dog er kommissionen med til at afgøre, om
trossamfundet skal anke frifindelsen af MorgenavisenJyllands-Posten,
forklarer han.

pernille.ammitzboell@jp.dk

Fra : Joakim

Dato : 28-10-06 16:36

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvinder bliver voldtaget i massevis, men det der optager, er
> "behandlingen" af et kranium for flere år siden. Hvad er der galt

Der er sådan set ikke noget galt med dem. Tiderne har blot ændret sig.
I dag vindes krige i medierne og ikke på slagmarken. Denne historie er
en del af krigen imod krigen. "Se bare, hvilken afstumpet adfærd vores
soldater udviser. Lad os få trukket dem hjem hurtigst muligt".

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-10-06 17:40

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> en del af krigen imod krigen. "Se bare, hvilken afstumpet adfærd vores
> soldater udviser. Lad os få trukket dem hjem hurtigst muligt".

Og samtidig samler "vi" hele tiden mere ammunition til rabiate islamister,
som opsamler ethvert "kranium" på deres DVD-er med beretning om Vestens
totale krig mod islam.

Fra : Konrad

Dato : 29-10-06 04:24

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en del af krigen imod krigen. "Se bare, hvilken afstumpet adfærd vores
> soldater udviser. Lad os få trukket dem hjem hurtigst muligt".

Det tror jeg du har fuldkommen ret i.