Videnskab overlapper ikke moral
Fra : Bo Warming

Dato : 28-10-06 05:56

Videnskab overlapper ikke moral

I Afrika traf jeg mange gamle koloni-briter, der forgudede Voerbeck,
tysk general der i hele WW1 vandt konstant i Afrika over briterne med
underlegne styrker og våben, fordi han lærte af afrikanernes
forståelse af naturen, fx at bruge bark til forbindinger.

Men der er stadig mere PR i viktoriansk forgudelse af hygiejne-pjat og
skrivebordsteori

Videnskab er blevet moralsk og er ude på at gøre modstandere fx
revisionister til skiderikker.

Tidliger så man gentleman agtigt på modstandere og sparkede ikke på en
fjende, der havde overgivet sig, som de alliede gjorde mod Tyskland
1945.

Fra : JP

Dato : 28-10-06 20:40

> Tidliger så man gentleman agtigt på modstandere og sparkede ikke på en
> fjende, der havde overgivet sig, som de alliede gjorde mod Tyskland 1945.

Var det ikke nærmere WW1 at tyskland blev ydmyget.

Jesper

Fra : Martin

Dato : 28-10-06 22:01

JP skrev:

> Var det ikke nærmere WW1 at tyskland blev ydmyget.
>
> Jesper

Joh....... Dolkestødet i ryggen skete i en togvogn i 1918. Efter
overgivelsen i ´45 blev Tyskland jo netop løftet op og bragt ind i
varmen, for netop ikke at gentage "dolkestødet".

Men hvad mener du Bo?

Fra : JP

Dato : 28-10-06 23:09

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

Joh....... Dolkestødet i ryggen skete i en togvogn i 1918. Efter
overgivelsen i ´45 blev Tyskland jo netop løftet op og bragt ind i
varmen, for netop ikke at gentage "dolkestødet".

Men hvad mener du Bo?

Han har nok travlt med at brainstorme i telegramstil...

Fra : Bo Warming

Dato : 28-10-06 23:47

"JP" <jesperpedersen12@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> varmen, for netop ikke at gentage "dolkestødet".
>
> Men hvad mener du Bo?
>
> Han har nok travlt med at brainstorme i telegramstil...

Hvilket er et redskab til at opnå meninger der er saglige,
velfunderede, håber jeg - især når gode modspil, efter bold ej mand

Fra : Bo Warming

Dato : 28-10-06 23:44

JP skrev:

> [...]

overgivelsen i ´45 blev Tyskland jo netop løftet op og bragt ind i
varmen, for netop ikke at gentage "dolkestødet".

----------------

WW1+2 = trediveårskrigEN
skrev John Mayor og snese af historieprofessorer

Dolkestødlegenden har lidt på sig men NyrnbergTrial uretfærdighederne
er værre

Tyskerne gidsel-straffede kollektivt når belgisk "modstandsbevægelse"
snigmyrdede uden uniform
og det fandtes i overensstemmelse med HAag konventionerne, men USA var
fæl til justitsmord da de endelig havde fået deres FJERN DEN TYSKE
KONKURRENT KRIG gjort helt færdig

Læs GEorg Brandes og Maynard Keynes om KAMPEN OM MARKEDERNE

Fra : Martin

Dato : 29-10-06 00:54

Bo Warming skrev:
> [...]
> skrev John Mayor og snese af historieprofessorer
>
> Dolkestødlegenden har lidt på sig men NyrnbergTrial uretfærdighederne

Måske. Men i en tid hvor masserne kræver retfærdighed er der præcis
ikke tid til juridiske spidsfindigheder. Selvsagt ikke i en verden hvor
der der just er ihjelslået 50 mill mennesker på 6 år.

> Tyskerne gidsel-straffede kollektivt når belgisk "modstandsbevægelse"
> snigmyrdede uden uniform

Jeg har altid haft lort til overs for belgierne. Et folk uden ære!

Men ukrainerne sloges mod Stalin, gik derefter i bånd med hitler, og
fik den lange barbering da NKVD ryddede op efter ´45. De var ikke i
uniform når der ses bort fra ZBV-enhederne med SS-runer på reversen,
men ligesåvel som de polske marodører var der i vid udstrækning tale
om frihedeskæmpere........mennesker der sloges i hvilkensomhelst
outfit mod fjenden i landet.

> og det fandtes i overensstemmelse med HAag konventionerne, men USA var
> fæl til justitsmord da de endelig havde fået deres FJERN DEN TYSKE
> KONKURRENT KRIG gjort helt færdig

Dét er spekulation! Isolationspolitikken gør endvidere dit udsagn
konspiratorisk, dvs underholdende.

Mvh - Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-06 05:51

Bo Warming skrev:
> [...]

hvor
der der just er ihjelslået 50 mill mennesker på 6 år.

BW: Blev nogen jøde genoplivet ved at hænge en avisredaktør Streicher
i 1946?
Man kan være uenig i Der Stürmers vittighedstegninger - og i JPs - men
USA gengældede ord med vold.
> [...]

> KONKURRENT KRIG gjort helt færdig

Dét er spekulation! Isolationspolitikken gør endvidere dit udsagn

BW: Er du uenig med Georg Brandes og Maynard Keynes i,
at denne 30årskrig opstod fordi dygtige tyskere stjal markederne fra
USA&UK ?
Deproducerede billigere og bedre til gavn for alle, og fik påført en
krig

At man kan gøre amerikanske vælgere isolationlistiske og det modsatte
ved at skrue op og ned for PearlHarbour forargelse er da uinteressant

Man havde netop gjort alkoholisme til ikke-fjendebillede og mafiaerne
var ikke parat til at gøre narko til fjendebillede og i pausen
behøvede USA altså Tyskland og Japan som fjendebillede

Hitler var ikke så dum at racisme var hans livsindhold. Han var
chancerytter - og blev marionet/redskab for USA, ligesom Stalin blev
det.

Fra : JP

Dato : 29-10-06 12:04

> [...]
>
> Hitler var ikke så dum at racisme var hans livsindhold. Han var
> chancerytter - og blev marionet/redskab for USA, ligesom Stalin blev det.
Hitler var vel lige som de fleste politikere der kommer til tops bare på det
rigtige sted/tidspunkt, parret med ihærdighed/taktik/snuhed/hensynsløshed.
Det var synd for verden
at den mand havde "visioner" ud over det normale.

At kalde Hitler og Stalin marionetter for USA , det må du da meget gerne
dokumentere, med henvisning til historiske dokumenter.
På den politiske scene er alle vel mere eller mindre redskab for hinanden.
Alle agerer udfra hvad der umiddelbart ser ud til at tjene egne interesser.
Tyskland var meget svær at holde sig neutral/passiv over for.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-06 13:59

> [...]
> ihærdighed/taktik/snuhed/hensynsløshed. Det var synd for verden
> at den mand havde "visioner" ud over det normale.

Enig

> At kalde Hitler og Stalin marionetter for USA , det må du da meget
> gerne dokumentere, med henvisning til historiske dokumenter.

Tænk tilbage på sommeren 1944, hvor luksusDanmarks folkestrejke mødtes
af venlige tyskere der skød skræmmeskud op i luften og frihedskæmperne
SELV dræbte 100 sagesløse landsmænd evt pga tyskersympatier og
forelskelse i en overlegent sexet tysk officer

Samtidig gjorde Warzava oprør mod Hitler og Churchill der havde givet
ly til polsk eksilregering ville sende fly men Stalin forbød det
USA bakkede op om USSR, som om der var risiko for at de ikke ville
vinde krigen færdigt
USA var superskidderik vedr de 61 dage hvor polakker dræbtes

At USA via USSR holdt ØstEuropa nede på fattigt slaveniveau indtil
1989 skyldtes en værre-end-holocaust ondskab hos USA-reallederne

MEn USA behøvede jo USSR som fjendebillede, så hjulene kunne snurre i
ru stningsindustri, NASA mm

Op til 1933 støttede amerikanske finansfolk Hitler (ligesom de i 1917
havde støttet Lenin) - hvertfald var USA ivrig efter at få Hitler til
at starte den krig der uvægerlig ville gøre WW1-målet færdig,
USA-ejerskab af verden.
At jøder i New York med international kontrol i januar 1933 laver
boycot mod tysk handel og Daily Telegraph overskrifter at Jøderne har
MELDT KRIG MOD TYSKLAND er eksempel på at USA ønskede mishandling af
jøder i Tyskland for disse jøder blev jo upopulære af den urimelige
boycot, og så var der lagt op til dæmonisering af nazierne

Tysker-Cirkusløven åbner gabet og jøde-løvetæmmeren stikker hovedet
ind i kz-monstergavet .og en uartig dreng, USA, smider sten på løven
så den bider sammen - således dræbte USA 6 mio jøder, hvis man(er dum
at) tro på det tal

Jeg forenkler men overvej den røde tråd i mit scenarie. Mange andre
aspekter indgår, SELVFØLGELIG.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-06 14:31

"JP" <jesperpedersen12@yahoo.dk> wrote in message
> At kalde Hitler og Stalin marionetter for USA , det må du da meget
> gerne dokumentere, med henvisning til historiske dokumenter.

Når Glistrup der aldrig havde været ansat vedr udenrigspolitik kunne
indse i 1971 at USSR aldrig ville angribe os,
så bør du idag kunne indse at Krutsjof aldrig havde startet WW3 pga
Ungarnsopstand eller Cuba-blokade/amerikanisering

USA boostede Krutsjovs maionet-værdi ved at fjerne
Tyrkiet-Jupiterraketter, helt undøvendigt og love aldrig at besætte
Cuba

Marionet er måske at sætte på spidsen -men et GAVNLIGT FJENDEBILLEDE
var sovjetdiktatorerne

"Never interrupt your enemy while he is making a mistake" -
Napoleon