Ny plan for Irak
Fra : Knud Larsen

Dato : 27-10-06 19:22

Daniel Pipes foreslår en ny genial plan for Irak.

Som man hørte Bush sige i går, så mener han,m at så længe man bliver i Irak,
så vinder man, - "vi kan kun tabe hvis vi forlader Irak"

Pipes foreslår så, at man bliver i Irak, men flytter tropperne ud i ørkenen,
hvor ingen ser eller hører dem. Så biver næsten alle glade, USA vinder hver
eneste dag, og irakerne kan selv bestemme deres egen skæbne.

Oct. 25, 2006 0:42 | Updated Oct. 25, 2006 23:37
Redeploy US troops to Iraq's desert
By DANIEL PIPES (www.danielpipes.org)

As coalition policy reaches a crisis, may I resurrect an idea I have been
flogging since April 2003? It offers a way out of the current debate whether
to "stay the course" (as President George W. Bush has long advocated) or to
withdraw troops on a short timetable (as his critics demand). My solution
splits the difference, "Stay the course - but change the course."

I suggest pulling coalition forces out of the inhabited areas of Iraq and
redeploying them to the desert.

This way, the troops remain indefinitely in Iraq, while withdrawing them
from the urban carnage. It permits the US-led troops to carry out essential
tasks (protecting borders, keeping the oil and gas flowing, ensuring that no
Saddam-like monstrosity takes power), while ending their non-essential work
(maintaining street-level order, guarding their own barracks).

Beyond these specifics, such a troop redeployment would imply a profound and
improved change of course. It means:

.. Letting Iraqis run Iraq: Wish the Iraqis well but recognize that they are
responsible for their own country. Or, in the words of a Times (London)
headline, "Bush to Iraqis: You take over." The coalition can help but Iraqis
are adults, not wards, and need to assume responsibility for their country,
from internal security to writing their constitution, with all due urgency.

.. Seeing violence in Iraq as an Iraqi problem: The now-constant violence
verging on civil war is a humanitarian tragedy but not a strategic one, an
Iraqi problem, not a coalition one. The coalition should realize it has no
more responsibility for keeping the peace between Iraqis than it does among
Liberians or Somalis.

Fra : hanzen

Dato : 27-10-06 20:38

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
hver
> eneste dag, og irakerne kan selv bestemme deres egen skæbne.

Som en engelsk general foreslog under krigen i ex Jugoslavien.
Læg en jernring rundt om landet og vent til der bliver stille.

--
hilzen
hanzen

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 28-10-06 12:11

> [...]
> ørkenen, hvor ingen ser eller hører dem. Så biver næsten alle glade, USA
> vinder hver eneste dag, og irakerne kan selv bestemme deres egen skæbne.

Det er jo også meningen. Vesten har kun et mål med at være i Irak, nemlig
kontroller med olien fra mellemøsten.

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-10-06 14:15

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote in
message news:45433ac3$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er jo også meningen. Vesten har kun et mål med at være i Irak, nemlig
> kontroller med olien fra mellemøsten.

Gid det var så simpelt. Det ville have været helt ligetil at lave aftaler
med Saddam Husein om olielevering, og det er langt nemmere at lave aftaler
med sådan et diktatur, end det ville være med et nyt demokrati i Irak.

Nej, de neo-konservative VAR desværre præcis så naive som alle der kender
noget til sagen, siger. De er næsten alle også gamle trotskister, og har
haft samme ideer i masser af år, som man kan se i deres tidsskrifter.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-10-06 14:53

Knud Larsen wrote:

> [...]
> kender noget til sagen, siger. De er næsten alle også gamle
> trotskister, og har haft samme ideer i masser af år, som man kan se i

Nåe .. Hvem af dem da?

Du må da kunne nogle navne og finde nogle flere fact frem på sådan en
påstand?

/FL

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-10-06 17:41

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Nåe .. Hvem af dem da?
>
> Du må da kunne nogle navne og finde nogle flere fact frem på sådan en
> påstand?

Det formodes kendt, - jeg kan ikke sidde og google i 27 timer hver dag.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-10-06 18:54

Knud Larsen wrote:

> Det formodes kendt, - jeg kan ikke sidde og google i 27 timer hver
> dag.

Siden du ved besked, burde du kunne ryste op med et navn eller 2.

Ellers ved jeg anse dine analyser som uvederhæftige.

/FL

Fra : Konrad

Dato : 29-10-06 04:22

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Siden du ved besked, burde du kunne ryste op med et navn eller 2.

Kender du virkelig ikke selv bare én eller to?

> Ellers ved jeg anse dine analyser som uvederhæftige.

Wolfowitz, Ashcroft, Cheney...

Might makes right.

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-10-06 12:44

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> Kender du virkelig ikke selv bare én eller to?

> Wolfowitz, Ashcroft, Cheney...
>
> Might makes right.

Den sidste er virkelig for viderekommende, en grå eminence, - som ham vi
kender fra De Tre Musketerer

Fra : Konrad

Dato : 29-10-06 16:52

> Den sidste er virkelig for viderekommende, en grå eminence, - som ham vi
> kender fra De Tre Musketerer

Man siger jo at det er ham der reelt styrer det hvide hus. Jeg synes
jagtepisoden var temmelig symbolsk : Han hører en lyd, vender sig om og
skyder (tilmed stangvissen, angiveligt) men rammer desværre kun sin bedste
ven. Hvad minder det dig om, sådan i realpolitisk sammenhæng?

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-10-06 23:55

> [...]
> skyder (tilmed stangvissen, angiveligt) men rammer desværre kun sin bedste
> ven. Hvad minder det dig om, sådan i realpolitisk sammenhæng?

Ja, det må du nok sige. Men heldigt at det nu går ad helvede til for
republikanerne, man var ved at tro, det fremover ville blive et
etpartisystem i USA, - som Cheney vist netop har satset alt på. Måske kan
han blive vice-konge hos Putin.