Alvorligt svigt i sikkerheden i Københavns
Fra : Per Rønne

Dato : 23-10-06 04:45

I dagens BT kan man på:

<http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=476768/>

se at sikkerheden i Kastrup Lufthavn ikke tages alvorligt.

Ønsker man at flygte fra landet, indvandre ulovligt eller 'blot' at
springe et fly i luften, tager man bare en burka på ... religiøs
'tolerance' gør at man ikke kræver at se ansigtet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-10-06 09:50

> [...]
> springe et fly i luften, tager man bare en burka på ... religiøs
> 'tolerance' gør at man ikke kræver at se ansigtet ...

Og burka ER blevet brugt af en mand eftersøgt for terror i UK, - det fandt
man ud af, da man endelig fik fat på ham. Det er vel kun et spørgsmål om tid
før "man" opdager hvor let man kan skjule sig i sådanne gevanter, OG have
hvad som helst på inden under. Måske er det er religiøse grunde, at det ikke
er blevet brugt i højere grad af mænd indtil nu.

Fra : Konrad

Dato : 23-10-06 12:46

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
tid
> før "man" opdager hvor let man kan skjule sig i sådanne gevanter,

Burka blev brugt af nogle kvindelige terrorister i et russisk teater, hvor
de havde bombebælter om livet - og mændene skjulte sig bag lange skæg. Den
logiske konklusion må være, af sikkerhedsgrunde, at vi fremover ved lov
forbyder burkaklædte kvinder og mænd med lange skæg adgang til
Hjørringrevyen og andre højrisiko-events.

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-10-06 17:07

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]
> forbyder burkaklædte kvinder og mænd med lange skæg adgang til
> Hjørringrevyen og andre højrisiko-events.

Du mener altså at burkaklædte ikke bør tjekkes i lufthavnen?

Har mænd skjult bomber i skægget? Det er godtnok originalt

I Holland opfordrer man officielt kvinder som vil gå i burka til at rejse
til et muslimsk land, hvor de vil føle sig mere hjemme.

Fra : Konrad

Dato : 25-10-06 19:09

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

Den

> Du mener altså at burkaklædte ikke bør tjekkes i lufthavnen?

Jeg mener de bliver tjekket som alle andre i lufthavnen, hvad sikkerhed
angår.

> Har mænd skjult bomber i skægget? Det er godtnok originalt

Har de dem skjult i skoene? Én af mine kunder har netop været i Rusland -
ovre at besøge sin meget syge og gravide kone - kom hjem i går morges, han
kunne berette, at man skal tage skoene af når man går ind gennem det første
tjeksted, og så får man sådan nogle blå poser om fødderne man skal gå over
med. Mageløst. Det har sikkert forhindret mage terrorangreb.

> I Holland opfordrer man officielt kvinder som vil gå i burka til at rejse
> til et muslimsk land, hvor de vil føle sig mere hjemme.

Og det råd synes jeg er meget fair og helt igennem medmenneskeligt.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-10-06 22:52

> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg mener de bliver tjekket som alle andre i lufthavnen, hvad sikkerhed
> angår.

Ja, det var jo kun identiteten man ikke tjekkede.

> [...]
> tjeksted, og så får man sådan nogle blå poser om fødderne man skal gå over
> med. Mageløst. Det har sikkert forhindret mage terrorangreb.

Ja, meget af det er rent symbolsk.

> Og det råd synes jeg er meget fair og helt igennem medmenneskeligt.

Men ville vel blive anset som et grusomt udslag af "tonen" i DK, hvis det
blev brugt her.

Fra : Konrad

Dato : 26-10-06 18:56

> Ja, det var jo kun identiteten man ikke tjekkede.

Udseeendet, mener du vel. "Identiteten" i sådan henseende ligger jo i dit
pas, dit visum whatever.

Rusland -

> Ja, meget af det er rent symbolsk.

Min paralleltankegang er her om ikke dét, at vise ansigt - og dermed blive
"identificeret" - dybest set ikke er lige så symbolsk? Det er jo ikke
ansigtet som er allervæsentligst, men dét ansigt der sidder på passet eller
andre identitetspapirer. Og dette billede kan jo skiftes ud. Man kan bruge
burkaen som "dobbeltforsikring" - helt klart - men at det i sig selv skulle
udgøre en alvorlig sikkerhedsrisiko er lige så seriøst som Jesper Langballes
bekymringer over ditto burkaklædte kvinder som kører i bil på de danske
veje.

Sikke da noget vås.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 06:44

> [...]

> tjeksted, og så får man sådan nogle blå poser om fødderne man skal gå over
> med. Mageløst. Det har sikkert forhindret mage terrorangreb.

Har du glemt 'skobomberen'? En brite der var konverteret til islam, og
som havde fået lagt en bombe ind i skosålen, til udløsning når flyet var
i luften.

Han sidder vist nu i et amerikansk fængsel ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-10-06 11:05

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in news:1hnnbw0.w6dzy1umba7sN%
per@RQNNE.invalid:

> [...]

> springe et fly i luften, tager man bare en burka på ... religiøs
> 'tolerance' gør at man ikke kræver at se ansigtet ...

Det eneste der ikke er blevet tjekket ordentligt af CPH-Security i det
konkrete tilfælde er personens idenditet. Ingen slipper igennem uden at
blive scannet og kropsvisiteret. Så lad os holde os til "flygte fra
landet". Ved ankomsten til Kastrup Lufthavn er det paspoliti der tjekker
idenditet, og her slipper ingen

Og hvis ret skal være ret, så er der utallige mænd der skjuler sig bag et
stort fuldskæg, som vanskeliggører en præcis identifikation.

Men det er da godt at medierne holder fokus, så den slags ting kan blive
strammet op. For der var jo tale om personale der ikke gjorde hvad de
skulle, og ikke en godkendt arbejdsprocedure.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-10-06 11:37

Kent Oldhøj <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote:

> [...]
>
> Det eneste der ikke er blevet tjekket ordentligt af CPH-Security i det
> konkrete tilfælde er personens idenditet. Ingen slipper igennem uden at

Kropsvisiteret - men uden at skulle vise ansigt? Er den ikke langt ude?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 23-10-06 12:15

> Kropsvisiteret - men uden at skulle vise ansigt? Er den ikke langt ude?

Jeg havde en kollega, han er desværre død nu, hvis kone var buschauffør i
Esbjerg, det var under Ribus-dagene. Hun forlangte at de hætteklædte skulle
vise deres ansigt, når de steg ind i bussen, og fremviste et buskort. Når de
hætteklædte nægtede dette, bad hun dem om at stige ud, da hun ikke kunne se,
hvem personen var. Ikke længe efter kom der naturligvis en klage over hendes
opførsel, fra flygtningehjælpen, naturligvis.. Hun blev kaldt ind på
kontoret, og fik at vide, at hun havde chefens fulde opbakning.
I de følgende dage lå der en bil lige i røven af bussen dagen lang, med en
hvid chauffør, sandsynligvis fra flygtningehjælpen, og så 3 alternativt
pigmenterede personer.Racismejagere?
Se, det var under de gyldne dage, hvor Birte Weiss sad som
indenrigsminister.Nnoget tyder på, at der endnu er steder, hvor man ikke har
fået ryddet op efter hende.

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 23-10-06 12:21

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:

> [...]
> Se, det var under de gyldne dage, hvor Birte Weiss sad som
> indenrigsminister.Nnoget tyder på, at der endnu er steder, hvor man ikke har

Jeg husker en tilsvarende sag fra Århus. Også her fik chauffør og politi
ret.

Og nu har en burkaklædt lærer i England fået dommerens ord for, at den
går ikke. Med Blairs fulde tilslutning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-10-06 22:59

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in news:1hnnui1.1i67rdxxef5jjN%
per@RQNNE.invalid:

> Kropsvisiteret - men uden at skulle vise ansigt? Er den ikke langt ude?

Næh. Scanningen foregår elektronisk og selve visiteringen ligeså (en
håndscanner og manuelt tjek hvis denne registrerer noget). Jeg skal selv
turen igennem flere gange dagligt.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-06 05:20

> [...]

> Næh. Scanningen foregår elektronisk og selve visiteringen ligeså (en
> håndscanner og manuelt tjek hvis denne registrerer noget). Jeg skal selv

De to gange jeg er blevet kropsvisiteret, i Lod Lufthavn i Israel {ved
ind- og udrejse} var der nu tale om en meget intim, om end korrekt,
undersøgelse. Med hænderne. Skridtet blev naturligvis også undersøgt.

Men sikkerheden er åbenbart ringere i København end i Israel? I hvert
fald skulle vi i København gennem to undersøgelser: den normale af
lufthavnens personale, og den ekstra ved indgang til flyet, foretaget af
El Als personale.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-10-06 13:01

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in news:1hnp79b.2v8drb1n1zwhzN%
> [...]

> fald skulle vi i København gennem to undersøgelser: den normale af
> lufthavnens personale, og den ekstra ved indgang til flyet, foretaget af

Du taler jo om forhistorisk tid (indenfor flybranchen er tiden før 11/9-
2001 forhistorisk)

Teknikken (og sikkerhedsbestemmelserne) har udviklet sig markant siden El-
Al opgav at flyve ruten Tel Aviv-København i 2001.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-06 13:43

> [...]

> Teknikken (og sikkerhedsbestemmelserne) har udviklet sig markant siden El-
> Al opgav at flyve ruten Tel Aviv-København i 2001.

Og du har aldrig hørt om sprængstof, der ikke opdages ved 'moderne'
metoder?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-10-06 22:16

> Og du har aldrig hørt om sprængstof, der ikke opdages ved 'moderne'
> metoder?

Jeg har svært ved at se relevansen. Du udtalte dig på baggrund af
oplevelser der er forældede. Det var blot det jeg pointerede.

Hvis man virkelig vil, kan man smugle stortset alt ombord i et fly.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-10-06 05:46

> [...]

> oplevelser der er forældede. Det var blot det jeg pointerede.
>
> Hvis man virkelig vil, kan man smugle stortset alt ombord i et fly.

Ja, især når burka-klædte personer tilsyneladende ikke checkes
ordentligt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 23-10-06 12:02

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blive scannet og kropsvisiteret. Så lad os holde os til "flygte fra
> landet". Ved ankomsten til Kastrup Lufthavn er det paspoliti der tjekker

Der er ingen paspoliti, når forsinkede fly lander midt om natten.
Det var jeg vidne til for ikke så længe siden.
Så security i CPH HAR svigtet.

Fra : Konrad

Dato : 23-10-06 12:34

> [...]
>
> Ønsker man at flygte fra landet, indvandre ulovligt eller 'blot' at
> springe et fly i luften, tager man bare en burka på

Pjat. Det er jo ikke sådan, at de ikke checkes på alle leder og kanter som
alle andre passagerer, dvs går igennem detector og får bagagen gennemlyst,
vel? Altså ingen forøget fra for "terrorisme" (det står helt fro din egen
regning) Det er også vanskeligt at sætte sig ind i, hvordan man skulle kunne
"indvandre" ulovligt på den konto - det kræver en masse andet end burka,
f.eks en falsk identitet med pas der lovliggør opholdet, og det er just
opskriften på at kunne indvandre også uden burka.- burkaen gør hverken fra
eller til.

Altså atter en vanvittig overdramatisk ekstrapolation, baseret på frit
opfundne gisninger og problemstillinger. Vi ved jo ikke om det er kutume at
burkaklædte ikke bliver checket. Det fremgår ingen steder. Vi ved bare det
er i sket i et tilfælde, et setup konstrueret af BT. Ja - artiklen siger
slet ikke noget om, hvorvidt der var tale om en fejl - det antydes jo
ligefrem, at det faktisk var en fejl - og på INGEN måder noget om, hvorvidt
"religiøs tolerance" skulle ligge bag.

Altså intet kød på den pølsepind. En typisk ikke historie, sikkert hevet
frem af gemmerne, når nu der pt ikke er andet smuds man kan kaste efter vore
muslimske medborgere.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-10-06 14:08

> [...]

> frem af gemmerne, når nu der pt ikke er andet smuds man kan kaste efter vore

Nu er det altså langt fra alle muslimske kvinder, der bruger burka.
Faktisk under 1%, ville jeg mene.

Derudover burde fuld burka vel være omfattet af maskeringsforbudet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-10-06 17:11

> Nu er det altså langt fra alle muslimske kvinder, der bruger burka.
> Faktisk under 1%, ville jeg mene.
>
> Derudover burde fuld burka vel være omfattet af maskeringsforbudet.

Mange BZ-kvinder overvejer vist at konvertere til islam

Fra : Per Rønne

Dato : 23-10-06 17:24

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Mange BZ-kvinder overvejer vist at konvertere til islam

Knægtene kan vel også gå i burka ... mange af dem er vel ikke engang
begyndt at barbere sig endnu ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-10-06 21:20

> Knægtene kan vel også gå i burka ... mange af dem er vel ikke engang
> begyndt at barbere sig endnu ...

Det er rigtigt, men mon ikke de afslører sig med deres kastebevægelser

Fra : Jim

Dato : 23-10-06 21:27

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Det er rigtigt, men mon ikke de afslører sig med deres kastebevægelser

Kastebevægelser, er det ikke noget, man har i Indien?

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-10-06 06:53

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Kastebevægelser, er det ikke noget, man har i Indien?

Jo, og også der ses det let hvilken kaste man tilhører.

Nå men iøvrigt, i vore dage kaster piger vist næsten på samme måde som
drenge, i gamle dage kastede de fleste piger med et underhåndskast og drenge
med overhåndskast.

Fra : gb

Dato : 24-10-06 10:50

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in

> Jo, og også der ses det let hvilken kaste man tilhører.

Arbejderkasten?

--
GB