Sentimentalisme om "unges rettigheder"
Fra : Bo Warming

Dato : 22-10-06 09:22

Sentimentalisme om "unges rettigheder"

Kloge folk bliver ofte klogere med alderen og bør lyttes til mere end
de uerfarne.

Alder betyder ofte opsparing, arv og anden rigdom, og rigdom er magt
og en ekstra grund til ved beslutninger at "ære alderdommen, ære din
far og din mor"

Medlidenheds-ondskab appelerer til sentimental usaglighed og søger at
købe de unges støtte ved at give dem ufortjente gaver, som slet ikke
gavner de unge, for hvad kommer let, går let. Se blot misligholdelsen
af hvad københavns kommune lader unge og muslimer bruge gratis.

Selvfølgelig er der nuancer og undtagelser, hvilket belyses af
følgende om ALDER

Den guderne elsker, dør ung. Plautus

En mand er aldrig ældre end den kvinde, han er sammen med.
Groucho Marx

Efterhånden som vi bliver ældre, bliver vi både
klogere og tåbeligere. La Rochefoucauld

Vi kommer til livet med forseglede ordrer. . Søren
Kierkegaard

A man shouldn't fool with booze until he's fifty; then he's
a damn fool if he doesn't. William Faulkner 1897 - 1962

Ældre mennesker elsker at give gode råd. Det kompenserer for
deres manglende evne til at være et dårligt eksempel. la Rochefoucauld

Alderdommen, især en alderdom fuld af hæder, har så stor
anseelse, at den er mere værd end alle ungdommens glæder.
Cicero

Anyone who stops learning is old, whether at twenty or
eighty. Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in
life is to keep your mind young. Henry Ford 1863 - 1947

At 50, everyone has the face he
deserves. George Orwell, last words in his notebook, 1949

De første fyrre år af vores liv leverer teksten, de følgende
tredive kommentaren til den. Schopenhauer

De unge tror, at de gamle er nogle fjolser; men de gamle
ved, at de unge er det. George Chapman

Den, som kan få afslutningen af sit liv til at stemme
overens med begyndelsen, er den lykkeligste blandt mennesker.Goethe

Det er alderens velsignelse, at man kan betragte kvinder med
behag,, men uden begær. Arthur Schopenhauer

Det går ned at bakke fra det øjeblik man fylder atten.
Mick Jagger

Det er bedre at være en 17 årige pige end at være en 17 årig dreng.
Simon Spies

Enhver mand over fyrre er en slyngel. George Bernard Shaw

Hvad er ungdom? En drøm. Hvad er kærligheden? Drømmens
indhold. Søren Kierkegaard

Hver generation griner ad de gamle metoder, mens de til
punkt og prikke følger den ny. Henry David Thoreau (1877-1862)

I am long on ideas, but shor t on time. I expect to
live only about a hundred years. Thomas Alva Edison 1847 - 1931

It is an illusion that youth is happy, an illusion of those
who have lost it. W. Somerset Maugham

It seems, in fact, as though the second half of a man's life
is made up of nothing but the habits he has accumulated during the
first half. Fedor Dostoevsky 1821 - 1881

Jeg er blevet spurgt om, hvad jeg mest af alt ønsker mig i
anledning af min 87 års fødselsdag. Det skal jeg sige Dem: en
fadderskabssag. George Burns

Jeg er ikke ung nok til at vide alt. Oscar Wilde

Jo ældre jeg bliver, desto sjovere bliver livet.
Arthur Miller

Le ikke af de gamle - du vil selv ende sådan. Kinesisk
ordsprog

Mænd, der i fremrykket alder spiller unge, synes fortrinsvis
at være dem, der ingen ungdom har haft. Frithiof
Brandt 1892-1964

Modenhed er alt, Edgar af Clouster King Lear Shakespeare

Når man er ung, forguder og foragter man uden den sans for
nuancer, som er den største gevinst livet giver os. Nietzsche

Paulus: Da jeg blev voksen, aflagde jeg det barnlige.