Fyrenosen som forhandler
Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-10-06 15:31

Forårets overenskomstforhandling står for døren.

Manden har lige udsigt til at score hvad der minder om knapt 100 mill før
skat for en almindelig lønmodtager.

God lønfest til foråret ..

http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=810994/

--
/Frank Leegaard

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 21-10-06 16:39

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
> Forårets overenskomstforhandling står for døren.
>
> Manden har lige udsigt til at score hvad der minder om knapt 100 mill før
> [...]

Jeg kan se misundelse og jantelov trives i Danmark.

Thorkild

Fra : Kim2000

Dato : 21-10-06 16:48

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Jeg kan se misundelse og jantelov trives i Danmark.

Næh Torkild, men det er da ærlig talt helt hen i vejret at man giver
direktørene 25-100% i lønforhøjelse og så efterfølgende går ud og beder om
løntilbageholdelse. Det er klart at når den almindelig lønmodtager ser at
direktøren får den slags lønforhøjelse, så vil man selvfølgelig ikke lade
sig nøje med 1-2% selv.

(Personlig så jeg at vi lærere fik fik internet, telefon og computer stillet
tilrådighed, da jeg finder det helt grotesk at bruger mit eget materiale til
mit arbejde.).

mvh
Kim

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 21-10-06 23:46

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> [...]
>
> (Personlig så jeg at vi lærere fik fik internet, telefon og computer
> stillet tilrådighed, da jeg finder det helt grotesk at bruger mit eget

Det er da en kvalitet for en leder hvis han holder omkostningerne nede.

Thorkild

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-10-06 00:13

Thorkild Poulsen wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Det er da en kvalitet for en leder hvis han holder omkostningerne
> nede.

Jeps .. og de 100 mill er jo ikke småpenge ..

/FL

Fra : Sten Schou

Dato : 22-10-06 00:51

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps .. og de 100 mill er jo ikke småpenge ..

I artiklen står der 29,5 millioner, ikke 100 millioner.

Hilsen Sten

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-10-06 01:01

Sten Schou wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> I artiklen står der 29,5 millioner, ikke 100 millioner.

Så læs artilen igen og læs hvad jeg skriver ...

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-10-06 01:09

Sten Schou wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> I artiklen står der 29,5 millioner, ikke 100 millioner.

Bilder du dig ind at han får dem skattefrit?

Nøgternt regnet koster det nok firmaet de 50-60 mill, eftersom jeg vil gætte
at han får det som aktieoptioner som nok kun beskattes 40% cirka.

Ikke desto mindre svarer det til at man fik en årsindtægt på 100 mill cirka
... idet man skulle betale 67% i skat og så formueskat oveni ..

/FL

Fra : Sten Schou

Dato : 22-10-06 10:23

> [...]
>
> Ikke desto mindre svarer det til at man fik en årsindtægt på 100 mill
> cirka .. idet man skulle betale 67% i skat og så formueskat oveni ..

Jamen det er da fint, så er der ca. 70.000.000, som Helle Thorning kan bruge
til mere velfærd-mere velfærd-mere velfærd-mere velfærd-mere velfærd-mere

Fra : Kim2000

Dato : 22-10-06 11:08

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruge til mere velfærd-mere velfærd-mere velfærd-mere velfærd-mere
> velfærd-mere velfærd-mere velfærd-mere velfærd-mere velfærd-mere velfærd.

Det sørgelige er at når staten giver 100 millioner til fx hjemmehjælp, så
bliver de 80 brugt til at kontrollere at de sidste 20 nu også bliver brugt
rigtigt.

Fra : Sten Schou

Dato : 22-10-06 14:30

> Det sørgelige er at når staten giver 100 millioner til fx hjemmehjælp, så
> bliver de 80 brugt til at kontrollere at de sidste 20 nu også bliver brugt
> rigtigt.

Korrekt, men det er der ingen der gider forholde sig til.

Hilsen Sten

Fra : Konrad

Dato : 25-10-06 19:12

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Det er da en kvalitet for en leder hvis han holder omkostningerne nede.

Også kvalitet hvis han øger lederomkostningen med 15000%?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-10-06 17:11

Thorkild Poulsen wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Jeg kan se misundelse og jantelov trives i Danmark.

Det er da ikke misundelse. Det er et forsøg på at man på den ene side skal
sidde og fortælle om tilbageholdenhed, samtidig med at man er grisk som få.

Derfor er valget af lige ham uheldigt ..

/FL

Fra : Joakim

Dato : 21-10-06 18:09

> Det er da ikke misundelse. Det er et forsøg på at man på den ene
> side skal sidde og fortælle om tilbageholdenhed, samtidig med at man
> er grisk som få.
>
> Derfor er valget af lige ham uheldigt ..

Hmm....

"Grisk som få" og "det er da ikke misundelse" i en og samme sætning.

Hvad er det så udtryk for - hvis ikke misundelse?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-10-06 18:16

Joakim wrote:
> [...]
>
> "Grisk som få" og "det er da ikke misundelse" i en og samme sætning.
>
> Hvad er det så udtryk for - hvis ikke misundelse?

Nøgtern konstatering ..

(FL

Fra : Joakim

Dato : 21-10-06 18:18

> Nøgtern konstatering ..

Hvordan erfarer du - objektiv set naturligvis - at manden er grisk?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-10-06 19:01

Joakim wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan erfarer du - objektiv set naturligvis - at manden er grisk?

Kig på beløbet ..

/FL

Fra : Joakim

Dato : 21-10-06 20:50

> Kig på beløbet ..

Nåeh....på den måde.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 21-10-06 23:48

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Kig på beløbet ..

En bonus af den størrelsesorden er ikke meget i forbindelse med salget af så
stor en virksomhed.

Men jeg ser misundelsen trives.

Thorkild

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-10-06 01:03

Thorkild Poulsen wrote:

> En bonus af den størrelsesorden er ikke meget i forbindelse med
> salget af så stor en virksomhed.
>
> Men jeg ser misundelsen trives.

Det har sådan set ikke noget med misundelse at gøre. Læs trådstarten.
Hvordan vil du advokere tilbageholdenhed når du ikke selv har vist det.

/FL

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 21-10-06 23:47

> [...]
> få.
>
> Derfor er valget af lige ham uheldigt ..

Der er altså tale om en overtagelses bonus, ikke en årsløn.

Thorkild

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-10-06 01:04

Thorkild Poulsen wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Der er altså tale om en overtagelses bonus, ikke en årsløn.

Jeps .. Det ændrer da ikke ved noget. Det er gået godt - firmaet belønner
sine medarbejdere. Det er jo så langt så godt.

Tror du ikke lønmodtagerene nu vil sige det samme til Dyremose?

(FL

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-06 06:41

Thorkild Poulsen wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Der er altså tale om en overtagelses bonus, ikke en årsløn.

I herværende periode er ledernes indkomster steget med 40% i gennemsnit, så
hvis man lægger årsløn + optioner sammen, så vil den alm. lønslave blive
helt svimmel.

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-10-06 08:53

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> I herværende periode er ledernes indkomster steget med 40% i gennemsnit,
> så hvis man lægger årsløn + optioner sammen, så vil den alm. lønslave
> blive helt svimmel.

Og aktieoptioner er jo ikke en bønne værd, hvis aktierne ikke stiger.
Derudover er det aktieejerne som betaler for dem.

Jeg kender folk som har haft optioner i Novo og i Nokia, den sidste tjente
et par millioner kr på sine aktier, og det er altså en ansat, - er det også
helt forkert?

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-06 09:14

Knud Larsen wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Og aktieoptioner er jo ikke en bønne værd, hvis aktierne ikke stiger.
> Derudover er det aktieejerne som betaler for dem.

Det er ikke nødvendigvis aktieejerne der betaler for dem, man kan udstede
nye.
Og en person som kan se at nu er jeg ved at være i en position hvor jeg ikke
magter mit job på en ordentlig måde, har jo en betydelig insiderviden ang.
aktiernes evt. op og nedture og kan vælge at sælge i god tid.

> Jeg kender folk som har haft optioner i Novo og i Nokia, den sidste
> tjente et par millioner kr på sine aktier, og det er altså en ansat,
> - er det også helt forkert?

Det er for ugennemskueligt med både løn og optioner.
Derfor skal, IMHO, aflønning ske ved normal aflønning=udbetalt pengebeløb,
man kan så få aktieoptioner tilbudt til køb.

Hvis vi kigger generelt på topledere så er der som sådan ingen forskel på
deres lønninger, reelle lønninger, uagtet om det går godt eller dårligt for
firmaet, og jeg kan ved gud sødgrød ikke se nogen som helst grund til at
forgylde dem fordi de gør deres arbejde godt, det er jo netop derfor at
topchefer får den løn de nu får, og det er jo også sådan at de der har gode
CV'ere med super resultater fra andre job's ved en ansættelse får løn
derefter.

--
Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 22-10-06 09:16

Knud Larsen wrote:
> [...]
>
> Jeg kender folk som har haft optioner i Novo og i Nokia, den sidste
> tjente et par millioner kr på sine aktier, og det er altså en ansat,

Men du mener så at det er fint nok med 40% lønstigning samtidigt med at
samme personer ønsker en lønstigning under 2% for "alm. ansatte"?

--
Allan Riise

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-10-06 09:17

Knud Larsen wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Og aktieoptioner er jo ikke en bønne værd, hvis aktierne ikke stiger.
> Derudover er det aktieejerne som betaler for dem.

og det er ikke aktieejerne der betaler for lønmodtagernes lønstigninger?

> Jeg kender folk som har haft optioner i Novo og i Nokia, den sidste
> tjente et par millioner kr på sine aktier, og det er altså en ansat,
> - er det også helt forkert?

Fyremosen er skam også ansat - Tag ikke fejl af det.

/FL

Fra : Kim2000

Dato : 22-10-06 07:09

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Der er altså tale om en overtagelses bonus, ikke en årsløn.

Og havde man været lidt kvik så havde man givet samtlige medarbejdere alt
fra rengøring til sælger en bonus. Det havde såmænd ikke været nødvendigt
med noget stort, men noget der fik den almindelige hårdtarbejdede
medarbejder til at føle sig værdsat. Fx en fed telefon. Nu ved jeg ikke hvor
mange ansatte de har, men et bud ville vel være at det ville koste 20-30
millioner, men så havde der jo været det mindre til cheferne. Tilgengæld så
havde "alle" været glade og tilfredse. Alle i anførselstegn for der skulle
nok have været 5 sure mænd der ville have brokket sig over at ledelsen fik
mere end de gjorde.

mvh
Kim

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-10-06 21:35

"Thorkild Poulsen" skrev i en meddelelse

> Jeg kan se misundelse og jantelov trives i Danmark.

Lige som grådighed og egoisme .........

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-10-06 17:40

Thorkild Poulsen skrev:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Jeg kan se misundelse og jantelov trives i Danmark.

Hvis janteloven eksisterede ville det vanvid af en lønfest for
overklassen aldrig have fundet sted.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-10-06 18:18

Den Sat, 21 Oct 2006 16:31:17 +0200 sendte "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> følgende røgsignaler:

>Forårets overenskomstforhandling står for døren.
>
>Manden har lige udsigt til at score hvad der minder om knapt 100 mill før
>skat for en almindelig lønmodtager.
>
>God lønfest til foråret ..

Hvaffor en lønfest? Vi skal jo udvise besindelse og ansvarsfølelse
overfor samfundet (erhvervslivet) efter "Hellere have en lille løn end
intet arbejde"-princippet.

Desuden har Henning Mosedyr og hans ligesindede jo fået pengene, så
befolkningen må pænt vente til næste gang....hvis der bliver råd.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Johnny Andersen

Dato : 21-10-06 22:02

> [...]
> Forårets overenskomstforhandling står for døren.
>
> Manden har lige udsigt til at score hvad der minder om knapt 100 mill før

Han er en helt... Først score han kassen - også hyler Fyremose op om, at TDC
skal spare for af finansierer kapitalfondens køb af TDC - og naturligvis er
det arbejdene som skal holde for.

Han er sgu da en helt...

/Johnny

Fra : Rasmus

Dato : 22-10-06 01:58

> [...]
TDC
> skal spare for af finansierer kapitalfondens køb af TDC - og naturligvis

Hvis Dyremose så bare var den eneste "helt..", men det er han så langt fra.
Det viser vel bare den primitive menneskelige natur. At man rager til sig,
hvad man kan.
I dette tilfælde en afdanket politiker, som har et forkælet familiemedlem,
der går ind for at topskatten fjernes og roder sig ud i dumheder med køb af
ulovlige kopivarer. Husk det lige næste gang der er valg.
Mvh Rasmus
http://www.ladk.dk/