/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Femte minaret opføres på tempelbjerget
Fra : Joakim


Dato : 12-10-06 10:32

Israel has not objected to Jordanian plans to construct a fifth
minaret on the Temple Mount, and the Hashemite Kingdom is pressing
ahead with plans to do so early next year, a senior Jordanian official
said Wednesday.

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1159193420982&pagename=JPost/JPArticle/ShowFull

^^^^

Denne 42 meter høje jordanske minaret på tempelbjerget, mere præcist
nord for the Golden Gate og tæt ved grædemuren, kunne tyde på, at de
tre klovne, (Olmert, Peretz, Livni), har mistet interessen for alt
jødisk ved den jødiske stat.

En opførelse af minareten - den første i mere end 600 år - vil ikke
blot skabe præcedens for flere muslimske opførelser i fremtiden, den
vil også ændre status quo for bydelens 5000 års religiøse historie med
dens mange antikke rigdomme, hvoraf flere vil gå til grunde under en
islamisering af Jerusalem.

Men de tre klovne, ja, de vil kunne opleve en masse rygklappere,
venlige smil og sympati-tilkendegivelser, når de fremover betræder de
diplomatiske, bonede gulve i Europa - lige indtil den næste krise ml.
Israel og den arabiske verden bryder ud - så vil der igen lyde helt
andre toner fra dhim....de europæiske ledere.

Sørgeligt.



 
 
Joakim (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 12-10-06 11:21

For ligesom at sætte opførelsen af minareten i relief, bringer jeg her
den israelsk-arabiske respons på en tilsvarende opførelse af en
synagoge.

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1159193411784&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

"Any attempt to build a synagogue on Jerusalem's Temple Mount would
immediate plunge Israel into horrible bloodbath, warned Tuesday MK
Ibrahim Sarsur, head of the southern wing of the Islamic Movement".



@ (12-10-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 12-10-06 15:38

On Thu, 12 Oct 2006 12:21:02 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>For ligesom at sætte opførelsen af minareten i relief, bringer jeg her
>den israelsk-arabiske respons på en tilsvarende opførelse af en
>synagoge.
>
>http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1159193411784&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull
>
>"Any attempt to build a synagogue on Jerusalem's Temple Mount would
>immediate plunge Israel into horrible bloodbath, warned Tuesday MK
>Ibrahim Sarsur, head of the southern wing of the Islamic Movement".
>

fredens religion!!!!


--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær
/Adlai E. Stevenson/

GB (12-10-2006)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 12-10-06 16:19

"@" <1[at]invalid.net> wrote in
news:1pksi2tphk3rb302579qr93ia8a867bu0f@4ax.com:

>>"Any attempt to build a synagogue on Jerusalem's Temple Mount would
>>immediate plunge Israel into horrible bloodbath, warned Tuesday MK
>>Ibrahim Sarsur, head of the southern wing of the Islamic Movement".
> fredens religion!!!!

Kald det dog hvad det er - satanisme og sort magi, iblandet politisk og
militær magt.

Inkvisitionen var jo de rene humanister i forhold!

--
Med venlig hilsen
GB

Lyrik (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 12-10-06 12:20


"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:452e0b7e$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
> Israel has not objected to Jordanian plans to construct a fifth
> minaret on the Temple Mount, and the Hashemite Kingdom is pressing
> ahead with plans to do so early next year, a senior Jordanian official
> said Wednesday.
>
>
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1159193420982&pagename=JPost/JPAr
ticle/ShowFull
>
> ^^^^
>
> Denne 42 meter høje jordanske minaret på tempelbjerget, mere præcist
> nord for the Golden Gate og tæt ved grædemuren, kunne tyde på, at de
> tre klovne, (Olmert, Peretz, Livni), har mistet interessen for alt
> jødisk ved den jødiske stat.
>
> En opførelse af minareten - den første i mere end 600 år - vil ikke
> blot skabe præcedens for flere muslimske opførelser i fremtiden, den
> vil også ændre status quo for bydelens 5000 års religiøse historie med
> dens mange antikke rigdomme, hvoraf flere vil gå til grunde under en
> islamisering af Jerusalem.
>
> Men de tre klovne, ja, de vil kunne opleve en masse rygklappere,
> venlige smil og sympati-tilkendegivelser, når de fremover betræder de
> diplomatiske, bonede gulve i Europa - lige indtil den næste krise ml.
> Israel og den arabiske verden bryder ud - så vil der igen lyde helt
> andre toner fra dhim....de europæiske ledere.
>
> Sørgeligt.
++++++++++++++++++++++++
Ateismens pest har inficeret jøder mere end noget andet folk
IMHO.(kommunismen red.)
Ateisterne har den plan at alliere sig med muslimerne og med dem som
løftestang nedbryde religiøs kristen -og jødedoms indflydelse.

Vi så det her hjemme med "Faklen" og dens projekter der inkluderede planer
for en stormoske i Aarhus.
Faklens folk er ateister om en hals og deres had til kristendommen
overflyver enhver forstand.
Så hadefulde er de, at de vil indgå uhellige alliancer med muslimerne for at
omstyrte den kristne indflydelse i Danmark.

Scenariet gentager sig i Israel. Ingen moskeer eller templer på
"tempelbjerget".
Men velkommen til øget indflydelse for islam.
Ateisterne kan ikke vinde over de troende, men ved styrke islams indflydelse
kan de måske få en forbundsfælle i kampen mod dem ud fra konceptet: "Min
fjendes fjende er min ven."

Islam forstår at undertrykke de troende "dhimmier". Så kommer ateisterne
tilsidst på banen, besejrer islamisterne og bliver endelig selv politiske
guder der hersker over jorden.
Åndløse som de er, forstår de ikke at netop ateisterne bliver første mål for
det styrkede islam.

Hilsen
Jens



Joakim (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 12-10-06 14:27

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news:452e24d6$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:452e0b7e$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
>> Israel has not objected to Jordanian plans to construct a fifth
>> minaret on the Temple Mount, and the Hashemite Kingdom is pressing
>> ahead with plans to do so early next year, a senior Jordanian
>> official
>> said Wednesday.
>>
>>
> http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1159193420982&pagename=JPost/JPAr
> ticle/ShowFull
>>
>> ^^^^
>>
>> Denne 42 meter høje jordanske minaret på tempelbjerget, mere
>> præcist
>> nord for the Golden Gate og tæt ved grædemuren, kunne tyde på, at
>> de
>> tre klovne, (Olmert, Peretz, Livni), har mistet interessen for alt
>> jødisk ved den jødiske stat.
>>
>> En opførelse af minareten - den første i mere end 600 år - vil ikke
>> blot skabe præcedens for flere muslimske opførelser i fremtiden,
>> den
>> vil også ændre status quo for bydelens 5000 års religiøse historie
>> med
>> dens mange antikke rigdomme, hvoraf flere vil gå til grunde under
>> en
>> islamisering af Jerusalem.
>>
>> Men de tre klovne, ja, de vil kunne opleve en masse rygklappere,
>> venlige smil og sympati-tilkendegivelser, når de fremover betræder
>> de
>> diplomatiske, bonede gulve i Europa - lige indtil den næste krise
>> ml.
>> Israel og den arabiske verden bryder ud - så vil der igen lyde helt
>> andre toner fra dhim....de europæiske ledere.
>>
>> Sørgeligt.
> ++++++++++++++++++++++++
> Ateismens pest har inficeret jøder mere end noget andet folk
> IMHO.(kommunismen red.)
> Ateisterne har den plan at alliere sig med muslimerne og med dem som
> løftestang nedbryde religiøs kristen -og jødedoms indflydelse.
>
> Vi så det her hjemme med "Faklen" og dens projekter der inkluderede
> planer
> for en stormoske i Aarhus.
> Faklens folk er ateister om en hals og deres had til kristendommen
> overflyver enhver forstand.
> Så hadefulde er de, at de vil indgå uhellige alliancer med
> muslimerne for at
> omstyrte den kristne indflydelse i Danmark.
>
> Scenariet gentager sig i Israel. Ingen moskeer eller templer på
> "tempelbjerget".
> Men velkommen til øget indflydelse for islam.
> Ateisterne kan ikke vinde over de troende, men ved styrke islams
> indflydelse
> kan de måske få en forbundsfælle i kampen mod dem ud fra konceptet:
> "Min
> fjendes fjende er min ven."
>
> Islam forstår at undertrykke de troende "dhimmier". Så kommer
> ateisterne
> tilsidst på banen, besejrer islamisterne og bliver endelig selv
> politiske
> guder der hersker over jorden.
> Åndløse som de er, forstår de ikke at netop ateisterne bliver første
> mål for
> det styrkede islam.

Okay, jeg kan godt følge dig et langt stykke af vejen. Men derfor vil
jeg alligevel gerne slå et slag for en stormoske i Århus eller
København. Det er da en åndelig falliterklæring at 2-300.000 danske
muslimer anno 2006 ikke har en stormoske, som de kan bede i?



Alucard (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 12-10-06 14:59

On Thu, 12 Oct 2006 15:27:24 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>Okay, jeg kan godt følge dig et langt stykke af vejen. Men derfor vil
>jeg alligevel gerne slå et slag for en stormoske i Århus eller
>København. Det er da en åndelig falliterklæring at 2-300.000 danske
>muslimer anno 2006 ikke har en stormoske, som de kan bede i?

Hvorfor...??? De 2-300.000 muslimer er ikke en "homogen" masse, der er
lige så mange "sekter" som der er dråber i havet.... De vil aldrig
kunne blive enige om hvem der skulle bestemme i en sådan stormoske...

Bare se i Irak... Der slagter sunnier og shiaer løs på hinanden fordi
de ikke mener den anden gruppe er "rigtige" muslimer....

Joakim (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 13-10-06 13:28


"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:m9isi254ggq2jsbnm44poi7eqlifrpfpk8@4ax.com...
> On Thu, 12 Oct 2006 15:27:24 +0200, "Joakim"
> <ncm_abfjern@hotmail.com>
> wrote:
>
>>Okay, jeg kan godt følge dig et langt stykke af vejen. Men derfor
>>vil
>>jeg alligevel gerne slå et slag for en stormoske i Århus eller
>>København. Det er da en åndelig falliterklæring at 2-300.000 danske
>>muslimer anno 2006 ikke har en stormoske, som de kan bede i?
>
> Hvorfor...??? De 2-300.000 muslimer er ikke en "homogen" masse, der
> er
> lige så mange "sekter" som der er dråber i havet.... De vil aldrig
> kunne blive enige om hvem der skulle bestemme i en sådan
> stormoske...

Se mit svar til Rønne.

>
> Bare se i Irak... Der slagter sunnier og shiaer løs på hinanden
> fordi
> de ikke mener den anden gruppe er "rigtige" muslimer....

Ja, men nu taler vi om muslimer i Danmark.



Per Rønne (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-10-06 15:19

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Okay, jeg kan godt følge dig et langt stykke af vejen. Men derfor vil
> jeg alligevel gerne slå et slag for en stormoske i Århus eller
> København. Det er da en åndelig falliterklæring at 2-300.000 danske
> muslimer anno 2006 ikke har en stormoske, som de kan bede i?

De kan jo ikke blive enige - og det kan vi måske prise os lykkelige
over.

Der ligger allerede en grund til en stormoské foran hovedingangen til
det gamle KUA, Københavns Universitet på Amager. Den har tidligere været
ejet af staten, men ejes nu af en privat bygherre, der har fået lov til
at bygge boliger. Tegningerne til en moské indgår i projektet, men mon
ikke bygningen af denne moské stadig skal financieres af de islamiske
trossamfund?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Joakim (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 13-10-06 13:17

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hn3qvq.aqv3gg1fcirmiN%per@RQNNE.invalid...
> Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:
>
>> Okay, jeg kan godt følge dig et langt stykke af vejen. Men derfor
>> vil
>> jeg alligevel gerne slå et slag for en stormoske i Århus eller
>> København. Det er da en åndelig falliterklæring at 2-300.000 danske
>> muslimer anno 2006 ikke har en stormoske, som de kan bede i?
>
> De kan jo ikke blive enige - og det kan vi måske prise os lykkelige
> over.

Ah. Hvis de kan blive enige i Sverige, England, Holland, Tyskland,
Frankrig osv. kan de sikkert også blive enige i Danmark.

>
> Der ligger allerede en grund til en stormoské foran hovedingangen
> til
> det gamle KUA, Københavns Universitet på Amager. Den har tidligere
> været
> ejet af staten, men ejes nu af en privat bygherre, der har fået lov
> til
> at bygge boliger. Tegningerne til en moské indgår i projektet, men
> mon
> ikke bygningen af denne moské stadig skal financieres af de
> islamiske
> trossamfund?

Hvorfor ikke lade erhvervslivet og forskellige fonde stå for
projektet, sådan som Herbert Pundik foreslog? Så undgår vi også en
indblanding udefra og mosken bærer mere præg af en folkegave til de
danske muslimer.



Per Rønne (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-10-06 13:42

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hn3qvq.aqv3gg1fcirmiN%per@RQNNE.invalid...
> > Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:
> >
> >> Okay, jeg kan godt følge dig et langt stykke af vejen. Men derfor vil
> >> jeg alligevel gerne slå et slag for en stormoske i Århus eller
> >> København. Det er da en åndelig falliterklæring at 2-300.000 danske
> >> muslimer anno 2006 ikke har en stormoske, som de kan bede i?
> >
> > De kan jo ikke blive enige - og det kan vi måske prise os lykkelige
> > over.
>
> Ah. Hvis de kan blive enige i Sverige, England, Holland, Tyskland,
> Frankrig osv. kan de sikkert også blive enige i Danmark.

Her har staten vistnok foræret saudierne en centralt placeret byggegrud,
og derefter har Saudi-Arabien bygget en stormoské. Som basis for den
salafistiske [også kaldet: wahabitiske] mission i landet, og for at
sikre segregation.

> > Der ligger allerede en grund til en stormoské foran hovedingangen til
> > det gamle KUA, Københavns Universitet på Amager. Den har tidligere
> > været ejet af staten, men ejes nu af en privat bygherre, der har fået
> > lov til at bygge boliger. Tegningerne til en moské indgår i projektet,
> > men mon ikke bygningen af denne moské stadig skal financieres af de
> > islamiske trossamfund?
>
> Hvorfor ikke lade erhvervslivet og forskellige fonde stå for
> projektet, sådan som Herbert Pundik foreslog? Så undgår vi også en
> indblanding udefra og mosken bærer mere præg af en folkegave til de
> danske muslimer.

Muslimerne må selv finde sammen om at bygge moskéer for egne penge, og i
løbet af få år ser vi da også en ny moské opført på hjørnet mellem
Dortheavej og Tomsgårdsgade i Københavns NV-kvarter. I et
industriområde.

Jøderne byggede da også selv deres synagoge, for egne penge, lige som
folkekirkens kirker også bygges / er bleve bygget for kirkens medlemmers
regning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Egon Stich (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 13-10-06 14:10


"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:452f83bb$0$49203>
> Hvorfor ikke lade erhvervslivet og forskellige fonde stå for
> projektet, sådan som Herbert Pundik foreslog? Så undgår vi også en
> indblanding udefra og mosken bærer mere præg af en folkegave til de
> danske muslimer.
>


Folkegave?
Er du da helt ude af den?

Egon



Joakim (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 14-10-06 14:10


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:452f9e3c$1$13956$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:452f83bb$0$49203>
>> Hvorfor ikke lade erhvervslivet og forskellige fonde stå for
>> projektet, sådan som Herbert Pundik foreslog? Så undgår vi også en
>> indblanding udefra og mosken bærer mere præg af en folkegave til de
>> danske muslimer.
>>
>
>
> Folkegave?
> Er du da helt ude af den?

Jo mere jeg tænker over ideen, desto mere genial virker den.

Reklameværdien af en dansk finansieret stormoske vil overstige dens
repræsentationsværdi mange gange.

Erhvervslivet med virksomheder som Arla, Grundfos, B&O mfl. vil
kappes om at blive de største bidragsydere og danske borgere vil give
deres bidrag med på vejen.

En dansk stormoske vil være symbolet på at vi i DK værdsætter vores
muslimske medborgere og den vil bidrage til et mere nuanceret syn på
DK i den arabiske verden.



Knud Larsen (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 14-10-06 14:41


"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
news:4530e1b0$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> news:452f9e3c$1$13956$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:452f83bb$0$49203>

>
> En dansk stormoske vil være symbolet på at vi i DK værdsætter vores
> muslimske medborgere og den vil bidrage til et mere nuanceret syn på
> DK i den arabiske verden.

Nu har vi jo også udskiftet stjernen i Københavns våbenskjold med en
muslimsk halvmåne - for et par år siden - og det er jo fint som et skridt på
vejen. Måske burde man tage et større skridt og rive Christiansborg ned og
bygge en stormoské der? Men mon ikke den arabiske verdens beundring
alligevel på nul tid ville gå over i fjendskab, hvis en eller andet tegnede
eller fortalte om Profeten på en forkert måde? Eller hvis en Koran blev tabt
på gulvet.

Selv en helt moderne og demokratisk muslim som den amerikanske Muqtedar
Khan, mener at en forkert omgang med en Koran på Cuba var - "langt værre end
Abu Ghraig", og så taber man jo noget at optimismen igen.

Han mener iøvrigt, at amerikanske muslimer som kun kan finde fejl i USA,
burde pakke kufferten og flytte til et muslimsk land, som vil passe dem
bedre. Det ville han vel blive kaldt ærkeracist for her i DK.






Joakim (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 16-10-06 15:46


"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:4530e8e9$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Nu har vi jo også udskiftet stjernen i Københavns våbenskjold med en
> muslimsk halvmåne - for et par år siden - og det er jo fint som et
> skridt på vejen. Måske burde man tage et større skridt og rive
> Christiansborg ned og bygge en stormoské der? Men mon ikke den
> arabiske verdens beundring alligevel på nul tid ville gå over i
> fjendskab, hvis en eller andet tegnede eller fortalte om Profeten på
> en forkert måde?

Tror jeg ikke på.

Eller hvis en Koran blev tabt
> på gulvet.'

Nej.





Knud Larsen (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 16-10-06 17:07


"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
news:45339b0e$0$49199$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4530e8e9$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Nu har vi jo også udskiftet stjernen i Københavns våbenskjold med en
>> muslimsk halvmåne - for et par år siden - og det er jo fint som et
>> skridt på vejen. Måske burde man tage et større skridt og rive
>> Christiansborg ned og bygge en stormoské der? Men mon ikke den
>> arabiske verdens beundring alligevel på nul tid ville gå over i
>> fjendskab, hvis en eller andet tegnede eller fortalte om Profeten på
>> en forkert måde?
>
> Tror jeg ikke på.
>
> Eller hvis en Koran blev tabt
>> på gulvet.'
>
> Nej.

Du er virkelig optimistisk i forhold til "den arabiske gade", - jeg tror de
ville springe op og falde ned på selv 12 moskeer, hvis/når der kommer en sag
med noget de anser for en forhånelse af profeten, - eller af religionen, i
form af noget med forkert behandling af en Koran. Mennesker er jo mildest
talt ikke rationelle, og de sidder ikke og vejer for og imod , - når fx en
græsk-katolsk præst bliver dræbt for noget paven har sagt, eller en nonne
ditto.







Joakim (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 16-10-06 19:17


"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:4533ae31$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>

> Du er virkelig optimistisk i forhold til "den arabiske gade", - jeg
> tror de ville springe op og falde ned på selv 12 moskeer, hvis/når
> der kommer en sag med noget de anser for en forhånelse af
> profeten, - eller af religionen, i form af noget med forkert
> behandling af en Koran. Mennesker er jo mildest talt ikke
> rationelle, og de sidder ikke og vejer for og imod , - når fx en
> græsk-katolsk præst bliver dræbt for noget paven har sagt, eller en
> nonne ditto.
>

Men hvis vi kan blive enige om at en stormoske i hvert ikke skader
Danmarks omdømme i den arabiske verden, og hvis erhvervslivet
gladeligt vil finansiere en stormoske, hvad er så problemet egentligt?



Knud Larsen (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 16-10-06 19:34


"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
news:4533ccb4$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4533ae31$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>
>> Du er virkelig optimistisk i forhold til "den arabiske gade", - jeg tror
>> de ville springe op og falde ned på selv 12 moskeer, hvis/når der kommer
>> en sag med noget de anser for en forhånelse af profeten, - eller af
>> religionen, i form af noget med forkert behandling af en Koran. Mennesker
>> er jo mildest talt ikke rationelle, og de sidder ikke og vejer for og
>> imod , - når fx en græsk-katolsk præst bliver dræbt for noget paven har
>> sagt, eller en nonne ditto.
>>
>
> Men hvis vi kan blive enige om at en stormoske i hvert ikke skader
> Danmarks omdømme i den arabiske verden, og hvis erhvervslivet gladeligt
> vil finansiere en stormoske, hvad er så problemet egentligt?

"Mafish maskela" - no problem.

Jeg tror bare ikke man jubler så meget, at vi bliver tilgivet næste gang vi
tegner profeten.







gb (16-10-2006)
Kommentar
Fra : gb


Dato : 16-10-06 22:39

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in news:4533ccb4$0$49195$14726298
@news.sunsite.dk:

> Men hvis vi kan blive enige om at en stormoske i hvert ikke skader
> Danmarks omdømme i den arabiske verden, og hvis erhvervslivet
> gladeligt vil finansiere en stormoske, hvad er så problemet egentligt?

Hvis man opfører bare ét muhamedanerskur med råbetårn, er Danmark officielt
et muhamedansk land. Men det fatter sådan et historieløst AHW-produkt som
dig selvfølgelig ikke en brik af.

--
GB

Per Rønne (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-10-06 05:52

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Men hvis vi kan blive enige om at en stormoske i hvert ikke skader
> Danmarks omdømme i den arabiske verden, og hvis erhvervslivet
> gladeligt vil finansiere en stormoske, hvad er så problemet egentligt?

Nu er der jo altså ikke særligt meget, der tyder på at erhvervslivet
'gladeligt' vil financiere en sådan stormoské.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Joakim (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 20-10-06 10:34

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hnhu9m.1ijg4ibkh109yN%per@RQNNE.invalid...
> Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:
>
>> Men hvis vi kan blive enige om at en stormoske i hvert ikke skader
>> Danmarks omdømme i den arabiske verden, og hvis erhvervslivet
>> gladeligt vil finansiere en stormoske, hvad er så problemet
>> egentligt?
>
> Nu er der jo altså ikke særligt meget, der tyder på at erhvervslivet
> 'gladeligt' vil financiere en sådan stormoské.

"Dansk eksport mister terræn efter Muhammed-tegninger" er for mig at
se en udmærket indikation herfor.

http://borsen.dk/650.95775




Per Rønne (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-10-06 15:52

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hnhu9m.1ijg4ibkh109yN%per@RQNNE.invalid...
> > Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:
> >
> >> Men hvis vi kan blive enige om at en stormoske i hvert ikke skader
> >> Danmarks omdømme i den arabiske verden, og hvis erhvervslivet
> >> gladeligt vil finansiere en stormoske, hvad er så problemet
> >> egentligt?
> >
> > Nu er der jo altså ikke særligt meget, der tyder på at erhvervslivet
> > 'gladeligt' vil financiere en sådan stormoské.
>
> "Dansk eksport mister terræn efter Muhammed-tegninger" er for mig at
> se en udmærket indikation herfor.
>
> http://borsen.dk/650.95775

Næh, der tales her udelukkende om eksporten til nogle ikke særligt
vigtige eksportmarkeder, nemlig den ludfattige islamiske verden.

Samtidig vokser den danske eksport med voldsom hast på de øvrige
markeder. Ikke mindst til USA, hvor vendinger à la 'modig som en
dansker' synes at have vundet frem ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Joakim (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 21-10-06 09:51


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hnimll.130dcjm15iq5bmN%per@RQNNE.invalid...
> Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1hnhu9m.1ijg4ibkh109yN%per@RQNNE.invalid...
>> > Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:
>> >
>> >> Men hvis vi kan blive enige om at en stormoske i hvert ikke
>> >> skader
>> >> Danmarks omdømme i den arabiske verden, og hvis erhvervslivet
>> >> gladeligt vil finansiere en stormoske, hvad er så problemet
>> >> egentligt?
>> >
>> > Nu er der jo altså ikke særligt meget, der tyder på at
>> > erhvervslivet
>> > 'gladeligt' vil financiere en sådan stormoské.
>>
>> "Dansk eksport mister terræn efter Muhammed-tegninger" er for mig
>> at
>> se en udmærket indikation herfor.
>>
>> http://borsen.dk/650.95775
>
> Næh, der tales her udelukkende om eksporten til nogle ikke særligt
> vigtige eksportmarkeder, nemlig den ludfattige islamiske verden.

"Ikke vigtig"? Er du seriøs? Den islamiske verden er et yderst
attraktivt eksportmarked. Prøv lige at se de økonomiske tab
Muhammedkrisen f.eks. har påført Arla.

>
> Samtidig vokser den danske eksport med voldsom hast på de øvrige
> markeder. Ikke mindst til USA, hvor vendinger à la 'modig som en
> dansker' synes at have vundet frem ...

Man skal være ualmindelig fædrelandskærlig for at tro på det sludder.



Alucard (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 21-10-06 11:50

On Sat, 21 Oct 2006 10:51:06 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>> Næh, der tales her udelukkende om eksporten til nogle ikke særligt
>> vigtige eksportmarkeder, nemlig den ludfattige islamiske verden.
>
>"Ikke vigtig"? Er du seriøs? Den islamiske verden er et yderst
>attraktivt eksportmarked. Prøv lige at se de økonomiske tab
>Muhammedkrisen f.eks. har påført Arla.
>
>>
>> Samtidig vokser den danske eksport med voldsom hast på de øvrige
>> markeder. Ikke mindst til USA, hvor vendinger à la 'modig som en
>> dansker' synes at have vundet frem ...
>
>Man skal være ualmindelig fædrelandskærlig for at tro på det sludder.
>
Hvad med at holde dig til fakta, i stedet for at "tro" en hel masse og
faktum er at eksporten til "andre" lande er steget mere end den er
faldet fra "muslimske" lande...

Joakim (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 21-10-06 12:06


"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:jmujj29ildq2052ggd61g234etfkcjh0vg@4ax.com...
> On Sat, 21 Oct 2006 10:51:06 +0200, "Joakim"
> <ncm_abfjern@hotmail.com>
> wrote:
>
>>> Næh, der tales her udelukkende om eksporten til nogle ikke særligt
>>> vigtige eksportmarkeder, nemlig den ludfattige islamiske verden.
>>
>>"Ikke vigtig"? Er du seriøs? Den islamiske verden er et yderst
>>attraktivt eksportmarked. Prøv lige at se de økonomiske tab
>>Muhammedkrisen f.eks. har påført Arla.
>>
>>>
>>> Samtidig vokser den danske eksport med voldsom hast på de øvrige
>>> markeder. Ikke mindst til USA, hvor vendinger à la 'modig som en
>>> dansker' synes at have vundet frem ...
>>
>>Man skal være ualmindelig fædrelandskærlig for at tro på det
>>sludder.
>>
> Hvad med at holde dig til fakta, i stedet for at "tro" en hel masse
> og
> faktum er at eksporten til "andre" lande er steget mere end den er
> faldet fra "muslimske" lande...

Jeg må le. Kalder du det en bevisførelse?



Alucard (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 21-10-06 12:54

On Sat, 21 Oct 2006 13:05:57 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>>>> Næh, der tales her udelukkende om eksporten til nogle ikke særligt
>>>> vigtige eksportmarkeder, nemlig den ludfattige islamiske verden.
>>>
>>>"Ikke vigtig"? Er du seriøs? Den islamiske verden er et yderst
>>>attraktivt eksportmarked. Prøv lige at se de økonomiske tab
>>>Muhammedkrisen f.eks. har påført Arla.
>>>
>>>>
>>>> Samtidig vokser den danske eksport med voldsom hast på de øvrige
>>>> markeder. Ikke mindst til USA, hvor vendinger à la 'modig som en
>>>> dansker' synes at have vundet frem ...
>>>
>>>Man skal være ualmindelig fædrelandskærlig for at tro på det
>>>sludder.
>>>
>> Hvad med at holde dig til fakta, i stedet for at "tro" en hel masse
>> og
>> faktum er at eksporten til "andre" lande er steget mere end den er
>> faldet fra "muslimske" lande...
>
>Jeg må le. Kalder du det en bevisførelse?
>
Næh... Det er fakta.... Benægter du da det...???

Joakim (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 21-10-06 17:32


"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:nh2kj2hqht8r3u4ko2kaol54em8p33gh9h@4ax.com...
> On Sat, 21 Oct 2006 13:05:57 +0200, "Joakim"
> <ncm_abfjern@hotmail.com>
> wrote:
>
>>>>> Næh, der tales her udelukkende om eksporten til nogle ikke
>>>>> særligt
>>>>> vigtige eksportmarkeder, nemlig den ludfattige islamiske verden.
>>>>
>>>>"Ikke vigtig"? Er du seriøs? Den islamiske verden er et yderst
>>>>attraktivt eksportmarked. Prøv lige at se de økonomiske tab
>>>>Muhammedkrisen f.eks. har påført Arla.
>>>>
>>>>>
>>>>> Samtidig vokser den danske eksport med voldsom hast på de øvrige
>>>>> markeder. Ikke mindst til USA, hvor vendinger à la 'modig som en
>>>>> dansker' synes at have vundet frem ...
>>>>
>>>>Man skal være ualmindelig fædrelandskærlig for at tro på det
>>>>sludder.
>>>>
>>> Hvad med at holde dig til fakta, i stedet for at "tro" en hel
>>> masse
>>> og
>>> faktum er at eksporten til "andre" lande er steget mere end den er
>>> faldet fra "muslimske" lande...
>>
>>Jeg må le. Kalder du det en bevisførelse?
>>
> Næh... Det er fakta.... Benægter du da det...???

Jeg benægter at en voksende dansk eksport til f.eks. USA har noget som
helst at gøre med Muhammedkrisen.




Alucard (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 21-10-06 19:18

On Sat, 21 Oct 2006 18:31:30 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>>>>>Man skal være ualmindelig fædrelandskærlig for at tro på det sludder.
>>>>>
>>>> Hvad med at holde dig til fakta, i stedet for at "tro" en hel masse og
>>>> faktum er at eksporten til "andre" lande er steget mere end den er
>>>> faldet fra "muslimske" lande...
>>>
>>>Jeg må le. Kalder du det en bevisførelse?
>>>
>> Næh... Det er fakta.... Benægter du da det...???
>
>Jeg benægter at en voksende dansk eksport til f.eks. USA har noget som
>helst at gøre med Muhammedkrisen.

Og det er noget du VED...??? ))))))

MIN påstand var "faktum er at eksporten til "andre" lande er steget
mere end den er faldet fra "muslimske" lande"....

Det er et FAKTUM..!!!!

Joakim (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 21-10-06 20:51


"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:8uokj21lp3lhuchh0t57bikm22pcpltr9g@4ax.com...
> On Sat, 21 Oct 2006 18:31:30 +0200, "Joakim"
> <ncm_abfjern@hotmail.com>
> wrote:
>
>>>>>>Man skal være ualmindelig fædrelandskærlig for at tro på det
>>>>>>sludder.
>>>>>>
>>>>> Hvad med at holde dig til fakta, i stedet for at "tro" en hel
>>>>> masse og
>>>>> faktum er at eksporten til "andre" lande er steget mere end den
>>>>> er
>>>>> faldet fra "muslimske" lande...
>>>>
>>>>Jeg må le. Kalder du det en bevisførelse?
>>>>
>>> Næh... Det er fakta.... Benægter du da det...???
>>
>>Jeg benægter at en voksende dansk eksport til f.eks. USA har noget
>>som
>>helst at gøre med Muhammedkrisen.
>
> Og det er noget du VED...??? ))))))

haha... du er en skæg fætter. Per Rønne kæder muhammedkrisen sammen
med den øgede eksport til USA og så skal jeg føre bevis for at de ikke
har noget med hinanden at gøre?

>
> MIN påstand var "faktum er at eksporten til "andre" lande er steget
> mere end den er faldet fra "muslimske" lande"....
>
> Det er et FAKTUM..!!!!

Rolig nu. Ja, du har ret. Eksporten er samlet set steget. Er alting så
lyserødt - dvs. at virksomheder som Arla alligevel ikke har lidt et
tab - eller hvad er det du forsøger at sige?




@ (21-10-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 21-10-06 21:02

On Sat, 21 Oct 2006 21:50:55 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>
>"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:8uokj21lp3lhuchh0t57bikm22pcpltr9g@4ax.com...
>> On Sat, 21 Oct 2006 18:31:30 +0200, "Joakim"
>> <ncm_abfjern@hotmail.com>
>> wrote:
>>
>>>>>>>Man skal være ualmindelig fædrelandskærlig for at tro på det
>>>>>>>sludder.
>>>>>>>
>>>>>> Hvad med at holde dig til fakta, i stedet for at "tro" en hel
>>>>>> masse og
>>>>>> faktum er at eksporten til "andre" lande er steget mere end den
>>>>>> er
>>>>>> faldet fra "muslimske" lande...
>>>>>
>>>>>Jeg må le. Kalder du det en bevisførelse?
>>>>>
>>>> Næh... Det er fakta.... Benægter du da det...???
>>>
>>>Jeg benægter at en voksende dansk eksport til f.eks. USA har noget
>>>som
>>>helst at gøre med Muhammedkrisen.
>>
>> Og det er noget du VED...??? ))))))
>
>haha... du er en skæg fætter. Per Rønne kæder muhammedkrisen sammen
>med den øgede eksport til USA og så skal jeg føre bevis for at de ikke
>har noget med hinanden at gøre?

og du bemærkede slet ikke at der blev iværksat købdansk- kampagner i
flere lande bl.a. USA i kølvandet på muhamedanernes tosserier


>
>>
>> MIN påstand var "faktum er at eksporten til "andre" lande er steget
>> mere end den er faldet fra "muslimske" lande"....
>>
>> Det er et FAKTUM..!!!!
>
>Rolig nu. Ja, du har ret. Eksporten er samlet set steget. Er alting så
>lyserødt - dvs. at virksomheder som Arla alligevel ikke har lidt et
>tab - eller hvad er det du forsøger at sige?

hvad er tab?

hvis jeg forventer at tjene en million

men "kun" tjener en halv million

har jeg så tjent eller tabt en halv million?

eller har jeg sat mine forventninger for højt?


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Per Rønne (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-10-06 21:36

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> On Sat, 21 Oct 2006 21:50:55 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
> wrote:

> >haha... du er en skæg fætter. Per Rønne kæder muhammedkrisen sammen
> >med den øgede eksport til USA og så skal jeg føre bevis for at de ikke
> >har noget med hinanden at gøre?
>
> og du bemærkede slet ikke at der blev iværksat købdansk- kampagner i
> flere lande bl.a. USA i kølvandet på muhamedanernes tosserier

Åbenbart ikke, men det er altså blevet gengivet i pressen. Og så er det
jo at man må undre sig over at Joakim, med den holdning han har til
Israel, er så pro-arabisk og pro-islamisk, i samme øjeblik Israel ikke
er indblandet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Joakim (22-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 22-10-06 09:51


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hnkwdj.19bw75352jjz9N%per@RQNNE.invalid...
> "@" <1[at]invalid.net> wrote:
>
>> On Sat, 21 Oct 2006 21:50:55 +0200, "Joakim"
>> <ncm_abfjern@hotmail.com>
>> wrote:
>
>> >haha... du er en skæg fætter. Per Rønne kæder muhammedkrisen
>> >sammen
>> >med den øgede eksport til USA og så skal jeg føre bevis for at de
>> >ikke
>> >har noget med hinanden at gøre?
>>
>> og du bemærkede slet ikke at der blev iværksat købdansk- kampagner
>> i
>> flere lande bl.a. USA i kølvandet på muhamedanernes tosserier
>
> Åbenbart ikke, men det er altså blevet gengivet i pressen. Og så er
> det
> jo at man må undre sig over at Joakim, med den holdning han har til
> Israel, er så pro-arabisk og pro-islamisk, i samme øjeblik Israel
> ikke
> er indblandet.

Den var tarvelig.




Per Rønne (22-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-10-06 18:59

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hnkwdj.19bw75352jjz9N%per@RQNNE.invalid...
> > "@" <1[at]invalid.net> wrote:
> >
> >> On Sat, 21 Oct 2006 21:50:55 +0200, "Joakim"
> >> <ncm_abfjern@hotmail.com>
> >> wrote:
> >
> >> >haha... du er en skæg fætter. Per Rønne kæder muhammedkrisen sammen
> >> >med den øgede eksport til USA og så skal jeg føre bevis for at de
> >> >ikke har noget med hinanden at gøre?
> >>
> >> og du bemærkede slet ikke at der blev iværksat købdansk- kampagner i
> >> flere lande bl.a. USA i kølvandet på muhamedanernes tosserier
> >
> > Åbenbart ikke, men det er altså blevet gengivet i pressen. Og så er
> > det jo at man må undre sig over at Joakim, med den holdning han har til
> > Israel, er så pro-arabisk og pro-islamisk, i samme øjeblik Israel ikke
> > er indblandet.
>
> Den var tarvelig.

Var den? Om Israel er vi jo dog enige, og jeg tror i øvrigt ikke at
Eurabia-visionen kan være i israelske interesser.

Altså et arabiseret og islamiseret Europa, hvor de oprindelige
befolkninger er tildelt 'en mere tilbagestående rolle', og som vender
sig mod Mekka når det beder. Måske skal Peterskirken opleve samme skæbne
som Damaskus Domkirke {med Johannes Døberens hoved} og Hagia Sophia i
Konstantinopel?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Alucard (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 21-10-06 21:11

On Sat, 21 Oct 2006 21:50:55 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>>>Jeg benægter at en voksende dansk eksport til f.eks. USA har noget som
>>>helst at gøre med Muhammedkrisen.
>>
>> Og det er noget du VED...??? ))))))
>
>haha... du er en skæg fætter. Per Rønne kæder muhammedkrisen sammen
>med den øgede eksport til USA og så skal jeg føre bevis for at de ikke
>har noget med hinanden at gøre?
>
>>
>> MIN påstand var "faktum er at eksporten til "andre" lande er steget
>> mere end den er faldet fra "muslimske" lande"....
>>
>> Det er et FAKTUM..!!!!
>
>Rolig nu. Ja, du har ret. Eksporten er samlet set steget. Er alting så
>lyserødt - dvs. at virksomheder som Arla alligevel ikke har lidt et
>tab - eller hvad er det du forsøger at sige?

Hvis der åbner en Netto lige ved siden af en Fakta, så "taber" Netto
også penge.... Og....???

Jeg vil vove den påstand at danmarks export, samlet set, er steget
p.g.a. muhammed-krisen..... At nogle "klynke-røve" som Arla har tabt
penge, er da muligvis rigtigt, og hvad så.... Når ussel mammon er så
meget vigtigere for dem end hårdt tilkæmpede rettigheder, så har de
ikke fortjent bedre.....

N_B_DK (21-10-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 21-10-06 21:36

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message
> Når ussel mammon er så
> meget vigtigere for dem end hårdt tilkæmpede rettigheder, så har de
> ikke fortjent bedre.....

100% enig!

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.


Croc® (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 21-10-06 18:52

On Sat, 21 Oct 2006 12:49:30 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>>"Ikke vigtig"? Er du seriøs? Den islamiske verden er et yderst
>>attraktivt eksportmarked. Prøv lige at se de økonomiske tab
>>Muhammedkrisen f.eks. har påført Arla.
>>
>>>
>>> Samtidig vokser den danske eksport med voldsom hast på de øvrige
>>> markeder. Ikke mindst til USA, hvor vendinger à la 'modig som en
>>> dansker' synes at have vundet frem ...
>>
>>Man skal være ualmindelig fædrelandskærlig for at tro på det sludder.
>>
>Hvad med at holde dig til fakta, i stedet for at "tro" en hel masse og
>faktum er at eksporten til "andre" lande er steget mere end den er
>faldet fra "muslimske" lande...

Det hjælper sgu' da ikke meget for Arla at et andet firma øger
eksporten.

Regards Croc®

N_B_DK (21-10-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 21-10-06 20:01

"Croc®" <none@none.dk> wrote in message
> Det hjælper sgu' da ikke meget for Arla at et andet firma øger
> eksporten.

Det er måske ligeså meget fordi Arla netop tog muslimernes parti, at andre
folk også har vendt dem ryggen.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.


Croc® (22-10-2006)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 22-10-06 19:43

On Sat, 21 Oct 2006 21:00:39 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Croc®" <none@none.dk> wrote in message
>> Det hjælper sgu' da ikke meget for Arla at et andet firma øger
>> eksporten.
>
>Det er måske ligeså meget fordi Arla netop tog muslimernes parti, at andre
>folk også har vendt dem ryggen.

Det fremgår tydeligt du ikke hverken har prøvet at drive et firma
eller have ansvar for ansatte, så din bedømmelse af et firma's indsats
for at bevare arbejdspladser er uden relation til virkelighedens
verden.

Regards Croc®

N_B_DK (22-10-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 22-10-06 19:52

"Croc®" <none@none.dk> wrote in message
> Det fremgår tydeligt du ikke hverken har prøvet at drive et firma
> eller have ansvar for ansatte, så din bedømmelse af et firma's indsats
> for at bevare arbejdspladser er uden relation til virkelighedens
> verden.

Det er amnge folk kolde overfor, den måde Arla tog afstand fra vores
værdier, skabte brækfornemmelser hos mange, det bliver straffet.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.


Croc® (23-10-2006)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 23-10-06 07:06

On Sun, 22 Oct 2006 20:51:53 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>> Det fremgår tydeligt du ikke hverken har prøvet at drive et firma
>> eller have ansvar for ansatte, så din bedømmelse af et firma's indsats
>> for at bevare arbejdspladser er uden relation til virkelighedens
>> verden.
>
>Det er amnge folk kolde overfor, den måde Arla tog afstand fra vores
>værdier, skabte brækfornemmelser hos mange, det bliver straffet.

Gør du en dyd ud af at vrøvle?

Hvilke værdier har Arla taget afstand fra?

Regards Croc®

Alucard (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 21-10-06 20:22

On Sat, 21 Oct 2006 19:51:50 +0200, Croc® <none@none.dk> wrote:

>>>"Ikke vigtig"? Er du seriøs? Den islamiske verden er et yderst
>>>attraktivt eksportmarked. Prøv lige at se de økonomiske tab
>>>Muhammedkrisen f.eks. har påført Arla.
>>>
>>>>
>>>> Samtidig vokser den danske eksport med voldsom hast på de øvrige
>>>> markeder. Ikke mindst til USA, hvor vendinger à la 'modig som en
>>>> dansker' synes at have vundet frem ...
>>>
>>>Man skal være ualmindelig fædrelandskærlig for at tro på det sludder.
>>>
>>Hvad med at holde dig til fakta, i stedet for at "tro" en hel masse og
>>faktum er at eksporten til "andre" lande er steget mere end den er
>>faldet fra "muslimske" lande...
>
>Det hjælper sgu' da ikke meget for Arla at et andet firma øger
>eksporten.

Hvad er din pointe..?????



Croc® (22-10-2006)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 22-10-06 19:46

On Sat, 21 Oct 2006 21:21:49 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>On Sat, 21 Oct 2006 19:51:50 +0200, Croc® <none@none.dk> wrote:
>
>>>>"Ikke vigtig"? Er du seriøs? Den islamiske verden er et yderst
>>>>attraktivt eksportmarked. Prøv lige at se de økonomiske tab
>>>>Muhammedkrisen f.eks. har påført Arla.
>>>>
>>>>>
>>>>> Samtidig vokser den danske eksport med voldsom hast på de øvrige
>>>>> markeder. Ikke mindst til USA, hvor vendinger à la 'modig som en
>>>>> dansker' synes at have vundet frem ...
>>>>
>>>>Man skal være ualmindelig fædrelandskærlig for at tro på det sludder.
>>>>
>>>Hvad med at holde dig til fakta, i stedet for at "tro" en hel masse og
>>>faktum er at eksporten til "andre" lande er steget mere end den er
>>>faldet fra "muslimske" lande...
>>
>>Det hjælper sgu' da ikke meget for Arla at et andet firma øger
>>eksporten.
>
>Hvad er din pointe..?????
>
Pointen er at det hjælper fedt for de ansatte i Arla der mister
jobbet, for ikke at tale om de andelshavere der mister indtjening, at
andre firmaer i andre brancher i opsvingets navn øger deres eksport.

Arla var uden ansvar for konflikten, men deres andelshavere og ansatte
betaler prisen, mens alle dem der sjovt nok har så nemt ved at spille
på den moralske hest helt tydeligt ikke har noget i klemme.

Regards Croc®

@ (21-10-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 21-10-06 14:33

On Sat, 21 Oct 2006 10:51:06 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>
>""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>news:1hnimll.130dcjm15iq5bmN%per@RQNNE.invalid...
>> Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:
>>
>>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>>> news:1hnhu9m.1ijg4ibkh109yN%per@RQNNE.invalid...
>>> > Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:
>>> >
>>> >> Men hvis vi kan blive enige om at en stormoske i hvert ikke
>>> >> skader
>>> >> Danmarks omdømme i den arabiske verden, og hvis erhvervslivet
>>> >> gladeligt vil finansiere en stormoske, hvad er så problemet
>>> >> egentligt?
>>> >
>>> > Nu er der jo altså ikke særligt meget, der tyder på at
>>> > erhvervslivet
>>> > 'gladeligt' vil financiere en sådan stormoské.
>>>
>>> "Dansk eksport mister terræn efter Muhammed-tegninger" er for mig
>>> at
>>> se en udmærket indikation herfor.
>>>
>>> http://borsen.dk/650.95775
>>
>> Næh, der tales her udelukkende om eksporten til nogle ikke særligt
>> vigtige eksportmarkeder, nemlig den ludfattige islamiske verden.
>
>"Ikke vigtig"? Er du seriøs? Den islamiske verden er et yderst
>attraktivt eksportmarked. Prøv lige at se de økonomiske tab
>Muhammedkrisen f.eks. har påført Arla.

ja hvor lille var det nu det var

og når positiv effekt andre steder modregnes så tjente ARLA rent
faktisk på Muhammed-idioternes stunt


>> Samtidig vokser den danske eksport med voldsom hast på de øvrige
>> markeder. Ikke mindst til USA, hvor vendinger à la 'modig som en
>> dansker' synes at have vundet frem ...
>
>Man skal være ualmindelig fædrelandskærlig for at tro på det sludder.

og man skal være end meget tåbelig for at sætte en kortsigtet eksport
til Muhamedanerne over de frihedsrettigheder som er grundlaget for
vort frie samfund


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Per Rønne (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-10-06 15:37

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> On Sat, 21 Oct 2006 10:51:06 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
> wrote:

> >""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> >news:1hnimll.130dcjm15iq5bmN%per@RQNNE.invalid...

> >> Næh, der tales her udelukkende om eksporten til nogle ikke særligt
> >> vigtige eksportmarkeder, nemlig den ludfattige islamiske verden.
> >
> >"Ikke vigtig"? Er du seriøs? Den islamiske verden er et yderst
> >attraktivt eksportmarked. Prøv lige at se de økonomiske tab
> >Muhammedkrisen f.eks. har påført Arla.
>
> ja hvor lille var det nu det var
>
> og når positiv effekt andre steder modregnes så tjente ARLA rent
> faktisk på Muhammed-idioternes stunt

Mig bekendt er størrelsen af den danske eksport til den islamiske verden
så lille, at forøgelsen af den danske eksport generelt ville kunne
opveje hele denne eksport i løbet af et par måneder.

Svjh drejer det sig om 1% af eksporten der går til den del af verden,
mens eksporten øges med 10% pro anno.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Joakim (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 21-10-06 17:32


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hnkfd9.ydmf2s13ah0ezN%per@RQNNE.invalid...
> "@" <1[at]invalid.net> wrote:
>
>> og når positiv effekt andre steder modregnes så tjente ARLA rent
>> faktisk på Muhammed-idioternes stunt
>
> Mig bekendt er størrelsen af den danske eksport til den islamiske
> verden
> så lille, at forøgelsen af den danske eksport generelt ville kunne
> opveje hele denne eksport i løbet af et par måneder.

Prøv du at forklare det til de berørte virksomheder.




@ (21-10-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 21-10-06 18:18

On Sat, 21 Oct 2006 18:32:08 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>
>""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>news:1hnkfd9.ydmf2s13ah0ezN%per@RQNNE.invalid...
>> "@" <1[at]invalid.net> wrote:
>>
>>> og når positiv effekt andre steder modregnes så tjente ARLA rent
>>> faktisk på Muhammed-idioternes stunt
>>
>> Mig bekendt er størrelsen af den danske eksport til den islamiske
>> verden
>> så lille, at forøgelsen af den danske eksport generelt ville kunne
>> opveje hele denne eksport i løbet af et par måneder.
>
>Prøv du at forklare det til de berørte virksomheder.
>
>

er f.eks. ARLA's samlede eksport da faldet?


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Joakim (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 21-10-06 18:37


"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
news:khlkj29tlmko2s9d91sj6n8aedh6v7mqdr@4ax.com...
> On Sat, 21 Oct 2006 18:32:08 +0200, "Joakim"
> <ncm_abfjern@hotmail.com>
> wrote:
>
>>
>>""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>>news:1hnkfd9.ydmf2s13ah0ezN%per@RQNNE.invalid...
>>> "@" <1[at]invalid.net> wrote:
>>>
>>>> og når positiv effekt andre steder modregnes så tjente ARLA rent
>>>> faktisk på Muhammed-idioternes stunt
>>>
>>> Mig bekendt er størrelsen af den danske eksport til den islamiske
>>> verden
>>> så lille, at forøgelsen af den danske eksport generelt ville kunne
>>> opveje hele denne eksport i løbet af et par måneder.
>>
>>Prøv du at forklare det til de berørte virksomheder.
>>
>>
>
> er f.eks. ARLA's samlede eksport da faldet?

Det ved jeg af gode grunde ikke. Jeg ved dog at i følge Arla har man,
(dvs landmændene), minimum tabt 400 mio kr på Muhammedkrisen i år.



N_B_DK (21-10-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 21-10-06 21:48

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
> Det ved jeg af gode grunde ikke. Jeg ved dog at i følge Arla har man,
> (dvs landmændene), minimum tabt 400 mio kr på Muhammedkrisen i år.

Nej det har de ikke, de har en omsætning 400mill lavere end håbet, det er
ikke det samme som de er tabt penge. (men vil i mange tilfælde være det, da
virksomheden jo spår hvad deres omsætning vil være)

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.


@ (15-10-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 15-10-06 10:11

On Sat, 14 Oct 2006 15:10:03 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:


>En dansk stormoske vil være symbolet på at vi i DK værdsætter vores
>muslimske medborgere og den vil bidrage til et mere nuanceret syn på
>DK i den arabiske verden.
>

tal for dig selv

at opføre en stormoske er for de muhamedanske verdensforbryder lig med
at danmark er en del af umma, så det er da noget af det dummeste man
kan gøre





--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Knud Larsen (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 13-10-06 15:55


"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
news:452f83bb$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1hn3qvq.aqv3gg1fcirmiN%per@RQNNE.invalid...
>> Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:
>>
>>> Okay, jeg kan godt følge dig et langt stykke af vejen. Men derfor
>>> vil
>>> jeg alligevel gerne slå et slag for en stormoske i Århus eller
>>> København. Det er da en åndelig falliterklæring at 2-300.000 danske
>>> muslimer anno 2006 ikke har en stormoske, som de kan bede i?
>>
>> De kan jo ikke blive enige - og det kan vi måske prise os lykkelige
>> over.
>
> Ah. Hvis de kan blive enige i Sverige, England, Holland, Tyskland,
> Frankrig osv. kan de sikkert også blive enige i Danmark.

De er heller ikke enige i fx Sverige, de er bare flere så der stadig er nok
der kan blive enige. Abu Laban kommer fx ikke i den store moske i Malmø, de
er for moderate efter hans smag.
>
> Hvorfor ikke lade erhvervslivet og forskellige fonde stå for
> projektet, sådan som Herbert Pundik foreslog? Så undgår vi også en
> indblanding udefra og mosken bærer mere præg af en folkegave til de
> danske muslimer.

Skulle man belønne de salafistiske imamer for deres arbejde med at få
Mellemøsten imod os?
Muslimerne har jo penge nok til at bygge en moské, men som sagt kan de ikke
blive enige om hvem der skal tegne foretagenet, - siger fx imam Alef.








Joakim (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 14-10-06 14:30

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:452fa8e9$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
> news:452f83bb$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1hn3qvq.aqv3gg1fcirmiN%per@RQNNE.invalid...
>>> Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:
>>>
>>>> Okay, jeg kan godt følge dig et langt stykke af vejen. Men derfor
>>>> vil
>>>> jeg alligevel gerne slå et slag for en stormoske i Århus eller
>>>> København. Det er da en åndelig falliterklæring at 2-300.000
>>>> danske
>>>> muslimer anno 2006 ikke har en stormoske, som de kan bede i?
>>>
>>> De kan jo ikke blive enige - og det kan vi måske prise os
>>> lykkelige
>>> over.
>>
>> Ah. Hvis de kan blive enige i Sverige, England, Holland, Tyskland,
>> Frankrig osv. kan de sikkert også blive enige i Danmark.
>
> De er heller ikke enige i fx Sverige, de er bare flere så der stadig
> er nok der kan blive enige. Abu Laban kommer fx ikke i den store
> moske i Malmø, de er for moderate efter hans smag.
>>
>> Hvorfor ikke lade erhvervslivet og forskellige fonde stå for
>> projektet, sådan som Herbert Pundik foreslog? Så undgår vi også en
>> indblanding udefra og mosken bærer mere præg af en folkegave til de
>> danske muslimer.
>
> Skulle man belønne de salafistiske imamer for deres arbejde med at
> få Mellemøsten imod os?

Selvfølgelig ikke.

> Muslimerne har jo penge nok til at bygge en moské

Dokumentation?

, men som sagt kan de ikke
> blive enige om hvem der skal tegne foretagenet, - siger fx imam
> Alef.
>

Måske saudiske penge. Nej tak. En stormoske i DK skal ikke være
underlagt saudiske præmisser. Enigheden skal som sagt nok komme når
projektet får ben at gå på.



Knud Larsen (14-10-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 14-10-06 15:03


"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
news:4530e64b$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> news:452fa8e9$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
>> news:452f83bb$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
>>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>>> news:1hn3qvq.aqv3gg1fcirmiN%per@RQNNE.invalid...

>> Skulle man belønne de salafistiske imamer for deres arbejde med at
>> få Mellemøsten imod os?
>
> Selvfølgelig ikke.

Men sådan vil det jo blive set i den arabiske verden.


>
>> Muslimerne har jo penge nok til at bygge en moské
>
> Dokumentation?

Hvad tror du det koster at rejse på lange ferier i Pakistan, eller endog
Libanon? Hvor mange har ikke bygget huse i hjemlandet? der er jo hele byer
med huse bygget af danske muslimer. Derudover sendes der store summer hjem
til familierne, så mon ikke der kunne blive til et par hundredelapper hver
måned i et par år?


>
> , men som sagt kan de ikke
>> blive enige om hvem der skal tegne foretagenet, - siger fx imam
>> Alef.
>>
>
> Måske saudiske penge. Nej tak. En stormoske i DK skal ikke være
> underlagt saudiske præmisser. Enigheden skal som sagt nok komme når
> projektet får ben at gå på.

Man synes vist det lissom er mere morsomt at få den danske stat til at
betale, og først når den idé er helt skrottet, vil man måske bestemme sig
til selv at komme til lommerne. Den lille gruppe Ahmadiyya-muslimer betalte
selv for deres moské allerede i 60erne. De er forøvrigt gode naboer og
borgere, som forsøger at inkludere folk i deres fester osv - desværre tegner
de jo ikke hovedparten af verdens muslimer, de er selv udstødte af de andre
mere ortodokse muslimer.















Per Rønne (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-10-06 08:52

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Den lille gruppe Ahmadiyya-muslimer betalte selv for deres moské allerede
> i 60erne. De er forøvrigt gode naboer og borgere, som forsøger at
> inkludere folk i deres fester osv - desværre tegner de jo ikke hovedparten
> af verdens muslimer, de er selv udstødte af de andre mere ortodokse
> muslimer.

Blandt de ortodokse muslimer er disse 'kættere', og er derfor stillet
langt værre end 'bogens folk', der kan få status af dhimmier.

Islamiske kættere fortjener kun at blive dræbt, hvad enten de er
ahmadiyyaer elle shiaer. Selv i Tyrkiet har man set hundreder
ahamadiyyaer myrdet ved et brandattentat mod et hotel, hvor de holdt et
møde.

Den eneste oversættelse af Koranen til dansk er en
ahmadiyya-oversættelse, og derfor alt for tolerant. Men en ny,
videnskabeligt funderet er ved at få rettet op på det. Den giver også
suraerne i kronologisk rækkefølge, og må formodes at indeholde også de
Sataniske Vers, som 300 år efter Muhameds død blev fjernet fra Koranen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Knud Larsen (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 12-10-06 15:19


"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
news:452e42c2$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
> "Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> news:452e24d6$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:452e0b7e$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...

>
> Okay, jeg kan godt følge dig et langt stykke af vejen. Men derfor vil
> jeg alligevel gerne slå et slag for en stormoske i Århus eller
> København. Det er da en åndelig falliterklæring at 2-300.000 danske
> muslimer anno 2006 ikke har en stormoske, som de kan bede i?

Det har de jo kun sig selv at takke for. De kan ikke blive enige om, hvem
der skal herske over moskeen. Kampe om moskeer ser man også i fx USA, det er
gerne nogle gamle reaktionære islamister med gode forbindelser til dem der
finansierer gildet i Saudi Arabien, som kommer til at bestemme kursen i
moskeerne. Iflg en amerikansk muslim så er 80 pct af moskeerne styret af
wahhabier. Og i moskeerne findes altid masser af propagandamateriale fra
Saudi Arabien, tekster som sviner jøder og kristne til, og som advarer mod
"det menneskeskabte" demokrati.







Joakim (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 13-10-06 13:26

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:452e4ecf$0$146$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
Iflg en amerikansk muslim så er 80 pct af moskeerne styret af
> wahhabier. Og i moskeerne findes altid masser af propagandamateriale
> fra Saudi Arabien, tekster som sviner jøder og kristne til, og som
> advarer mod "det menneskeskabte" demokrati.
>

Det kan der rådes bod på. En (delvis) dansk imam-uddannelse kunne
f.eks. være en løsning.



Per Rønne (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-10-06 13:42

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> news:452e4ecf$0$146$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> >
> > Iflg en amerikansk muslim så er 80 pct af moskeerne styret af
> > wahhabier. Og i moskeerne findes altid masser af propagandamateriale
> > fra Saudi Arabien, tekster som sviner jøder og kristne til, og som
> > advarer mod "det menneskeskabte" demokrati.

> Det kan der rådes bod på. En (delvis) dansk imam-uddannelse kunne
> f.eks. være en løsning.

Mange er tilhænger af etableringen af en 5-årig islamisk
teologiuddannelse på Københavns Universitets teologiske fakultet.
Naturligvis med koran- og hadithkritik, som det kendes fra den
eksisterende teologiuddannelse.

Så må menighederne selv stå for et efterfølgende pastoralseminarium.

Idéen kommer oprindelig fra Dansk Folkeparti, men støttes i dag også af
Socialdemokratiet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

@ (13-10-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 13-10-06 16:40

On Fri, 13 Oct 2006 14:42:28 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:


>Mange er tilhænger af etableringen af en 5-årig islamisk
>teologiuddannelse på Københavns Universitets teologiske fakultet.
>Naturligvis med koran- og hadithkritik, som det kendes fra den
>eksisterende teologiuddannelse.

koran- og haditKRITIK!!!!!

sådan noget går muhamedanerne aldrig med til


--
Ethvert stakkels fæ, som ikke har noget i verden at være stolt af,
griber som det sidste middel at være stolt af den nation, han netop tilhører
/Arthur Schopenhauer/

Per Rønne (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-10-06 05:52

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> On Fri, 13 Oct 2006 14:42:28 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:
>
>
> >Mange er tilhænger af etableringen af en 5-årig islamisk
> >teologiuddannelse på Københavns Universitets teologiske fakultet.
> >Naturligvis med koran- og hadithkritik, som det kendes fra den
> >eksisterende teologiuddannelse.
>
> koran- og haditKRITIK!!!!!
>
> sådan noget går muhamedanerne aldrig med til

Nu udgør muslimerne ikke en ensartet, grå masse ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

@ (20-10-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 20-10-06 14:56

On Fri, 20 Oct 2006 06:51:42 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> wrote:
>
>> On Fri, 13 Oct 2006 14:42:28 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
>> wrote:
>>
>>
>> >Mange er tilhænger af etableringen af en 5-årig islamisk
>> >teologiuddannelse på Københavns Universitets teologiske fakultet.
>> >Naturligvis med koran- og hadithkritik, som det kendes fra den
>> >eksisterende teologiuddannelse.
>>
>> koran- og haditKRITIK!!!!!
>>
>> sådan noget går muhamedanerne aldrig med til
>
>Nu udgør muslimerne ikke en ensartet, grå masse ...

det vil du opdage at de er, hvis nogen på et studium begynder at
stille kritiske spørgsmål om koranen

--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Per Rønne (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-10-06 16:22

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> On Fri, 20 Oct 2006 06:51:42 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:
>
> >"@" <1[at]invalid.net> wrote:
> >
> >> On Fri, 13 Oct 2006 14:42:28 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> >> wrote:

> >> >Mange er tilhænger af etableringen af en 5-årig islamisk
> >> >teologiuddannelse på Københavns Universitets teologiske fakultet.
> >> >Naturligvis med koran- og hadithkritik, som det kendes fra den
> >> >eksisterende teologiuddannelse.
> >>
> >> koran- og haditKRITIK!!!!!
> >>
> >> sådan noget går muhamedanerne aldrig med til
> >
> >Nu udgør muslimerne ikke en ensartet, grå masse ...
>
> det vil du opdage at de er, hvis nogen på et studium begynder at
> stille kritiske spørgsmål om koranen

Nu har jeg i tidens løb som lærer haft adskillige muslimer som elever.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Egon Stich (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 13-10-06 14:14


"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:452f85f0$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> news:452e4ecf$0$146$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> >
> Iflg en amerikansk muslim så er 80 pct af moskeerne styret af
> > wahhabier. Og i moskeerne findes altid masser af propagandamateriale
> > fra Saudi Arabien, tekster som sviner jøder og kristne til, og som
> > advarer mod "det menneskeskabte" demokrati.
> >
>
> Det kan der rådes bod på. En (delvis) dansk imam-uddannelse kunne
> f.eks. være en løsning.
>

Den vil ikke holde een meter.
Sådanne forestillinger kan vist alene opstå i hovederne på ateister.
At tro, at tro er tro, er kun tro.
Og ikke realitet.
Se blot på de forskellige afarter af kristendom.
De kan ikke engang blive enige om, at kalde hinanden for kristne.
Og så skulle det kunne lade sig gøre med en "enhedspræst"?
Det er alene en skøn akademisk teori.

MVH
Egon



GB (12-10-2006)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 12-10-06 16:21

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in
news:452e42c2$0$49196$14726298@news.sunsite.dk:

> Okay, jeg kan godt følge dig et langt stykke af vejen. Men derfor vil
> jeg alligevel gerne slå et slag for en stormoske i Århus eller
> København. Det er da en åndelig falliterklæring at 2-300.000 danske
> muslimer anno 2006 ikke har en stormoske, som de kan bede i?

Nej, det er ikke. Lige så snart de har en stormoske her i landet, er
Danmark efter deres syn islamisternes ejendom.

Det er sgu slemt nok, at de har fået lov til at lave en brakmark om til
muhamedaner-mødding. Trøsten er så, at de bliver begravet i svinegødning,
men det aner de vel ikke.

--
Med venlig hilsen
GB

Joakim (13-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 13-10-06 13:31


"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns985AB07EC819Youremail@130.227.3.84...
>
> Nej, det er ikke. Lige så snart de har en stormoske her i landet, er
> Danmark efter deres syn islamisternes ejendom.
>
> Det er sgu slemt nok, at de har fået lov til at lave en brakmark om
> til
> muhamedaner-mødding. Trøsten er så, at de bliver begravet i
> svinegødning,
> men det aner de vel ikke.

Du er alt for grov.

Du skyder dig selv i foden med den slags meningstilkendegivelser.



gb (15-10-2006)
Kommentar
Fra : gb


Dato : 15-10-06 23:09

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in news:452f86f2$0$49206$14726298
@news.sunsite.dk:

> Du er alt for grov.

Jeg er ikke NÆR så grov som islamisterne. De skærer folks hoveder af, etc.,
jeg bruger kun ord.

> Du skyder dig selv i foden med den slags meningstilkendegivelser.

Nåda.

--
Mvh
GB

Konrad (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 16-10-06 08:17


"gb" <noway@no.invalid> skrev i en meddelelse
news:QjyYg.101$Yt2.35@news.get2net.dk...
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in news:452f86f2$0$49206$14726298
> @news.sunsite.dk:
>
> > Du er alt for grov.
>
> Jeg er ikke NÆR så grov som islamisterne. De skærer folks hoveder af,
etc.,
> jeg bruger kun ord.

OG trusler. OG racistisk tilsvining. OG løgne. OG eksorbitante
overdrivelser.

Hvor mange hovedet har formanden for Hizb-ut-Tahrir skåret af? Hvor mange
har Abu Laban?





Knud Larsen (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 16-10-06 09:59


"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message
news:453331d8$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "gb" <noway@no.invalid> skrev i en meddelelse
> news:QjyYg.101$Yt2.35@news.get2net.dk...
>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in
>> news:452f86f2$0$49206$14726298
>> @news.sunsite.dk:
>>
>> > Du er alt for grov.
>>
>> Jeg er ikke NÆR så grov som islamisterne. De skærer folks hoveder af,
> etc.,
>> jeg bruger kun ord.
>
> OG trusler. OG racistisk tilsvining. OG løgne. OG eksorbitante
> overdrivelser.
>
> Hvor mange hovedet har formanden for Hizb-ut-Tahrir skåret af? Hvor mange
> har Abu Laban?

Og hvor mange skar Stalin og Hitler af?

Der er vel så meget i det, at de to nævnte grupper/personer faktisk går ind
for et system med hoved- og fod-hånd afskæring, og sikkert også den
traditionelle korsfæstelse som beskrevet i Koranen, og brugt i Sudan, -
Fatih Alevs idé om det bedste virkeliggjorte muslimske land, som han sagde
engang.

Jeg blev forøvrigt noget deprimeret af at læse hjemmesiden for Muqtedar
Khan, - den meget moderate og moderne demokratiske muslim. Han går ind for
at man skrotter hele baduljen af lovskoler i islam og går tilbage til
kilderne. Men som en kritiker skrev, så er det jo ironisk, at det er præcis
hvad bin Laden og salafisterne også går ind for. Andre moderne muslimer går
ind for at man *netop* begynder at gennemlæse lovskolernes tekster for at
finde åbninger som kan bruges i nutiden.
Med andre ord, muslimer som går ind for en fornyelse af islam, kan ikke
engang blive enige om, hvor man skal starte. Det vil jo nok sige, at når man
går fem millimeter frem mht at blive mere moderne/demokratisk og for
adskillelse af moske og stat, og mens man slås om metoderne, så går de
militante en meter tilbage til jahiliyya, de mørke tider. Det ser ikke
lovende ud, mht hvem der vil komme først i mål i de to grupper. Og iflg
forskere-kommentatorer så VIL muslimerne ikke have noget der ligner vestlige
forhold med adskillelse af religion og stat, åbenbart har Attatyrk skræmt
livet af dem. Så spørgsmålet er hvor langt man egentlig kan komme i retning
af civilsamfund og pluralisme, når det er udgangspunktet.









gb (16-10-2006)
Kommentar
Fra : gb


Dato : 16-10-06 22:02

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in
news:453349cc$0$147$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message
> news:453331d8$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>> OG trusler. OG racistisk tilsvining. OG løgne. OG eksorbitante
>> overdrivelser.

Meld mig til politiet, stikker-Konrad.

--
GB

Frederik (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 12-10-06 22:56

Jeg er hel enig.
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
news:452e42c2$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
> "Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> news:452e24d6$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:452e0b7e$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Israel has not objected to Jordanian plans to construct a fifth
>>> minaret on the Temple Mount, and the Hashemite Kingdom is pressing
>>> ahead with plans to do so early next year, a senior Jordanian
>>> official
>>> said Wednesday.
>>>
>>>
>> http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1159193420982&pagename=JPost/JPAr
>> ticle/ShowFull
>>>
>>> ^^^^
>>>
>>> Denne 42 meter høje jordanske minaret på tempelbjerget, mere
>>> præcist
>>> nord for the Golden Gate og tæt ved grædemuren, kunne tyde på, at
>>> de
>>> tre klovne, (Olmert, Peretz, Livni), har mistet interessen for alt
>>> jødisk ved den jødiske stat.
>>>
>>> En opførelse af minareten - den første i mere end 600 år - vil ikke
>>> blot skabe præcedens for flere muslimske opførelser i fremtiden,
>>> den
>>> vil også ændre status quo for bydelens 5000 års religiøse historie
>>> med
>>> dens mange antikke rigdomme, hvoraf flere vil gå til grunde under
>>> en
>>> islamisering af Jerusalem.
>>>
>>> Men de tre klovne, ja, de vil kunne opleve en masse rygklappere,
>>> venlige smil og sympati-tilkendegivelser, når de fremover betræder
>>> de
>>> diplomatiske, bonede gulve i Europa - lige indtil den næste krise
>>> ml.
>>> Israel og den arabiske verden bryder ud - så vil der igen lyde helt
>>> andre toner fra dhim....de europæiske ledere.
>>>
>>> Sørgeligt.
>> ++++++++++++++++++++++++
>> Ateismens pest har inficeret jøder mere end noget andet folk
>> IMHO.(kommunismen red.)
>> Ateisterne har den plan at alliere sig med muslimerne og med dem som
>> løftestang nedbryde religiøs kristen -og jødedoms indflydelse.
>>
>> Vi så det her hjemme med "Faklen" og dens projekter der inkluderede
>> planer
>> for en stormoske i Aarhus.
>> Faklens folk er ateister om en hals og deres had til kristendommen
>> overflyver enhver forstand.
>> Så hadefulde er de, at de vil indgå uhellige alliancer med
>> muslimerne for at
>> omstyrte den kristne indflydelse i Danmark.
>>
>> Scenariet gentager sig i Israel. Ingen moskeer eller templer på
>> "tempelbjerget".
>> Men velkommen til øget indflydelse for islam.
>> Ateisterne kan ikke vinde over de troende, men ved styrke islams
>> indflydelse
>> kan de måske få en forbundsfælle i kampen mod dem ud fra konceptet:
>> "Min
>> fjendes fjende er min ven."
>>
>> Islam forstår at undertrykke de troende "dhimmier". Så kommer
>> ateisterne
>> tilsidst på banen, besejrer islamisterne og bliver endelig selv
>> politiske
>> guder der hersker over jorden.
>> Åndløse som de er, forstår de ikke at netop ateisterne bliver første
>> mål for
>> det styrkede islam.
>
> Okay, jeg kan godt følge dig et langt stykke af vejen. Men derfor vil
> jeg alligevel gerne slå et slag for en stormoske i Århus eller
> København. Det er da en åndelig falliterklæring at 2-300.000 danske
> muslimer anno 2006 ikke har en stormoske, som de kan bede i?
>



Kalif T I M S A H (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Kalif T I M S A H


Dato : 12-10-06 14:54


>
> Men de tre klovne, ja, de vil kunne opleve en masse rygklappere,
> venlige smil og sympati-tilkendegivelser, når de fremover betræder de
> diplomatiske, bonede gulve i Europa - lige indtil den næste krise ml.
> Israel og den arabiske verden bryder ud - så vil der igen lyde helt
> andre toner fra dhim....de europæiske ledere.
>
> Sørgeligt.

Næ, jeg synes tværtimod det er godt at der skal bygges endnu en minaret.



Joakim (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 12-10-06 14:58

"Kalif T I M S A H" <islam@styrer.nu> skrev i en meddelelse
news:_NrXg.29$xL.17@news.get2net.dk...
>
>>
>> Men de tre klovne, ja, de vil kunne opleve en masse rygklappere,
>> venlige smil og sympati-tilkendegivelser, når de fremover betræder
>> de
>> diplomatiske, bonede gulve i Europa - lige indtil den næste krise
>> ml.
>> Israel og den arabiske verden bryder ud - så vil der igen lyde helt
>> andre toner fra dhim....de europæiske ledere.
>>
>> Sørgeligt.
>
> Næ, jeg synes tværtimod det er godt at der skal bygges endnu en
> minaret.

Ja, det gør du vel.



Frederik (12-10-2006)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 12-10-06 22:57

Ja, de er pæne. Og så er de historiske.
"Kalif T I M S A H" <islam@styrer.nu> wrote in message
news:_NrXg.29$xL.17@news.get2net.dk...
>
>>
>> Men de tre klovne, ja, de vil kunne opleve en masse rygklappere,
>> venlige smil og sympati-tilkendegivelser, når de fremover betræder de
>> diplomatiske, bonede gulve i Europa - lige indtil den næste krise ml.
>> Israel og den arabiske verden bryder ud - så vil der igen lyde helt
>> andre toner fra dhim....de europæiske ledere.
>>
>> Sørgeligt.
>
> Næ, jeg synes tværtimod det er godt at der skal bygges endnu en minaret.
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste