Foghs leflen for de fremmede og trampen på~
Fra : Malene P

Dato : 10-10-06 20:27

Fogh har startet sin charmeoffensiv hos virksomheder, der ansætter fremmede
og lover pisk mod og gulerod til kommuner og arbejdsgivere, der i fremtiden
tilsidesætter danskere til fordel for de fremmede. Hans motiver for dette
modbydelige initiativ, kan man jo kun gisne om -men jeg vil gerne høre fra
jer, om hvad i tror, det vil føre til. Og meget gerne fra den gode dansker,
der som følge af Foghs bustur direkte bliver afvist til et job fordi en
sagsbehandler, en virksomhed eller en lokalpolitiker belønnes for at en
fremmed kommer foran i køen.

Malene P

Fra : Kalif T I M S A H

Dato : 10-10-06 20:56

Nåe...Malene dyrker offertanken og vil hellere have en dum (dansker) i
arbejde i stedet for en klog (perker).
Du lider jo af gevaldige mindreværdskomplekser, tøs!

Fra : GB

Dato : 10-10-06 21:25

"Kalif T I M S A H" <islam@styrer.nu> wrote in

Nå, nu er du begyndt at morphe igen, dit lede, anonyme svin?

GB

Fra : Kalif T I M S A H

Dato : 10-10-06 21:33

Er ytringsfriheden ikke bare dejlig?!?!?!

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-10-06 06:11

Kalif T I M S A H skrev:
> Er ytringsfriheden ikke bare dejlig?!?!?!
>
> "GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

Der er vist lige noget med at ytringsfriheden i dette land faktisk
bygger på et vist ansvar over for domstolene: Derfor er det for så vidt
et temmeligt kujonagtigt misbrug af §77-ytringsfriheden at trolle
usenetgrupper under brug af falsk fornavn og - hvis du da ikke ligefrem
er så utroligt stakkels at du direkte HEDDER "Kalif" til fornavn -
forloren khalif-titel: Du er vel ikke i familie med tegneseriefiguren
Iznogood eller sådan noget?

Hvilken sølle kulturfremmed taberstakkel ville dog i øvrigt overhovedet
idag seriøst prale af at kalde sig "khalif" i et moderne vestligt
samfund? Det er nogenlunde lige så ynkeligt selvstigmatiserende som hvis
een eller anden ellers halvharmløs bistandsklient startede en
knallertklub med begge sine venner og derefter konsekvent begyndte at
titulere sig selv "præsident"...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-06 20:57

> [...]

> der som følge af Foghs bustur direkte bliver afvist til et job fordi en
> sagsbehandler, en virksomhed eller en lokalpolitiker belønnes for at en

Ja, jeg ser intet galt ved turen. Eller mener du at indvandrere og
efterkommer ad infinitum skal leve af bistandshjælp?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 10-10-06 21:33

> Ja, jeg ser intet galt ved turen. Eller mener du at indvandrere og
> efterkommer ad infinitum skal leve af bistandshjælp?
>
> --
Nej det skal de ikke, de skal repatrierers.

Mvh Kurt

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-06 05:27

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> Nej det skal de ikke, de skal repatrierers.

Hvorved vi kan se at du ikke lever i denne verden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : El Trabajador

Dato : 11-10-06 06:40

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> Hvorved vi kan se at du ikke lever i denne verden.

Vi kan da sagtens starte med at repatriere dem, der begår grove
forbrydelser og ikke er EU/danske statsborgere. Det vil da også være en
fordel for de ikke voldelige muhamedanere (hvis de findes), at få sendt
voldtægtsforbryderne, knivstikkerne, røverne og morderne ud af landet.
--
El Trabajador

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-06 07:05

El Trabajador <notrabajo@gmail.com> wrote:

> [...]
> fordel for de ikke voldelige muhamedanere (hvis de findes), at få sendt
> voldtægtsforbryderne, knivstikkerne, røverne og morderne ud af landet.

Det ville under alle omstændigheder dreje sig om så få, at det ikke vil
have demografisk betydning. Hold jer nu til virkeligheden, og ikke til
luftkasteller - heller ikke selvom visse medlemmer af DFs
folketingsgruppe synes at tro på luftkasteller.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 11-10-06 09:22

On Wed, 11 Oct 2006 08:04:30 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>luftkasteller - heller ikke selvom visse medlemmer af DFs
>folketingsgruppe synes at tro på luftkasteller.

Selv om det så kun drejede sig om 50 personer, så kunne det måske
ændre den "generelle" holdning til resten....

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-10-06 21:58

> Ja, jeg ser intet galt ved turen. Eller mener du at indvandrere og
> efterkommer ad infinitum skal leve af bistandshjælp?

Nej galt, - det er da et glimrende initiativ. Og man HAR brug for alle de
gode ideer man kan få fra at se på steder hvor det fungerer.

Fra : Malene P

Dato : 11-10-06 10:21

> Ja, jeg ser intet galt ved turen. Eller mener du at indvandrere og
> efterkommer ad infinitum skal leve af bistandshjælp?

Næh. Men med mindre der i hvert tilfælde er tale om et nyoprettet job, får
turen det resultat at danske arbejdsløse bliver tilsidesat -og det kan JEG
se noget galt i.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-06 11:33

> [...]

> turen det resultat at danske arbejdsløse bliver tilsidesat -og det kan JEG

Så vil jeg konkludere at du selv er en del af problemet. Ikke en del af
løsningen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 11-10-06 11:47

Og

JEG

> Så vil jeg konkludere at du selv er en del af problemet. Ikke en del af
> løsningen.

Hvordan? Ved at nægte at acceptere, at danskere skal træde til side for de
fremmede? For at tvivle på påstanden om, at hvis de fremmedes jobprocent
kunstigt bringes på linie med danskernes, er alt godt? Og hvem tør begynde
at fyre de fremmede, den dag det begynder at gå den anden vej? Med mindre du
kan påvise, at der er tale om nyoprettede job og at ingen dansker bliver
tilsidesat, må jeg konkludere, at DU måske er ved at blive en del af
problemet.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-06 12:54

> [...]

> kan påvise, at der er tale om nyoprettede job og at ingen dansker bliver
> tilsidesat, må jeg konkludere, at DU måske er ved at blive en del af

Du tror at vi kan slippe af med dem der er indvandret de sidste årtier,
og deres efterkommere. Indse, at det kan vi ikke.

Indse at der er to optioner: Segregation og integration.

Og at segregation betalt over skattebilletten, grundet massiv
arbejdsløshed, næppe er i vores interesse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 11-10-06 14:50

> [...]
>
> Og at segregation betalt over skattebilletten, grundet massiv
> arbejdsløshed, næppe er i vores interesse.

Du kryber stadigvæk udenom spørgsmålet om, hvorvidt den massive kampagne for
at få de fremmede i arbejde vil tilsidesætte danske arbejdsløse. Hvis ja -så
har jeg et stort problem med kampagnen. Hvis nej -så forklar venligst.

Malene P

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-10-06 19:49

Malene P wrote:

> [...]
> har jeg et stort problem med kampagnen. Hvis nej -så forklar venligst.

At Fogh rejser rundt i en bus kan næppe kaldes en
"massive kampagne".

Hvis en person med indvandrer baggrund er mere kvalificeret
til et givet job end en person med dansk baggrund, hvorfor
skulle man så ikke ansætte ham?

Er det forkert at kvalificere folk til at tage et job?
Eller er det kun forkert hvis det er en person med
indvandrer baggrund?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Malene P

Dato : 11-10-06 20:07

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skulle man så ikke ansætte ham?
>
> Er det forkert at kvalificere folk til at tage et job?
> Eller er det kun forkert hvis det er en person med

Hvorfor forudsætter du, at den fremmede skule være mere kvalificeret end
danskeren? Kampagnen går direkte på at lokke/tvinge virksomheder til at
ansætte fremmede specifikt -ikke at ansætte dem med de bedste
kvalifikationer.

Malene P

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-10-06 20:37

Malene P wrote:
> [...]
> for
> ja -så

> Hvorfor forudsætter du, at den fremmede skule være mere kvalificeret end

Det var et tænkt eksempel, som du vælger ikke at kommentere.

Kampagnen går direkte på at lokke/tvinge virksomheder til at
> ansætte fremmede specifikt -ikke at ansætte dem med de bedste
> kvalifikationer.

Så vidt jeg har set går kampagnen ud på at Fogh
kører rundt i en bus og snakker med nogle
mennesker.
Jeg har endnu ikke hørt om nogen konkrete initiativer,
men måske har du?
Jeg tvivler stærkt på at der er nogen der vil
tvinge nogen til at ansætte nogen som helst.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Malene P

Dato : 11-10-06 21:07

> Det var et tænkt eksempel, som du vælger ikke at kommentere.

Hvorfor vælger du så netop et tænkt eksempel, hvor den fremmede er bedre
kvalificeret end danskeren? Det kommer jo overhovedet ikke sagen ved.

> [...]
> men måske har du?
> Jeg tvivler stærkt på at der er nogen der vil
> tvinge nogen til at ansætte nogen som helst.

Så du har altså slet ikke fulgt med i, hvordan sagsbehandlere, kommuner og
virksomheder belønnes/straffes i forhold til, hvor mange fremmede de får i
arbejde? Tror du at den tendens bliver mindre af Foghs bustur?

Malene P

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-10-06 00:22

Malene P wrote:
> Så du har altså slet ikke fulgt med i, hvordan sagsbehandlere, kommuner og
> virksomheder belønnes/straffes i forhold til, hvor mange fremmede de får i
> arbejde?

Har du nogen form for dokumentation på at
der skulle ske nogen for for positiv
særbehandling af indvandre?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : GB

Dato : 12-10-06 02:48

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote in

> Har du nogen form for dokumentation på at
> der skulle ske nogen for for positiv
> særbehandling af indvandre?

Hold kæft, hvor har du bare aldrig læst en avis eller nogetsomhelst.

Indvandrere får i hoved og røv (boliger), der bliver set igennem fingre med
ulovligheder (lukkelov), de får seperate adgangstider for muhamedanerkviner
i vores svømmehaller (ikke for mændene, de skal jo have noget at kigge på),
der serveres halalmad i kantiner, hvor - NEJ, jeg gider sgu ikke.

Du er på tidobbelt prozac.

GB

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-10-06 19:03

GB wrote:
> [...]
> i vores svømmehaller (ikke for mændene, de skal jo have noget at kigge på),
> der serveres halalmad i kantiner, hvor - NEJ, jeg gider sgu ikke.

Jeg spurte til dokumentation.

Så dit svar er ikke andet end en lang omskrivning
af et nej.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : GB

Dato : 12-10-06 19:18

> Jeg spurte til dokumentation.

Fint, når din spurt er overstået, ved du det vel selv, Mr. Prozac.

GB

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-10-06 19:40

GB wrote:
> Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote in

> Fint, når din spurt er overstået, ved du det vel selv, Mr. Prozac.

Jeg sørger lige igen, er der nogen form for
dokumentation?

Fordomme og dumme kommentarer er der tilsyneladende
nok af.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Malene P

Dato : 12-10-06 08:09

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har du nogen form for dokumentation på at
> der skulle ske nogen for for positiv
> særbehandling af indvandre?

Du følger da vist ikke særlig godt med i verden omkring dig.

Malene P

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-10-06 19:03

Malene P wrote:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> og
>
> Du følger da vist ikke særlig godt med i verden omkring dig.

Svaret på mit spørgsmål er altså nej?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : GB

Dato : 12-10-06 19:19

> Svaret på mit spørgsmål er altså nej?

Én tåbe kan spørge om mere, end ti aviser kan svare på.

GB

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-10-06 19:41

GB wrote:
> Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote in

> Én tåbe kan spørge om mere, end ti aviser kan svare på.

Endnu et fuldstændigt tomt indlæg fra GB.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 10-10-06 21:02

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der som følge af Foghs bustur direkte bliver afvist til et job fordi en
> sagsbehandler, en virksomhed eller en lokalpolitiker belønnes for at en

Landets statsminister Anders Fogh Rasmussen, har påtaget sig rollen som
nyttig idiot på sin pilgrimsfærd.

Mvh Kurt

Fra : Bo Warming

Dato : 10-10-06 22:54

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message
> Landets statsminister Anders Fogh Rasmussen, har påtaget sig rollen
> som nyttig idiot på sin pilgrimsfærd.

Måske han er dobbeltbundet og klog
Her en paralel

I 1930erne leflede japanerne for USA&UK og trampede på egne borgere,
der skulle holde lav profil for at man skulle anse de "skævøjede aber
med lange arme" for latterlige og ufarlige. Man foregav hjælpeløshed
og svaghed så ikke militær blev udstationeret i Fjernøsten
Japan vidste, at Vesten ville eje Kina (ala Opiumskrigen, der ar værre
end holocaust) og for konfuzianismen og regionens skyld risikerede de
udslettelse da de bombede Pearl HArbour og militærcheferne vidste at
den krig kunne de aldritg vinde.
Men de sejrede ved at Mao fik magten i Kina så ikke USA kunne kristne
og på anden vis undertrykke broderlandet.
Da Japan havde tævet zardiktaturets kolonialismeforsøg mod Japan og
Korea i 1905 roste USA og UK-aviser japanerne for at slå først uden
krigserklæring i 1904
Men da de gentog successen 7 dec 1941 mod USA kaldtes det UMORALSK??
Japan havde ikke underskrvet Geneve og Haag pjattet om
krigserklæringer og gentleman-fis.
JApanerne kæmpede dygtigt og aftvang respekt og det skete bla andet
fordi de klogt havde bluffet ved at lefle og lade sig trampe på.

Lad os holde den mulighed åben at Fogh er så snu som japanerne og
holder lav profil og lefler for godhedsindustrien og tramper på DF,
som jo er så intelligente at DE KAN TÅLE DET.

Fra : Bertel Brander

Dato : 10-10-06 23:00

Malene P wrote:
> [...]
> der som følge af Foghs bustur direkte bliver afvist til et job fordi en
> sagsbehandler, en virksomhed eller en lokalpolitiker belønnes for at en

Jeg synes at det er et glimrende initiativ.

Af motiver kan nævnes at indvandre (og andre)
i arbejde er mindre kriminelle.

Og så er arbejdskraft på nogle områder en
mangelvare, og så er det vel bedre at
få nogle der er bosat i Danmark til at
arbejde i stedet for at importere folk
fra f.eks. Polen.

Jeg tvivler stærkt på at der kommer nogen form
for positiv særbehandling ud af det.

Man kunne dog frygte at det mest er varm luft.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 10-10-06 23:10

On Tue, 10 Oct 2006 23:59:49 +0200, Bertel Brander skrev:

> Jeg synes at det er et glimrende initiativ.
>
> Af motiver kan nævnes at indvandre (og andre)
> i arbejde er mindre kriminelle.

Hvad vindes så, ved at gå udenom danskere og i stedet tage
fremmede?

> Og så er arbejdskraft på nogle områder en
> mangelvare,

På de områder er der jo så ingen problemer, så det kan vist
være lige meget.

> [...]
> arbejde i stedet for at importere folk
> fra f.eks. Polen.

> Jeg tvivler stærkt på at der kommer nogen form

Du mener "negativ særbehandling af danskere".

> Man kunne dog frygte at det mest er varm luft.

Du frygter, at der slet ikke kommer denne negative
særbehandling af danskere?

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : Bertel Brander

Dato : 10-10-06 23:20

Henrik Svendsen wrote:

> Hvad vindes så, ved at gå udenom danskere og i stedet tage
> fremmede?

Intet. Jeg har ikke argumenteret for at
der skal gåes uden om nogen.
Blot at øge antallet af potentielle
arbejdstagere.

> På de områder er der jo så ingen problemer, så det kan vist
> være lige meget.

Ikke forstået.

> Du mener "negativ særbehandling af danskere".

Det er vel det samme.
Men jeg mener ikke der er nogen grund til at
lave særbehandling af nogen.

> Du frygter, at der slet ikke kommer denne negative
> særbehandling af danskere?

Nej, jeg frygter at det er et mediestunt uden reel
indhold.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-10-06 00:39

On Wed, 11 Oct 2006 00:20:11 +0200, Bertel Brander skrev:

> Intet. Jeg har ikke argumenteret for at
> der skal gåes uden om nogen.
> Blot at øge antallet af potentielle
> arbejdstagere.

Hvordan øges antallet af potentielle arbejdstagere, ved at
holde danskere ude for at give til fremmede?

> Ikke forstået.

Hvor arbejdskraft er en mangelvare - som f.eks. indenfor
elektrikerområdet - er der ingen grund til at forfordele
danskere til fordel for fremmede, da alle elektrikere
alligevel er i arbejde.

> Det er vel det samme.

Ja, det lyder bare ikke så rart, når man tager med, at den
slags politik altså går ud over nogen.

--
"Why shouldn?t truth be stranger than fiction? Fiction, after
all, has to make sense." --Mark Twain

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-10-06 01:13

Henrik Svendsen wrote:

> Hvordan øges antallet af potentielle arbejdstagere, ved at
> holde danskere ude for at give til fremmede?

Er der nogen der taler om at holde danskere ude?

> Hvor arbejdskraft er en mangelvare - som f.eks. indenfor
> elektrikerområdet - er der ingen grund til at forfordele
> danskere til fordel for fremmede, da alle elektrikere
> alligevel er i arbejde.

Helt så enkelt er det næppe.

Som det er pt. er der en række områder hvor
der er tæt på at være mangel på arbejdskraft.
Så drejer det sig om at få indvandre gjort
arbejdsparate, og gjort arbejdsgiverne klar over
hvordan de gør brug af medarbejdere med indvandrer
baggrund.

På andre områder drejer det sig om at få flere
kvalificerede ansøgere til ledige stillinger,
for at få mere kvalificerede medarbejdere til
fordel for konkurrenceevnen.

For du mener vel ikke at det at være dansk er
en kvalifikation i sig selv?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-10-06 01:29

On Wed, 11 Oct 2006 02:13:23 +0200, Bertel Brander skrev:

> Er der nogen der taler om at holde danskere ude?

Ja, det er jo ligesom det, trådstarten handler om.

> Helt så enkelt er det næppe.

Jo. Nul arbejdsløshed - som der er indenfor elektrikerfaget -
betyder ganske enkelt, at der ikke er nogen arbejdsløse
indenfor det område.

> [...]
> Så drejer det sig om at få indvandre gjort
> arbejdsparate, og gjort arbejdsgiverne klar over
> hvordan de gør brug af medarbejdere med indvandrer

"Tæt på at være mangel på arbejdskraft" er en anden snak; men
heller ikke indenfor de områder vil du i dag kunne finde et
arbejdsmarked, som holder kvalificerede fremmede ude. Det var
jo også arbejdsgiverne, der i sin tid pressede på, for at få
fremmedarbejdske løntrykkere til landet, så profitten kunne
skrues i vejret.

Det med 'arbejdsparethedsgørelse' er en anden snak. Her
handler det om at fravælge kvalificerede danskere for at give
jobbet til kvalificerede fremmmede. Jeg kan i hvert fald
dårligt forestille mig, at Fogh ville have arbejdsgiverne til
at tage ukvalificeret arbejdskraft. Så pladdersocialistisk er
vist ikke blevet endnu.

Jo, må man da ikke mene det?

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-10-06 19:16

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> dårligt forestille mig, at Fogh ville have arbejdsgiverne til
> at tage ukvalificeret arbejdskraft. Så pladdersocialistisk er

Det handler om at arbejdsgiveren vælger den
mest kvalificerede medarbejder, uanset om
medarbejderen har indvandrer baggrund eller
ikke.
Og ved at gøre en indsats kan man få gjort
nogle flere indvandrere mere kvalificerede.
Og arbejdsgiverne får dermed flere og bedre
kvalificerede ansøgere til nye job.

Det betyder at der vil blive ansat folk med
indvandrer baggrund, selv om der er indfødte
danskere der ansøger om det samme job, hvis
førstnævnte er den bedst kvalificerede.
Det ser jeg ingen problemer i.

Og nej, jeg tror heller ikke Fogh vil
have arbejdsgiverne til at ansætte
ukvalificerede medarbejdere, uanset om
disse måtte være indfødte danskere eller
danskere med indvandrer baggrund.

> Jo, må man da ikke mene det?

Du må mene og sige lige hvad du har lyst til.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Malene P

Dato : 11-10-06 21:29

> Du må mene og sige lige hvad du har lyst til.

Men det har ikke en døjt med sagen (min trådstart) at gøre. Der er alene
tale om at lave en kampagne for skaffe netop fremmede i arbejde -ikke at
skelne mellem den fremmedes og danskerens kvalifikationer.

Malene P

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-10-06 21:42

Malene P wrote:
> [...]
> tale om at lave en kampagne for skaffe netop fremmede i arbejde -ikke at
> skelne mellem den fremmedes og danskerens kvalifikationer.

Undskyld, vi (/jeg) kom til at spamme din tråd
med noget så irrelevant som en diskussion.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-10-06 23:11

On Wed, 11 Oct 2006 22:28:44 +0200, Malene P skrev:

> [...]
> tale om at lave en kampagne for skaffe netop fremmede i arbejde -ikke at
> skelne mellem den fremmedes og danskerens kvalifikationer.

Frank kan bare ikke forstå det.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush