Børneavl ødelægger parforholdet
Fra : Jesper

Dato : 08-10-06 23:03

Par der vælger at få 1 barn har 20% større risiko for at gå fra hinanden
end par der vælger slet ikke at få børn og par der vælger at få 2 børn
har en 40% overhyppighed for at gå fra hinanden. Til gengæld er den gode
nyhed at de efterfølgede børn ikke medfører overhyppighed for at blive
skilt. Helt konkret er det slagsmål om, hvem der laver hvad i hjemmet.
Hvem der bliver hjemme når barnet bliver syg.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5044840.html

Kommentar: Vælger et par at få børn, så er kvindes plads i hjemmet mens
børnene er små. Som en kvindelig læge udtrykte det i et TV interview, så
er mor den vigtigste person i barnets første leveår.

Selvfølgelig kan parret aftale at det er manden der går hjemme og passer
børnene, men det skal der som sagt være enighed om.

Jeg har bare ikke nogen forståelse for, at folk vælger at få børn og
tror de kan fortsætte karrieren som om intet har hændt og betale sig fra
at få andre til at passe og opdrage /deres/ børn.
Det kan da godt være det er dyrt, hvis den ene forælder skal gå hjemme
mens børnene er små, men så må man spare op til det, ligesom man spare
op til bilen, båden , sommerhuset og al det andet. Og så kunne det jo
godt være man kunne skrue ned for forbrugsblusset. Fladskærme og
firehjulstrækkere er jo ikke nogen livsnødvendighed.

--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : Bo Warming

Dato : 08-10-06 23:57

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
> godt være man kunne skrue ned for forbrugsblusset. Fladskærme og
> firehjulstrækkere er jo ikke nogen livsnødvendighed.

F&f vælges som noget sikkert, men STATEN HAR DREVET EN KILE IND I
FAMILIESAMMENHOLDET, med kvindesag der sikrer at de får eneret til
børn ved skilsmisse

At man sammen har købt villa og har pantebrevsforpligtelser, der
kræver begges indtægt, burde holde sammen på børnefamilier og især den
fælles børneopdragelse, hvis den var gennemtænkt ærligt sammen

De uforstandige børneprofessionelles præk skader også meget - mænd
tror at kan mer end de kan - og kvinder ser sig i alliance med
auritetten mht skadelig overforsigtighed

Woman understands children better than man does, but man is
more childlike than woman. Friedrich Nietzsche (1844-1900)German
Philosopher

mo** Kæ tiltræk "Everyone carries within him an image of the woman,
that he gets from his mother; that determines whether he will honor
women in general or despise them og be generally indiferrent to them.
Nietzsche Never marry a man who hates his mother, because he'll
also hate you Simone Beauvoir

MOa What the mother sings to the cradle goes all the way down to the
coffin. Henry Ward Beecher

modtagelse, som man havde forberedt om aftenen.

modz No woman can shake off her mother. There should be no mothers,
only women. BERNARD SHAW

mokæ I alle slags kvindelig kærlighed viser der sig et element af
moderkærlighed. Nietzsche

MOms Mødre med opofrende sønner kan aldrig lide unge piger
AgatheChristie

mony Der er meget nysgerrighed i moderkærlighed. Nietzsche

moo En moders omhu når videre end hendes erfaring. Meïr
Aron Goldschmidt

mooo "Everyone carries within him an image of the woman, that he gets
from his mother; that determines whether he will honor women in
general or despise them og be generally indiferrent to them. Nietzsche

mooo Det er svært at slås med en fjende, der har forposter i ens eget
hovede. Sally Kempton

mooo Lykkens børn må rose deres moder. Danske Ordsprog

mooo Min søn er den mægtigste person i Grækenland. For athenienserne
regerer Grækenland, jeg athenienser¬ne, min kone mig og min søn min
kone. Themistokles

mooo Sandelig, mødrene, der opdrager børnene for fremtiden de første
fem år af deres liv, grundlægger lande og byer. Jean
Paul

Mooo This is the reason why mothers are devoted to their children more
than fathers: it is that they suffer more in giving them birth and are
more certain that they are their own. Aristotle

Mooo What the mother sings to the cradle goes all the way down to the
coffin. Henry Ward Beecher

Mooo+ "Mother is the name for God in the lips and hearts of
children" W M Thackeray

moood "Vil du gøre noget godt for (dine) børn, så gør moderen
glad" Jødisk ordsprog

mooog Mennesker er,hvad deres mødre gjorde dem til Men
are what their mothers made them. Ralph Waldo Emerson

mopi In our society a man who does not cry at his mothers funeral,
will risk death penalty. Albert Camus

moseng There never was child so lovely but his mother was glad
to get him asleep. Emerson

most often envisaged. For the soul takes on

moud Alle børn er konger i deres mor's fantasi's kongerige. Freud.

moud Fra moderen. - Enhver bærer et billede på kvinden i sig fra
moderen: af dette bliver han bestemt til i det hele taget at højagte
kvinderne eller ringeagte dem eller i almindelighed være ligegyldig
over for dem.Nietzsche

moud Min største præstation har været, at jeg kunne befri mig fra min
mors, min svigermors og mine tanters for¬-mynderskab.
Rosalyn Carter

moud Og således lader man de små børn komme til sig selv, for at man i
tide kan afholde dem fra at elske sig selv. Sådan mager tyngdens ånd
det Nietzsche

moud Psychiatry's chief contribution to philosophy is the discovery
that the toilet is the seat of the soul.
Alexander Chase

moud Tired mothers find that spanking takes less time than reasoning
and penetrates sooner to the seat of the memory.Trætte mødre finder at
lussinger tager mindre tid end fornufts-snak, og trænger hurtigere ind
i barnets hukommelse Will Durant

moud+ An ounce (gram) of mother is worth a pound (kilogram) of
clergy. Spanish proverb

moudd Som enhver søn dog kan begejstre sin moder!Shakespeare

mouddd Hvor gammel en mor end bliver, leder hun altid efter tegn
på, at hendes midaldrende børn skal blive til noget.
Florida Scott-Maxvell

moudg Det evigt-kvindelige drager os opad Goethe

moudg Fordi Gud ikke kunne være overalt, opfandt han mødre
Jødisk ordsprog

moudg Lige fra verdens begyndelse udgår en kæde af årsager.
Lukan

moudg The chief cause of human errors is to be found in the
prejudices picked up in childhood. Rene Descartes

Moudh Some are kissing mothers and some are scolding mothers,
but it is love just the same, and most mothers kiss and scold
together. Pearl Buck