Kradse,kradse,kradse......
Fra : Camilla Reib

Dato : 25-06-01 14:31

Min lille hunkat på snart 1 år er pludselig begyndt at hvæsse klør i
alting... sofa, paneler og dørkarme... Hun har ALTID været flittig til at
bruge sit kradsetræ, men desværre ikke mere.....

Hvad kan årsagen dog være til dette pludselige problem, og hvordan kan det
afhjælpes?
(har prøvet div. "gå væk kat" midler, uden hjælp) :0(

-Camilla.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 26-06-01 10:32

Hej Camilla!

Jeg har selv en kat (Emma) på 3 år, som har lavet samme nummer - kradset på
sofaer og vægge. Det ser sgu ikke kønt ud til sidst. Hun var ikke glad for
at bruge kradsebrættet i lang tid, men nu bruger vi noget 'katteparfume' til
at dryppe på kradsetræet (det koster ca.30,-). Desuden ligger vi mange
godbider omkring/på kradsetræet, så hun hele tiden er tvunget til at
undersøge det nærmere. Det har været en stor hjælp. Udover det, skal vi nu
have en killing - som legekammerat til Emma, fordi hun tit kradser alle
andre steder, for at få opmærksomhed og fordi hun keder sig.
Hvis du tit tager din kat på fersk gerning i at kradse på 'fy-stederne', så
skaf dig en vandpistol. Jeg har ikke kunnet fange Emma i at gøre det, fordi
hun VED at det er forkert - så hun gør det når vi ikke er hjemme. Hvis hun
gør det når vi er hjemme, fræser hun under sengen, for så kan vi ikke få fat
i hende. Hun er snu!

Håber du fik en smule ud af at læse det her..

1000 knus og kattepoter

Claudia, Morten og Emma missekat

Fra : Anne

Dato : 26-06-01 16:35

> [...]
> afhjælpes?
> (har prøvet div. "gå væk kat" midler, uden hjælp) :0(

Er du meget væk hjemmefra (job, kursus m.v.)? Min hankat kradser ikke,
men han bider i ting, jo og så kradser han forresten i min splinternye
sofa, men mon ikke det er en måde enten at få opmærksomhed på eller at
fortælle, at han GIDER altså ikke være uden mig. Han har sin søster
som kompagni, men det er ikke helt nok, tror jeg.
Hej,
Anne

Fra : x

Dato : 26-06-01 18:32

Jeg bruger løsthængende viskestykker og håndklæder
på mine køkkenskabs låger, og lagner eller tæpper på sofaen, det ser
ikke pænt ud men det er da altid pænere end kradsemærker, og Chinnie
kan ikke rigtigt kradse fordi materialet giver efter når hun prøver,
så hun har helt opgiver at forsøge.
Når der kommer gæster kan jeg roligt fjerne viskestykker, håndklæder,
lagner og tæpper for så har hun slet ikke tid til kradse i tingene.
Jensen

Fra : Camilla Reib

Dato : 27-06-01 13:45

Hej alle!
1000 tak for svarene, jeg vil da helt sikkert se om ikke bare ét af dem
skulle virke....
Det er lidt mærkeligt, da der ikke har været store ændringer i den daglige
rutine.... Hmm... men hvad, de er jo bare katte som de ville være i naturen!
(desværre)

PFT Tak! Fra Camilla