Dansk kirke-tv standset i Tyrkiet
Fra : John

Dato : 05-10-06 15:01

".. Et tv-samarbejde mellem de nordiske frikirker der skulle være
begyndt med 24 timers satellit-tv i Tyrkiet i søn­dags er blevet
bremset i sidste øje­blik .."
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5031611.html

- og tyrkerne vil gerne ind i EU.. tsk!

Mvh John

Fra : Per Rønne

Dato : 05-10-06 15:49

John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> ".. Et tv-samarbejde mellem de nordiske frikirker der skulle være
> begyndt med 24 timers satellit-tv i Tyrkiet i søndags er blevet
> [...]

Siden den tyrkiske erobring af Østrom har kristne været underlagt
restriktioner.

De fleste moskéer i Tyrkiet er i øvrigt gamle kristne kirker, som Hagia
Sophia der i 1000 år var kristenhedens største kirke, men som 29. maj
1453 lavedes om til en moské. Samtidig med at mere end 1000 års
kejsergrave destrueredes, fra Konstantin Is til Johannes VIIIs grav.
Hullerne hvor kisterne lå under en sarkofag findes stadig. Den sidste
kejser [bror til Johannes VIII og søn af den i disse tider så omtalte
Manuel II] Konstantin XI forsvandt under den tyrkiske storm på
Konstantinopel, og er tilsyneladende aldrig blevet begravet.

Selv om det ikke siges klart, så menes der i kravet om religionsfrihed i
Tyrkiet at chikanerierne af de kristne skal stoppe, og at der skal åbnes
for kristen mission.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 05-10-06 17:10

On Thu, 5 Oct 2006 16:01:24 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>".. Et tv-samarbejde mellem de nordiske frikirker der skulle være
>begyndt med 24 timers satellit-tv i Tyrkiet i søn­dags er blevet
> [...]

det skulle lige være omvendt

at der blev sat en stopper for muhamedansk satelit-TV i EU

alle dhimmierne ville da råbe op i dagevis

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Tony

Dato : 05-10-06 23:46

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> det skulle lige være omvendt
>
> at der blev sat en stopper for muhamedansk satelit-TV i EU
>
> alle dhimmierne ville da råbe op i dagevis --
--for tilsidst at flygte til deres hjemlande.-- øøh, undskyld at jeg luftede
mine dagdrømme.

Tony