Sort arbejde
Fra : Niels

Dato : 01-10-06 17:14

"Minister: Sort arbejde udhuler velfærden

Holdt danskerne op med at arbejde sort for 45 milliarder kroner årligt,
kunne velfærden stige. For at sætte kød og blod på, hvad milliardsnyderiet
betyder, har skatteminister Kristian Jensen (V) har regnet ud, hvad
samfundet kunne få for pengene.

- Vi kunne ansætte 22.000 flere sygeplejersker eller 30.000 flere
hjemmehjælpere. Eller vi kunne forære hver eneste grundskoleelev hver en ny
computer og samtidig bruge 2,4 milliarder kroner til andre forbedringer. Vi
kunne også ansætte 25.000 flere pædagoger eller anlægge en ny dobbeltsporet
jernbanelinje på strækningen fra København over Køge til Ringsted, siger
Kristian Jensen til Ritzau." (Jyllandsposten Søndag)

Alt det forudsætter vel at de der arbejder sort ikke bruger en øre af det de
tjener. Der er vel kun ét led man springer over. Staten får jo alligevel
deres del af pengene tilbage i form af afgifter mm. på alt det man bruger de
sorte penge til.
--
Niels

Fra : Alucard

Dato : 01-10-06 17:57

On Sun, 1 Oct 2006 14:13:57 -0200, "Niels" <ak@ja.com> wrote:

> [...]
>deres del af pengene tilbage i form af afgifter mm. på alt det man bruger de

Jeg mener at tallet 45 mia. er noget værre vrøvl....

Langt det meste af det "sorte" arbejde ville IKKE blive udført
"autoriseret" alligevel.... Når jeg f.eks. får ordnet min have af en
bekendt der tilfældigvis er arbejdsløs og han som "betaling" for en
middag med fri bar (min egen) , så ville der jo ikke komme flere
skattekroner i kassen hvis min bekendte ikke gjorde det.... Jeg har
ikke flere tusind kroner til en gartner....

Fra : jane

Dato : 01-10-06 18:15

"
> [...]
> det de tjener. Der er vel kun ét led man springer over. Staten får jo
> alligevel deres del af pengene tilbage i form af afgifter mm. på alt

De sorte penge svare jo bare til skattelettelser,som regeringen går
meget ind for, de sætter gang i omsætningen, faldende arbejdsløshed, og
dermed øget skatteintægter o.s.v.

Sorte penge bliver som regel omsat straks de er i kassen, og dermed
beskattet i trin 2

Hvis det sorte arbejde stoppede fra i morgen, hvad ville der så ske med
omsætningen i samfundet?

Man skal vel være temmelig naiv, hvis man tror, at folk der får udført
sort arbejde så her og nu, vil købe ydelsen et andet sted for det
dobbelte eller mere.

Virksomheder som ansætter folk og aflønner dem sort, er selfølgelig ikke
gavnligt for samfundet, men folk som tjener lidt ekstra... sort i deres
fritid, kan jeg ikke se nogen problemer i, det kan da kun gavne
samfundet.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Croc®

Dato : 01-10-06 20:12

> [...]

>deres del af pengene tilbage i form af afgifter mm. på alt det man bruger de

De beregner det nok på samme måde som med narko.

Regards Croc®

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-10-06 00:38

Den Sun, 1 Oct 2006 14:13:57 -0200 sendte "Niels" <ak@ja.com> følgende
røgsignaler:

> [...]
>samfundet kunne få for pengene.
>
>- Vi kunne ansætte 22.000 flere sygeplejersker eller 30.000 flere

Det forudsætter jo at der er nogle der gider uddanne sig til disse
utaknemmelige jobs...

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?