Velfærd....
Fra : Kim2000

Dato : 29-09-06 22:34

I Vordingborg sætter man skolebørn til at gøre rent for at spare penge,
skolen har desuden skimmelsvamp, men det vil man ikke rigtig gøre noget ved,
man vil heller sætter 0-3.klasse til at gøre rent i svineriet. Og her troede
jeg som lærer at eleverne gik i skole for at lære noget, de har i hvert fald
lært at Vordingborg kommune bryder børnekonventionen (børn under 13 må ikke
arbejde).

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article228998.ece

Fra : Alucard

Dato : 29-09-06 23:01

On Fri, 29 Sep 2006 23:33:41 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>lært at Vordingborg kommune bryder børnekonventionen (børn under 13 må ikke

Her i byen hvor jeg bor, har det været almindeligt at klassernes dukse
fejer gulvet i klassen når skoledagen er slut.... Det har man gjort
siden jeg gik i skole (i 70'erne).... Det er da vist kun Ekstrapladder
der kan få en historie ud af det.....

Fra : JensenDenmark

Dato : 30-09-06 07:43

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fejer gulvet i klassen når skoledagen er slut.... Det har man gjort
> siden jeg gik i skole (i 70'erne).... Det er da vist kun Ekstrapladder

Og på Stengårdsskolen i Ølstykke fejer de udvalgte dukse, tører tavlen af,
sætter stolene på plads dagligt og tører af ovenpå skabene en gang om ugen.

Det er deres egen arbejdsplads. Hvis jeg har svinet på mit skrivebord, tører
jeg det også af, ligesom at min kop ikke står på bordet indtil at den bliver
grøn i bunden. Det er kun naturligt

(bortset fra at jeg havde en kollega på en tidligere arbejdsplads, som altid
havde samme kop. Han blev alvorligt syg af maveforgiftning og da vi checkede
hans kop, var restsjatterne blevet et mix af noget grønt og hvidt, som han
blot hældte ovenpå.)

P.S. I Overgaards oplæg til en retsreform foreslår han at man indfører en
lavere retsinstans, som alene tager sig af regelbrud og lovovertrædelser
(Slagsmål i skolegården, som fra tid til anden finder vej til byretten.).
Her foreslår han at straffen bla. skal være oprydning på skolens udendørs
arealer. http://www.center-validering.dk/Ungdomdomstol_struk.htm#A

Mht. til børnekonventionen menes der så ikke permanent arbejde? Med dagens
klassestørelser opnår en elev max. at være duks to uger om året. Har du et
link?

Mvh
JensenDenmark

Fra : Alucard

Dato : 30-09-06 08:00

Øhhh... Til hvad...???

Fra : Kim2000

Dato : 30-09-06 10:03

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tører jeg det også af, ligesom at min kop ikke står på bordet indtil at
> den bliver grøn i bunden. Det er kun naturligt

Selvfølgelig rydder eleverne op efter sig og fejer gulvet, hvad der er galt
her er at eleverne skal hjælpe med at holde skolens _skimmelsvamp_ nede, vi
har altså elever og personale der vader rundt i skimmelsvamp dagligt, alt
imens kommunerne skærer ned og regeringen praler med gigantiske budget
overskud og minsterene forresten scorer kassen på aktier som Danmarks
kedeligeste avis Berlingeren kan berette om i dag.

mvh
Kim

Fra : Alucard

Dato : 30-09-06 10:26

On Sat, 30 Sep 2006 11:02:59 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Selvfølgelig rydder eleverne op efter sig og fejer gulvet, hvad der er galt
>her er at eleverne skal hjælpe med at holde skolens _skimmelsvamp_ nede,

Har du overhovedet læst artiklen, eller lyver du bevidst...???

citat:

"Børnene skal selv holde håndvaskene rene og feje nogle indendørs
arealer."

citat slut:

Det lyder da ganske normalt.....

Fra : @

Dato : 30-09-06 13:43

wrote:

> [...]

>vi
>har altså elever og personale der vader rundt i skimmelsvamp dagligt,

skimmelsvamp er nu blevet nævnt et par gange eller fem

men ikke en eneste har nævnt det jeg nu nævner

udluftning

ganske simpelt,
det var på min barndomsskole duksens vigtigste pligt at åbne alle
vinduer i klasselokalet i hvert eneste frikvarter

25 elever plus 1 lærer i et lokale i ca. 45 minutter betyder 4-5 liter
vand i form af sved og udåndingsluft som fortættes på vægge og vinduer
eller opsuges i træværk

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Kim2000

Dato : 30-09-06 10:00

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Her i byen hvor jeg bor, har det været almindeligt at klassernes dukse
> fejer gulvet i klassen når skoledagen er slut.... Det har man gjort

Så I gjorde altså rent for at holde skimmelsvampen nede....

mvh
Kim

Fra : Alucard

Dato : 30-09-06 10:27

On Sat, 30 Sep 2006 11:00:00 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Så I gjorde altså rent for at holde skimmelsvampen nede....

Vi gjorde det samme som de gør her... "Børnene skal selv holde
håndvaskene rene og feje nogle indendørs arealer."

Fra : Kurt Lund

Dato : 30-09-06 10:13

Kim2000 skrev:
> [...]
> lært at Vordingborg kommune bryder børnekonventionen (børn under 13 må ikke

Børnekonventionen er noget hø. Den kan absolut have sin berettigelse i
mange udviklingslande, men at forbyde danske skolebørn i at have et
lille fritidsjob før de er fyldt 13, er helt ude i hampen.
Og når du så tager samme konvention til indtægt for at forbyde børn at
gøre rent efter sig, så er du da helt ude på et sidespor.

--
Kurt Lund

Fra : Kim2000

Dato : 30-09-06 10:26

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Børnekonventionen er noget hø. Den kan absolut have sin berettigelse i
> mange udviklingslande, men at forbyde danske skolebørn i at have et lille
> fritidsjob før de er fyldt 13, er helt ude i hampen.

Tja, elevers primære opgave er nu engang at gå i skole og dygtiggøre sig.

> Og når du så tager samme konvention til indtægt for at forbyde børn at
> gøre rent efter sig, så er du da helt ude på et sidespor.

Jeg siger intet om at "gøre rent efter sig", de gør skolen ren for at "holde
skimmelsvampen nede", måske skulle du slå op hvad skimmelsvamp er, for det
første skal børn på ingen måde da rengøre den slags, for det andet skal de
slet ikke færdes i sådan et miljø og for det tredje så bruger man børnene
som gratis arbejdskraft fordi kommunen har skåret rengøringen så langt ned
at den er sygdomsfremkaldende. Alt i mens at vi har over 120.000
bistandsklienter, hvorfor i alverden skulle de dog ikke kunne gøre rent??
Grunden er selvfølgelig den at kommunen så ville være nødt til at betale
overenskomstmæssig løn og pension. Så det er billigere at holde de
arbejdsløse udenfor job og så ellers sætte ungerne til at gøre rent.

mvh
Kim

Fra : Alucard

Dato : 30-09-06 10:31

On Sat, 30 Sep 2006 11:25:38 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Jeg siger intet om at "gøre rent efter sig", de gør skolen ren for at "holde
>skimmelsvampen nede"

Den påstand er jo direkte forkert....

"Børnene skal selv holde håndvaskene rene og feje nogle indendørs
arealer."

>, måske skulle du slå op hvad skimmelsvamp er, for det
>første skal børn på ingen måde da rengøre den slags,

Hvilket de heller ikke gør....

Fra : Kim2000

Dato : 30-09-06 11:36

> Den påstand er jo direkte forkert....

"Vi har fået konstateret skimmelsvamp på skolen og for at holde det nede,
indtil skolen bliver renoveret, så har vi været nødt til at bede eleverne om
at hjælpe til, fortæller Villy Smidt Hansen til Ritzau" som der står i
artiklen, http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article228998.ece

Fra : Alucard

Dato : 30-09-06 13:44

On Sat, 30 Sep 2006 12:36:04 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>at hjælpe til, fortæller Villy Smidt Hansen til Ritzau" som der står i

Som jeg har sagt flere gange... Din påstand. "de gør skolen ren for at
holde skimmelsvampen nede", er direkte forkert....

Læs den sidste linie i artiklen: "Børnene skal selv holde håndvaskene
rene og feje nogle indendørs arealer."....

Det har ikke en skid med at "holde skimmelsvampen nede", andet end at
de "autoriserede" rengøringsfolk ikke behøver at bruge tid på at feje
gulvet og dermed har mere til til alt andet....

Fra : @

Dato : 30-09-06 13:50

wrote:

>"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

>Tja, elevers primære opgave er nu engang at gå i skole og dygtiggøre sig.

og hvis de så samtidig lærer at rydde op i eget rod og lærer at hvis
man tørrer fodtøjet omhyggeligt af, er der mindre svineri på gulvene
så er de blevet dygtiggjort også på noget rent dagligdags praktisk

Fra : Bo Warming

Dato : 30-09-06 17:55

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

> og hvis de så samtidig lærer at rydde op i eget rod og lærer at hvis
> man tørrer fodtøjet omhyggeligt af, er der mindre svineri på gulvene
> så er de blevet dygtiggjort også på noget rent dagligdags praktisk

Som alt man lærer i uddannelsessystemerne kan det være skadeligt, hvis
ikke LYSTEN DRIVER VÆRKET

JEg har gået barfodet det meste f de sidste tre årtier og så slæber
man meget lidt skidt ind, så alle burde måske lære af MIG

I Japan var de tolerante selom jeg ikke altid huskede at tage sko af,
men de få venlige antydninger var nok til at lynhurtigt lærte skik
sølge eller land fly - man lærer kun af dem man har respekt for, skrev
Goethe

Fra : @

Dato : 30-09-06 13:47

On Sat, 30 Sep 2006 11:12:53 +0200, Kurt Lund <lund@fabel.dk> wrote:

>Børnekonventionen er noget hø.

ganske enig,

det viser blot EU i en nøddeskal,
problemer i Portugal med børn som bliver taget ud af skolen for at
udføre fabriksarbejde på fuld tid resulterer i at andre børn i hele EU
får frataget muligheden for selv at tjene lidt lommepenge som avisbude
eller "flaskedrenge"

>Den kan absolut have sin berettigelse i
>mange udviklingslande, men at forbyde danske skolebørn i at have et
>lille fritidsjob før de er fyldt 13, er helt ude i hampen.

og en tilsidesættelse af forældrenes ret til at varetage deres egne
børns tarv

>Og når du så tager samme konvention til indtægt for at forbyde børn at
>gøre rent efter sig, så er du da helt ude på et sidespor.

soldater gør SVJV selv deres kaserner rene