Ø-hop i Grækenland
Fra : Jens H. Eriksen

Dato : 25-06-01 13:38

Hej

Min kæreste, vores dreng på 2½ år og jeg tager 14 dage til Grækenland i
Juli, for at Ø-hoppe.
Er der nogen der har nogle gode råd til hvor vi skal tage hen / bo, hvad vi
skal undgå eller i det hele taget har nogen gode råd modtages disse med
kyshånd.
Jeg har dog et par helt konkrete spørgsmål:

1) Hvor skal man bo på Santorini ? (Vi lander der og vil gerne bestille et
værelse til vi ankommer)

2) Er det hul i hovedet at tage en klapvogn med ? Vi har tænkt på at købe en
gammel brugt parplyklapvogn som vi evt. kan dumpe, hvis den kun er til
irritation.

/Jens

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 25-06-01 16:29

"Jens H. Eriksen" <jens.h.eriksen@skolekom.dk> skrev i en meddelelse

> 1) Hvor skal man bo på Santorini ? (Vi lander der og vil gerne bestille et
> værelse til vi ankommer)

I Thira med udsigt over bugten/krateret vil jeg mene. Jeg har været der tre
gange og elsker den ø. Jeg boede dog på campingplads og sov under åben
himmel.

> 2) Er det hul i hovedet at tage en klapvogn med ? Vi har tænkt på at købe
en
> gammel brugt parplyklapvogn som vi evt. kan dumpe, hvis den kun er til
> irritation.

Nej det er vit et "must", men der er mange trapper hvor den nok vil være
svær at køre med, det er ærgeligt nok ikke en børnevenlig ø på det punkt, da
der er skrappe stigninger overalt..

hilsen

Mette

Fra : Torbjørn Rønning

Dato : 25-06-01 18:55

Se om du finner noen tips her: : http://www.islandstrolling.com/

--
Torbjørn
www.tr-nett.com med over 400 reiserelaterte linker

Fra : Jan Bergtun

Dato : 26-06-01 00:04

> 1) Hvor skal man bo på Santorini ? (Vi lander der og vil gerne bestille et
> værelse til vi ankommer)

Hei!

Hvis dere ikke ankommer for sent på dagen, innen kl. 18.00, vil jeg anbefale
dere å reise videre til neste øy, med en gang. Ta en taxi ned til havnen og
ta første og beste båt til den øya dere ønsker å reise videre til. Sjekk på
denne siden om det går noen båt til denne øya, den dagen dere ankommer
http://www.gtpweb.com/RoutesForm.asp
Dere må jo allikevel tilbake til Santorini for å nå flyet hjem igjen og da
kan dere heller gjøre dette noen dager før dere skal dra igjen. Santorini er
som skrevet her, ikke barnevennlig, men allikevel absolutt verd et besøk,
legg dette besøket til slutten av turen.
Thira er ok å bo i, men jo nærmere kanten dere bor jo dyrere blir det. Det
er også ok å bo i en av badebyene, Kamari og Perissa. Her er det roligere og
man har i tillegg strand og det går ofte buss opp til Thira og videre til Ia
(Oia) som dere også bør besøke, få med solnedgangen her sammen med opptil
flere hundre andre, en opplevelse verd!

> 2) Er det hul i hovedet at tage en klapvogn med ? Vi har tænkt på at købe
en
> gammel brugt parplyklapvogn som vi evt. kan dumpe, hvis den kun er til
> irritation.

Dere bør absolutt ta med dere en trillevogn, gjerne en med store gode hjul.
Det er veldig praktisk å ha "kontroll" på barnet i en vogn og det er greit
og sove der når man blir trett! Ta den med!!

--
Jan Bergtun