Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Billån - snyder de mig
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-06 11:45

Hej.

Jeg er ved at købe en bil og har fået følgende oplysninger

Bilens pris incl. leveringsomk. 153.000
Udbetaling kr. 30.600
Restbeløb kr. 122.400

Finanseres med en rente på 4,49 i 60 md., 2521 kr/md.

Men med disse oplysninger synes jeg, at de 2521 kr./md. lyder til at jeg
bliver snydt.

Fx 122.400 x 0,0449 x 5 år = 27.479 = hvis jeg simulerer at lånet ikke
bliver mindre for hver afdrag, men er på det samme hver rentetilskrivning.

og

kr. 2.521 x 60 måneder = 151.260
Bilens restbeløb efter udbetaling = 122.400
Renterne må vel så være cirka = 28.860

Lyder det ikke til, at jeg bliver snydt?

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 23-10-06 12:55

Hej

Har du taget ting som stiffelses omk. osv. med i din beregning

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-10-06 13:01

Den 23-10-06 13.55 skrev Jørgen Højrup følgende:

> Har du taget ting som stiffelses omk. osv. med i din beregning

Og renters rente. Det er ret væsentligt, om der er månedlig, halvårlig
eller helårlig rentetilskrivning. Mange kræver også et omkostningsbidrag
hver måned.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Apostel: Betegnelse for Jesus' hurtigste følgesvende...