Kontanter eller visa i Ungarn
Fra : Jackster

Dato : 25-06-01 12:48

Hej

Jeg skal som tidligere skrevet til Ungarn her til sommer.

Så vil jeg gerne vil vide er om man bruger VISA eller kontanter i Ungarn.

Hvis kontanter hvilken mønt?

Hvis lidt af hvert, så hvor meget....?

Vi er to voksen.

/Jackster

Fra : anarchysmoke

Dato : 25-06-01 13:09

"Jackster" skrev d. 25-06-01 12:48 dette indlæg :
> [...]
>
> Jeg skal som tidligere skrevet til Ungarn her til sommer.
>
> Så vil jeg gerne vil vide er om man bruger VISA eller kontanter i

Er lige kommet hjem fra Ungarn........Du skal veksle dine kroner til DM
i DK....I Ungarn veksler du til Florinter.....Derved får du nærmest 4,20
kr pr DM.....Bon voyage!

http://www.kandu.dk/

Fra : Jackster

Dato : 25-06-01 13:17

Hvor veksler man så i Ungarn? bank eller......sidegade vekseler?!?!

Eller.... ja dette er jo et råd som virklig kan bruges også kan man tjene
penge på det!

/Jackster

Fra : Kim X

Dato : 28-06-01 08:12

Hej
Hvis du kikker lidt på diverse kurslister (Børsen), vil du se at det ikke
kan betale sig at veksle hjemmefra, ej heller ikke til DM. Jeg har rejst til
Ungarn i 10 år. og har de sidste 5-6 år ikke haft andet end danske kroner
med, Hvis du først betaler veksle kurs her til DM og så igen til Florint i
Hu, er det 2x gebyr. Kursen skifter næsten dagligt, og der er foreskel på
kursen i de forskellige banker.
Du skal IKKE veksle på gaden, dette er for det første ulovligt, for det
andet får du gamle udgået sedler, eller polske pengesedler. der findes et
hav af veksle stedder foruden bankerne, du kan veksle alle sedler fra 100,-
til 1.000,- , du kan bruger Visa, Master, og Diners kort, som
betalingsmiddel i mange forretninger og spisestedder. Du kan også hæve
kontanter i banken.
Skal du til Balaton så se f.eks., http://www.balatontourist.hu/ den er også
på dansk.
Venligst