telefonsangen
Fra : tkejser@yahoo.dk

Dato : 22-11-06 09:11

Originalen var med Henning Vilén og parodien var med Jan og René.
Sangen hed
"Telefonsangen", men hvor findes teksten til parodien?

Fra : Eliasen

Dato : 22-11-06 11:55

<tkejser@yahoo.dk> wrote in message
Originalen var med Henning Vilén og parodien var med Jan og René.
Sangen hed
"Telefonsangen", men hvor findes teksten til parodien?

---

Google var ikke til megen hjælp, men det var da en oplagt chance til at
høre den igen. Har lige griflet den ned i en fart, så bær over med
eventuelle hørefejl:

Datter: Hallo?!

Far: Daaav, det er Hermann.

Datter: Æææææævv!

Far: Fortæl mig, tror du din mor har tid, bed hende om at komme til sin
telefon.

Datter: Hvorfor ringer du nu igen? Mor gider altså ikke at snakke med
dig. Hun siger du er en værre

drukkenbolt. Og i øvrigt så er hun også i bad, tror jeg.

Far: Kære, prøv en gang, for det er meget vigtigt, ka' du tro det er.

Datter: Ved du hvad? Det har du altså sagt mindst 10.000 gange før. Du
ved jo udmærket godt, du slipper

ikke for at betale de børnepenge. Det siger mor selv.

Far: Fortæl mig lidt mere om dig selv. Er du begyndt i skole? Ja, det er
du vel.

Datter: Hvorfor spørger du om det? Du har da aldrig før interesseret dig
for, hvordan det gik os

herhjemme. Men du står måske og mangler penge, hva'?

Far: Kære, det er seks år siden, jeg har set dig, så hvor gammel er du
nu?

Datter: Ihhh, hvor er det altså et åndssvagt spørgsmål. Det gider jeg
altså slet ikke svare på. Du kan

lige så godt knalde røret på, vi gider ikke tale med dig.

Far: Min egen telefon, gør mig bedrøvet.

Datter: Så byt den.

Far: Når hun med søde ord, giver mig besked, fra hendes mor.

Datter: Ja, nu flæber han...

Far: En tåre er på vej i telefonen

Datter: Har du et lommetørklæde?

Far: Der var trods alt engang da hun var min

Datter: Ja, engang. Heldigvis!

Far: I sommer var du da med din mor på ferietur til stranden i et
sommerhus?

Datter: Næh, jeg gik helt alene hjemme i gården, for du ved jo udmærket
godt, at vi var nødt til at sælge

sommerhuset fordi du drak alle mors penge op. Så nu kommer jeg aldrig ud
at svømme.

Far: Kære, du er så sød. jeg elsker dig min pige, ka' du tro jeg gør.

Datter: Sig mig, hvad fedter du for. Hvordan kan du sige du elsker mig.
Du kender mig jo slet ikke. Og du

har heller aldrig sendt nogen julegaver til mig.

Far: Min egen telefon, gør mig bedrøvet.

Datter: Åh, så sælg den.

Far: Når hun med søde ord, giver mig besked fra hendes mor.

Datter: Nu tuder han igen.

Far: En tåre er på vej i telefonen.

Datter: Ih, hvor han hælder vand ud af ørerne.

Far: Ja ja, men der var trods alt engang, da din mor hun var min...

Datter: Ja, engang...

Far: - men nu er det forbi

Datter: Gudskelov!

Far: Det er for sidste gang jeg siger farvel nu.

Datter: Vil du love mig det?

Far: Jeg stikker af, jeg rejser langt langt væk, endnu i dag

Datter: Jamen, det er godt så farvel, farvel, Hermann.

Far: Nej, nej. Prøv nu at nå det.

Datter: Jamen, mor er gået. Til sagføreren.

Far: Jamen, jeg er din far.

Datter: Det nytter ikke Hermann. Det er for sent.

Far: Prøv en gang til.

Datter: De er på vej hen til at snakke med politiet.

Far: Stop dem, prøv at nå det.

Datter: Du kommer i spjældet, Hermann.

Far: Hvis det er sandt...

Datter: Tror du jeg lyver?