Computerspil - og en mand med kasket...
Fra : Lars D. Christensen

Dato : 21-11-06 00:29

Hej!

Jeg hørte en stump af en melodi her til aften. Den blev brugt i en reklame
på TV3, som jeg ikke fangede hvad gik ud på, men billedsiden var fra et
eller andet krigs-computerspil. Jeg kan huske at sangen var fremme for
forholdsvis få år siden, og jeg mener at det var en fyr med kasket på, som
sang den. Sangen er meget afdæmpet, nærmest lidt melankolsk, med et simpelt
akkompagnement, og der er muligvis tale om en coverversion af noget 80'er-
pop.

OK, det er måske ikke så konkret, men jeg håber, at der er én som kender
den og kan hjælpe mig.

/Lars

Fra : Ib

Dato : 21-11-06 08:15

"Lars D. Christensen" <info@dyrmann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pop.
>
> OK, det er måske ikke så konkret, men jeg håber, at der er én som kender

Mon ikke at det er "Mad World" der oprindeligt er lavet af Tears For Fears.
Jeg tror at den version fra reklamen er den Gary Jules har lavet og var det
ikke noget med at det var til en film der hedder "Donnie Brasco" ??

--
Ib

Fra : MM

Dato : 21-11-06 12:18

> [...]
> var det ikke noget med at det var til en film der hedder "Donnie Brasco"

Tæt på, "Donnie Darko" hed filmen,

Fra : Ib

Dato : 21-11-06 14:21

"MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Tæt på, "Donnie Darko" hed filmen,

Ja man lærer så længe man har lever I øvrigt, var der ikke en anden
sammen med Gary Jules der enten skrev det sammen med ham eller fremførte det
med ham ?

--
Ib

Fra : MM

Dato : 21-11-06 16:04

> Ja man lærer så længe man har lever I øvrigt, var der ikke en anden
> sammen med Gary Jules der enten skrev det sammen med ham eller fremførte
> det med ham ?

www.allmusic.com står der følgende information:
Mad World {From Donnie Darko}
Composed by: Orzabal
Performed by: Gary Jules, Micheal Andrews

Nummeret ligger for øvrigt også på Gary Jules' album ved navn: 'Trading
Snakeoil for Wolftickets'.
Håber det kan hjælpe.

~MM

Fra : Ib

Dato : 21-11-06 17:16

> På www.allmusic.com står der følgende information:
> Mad World {From Donnie Darko}
> Composed by: Orzabal
> Performed by: Gary Jules, Micheal Andrews
>
> Nummeret ligger for øvrigt også på Gary Jules' album ved navn: 'Trading
> Snakeoil for Wolftickets'.
> Håber det kan hjælpe.

Det kunne det. Takker

--
Ib

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 21-11-06 22:50

"Ib" <ib@røvballe-bredsten.dk> wrote in

> Det kunne det. Takker

Og jeg siger også mange tak. Er der nogen, som ellers kan fortælle noget om
Gary Jules og hans album(s)? - er "Mad World" representativ for det, han
ellers laver?

/Lars