Leder efter et nummer
Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 23:54

Håber I kan hjælpe med kunstneren, med disse sparsomme oplysninger:

Nummeret hedder vist noget med "Dig og mig" eller "Dig og jeg" eller "Jeg og
dig".
Dansk tekst (eller muligvis norsk/svensk).
Musikken er noget MEGET trendy dancetechno.

Håber det ringer en klokke hos én eller anden.

MVH Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-11-06 02:02

"Søren B." <ingen mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dansk tekst (eller muligvis norsk/svensk).
> Musikken er noget MEGET trendy dancetechno.
>
> Håber det ringer en klokke hos én eller anden.

Dig og Mig, har jeg umiddelbart fundet to gange. Bamses Venner har lavet en
med den titel.... Men hvis det er en dame, kunne det jo være Lotte Rømer, og
er det den, er den fra Dansk melodi Grand Prix 1986.

M.V.H....Benny..

Fra : Martin Bak

Dato : 17-11-06 02:07

> [...]
> Dansk tekst (eller muligvis norsk/svensk).
> Musikken er noget MEGET trendy dancetechno.
>
> Håber det ringer en klokke hos én eller anden.

Sikkert denne her:

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./album/viewalbum.htm&trackid=2406416

Martin

Fra : Per

Dato : 17-11-06 06:29

> [...]
> Dansk tekst (eller muligvis norsk/svensk).
> Musikken er noget MEGET trendy dancetechno.
>
> Håber det ringer en klokke hos én eller anden.

Det lyder for mig som om du tænker på nummeret: Dig og mig med "Blå Øjne"

Hun hedder rigtigt Julie Ruggard.

Mvh. Per!

Fra : Ib

Dato : 17-11-06 07:57

> [...]
> Dansk tekst (eller muligvis norsk/svensk).
> Musikken er noget MEGET trendy dancetechno.
>
> Håber det ringer en klokke hos én eller anden.

Dieters Lieder ( Halfdan E´s fortid ) har lavet et nummer der hedder sådan
og det var det Julie Ruggård/Blå Øjne senere lavede en version af, og som
for mig lød som om et forsøg på at promovere Dieters Lieder igen

Ib

Fra : soren_olsen

Dato : 17-11-06 18:26

Ib skrev:

> Dieters Lieder ( Halfdan E´s fortid ) har lavet et nummer der hedder sådan

Ja, og det var ret godt. Sikkert produceret af Kim Sagild.

--
Søren O

Fra : Sten Larsen

Dato : 17-11-06 22:28

"Søren B." <ingen mail> skrev i en meddelelse news:455cec18$0$4167$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Håber det ringer en klokke hos én eller anden.

Lad os nu høre Søren. Ringede der en klokke hos dig?
/StenL

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-06 02:17

Sten Larsen wrote:
> Lad os nu høre Søren. Ringede der en klokke hos dig?

Nej, det er ingen af de ovenstående desværre.
Det er noget nyere dansk musik, er jeg ret sikker på. Og slet ikke i den
genre der er blevet foreslået.
Lad mig bare kalde det noget svedig diskoteksmusik, så Blå Øjne ikke kommer
med i forvirringen hehe

MVH Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-11-06 10:09

"Søren B." <nej> skrev i en meddelelse

> [...]
> genre der er blevet foreslået.
> Lad mig bare kalde det noget svedig diskoteksmusik, så Blå Øjne ikke

Nej, det er irriterende, for jeg tror jeg ved hvad det er for en.... Men kan
selvfølgelig ikke huske andet end, dig og mig, lige nu...

Men du kan selvfølgelig, be eller afkræfte, at Dig og mig, er starten på op
til flere linier, lige efter hinanden, et kort break, og så 3 til 4 ord
mere, samt en kvindelig sanger.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-06 02:38

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> på op til flere linier, lige efter hinanden, et kort break, og så 3
> til 4 ord mere, samt en kvindelig sanger.

Det var en mandlig sanger, men vokalen var meget tilbagetrukket.
Jeg tror vi skal over i noget dansk techno her, af nyere dato. Måske et
lille forholdsvis ukendt band.
Jeg har fået en hint om, at det måske kan være Mikael Simpson (hvis nogen
kender ham) med nummeret
"Mist dig selv i mig".

MVH Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-11-06 12:24

"Søren" <nej> skrev i en meddelelse

> [...]
> lille forholdsvis ukendt band.
> Jeg har fået en hint om, at det måske kan være Mikael Simpson (hvis nogen

Hej Søren

Tekno agtigt, tja, så bliver det nok ikke mig der finder det, det er meget
lidt jeg hører af den slags.... Men jeg prøver at bevare dig i hukommeren,
hvis jeg skulle falde over noget.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-06 20:25

Benny Mortensen wrote:
> Tekno agtigt, tja, så bliver det nok ikke mig der finder det, det er
> meget lidt jeg hører af den slags.... Men jeg prøver at bevare dig i
> hukommeren, hvis jeg skulle falde over noget.

Efter lidt fodarbejde, er det endelig lykkedes mig at finde frem til bandet.
De hedder Nordstrøm og nummeret hedder Du og Jeg.
Men tak for budene herinde.

MVH Søren

Fra : soren_olsen

Dato : 19-11-06 11:19

Benny Mortensen skrev:

> [...]
> til flere linier, lige efter hinanden, et kort break, og så 3 til 4 ord

"Dig og mig" med Dieters Lieder (1984) lyder sådan:
Sidder og venter på dig
Du kommer og sætter dig lige ved siden af mig
Alting smelter indeni
Tiden flyver forbi

Det lis'som der ik' er nogen der betyder noget
Det lis'som at dem der er her alle sammen er gået

Dig og mig, et smil fra dine øjne og din mund
Dig og mig, der er kun os, der findes kun
Dig og mig, solen fra træerne og din mund
Dig og mig, der er kun os, der findes kun

Ja, der er kun os tilbage nu
Sidder stille og håber kun på at du sku'
Rykke lidt tættere på
Hviske "Kom, lad os gå"

Dig og mig, et smil fra dine øjne og din mund
Dig og mig, der er kun os, der findes kun
Dig og mig, solen fra træerne og din mund
Dig og mig, der er kun os, der findes kun

Der findes, der findes kun os
Kun os, kun os yeah
Kun os, ja kun os

[...]

.... men det er altså ikke den ??

--
soren_olsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-11-06 15:03

"soren_olsen" <soeren.o@gmail.com> skrev i en meddelelse
Benny Mortensen skrev:

> [...]

Dig og mig, solen fra træerne og din mund
Dig og mig, der er kun os, der findes kun

Dig og mig, der er kun os, der findes kun

Okay, det var vist den jeg tænkte på ...
Nå hvem ved, måske finder vi den alligevel.. Hvis vi er heldige.

M.V.H....Benny..