Genesis til herning :-)
Fra : Roland

Dato : 09-11-06 19:09

Så skete det alligevel, min store drøm gik i opfyldelse.

Har altid hafte en drøm om at komme til en Genesis koncert, med efter af de
splittede op i mine teenager dage så har jeg aldrig troet at det var muligt,
men hvad læser jeg så i avisen idag.

GENESIS kommer til Herning 14. juni 2007

JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

DET BLIVER SÅ FEDT

Roland

Fra : Holst

Dato : 09-11-06 20:48

Roland wrote:

> DET BLIVER SÅ FEDT

Ja, det er jo lige spørgsmålet!

Men god fornøjelse. De var rigtig gode på Wembley i 1986.

Fra : Peter Heide

Dato : 10-11-06 02:40

> [...]

Phil Collins hjælper sine to venner der har lidt problemer med
økonomien.....er det ik' nærmere sådan ? Men det ka' da godt
være et bliver "fedt " alligevel.

Kan godt forstå at Peter Gabriel holder sig væk fra det projekt !

Fra : Peter Westh

Dato : 10-11-06 08:10

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Kan godt forstå at Peter Gabriel holder sig væk fra det projekt !

Han kunne da ellers også godt trænge til en saltvandsundsprøjtning
efterhånden, økonomisk men ikke mindst kreativt.

Hvis Peter Gabriel og Steve Hackett var med, ville jeg overveje at troppe
op.

/P

Fra : Peter Heide

Dato : 10-11-06 20:19

> Hvis Peter Gabriel og Steve Hackett var med, ville jeg overveje at troppe
> op.

Enig .

Fra : Roland

Dato : 11-11-06 14:42

> Hvis Peter Gabriel og Steve Hackett var med, ville jeg overveje at troppe
> op.
>
> /P

Enig i det med Steve Hackett, ham kunne de godt bruge igen.

Fra : Roland

Dato : 11-11-06 14:41

> Kan godt forstå at Peter Gabriel holder sig væk fra det projekt !

Peter Gabriel gik ud af genesis for mange år siden og det er da i den
årerækker der efter at genesis har lavet sine bedste albums.

Så efter min smag er det da kun godt....

Fra : Peter Heide

Dato : 12-11-06 01:47

> Peter Gabriel gik ud af genesis for mange år siden og det er da i den
> årerækker der efter at genesis har lavet sine bedste albums.
>
> Så efter min smag er det da kun godt....

Hold da ferie. Jeg er lige af den modsatte mening . Syntes de 2
første(1976-7)
efter Gabriel's farvel er fine ; mens resten er noget bras. Der er måske et
par enkelte
numre hist og hér der er ok. nej, der er sgu ikke noget at hente dér.

Hvor imod Foxtrot, Selling England by the Pound og The Lamb Lies Down...
(især den sidste ) er helt fantastiske. Den sidste et mesterværk som holder
100% i dag.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 12-11-06 16:47

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message

> Hvor imod Foxtrot, Selling England by the Pound og The Lamb Lies Down...
> (især den sidste ) er helt fantastiske. Den sidste et mesterværk som
> holder
> 100% i dag.

Nemlig, ja.

Ole Thomsen

Fra : Peter Westh

Dato : 12-11-06 17:58

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er lige af den modsatte mening . Syntes de 2 første(1976-7)
> efter Gabriel's farvel er fine ; mens resten er noget bras.

Det er jo en religiøs diskussion det her, men efter min mening er både Duke
(1980) og Abacab (1981) faktisk helt okay plader. Wind and wurthering (1976)
er derimod et makværk, der ikke ved hvilket ben det skal stå på.

Jeg har gennem de sidste måneder genhørt både de gamle Genesis-ting, og
Gabriels soloudspil og må sige at jeg faktisk er overrasket over, hvor
dårligt specielt sidstnævnte holder i dag. Jeg var glødende Gabriel-fan
dengang, men i dag synes jeg han lyder som en pop-dreng med en overdreven
forestilling om hvor nyskabende og dybsindig han selv er. Samtlige albums er
mildt sagt ujævne, og teksterne er ikke til at holde ud. Og i det lys er jeg
blevet lidt mildere stemt over for Genesis efter Gabriel.

/P

Fra : Peter Heide

Dato : 13-11-06 03:46

> [...]
> er mildt sagt ujævne, og teksterne er ikke til at holde ud. Og i det lys
> er jeg blevet lidt mildere stemt over for Genesis efter Gabriel.

Giver dig ret i at der er langt mellem guldkorn på Gabriels solo-plader, dog
minus No. 3 ( den hvor han ligner en smeltede koncentrationslejr-fange på
coveret ) Den skive er sgu' suveræn: Kørte den nonstop da den udkom i
1980. hørte den igen idag ; den holder.

Men hvor der er langt imellem højdepunkter hos Peter Gabriel kan
jeg slet ingen finde hos Genesis efter 1977. Det ville være det rene
tortur at gennemlytte alt det lort. Jeg syntes nærmere de virkede lidt
latterlige både i deres optræden og især deres musik.

Phil Collins var eller lidt af et navn inden for det dengang alternative
musikscene ; Brian Eno, Brand X, Robert Fripp, John Martyn
og en pokkers bunke
andre navne hvor han spillede formidabelt på trommer og producerede.
Men alt det røg på gulvet da han startede sin solo-karriere i 1980.
Desværre.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-11-06 21:14

On Sun, 12 Nov 2006 17:58:14 +0100, "Peter Westh"
<pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

>Det er jo en religiøs diskussion det her

Enig - og man bør vel reelt dele diskussionen op i før og efter
Gabriel....

Herning - here we come

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-06 15:29

"Roland" <prc@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> GENESIS kommer til Herning 14. juni 2007
>
> DET BLIVER SÅ FEDT

26.500 billetter udsolgt på 20 minutter, så du er ikke den eneste der
forventer en fed oplevelse.
Jeg nåede også at få et par billetter, og jeg glæder mig vildt. Det bliver
stort.

/Alex