Reparation af defekt kassettebånd?
Fra : Kasper Jensen

Dato : 23-10-06 18:12

For nogle dage skete der uheldigvis det med et kassettebånd under
fremspoling, at limen ikke holdt længere på den ene spole, så du nu ikke
længere er spilbart.

Jeg kender fint til at skære kassetten over på langs for at tape
"tråden" sammen/fast, men er det muligt at reparere båndet, så det kan
afspilles, uden at skære kassetten i stykker, da den trods alt stadig
har en vis værdi som samlerobjekt?

Fra : Lars Rindsig

Dato : 23-10-06 18:18

Kasper Jensen skrev:

> [...]
> "tråden" sammen/fast, men er det muligt at reparere båndet, så det kan
> afspilles, uden at skære kassetten i stykker, da den trods alt stadig

Kan det betale sig? Hvis kasetten alligevel er så slidt som den åbenbart
er, og er blevet lyttet til flittigt, OG der er foretaget
klippe/klistre-reperationer på båndet, er værdien på samlermarkedet vel
alligevel til at overskue. (Med mindre selvfølgelig det er et eller
andet afsindigt sjældent demobånd eller noget i den retning - og så
burde du jo strengt taget ikke sidde og spole i det, hvis det er kassen
værd).

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Max

Dato : 23-10-06 18:24

Hej Kasper

> afspilles, uden at skære kassetten i stykker, da den trods alt stadig
> har en vis værdi som samlerobjekt?

Du har checket om kassetten er den type der er skruet sammen ?

Hvis den er limet sammen, ja så burde men kunne lirke den fra
hinanden, sætte båndet fast igen (sker ofte med et stykke rundt
plast der klemmes ind i et hak i spolen) og så lime det sammen igen.

Mvh Max

Fra : Kasper Jensen

Dato : 23-10-06 19:44

> Hej Kasper

> Du har checket om kassetten er den type der er skruet sammen ?

Det var lige netop, hvad det var. Jeg har nu repareret båndet og vil
snarest få det overspillet på cd-rom. Tak for hjælpen.

Fra : Max

Dato : 23-10-06 20:04

Hej Kasper

> Det var lige netop, hvad det var. Jeg har nu repareret båndet og vil
> snarest få det overspillet på cd-rom. Tak for hjælpen.

En god løsning, bare kom igang så uheldet ikke sker igen.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 23-10-06 19:38

Kasper Jensen wrote:

> For nogle dage skete der uheldigvis det med et kassettebånd under
> fremspoling, at limen ikke holdt længere på den ene spole, så du nu ikke
> længere er spilbart.

Det er mange år siden jeg sidst har pillet ved et kasettebånds indmad,
men så vidt jeg husker, så var båndet da ikke limet til spolen. Det var
stukket ind i en eller anden phneup.

Fra : MRN

Dato : 27-10-06 08:18

> [...]
> at skære kassetten i stykker, da den trods alt stadig har en vis værdi som

Må vi få at vide hvad der er på det bånd?

Mvh
MRN

--
"I don't know half of you half as well as I should like, and I like
less than half of you half as well as you deserve!"

Bilbo Baggins