Spørgsmål.
Fra : Great Dane

Dato : 18-10-06 16:21

Jeg arbejder med lidt quiz spørgsmål og kom til at tænke på om det jeg har
gang i er ''lovligt''.
det er spørgsmål jeg vil se om jeg kan få afsat til dagblade, netsteder og
andet.
I sin enkelthed så ved jeg at jeg gerne må lave et spørgsmål quiz der
eksempelvis går på om The Beatles udgav albummet Let It Be i 1968, 1970
eller 1972.

Det er helt lovligt, men hvad hvis jeg eksempelvis gør således.
Hvilken sang stammer følgende tekst fra.?

When you're feeling alright
Everything is up-tight
Try to sing a song that goes..........

Er det lovligt. Jeg mener det, men måske kan en fra gruppen vejlede mig.?
Må jeg bruge brudstykker af tekst på denne måde.?

Mange hilsener fra Kim

Fra : Thomas N.

Dato : 18-10-06 16:27

On Wed, 18 Oct 2006 17:21:29 +0200, "Great Dane" <kvn62@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Er det lovligt. Jeg mener det, men måske kan en fra gruppen vejlede mig.?
>Må jeg bruge brudstykker af tekst på denne måde.?

Det går vel under citatretten - men prøv hovederne ovre i
dk.videnskab.jura - de kan sikkert pege dig i retningen af noget
litteratur om det.

--
/Thomas