Peter Belli i Steppeulvene...
Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-10-06 17:29

det påstår min kollega han var en kort overgang... jeg har svaret han er
heeeelt gal på den og at Eik og Stig altid har været mændene bag og med
Preben Devantier på trommer og Søren Seirup på bas... og der har aldrig
været andre på nogen pladser... hvem har ret?

Tak
--
sniper_Nolight

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 17-10-06 17:38

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Preben Devantier på trommer og Søren Seirup på bas... og der har aldrig
> været andre på nogen pladser... hvem har ret?

Jeg tror han forveksler det med Peter & ulvene

Mvh

Karsten

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-10-06 17:53

> Jeg tror han forveksler det med Peter & ulvene

ja, jeg sagde Ulven Peter, men han var yderst skråsikker og ringede endda
til en veninde der bekræftede hvad han sagde!... nu var han ekstra smart
jo... jeg er kun 34 og han er over 40 og hans 'livline' var ung i tresserne
så nu var han ikke til at skyde igennem og jeg begyndte næsten at tvivle på
mig selv!
--
sniper_Nolight

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 17-10-06 18:03

sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
news:45350a7d$0$3520$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...> >

> [...]
> jo... jeg er kun 34 og han er over 40 og hans 'livline' var ung i
> tresserne så nu var han ikke til at skyde igennem og jeg begyndte næsten

Så har hun røget for meget stærk tobak

Karsten

"

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-10-06 19:50

> Så har hun røget for meget stærk tobak

hehe ka sgu godt være der er et par 'huller'
--
sniper_Nolight

Fra : Per

Dato : 20-10-06 22:47

"Karsten H. Larsen"

hans 'livline' var ung i

> Så har hun røget for meget stærk tobak

Af samme grund stoler jeg ikke på nogen der påstår at de kan huske
tresserne....-)

Per

Fra : Max

Dato : 17-10-06 18:16

Hej

> det påstår min kollega han var en kort overgang... jeg har svaret han
> er heeeelt gal på den og at Eik og Stig altid har været mændene bag
> og med Preben Devantier på trommer og Søren Seirup på bas... og der

Det eneste sammenhæng jeg kender er at Preben Devantier spillede
i Les Rivals sammen med Peter før han blev trommeslager i Steppeulvene.

Mvh Max

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-10-06 19:51

> Det eneste sammenhæng jeg kender er at Preben Devantier spillede
> i Les Rivals sammen med Peter før han blev trommeslager i Steppeulvene.

det vil jeg sige til ham imorgen EFTER jeg har tværet kendsgerningerne i
hans fjæs!

Tak for jeres hjælp!

--
sniper_Nolight

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-10-06 21:18

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> det vil jeg sige til ham imorgen EFTER jeg har tværet kendsgerningerne i
> hans fjæs!
_________

og hvis du rigtigt vil klippe det ud, så han bliver helt rystet kan du
fortælle, at den eneste sammenhæng der er med Steppeulvene er at Preben
Devantier gik over til dem efter at Peter Belli og Rivalerne gik i opløsning
i efteråret 1966, efter at der blev afsagt narkodom over Peter Belli.
Preben Devantier havde da kun været med i Peter Bellis gruppe i et halvt
år, nemlig siden foråret 1966.

Hilsen Åge

Fra : Kasper Jensen

Dato : 18-10-06 21:18

> Hej

> Det eneste sammenhæng jeg kender er at Preben Devantier spillede
> i Les Rivals sammen med Peter før han blev trommeslager i
> Steppeulvene.

Hvis vi endelig skal være om det med periferere relationer, så var Peter
Mandorf i efteråret 1970 med i Søren Seirups gruppe Den Flyvende
Kuffert. Selvsamme Peter Mandorf var fra december 1966 og et par måneder
frem medlem af Peter Bellis backinggroup Seven Sounds, som udkom med en
enkelt sang på en flexisingle med popbladet Børge, hvor i øvrigt også en
meget ung Wili Jönsson (ex-Exploding Mushroom) kan høres.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-10-06 21:32

> [...]
> sang på en flexisingle med popbladet Børge, hvor i øvrigt også en meget
> ung Wili Jönsson (ex-Exploding Mushroom) kan høres.

kan alle de særlige numre købes på cd? Evt. i opsamlinger? Eller hvad skal
der til for at få det at høre... jeg er tosset med den slags
--
sniper_Nolight

Fra : Kasper Jensen

Dato : 18-10-06 22:30

> kan alle de særlige numre købes på cd? Evt. i opsamlinger? Eller hvad
> skal der til for at få det at høre... jeg er tosset med den slags

Jeg er ikke klar over, hvilke numre, at du hentyder til til.
Flexien er ganske almindelig og handles for 20-50 kroner. Hvis du går
efter den omtalte single med Steppeulvene, så er den pt. på QXL i en
noget brugt stand, men må dog foventes at ende i et firecifret beløb.
Findes dog også på et par enkelte opsamlinger. Singlen med Exploding
Mushroom er også set handlet for mere end en tusse.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-10-06 14:40

> [...]
> også på et par enkelte opsamlinger. Singlen med Exploding Mushroom er også

egentlig bare sangene på cd er fint. Jeg har kun Hip albummet og ved
egentlig ikke så meget mere om hvad der er udgivet og om det er genudgivet
på cd i tidens løb.

Jeg vil da gerne høre det Exploding Mushrooms, Seven Sounds osv. du nævner
og det skal gerne være på noget cd. Det vil jeg da prøve søge på nu hvor jeg
har lidt at skrive i søgefeltet
--
sniper_Nolight

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-10-06 20:24

sniper_Nolight skrev:

> [...]
> bag og med Preben Devantier på trommer og Søren Seirup på bas... og
> der har aldrig været andre på nogen pladser... hvem har ret?

Har de ikke lavet noget musik til "Bennys badekar", hvor Peter
Belli synger?

--
Herluf :·)

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 17-10-06 20:37

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message

> Har de ikke lavet noget musik til "Bennys badekar", hvor Peter
> Belli synger?
>
> --
> Herluf :·)

Nej

Mvh Karsten

"Bennys badekar" var den første lange tegnefilm i en årrække og blev
positivt modtaget. Man roste filmens underfundige poesi, fortælleglæde og
mangel på pædagogiske pegefingre.
Dansk spillefilm Top 100

Supplerende musik
PICCOLO PICD 09 (CD). Hans-Henrik Ley (komponist): "Søhestesangen"
med: Bo Jakobsen, Jesper Klein (sang); "Sørøversangen" med: Povl Dissing,
Per Goldschmidt (sang); "Blækspruttesangen" med: Peter Belli (sang);
"Krabbesangen" med: Christian Sievert (sang); "Havfruesangen" med: Otto
Brandenburg, Trille, Maia, Aya (sang). Musikere: Allan Botschinsky
(trompet), Ray Pitts (fløjte+sax), Finn Ziegler (marimba+violin), Egon
Aagaard (harmonika), Kenny Drew (orgel+piano), Stig Møller (guitar),
Christian Sievert (guitar), Niels-Henning Ørsted Pedersen (bas), Flemming
Quist Møller (bongo), Bjarne Rostvold (trommer). Jan Bredsdorff (tekster).

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-10-06 20:37

> Har de ikke lavet noget musik til "Bennys badekar", hvor Peter
> Belli synger?

Peter Belli er Blæksprutten, men om Steppeulvene har noget med den film at
gøre ved jeg ikke...
--
sniper_Nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-10-06 20:41

> Har de ikke lavet noget musik til "Bennys badekar", hvor Peter
> Belli synger?

jeg tjekkede lige imdb og umiddelbart dukker kun et navn op omkring musik...

Hans-Henrik Ley.
--
sniper_Nolight

Fra : Jan O

Dato : 17-10-06 20:46

> [...]
> Preben Devantier på trommer og Søren Seirup på bas... og der har aldrig
> været andre på nogen pladser... hvem har ret?

Jeg tror at misforståelsen til ovenstående debat skal findes her
http://www.imusic.dk/item/5708574365413/steppeulvene-1998-hip-cd

dette er en hyldest cd til steppeulvene og Ike Skallø

på trak listen ses Peter Belli's navn

jan o

Fra : Kasper Jensen

Dato : 18-10-06 10:12

> [...]
> med Preben Devantier på trommer og Søren Seirup på bas... og der har
> aldrig været andre på nogen pladser... hvem har ret?

Ovenstående er den klassiske besætning på LP'en fra marts 1967. Efter at
Eik var rejst til Indien i efteråret blev gruppen gendannet af Preben
Devantier, Søren Seirup, Hasse Levy og William Skotte Olsen, og der
udsendtes en single i december. I efteråret 1967 medvirkede også Rich
St. John og Rudolph Hansen for en kort bemærkning. Steppeulvene er
gendannet flere gange i forskellige konstellationer op gennem 70'erne. I
2003 udsendtes en CD med liveoptagelser fra Fedtebrødet året før, hvor
Møller, Devantier og Seirup havde optrådt.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-10-06 15:25

> [...]
> flere gange i forskellige konstellationer op gennem 70'erne. I 2003
> udsendtes en CD med liveoptagelser fra Fedtebrødet året før, hvor Møller,

Men aldrig Belli på noget tidspunkt.

Det var skægt at servere kendsgerningerne for ham idag
--
sniper_Nolight

Fra : Max

Dato : 18-10-06 15:43

Hej sniper_Nolight

> Det var skægt at servere kendsgerningerne for ham idag

Ja, kampen er nu sjovere når man vinder :)

Mvh Max

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-10-06 16:50

> Ja, kampen er nu sjovere når man vinder :)

Ja, ren fornøjelse!

Jeg fortalte ham faktisk hvad du har skrevet om Devantier i dit tidligere
indlæg, så der trods alt var lidt tilfælles mellem Belli og Steppeulvene...
men det var skægt, især fordi han nærmest gloede på mig som om jeg var
åndssvag da jeg sagde at sangeren hed Eik Skaløe.
--
sniper_Nolight

Fra : Max

Dato : 18-10-06 21:34

Hej sniper_Nolight

> Steppeulvene... men det var skægt, især fordi han nærmest gloede på
> mig som om jeg var åndssvag da jeg sagde at sangeren hed Eik Skaløe.

Mon ikke det drejer sig om en gang kraftig hukommelsesforvrængning omkring
sammenfaldet af ulvene i Steppeulvene og Peter og Ulvene ?

Mvh Max

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-10-06 14:44

> Mon ikke det drejer sig om en gang kraftig hukommelsesforvrængning omkring
> sammenfaldet af ulvene i Steppeulvene og Peter og Ulvene ?

Det er i hvert fald det tætteste han selv kunne komme
--
sniper_Nolight