rødvinssmør - hvad er det nu trixet er
Fra : Erik Nielsen

Dato : 11-11-06 22:31

Hej
For nogle år siden fik jeg anvisningen på at lave rødvinssmør
og der var et eller andet man skulle være opmærksom på

nu har jeg glemt hvad det var
er det noget med temperatur ? (man smelter da ikke smørret, vel? - luner man det
?)

kan nogen hjælpe

--
Erik

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-11-06 22:41

Erik Nielsen <fox44FJERN-DETTE@c.dk> wrote:
> [...]
>
> nu har jeg glemt hvad det var
> er det noget med temperatur ? (man smelter da ikke smørret, vel? -

Fandt bl. a. denne med Google:

http://www.friland.dk/page2207.asp

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-11-06 06:13

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in news:45564375$0$13982
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Fandt bl. a. denne med Google:
> http://www.friland.dk/page2207.asp

Hvis jeg forstår Erik rigtigt, så er det ikke en sauce han leder efter, men
"rigtigt" smør. Altså rødvinssmør på linie med hvidløgssmør eller
persillesmør.

Fra : Peter eller Line

Dato : 12-11-06 11:01

Hejsa

Noget der virker godt (hvis du vil lave sort smør...bliver rødvinssmør også
lidt)

3 cl Balsamico
3 cl rødvin

Reducer det på panden til den bliver tyk og klistret, og rør det derefter
sammen med smørret. Balsamico kan vel godt undværes :)

Venligst
Peter

Fra : Erik Nielsen

Dato : 15-11-06 00:05

--
Erik Reinert Nielsen
www.nogn.dk

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg forstår Erik rigtigt, så er det ikke en sauce han leder efter, men
> "rigtigt" smør. Altså rødvinssmør på linie med hvidløgssmør eller

Ja rigtig smør og det var vel noget med at "binde" en god del rødvin i smørret.