Julefrokost dessert
Fra : Peter eller Line

Dato : 10-11-06 17:52

Hej alle

Nogen der har en banebrydende opskrift på en god julefrokost dessert? Har
tænkt på risalamande, men tror det er for "normalt". Nogen gode variationer?

Hilsen
Peter

Fra : Stig Mogensen

Dato : 10-11-06 18:03

Peter eller Line wrote:

> [...]
>
> Nogen der har en banebrydende opskrift på en god julefrokost dessert? Har
> tænkt på risalamande, men tror det er for "normalt". Nogen gode

Tjah, her til aften har jeg lavet den ris a la mande der står bag på grødris
pakken, og brugt ca. 4 gange så meget hakkede mandler som opskriften
siger(jeg kan godt lide mandler). Derudover blev der hakket 200gr hvid
chokolade, som også røg i.

Risengrøden blev kogt, uden salt og uden sukker.

Sovsen, er en appelsinsirup, kogt med en stang vanille.

Desserten er testet - her inden gæsterne tropper op - og det er ikke så
tosset endda.

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Max

Dato : 10-11-06 18:56

Hej Stig

> Desserten er testet - her inden gæsterne tropper op - og det er ikke

Hvornår ved det vi skulle komme, jeg ser meget frem til den dessert :)

--
Mvh Max

Fra : Else Holm

Dato : 12-11-06 12:19

Peter eller Line wrote:
> [...]
>
> Nogen der har en banebrydende opskrift på en god julefrokost
> dessert? Har tænkt på risalamande, men tror det er for

Jeg har for et par dage siden fået serveret ovnbagte æbler - der
findes adskillige opskrifter via Google - det smagte herligt!

--
Else