Kryddersnaps
Fra : helle

Dato : 08-11-06 11:07

Inspireret af efterlysningen af patentflasker - hører jeg gerne om
gode opskrifter på kryddersnapse! Jeg har prøvet slåen, valnød og
paradisæble. Slåensnapsen og valnødden blev god - men
paradisæblesnapsen er ikke spændende! Hvad er iøvrigt bedst at
bruge: Brøndums eller vodka?

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 08-11-06 11:28

"helle" <hbknudsen@gmail.com> on onsdag 8. november 2006 at 11:07 +0100
wrote:
> [...]
>paradisæble. Slåensnapsen og valnødden blev god - men
>paradisæblesnapsen er ikke spændende! Hvad er iøvrigt bedst at

Aflæg et besøg på www.nyddet.dk og klik ind på planteoversigten - så er du
dækket ind med opskrifter for det næste lange stykke tid

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 08-11-06 16:17

"helle" <hbknudsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

<Hvad er iøvrigt bedst at bruge: Brøndums eller vodka?

Tjahhh, måske lå der engang for 30 år siden en skjult aftale med diverse
kryddersnapsbogsforfattere og fabrikanten om at anbefale Brøndum.
Jeg bruger den aldrig. Selv om den KAN virke helt neutral, er den det IKKE!
Den er også (stadig) alt for dyr.

Efter min mening, skal krydderurterne trække i så ren alkohol som muligt, og
der er en billig vodka som regel ganske udmærket
MEN,- når det er sagt, skal du huske tre meget vigtige ting:

1.Lagring - 2. lagring og 3. lagring.

Næsten alle kryddersnapse bliver langt bedre efter lagring! Selvom det kan
være svært at vente

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse...

Fra : Sebastian el. Nina

Dato : 08-11-06 22:35

Spændende udvikling - ER vodka bedre ? For i min opskrift står der nemlig
også Brøndum.

- Nina

Fra : LarsJ

Dato : 09-11-06 22:35

Poul F. Andersen skrev:

> [...]

> Efter min mening, skal krydderurterne trække i så ren alkohol som muligt, og
> der er en billig vodka som regel ganske udmærket

Mange af de billige vodkaer på markedet har efter min mening en alt for
gennemtrængende smag, fordi de simpelthen ikke er særlig rene
(discount = ringe filtrering). Og mange af dem er derfor helt uegnede
til de milde og mere delikate kryddersnapse.

Derimod er Brøndums Klar (altså ikke den alm. gamle
kryddersnapse-opreklamerede-Brøndum) helt oplagt til formålet. Og når
den er på tilbud, koster den trods alt kun 9-12 kr. mere end en flaske
discountvodka fra Netto, Aldi o.lign.

Skal det endelig være billig vodka (f.eks. fra Tyskland), så kan man med
stor fordel købe et par liter aktivt kul og nogle plastrør (til
fødevarebrug) og lade vodkaen løbe igennemkullet et par gange. Så får
man en meget neutral sprit, der ikke overdøver smagen af krydderierne.

Lars