Parteret and - hvor længe?
Fra : Stefanie

Dato : 07-11-06 22:03

Det er jo mortens aften på fredag. Jeg har desværre ikke fri fra arbejde før
kl 17.
Så mit spørgsmål er, man kan få disse ænder der er parteret og lige til at
putte i ovnen. Hvor længe skal de have?

Venligst
Stefanie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-11-06 22:48

"Stefanie" <ingenmail@nejtak.dk> writes:

> [...]
> kl 17.
> Så mit spørgsmål er, man kan få disse ænder der er parteret og lige til at

Det aner jeg ikke.

Men du kunne jo også tage en hel and og smide i ovnen inden du tager
på arbejde. Sådan omkring 90 grader og lige grille den inden den skal
spises.

Mvh Trine

--
Så har vi udvidet butikken og fyldt den med julevarer og kurve
Vi er også klar med afdækningsgran, juletræer og dekorationsmateriale

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-11-06 13:27

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Men du kunne jo også tage en hel and og smide i ovnen inden du tager
> på arbejde. Sådan omkring 90 grader og lige grille den inden den skal
> spises.

Enig. Selvom jeg havde fri hele dagen, ville jeg stadig gøre sådan.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : T.

Dato : 08-11-06 21:56

> [...]
> Så har vi udvidet butikken og fyldt den med julevarer og kurve
> Vi er også klar med afdækningsgran, juletræer og dekorationsmateriale

Det kan godt være jeg spørger dumt her, men jeg har altid hørt at man skal
langtidstege ved max. 62 grader.
Er det helt forkert eller hvad.
Det skulle være noget med at man modner kødet.

Hilsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-11-06 23:08

T. wrote:

> Det kan godt være jeg spørger dumt her, men jeg har altid hørt at man
> skal langtidstege ved max. 62 grader.

Du har hørt galt, eller nogen har ikke vidst nok om det.

> Er det helt forkert eller hvad.

Ja.

> Det skulle være noget med at man modner kødet.

Det optimale er at langtidsstege ved den ønskede slut-kernetemperatur. Det
er de færreste, der ønsker at spise en flæskesteg eller en kylling med en
kernetemperatur på 62 grader.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Keysersoce

Dato : 08-11-06 07:18

Jeg laver min torsdag og parterer den og gør den helt klar i et fad.
Laver sovsen færdig.

Fredag smører jeg skindet med andefedtet og giver den 10 min. ved 200
grader og så gril indtil skindet er sprødt. Varmer sovsen laver de
brune kartofler også er der mad.

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 08-11-06 16:34

"Keysersoce" <henrik.engel@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Nemlig !!

Lige præcis sådan gør jeg også juleaften.
For, hvis man er vært til højtiden, er det nemlig en utrolig
a-f-s-t-r-e-s-s-e-n-d-e fremgangsmåd men:

Lun rødkål kan vi altså ikke undvære her på parcellen!

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse...

Fra : Max

Dato : 08-11-06 17:57

Hej Stefanie

> Det er jo mortens aften på fredag. Jeg har desværre ikke fri fra
> arbejde før kl 17.

Hvorfor ikke bare flytte spisningen af den and til lørdag ?

--
Mvh Max

Fra : Stefanie

Dato : 08-11-06 18:41

> Hej Stefanie

> Hvorfor ikke bare flytte spisningen af den and til lørdag ?

Den går ikke rigtig - lørdag har jeg aftenvagt indtil 22.30 :(

Fra : Max

Dato : 08-11-06 19:06

Hej Stefanie

> Den går ikke rigtig - lørdag har jeg aftenvagt indtil 22.30 :(

Perfekt, så slipper du for at lave den :)

--
Mvh Max

Fra : Stefanie

Dato : 08-11-06 19:15

> Hej Stefanie

> Perfekt, så slipper du for at lave den :)

Hehe - har desværre inviteret svigerforældrene til and fredag... Så der er
nok ikke så meget at gøre..

Fra : Max

Dato : 08-11-06 20:15

Hej Stefanie

> Hehe - har desværre inviteret svigerforældrene til and fredag... Så
> der er nok ikke så meget at gøre..

Ja, dårlig planlægning har vi nok af :)

Jeg skal have datter og svigersøn til juleaften, svigersønnen vil
gerne have and, jeg gider ikke lave hel and, så der bliver stegt nogle
gode berberi ande bryster på panden, det er ikke og kimse af.

--
Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-11-06 23:00

On Wed, 8 Nov 2006 21:56:06 +0100
"T." <norling@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> Det kan godt være jeg spørger dumt her, men jeg har altid hørt at man
> skal langtidstege ved max. 62 grader.
> Er det helt forkert eller hvad.
> Det skulle være noget med at man modner kødet.

62 grader er vist primært oksekød.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : pedersen.claus@gmail~

Dato : 09-11-06 10:50

Jens Bruun skrev:

> [...]
> er de færreste, der ønsker at spise en flæskesteg eller en kylling med en

Hvis man nu har to ænder på ca 3 kg stykket, hvor længe skal de så
have på 75 grader?

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-11-06 11:50

pedersen.claus@gmail.com wrote:

> Hvis man nu har to ænder på ca 3 kg stykket, hvor længe skal de så
> have på 75 grader?

Så ville jeg nok give dem et ½ døgn, men nu og da kontrollere
kernetemperaturen med et stegetermometer.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.