Patentflasker - hvor ?
Fra : Sebastian el. Nina

Dato : 07-11-06 18:56

Hej NG!

Jeg er på udkig efter et sted i Københavnsområdet, hvor jeg kan købe
patentflasker (til kryddersnaps). Jeg har fundet brygladen.dk, hvor de dog
kun har brune flasker, og jeg ville gerne have nogle klare. Nogle bud ?

- Nina

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-11-06 19:18

On Tue, 7 Nov 2006 18:55:37 +0100
"Sebastian el. Nina" <saned@fhoa.dk> wrote:

> [...]
> patentflasker (til kryddersnaps). Jeg har fundet brygladen.dk, hvor
> de dog kun har brune flasker, og jeg ville gerne have nogle klare.

Søsterne Grene eller Tiger'en plejer ofte at have nogen og jeg har selv
købt nogen der til snaps. Jeg er dog gået over til at købe nogle
belgiske øl der er i flasker med patentlåg og så bruge flasken til
snaps. De er små buttede og ganske søde (dog brune).

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-11-06 19:23

Sebastian el. Nina skrev:

> [...]
> købe patentflasker (til kryddersnaps). Jeg har fundet brygladen.dk,
> hvor de dog kun har brune flasker, og jeg ville gerne have nogle

Jeg ville ha' sagt IKEA, for jeg er sikker på at jeg har købt mine
patentflasker i IKEA engang, men jeg kan ikke finde nogen i deres
onlinekatalog...

Hvis alt andet glipper, og du ellers godt kan lide øl, så sælger
Irma nogle dejlige øl i 75 cl's klare patentflasker. Prøv fx deres
»Bière Blanche« til en fiskeret. Uhm...!

Apropos kryddersnaps, så må det være lige op over hvis man vil lave
»Julelikør 40« i år.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-11-06 19:30

Jeg prøvede for sjov at søge på "patentflaske læg i kurv" på google,
og fandt følgende link:
   http://www.alstrom.dk/product.jsp?prodkey=4010

Butikken ligger angiveligt i Valby.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 07-11-06 21:01

Sebastian el. Nina skrev:
> [...]
> kun har brune flasker, og jeg ville gerne have nogle klare. Nogle bud ?

Notre Dame i Nørregade havde klare patentflasker sidste år. Desværre
ikke helt tætte i proppen, men det kunne løses med plastfolie, da jeg
skulle sende min fortryllende chilisnaps med posten.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Sebastian el. Nina

Dato : 08-11-06 19:32

Lige en opfølgning...

.... Jeg har nu været i IKEA, hvor de rent faktisk HAR klare patentflasker,
dog kun 1 liters, hvilket virker lidt voldsomt efter min mening. Jeg leder
videre, men måske andre, der lige mangler til 1 liter snaps etc.

- Nina

Fra : Margit

Dato : 08-11-06 16:55

"Sebastian el. Nina" <saned@fhoa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun har brune flasker, og jeg ville gerne have nogle klare. Nogle bud ?

Jeg har købt mine i Bilka. Til 1 liter tror jeg.

Mvh Margit