Boller med chokoladestykker i (eventyrboll~
Fra : René Hansen

Dato : 30-10-06 23:09

Hej alle
Vores lokale bager her i svendborg har nogle gode boller der kaldes
eventyrboller.
Det er mest af alt bare en bolle med chokolade stykker i

Jeg tænkte om disse boller til 4,75 kr stykket i kunne laves billigere og
lige så gode til knægtens fødselsdag?

Skulle Jeg være så heldig en eller flere har gode forslag til ovenstående
ville jeg sætte stor pris på dette.

Mvh René Hansen

Fra : Kim Schulz

Dato : 30-10-06 23:17

On Mon, 30 Oct 2006 23:08:56 +0100
"René Hansen" <test@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Skulle Jeg være så heldig en eller flere har gode forslag til
> ovenstående ville jeg sætte stor pris på dette.

Køb en pose Amo Mel. på siden står en fin fødselsdagsbolle opskrift.
Brug denne men brug kun halvdelen af kardemommen og tilsæt i stedet
chokolade hakket i små 1-2mm stykker
Burde dække dit behov.
--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Randi Lea Davidsen

Dato : 31-10-06 14:02

"René Hansen" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige så gode til knægtens fødselsdag?
>
> Skulle Jeg være så heldig en eller flere har gode forslag til ovenstående

Hejsa
Er det bageren på Vestergade?? Mmmmm de er gode :)
Venter på svar, da jeg selv gerne vil bage dem...

Hilsen Randi

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 31-10-06 20:19

"René Hansen" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
> Vores lokale bager her i svendborg har nogle gode boller der kaldes
> eventyrboller.

Er det Strandvejsbageren? Fantastisk biks hvis I spørger mig

HIlsen Mads

Fra : René Hansen

Dato : 31-10-06 21:44

Hehe ja det er bageren i vestergade men der er ingen der slår bavinchi på
tvedvej og da slet ikke de mega dyre strandvejsbagere.

Opskriften lyder meget let må jeg sige og det skal vel prøves da ingen andre
pt har budt ind.

Igen et tegn på simpelt er godt og let

Mvh René

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@sletdette.mailmen e.dk> skrev i en
meddelelse news:4547a18a$0$12706$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Hansen

Dato : 01-11-06 12:46

> [...]
> lige så gode til knægtens fødselsdag?
>
> Skulle Jeg være så heldig en eller flere har gode forslag til ovenstående

Chokoladeboller 18 stk.

4 dl mælk

150 gram margarine

200 gram sukker

ca. 800 gram hvedemel (evt. mere)

4 æg (2 dl)

50 gram gær

2 tsk. bagepulver

200 gram Odense kagedrys (chokolade)

Margarinen smeltes, tilsæt mælk, rør gæren ud i blandingen når den er "lillefingervarm".
Æg tilsættes. Mel, bagepulver, sukker blandes i. Det hele æltes sammen.
Hæver 1 time. Rulles til boller, hæver yderligere 30 min. Pensles med vand
og bages ca. 15 min v/200 grader i alm. ovn.