Rådyrkølle
Fra : Johnny Andersen

Dato : 27-10-06 22:52

Vi mangler en god opskrift på hvordan man tilbereder en rådyrkølle.
Det må gerne tage lang tid, da vi vil hygge os med at lave det
Vil også gerne have forslag til tilbehør. Vi er to voksne og to børn, så det
skal gerne kunne spises af os alle

Med venlig hilsen

Johnny

Fra : mcloud

Dato : 27-10-06 23:20

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det må gerne tage lang tid, da vi vil hygge os med at lave det
> Vil også gerne have forslag til tilbehør. Vi er to voksne og to børn, så

Hej Johnny
1 kølle
10-12 enebær
salt og peber
150 gram bacon
smør
1l.vildtbouilon
2 spsk majsstivelse
6-7 dl fløde
Gele --ribs--tyttebær.

Skær sener og hinder væk .
Gnid rådyrekøllen med knust enebær og salt og peber og læg bacon hen over
køllen og gnid den med smør.
Brun køllen ved 250 grader i ca 15 min.
Dæmp derefter varmen til 175 og hæld bouilonen ved og steg i ca 1½ time.
HUSK at køllen skal hvile i ca 20 min. inden udskæring.
Si saucen og bring den i kog,tilsæt fløden og reducer saucen lidt,smag den
til med salt og peber og gele´.

Skær køllen for lige inden servering og server evt,aspargeskartofler eller
hasselbackkartofler ,halve pærer med tyttebær og evt waldorfsalat til.
Endelig kan du nyde en god rhone´eller bourgogne til.
God fornøjelse og velbekommen

--
Mvh.
mcloud

Denne mail er scannet med Norton antivirus 2006.

Fra : Q

Dato : 28-10-06 00:08

"mcloud" <kim@kiras.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> HUSK at køllen skal hvile i ca 20 min. inden udskæring.
> Si saucen og bring den i kog,tilsæt fløden og reducer saucen lidt,smag den

Stortset enig, dog kan saucen vinde en del med en smule gorgonzola blandet
i..

Og husk!.... Nu du formentlig enten har brugt en god formiddag med geværet,
eller en mindre formue hos slagteren er det synd at forsøge at spare på
kalorierne nogen steder - altså: Brug rigtig piskefløde, ikke madlavnings -
eller kaffefløde.. Og slet ikke det der E-nummer-mix Maizena sælger...

/peter

Fra : Johnny Andersen

Dato : 28-10-06 15:22

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> [...]
> madlavnings -
> eller kaffefløde.. Og slet ikke det der E-nummer-mix Maizena sælger...

Kunne ikke drømme om, at bruge madlavningsfløde.
Her spare vi ikke på kalorierne, når vi skal lave god mad

Med venlih hilsen

Johnny

Fra : Johnny Andersen

Dato : 28-10-06 15:20

> [...]
> hasselbackkartofler ,halve pærer med tyttebær og evt waldorfsalat til.
> Endelig kan du nyde en god rhone´eller bourgogne til.

Tak for din opskrift. Den lyder lækkert.

Med venlig hilsen

Johnny

Fra : Johnny Andersen

Dato : 29-10-06 22:31

> [...]
> hasselbackkartofler ,halve pærer med tyttebær og evt waldorfsalat til.
> Endelig kan du nyde en god rhone´eller bourgogne til.

Vi fik det her til aften. Det smagte super godt - selv ungerne kunne lide
det
Sovsen var den bedste vi nogensinde har fået. Selve køllen var så mør, at
den kunne deles med en gaffel.
Tilberedningen var også en god oplevelse - vi fik et glas rødvin og hyggede
os.
Alt i alt en super oplevelse.
Tror jeg skal ud og kigge efter et rådyr mere
Takker mange gange for god response.

Med venlig hilsen

Johnny

Fra : Erik

Dato : 03-11-06 21:31

> Brun køllen ved 250 grader i ca 15 min.
> Dæmp derefter varmen til 175 og hæld bouilonen ved og steg i ca 1½ time.
> HUSK at køllen skal hvile i ca 20 min. inden udskæring.

Hvis køllen er udbennet og vejer 1 Kg. Hvordan passer det med ovenstående?

På forhånd tak
Erik

Fra : Erik

Dato : 04-11-06 01:12