æltemaskine til brød
Fra : Erling Hansen

Dato : 27-10-06 06:17

Kan man få et par råd om, hvad man skal gå efter, når man er ude efter
en maskine, der kan ælte brød? Sådan, bare ned med ingredienserne, tryk
på knappen, og så er dejen færdig til hævning.
Mvh
Erling

Fra : Jette-Kirsten Larsen

Dato : 27-10-06 11:03

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en maskine, der kan ælte brød? Sådan, bare ned med ingredienserne, tryk
> på knappen, og så er dejen færdig til hævning.

Hej Erling

En kitchenaid er rigtig god For den har motoren lige over det den rører.

se evt. http://international.kitchenaid.com/

Vh
Jette-Kirsten

Fra : Erling Hansen

Dato : 27-10-06 13:17

Jette-Kirsten Larsen <jette-kirsten@jetbil.net> wrote:

> [...]
>
> Hej Erling
>
> En kitchenaid er rigtig god For den har motoren lige over det den rører.

Tak for rådet. Mine anelser gik nok noget i den retning.
mvh
erling

Fra : Max

Dato : 27-10-06 14:03

Hej Erling

> Tak for rådet. Mine anelser gik nok noget i den retning.

Men jeg tror du skal tage Heavy Duty modellen hvis
du tit ælter gærdej.

http://juulshandel.dk/varer.php?gr=KA-

--
Mvh Max

Fra : N/A

Dato : 27-10-06 14:09

Fra : Erling Hansen

Dato : 27-10-06 14:09

Steen Jakobsen <noway@nopost1.tele.xx> wrote:

> "Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
>
> Sådan bruger jeg min bagemaskine, så er det også hævet og klar til brug.
> Dejen bliver bedre end det er lykkedes for mig at lave ved håndæltning, også
> selvom jeg godt ved at de frelste vil mene noget andet.
>
> Steen.

Ja, det er selvfølgelig også en mulighed. Den havde jeg slet ikke
overvejet - men det vil jeg så gøre.
mvh
erling

Fra : Gainsbourg

Dato : 27-10-06 16:23

Nu ved jeg godt at det ikke er lige et du efterspørger, men hvis du vil have
en billigere løsning, så kan man også købe en billig bagemaskine af den
slags man kan få til 300 kr i supermarkederne. Det bruger vi. Man smider
bare ingredientserne i og så ælter og hæver den brødet så det er lige til at
hælde ud og lave boller/brød/flute/pizzabunde af. Før det havde vi en
Ballerup mixer, som nok var 35 år gammel og en fantastisk god og heavy duty
maskine - men som desværre ikke kunne repareres da den til sidst satte ud.
Bagemaskinen kan slet ikke det samme, men det fungerer alligevel ok og man
sparer en arbejdsgang i og med, at den også kan hæve brødet. - Og så er
prisen jo en HELT anden end fx. en Kitchen Aid maskine og måske værd at
overveje hvis man _kun_ skal ælte dej med den.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Erling Hansen

Dato : 27-10-06 17:13

Gainsbourg <isl41688@THORSTENimage.dk> wrote:

> [...]
> prisen jo en HELT anden end fx. en Kitchen Aid maskine og måske værd at
> overveje hvis man _kun_ skal ælte dej med den.

Bagemaskinen er fristende på to felter: prisen, selvfølgelig, og så også
min egen dovenskab, både m. æltning og med rengøring.
Og når vi så kun er to i husholdningen skal der altså noget til at tage
sig sammen med håndæltningen!
mvh
Erling

Fra : Peter Westh

Dato : 27-10-06 20:59

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> Før det havde vi en Ballerup mixer, som nok var 35 år gammel og en
> fantastisk god og heavy duty maskine - men som desværre ikke kunne
> repareres da den til sidst satte ud.

Jeg vil også anbefale en Ballerup mixer. Jeg har købt min på et loppemarked.
Den er fra 1952, og kører perfekt. (Men hvis din kone går op i
boligindretning får du ikke sådan en inden for døren!)

En omtrent tilsvarende, ny maskine er denne:
http://www.electrolux.dk/node35.asp?ProdID=35573

Fordelen med denne type maskine er, at skålen er langt større end på Kitchen
Aid, Kenwood og de andre - den rummer 7 liter. Det betyder at du kan ælte
dej af 2-3 kg mel ad gangen. langt mere end hvad andre køkkenmaskiner til
privatbrug kan klare.

/P

Fra : Kent

Dato : 27-10-06 22:20

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan ælte dej af 2-3 kg mel ad gangen. langt mere end hvad andre
> køkkenmaskiner til privatbrug kan klare.

Jeg kan bakke dig fuldt op! Har samme Electrolux Assistent, tidligere
kaldet Mastermixer, og det er den ultimative æltemaskine. Der findes
ikke noget mere solidt kram.

Kent.

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 29-10-06 23:33

Kent wrote:

> Jeg kan bakke dig fuldt op! Har samme Electrolux Assistent, tidligere
> kaldet Mastermixer, og det er den ultimative æltemaskine. Der findes
> ikke noget mere solidt kram.

Ditto. Assistenten kører på 17. år hjemme hos mig. Bager mindst tre gange om
ugen. Ekstraudstyret fungerer også fint.

--
¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Spang

Dato : 31-10-06 05:38

> [...]

> en maskine, der kan ælte brød? Sådan, bare ned med ingredienserne, tryk
> på knappen, og så er dejen færdig til hævning.

Hvis du vil prøve den billige løsning, så køb en bagemaskine.

Har lige beriget mit køkken med en sådan fra Netto til kr.
150,00 (normalpris 299,00) og den er FREMRAGENDE,
både til æltning og til færdigbagning.

Spang

Fra : Anders Truelsen [824~

Dato : 31-10-06 21:28

Erling Hansen wrote:
> Kan man få et par råd om, hvad man skal gå efter, når man er ude efter
> en maskine, der kan ælte brød? Sådan, bare ned med ingredienserne, tryk
> på knappen, og så er dejen færdig til hævning.

Det var ikke lige det du spurgte efter, men jeg klarer mig fint med en
350W håndmikser og dejkrogene.
Det kræver lidt hånd/arm arbejde med maskinen, men resultatet bliver
perfekt, nu håndælter jeg kun for hyggens skyld

mvh.
anders