dampning
Fra : lhs

Dato : 22-10-06 13:22

Hej

Har lige købt et grydesæt med dampindsats og dampes mine første grønsager,
hvilket jeg umiddelbart synes bliver mere lækre og sprøde end at koge dem,
så det er jo fint.
Nu er mit spørgsmål til inspiration til hvad man kan dampe, og hvad man kan
dampe med feks. fisk dampet i hvidvin, eller grønsager i rødvin eller noget
helt tredie spændende..
Skyd løs hvis I have nogle gode oplevelser og opskrifter.

lars HS

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-10-06 16:20

Lars HS skrev:

> Nu er mit spørgsmål til inspiration til hvad man kan dampe, og [...]

Jeg plejer at dampe broccoli i mikrobølgeovnen med et par spiseskefulde
vand, og den bliver fantastisk grøn og sprød.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 23-10-06 19:19

"lhs" <shane@(fjern)egt2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget helt tredie spændende..
> Skyd løs hvis I have nogle gode oplevelser og opskrifter.

Pak et stykke laks ind i et par dampede blade savoykål sammen med lidt løg,
peberfrugt og krydderier - evt. også lidt flødeost - og damp pakkerne i ...
øh passende antal minutter.

Server det på friskkogt båndpasta. Nam nam

Hilsen Mads