Syltning af chili
Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 17-10-06 12:42

Hej!

Er der nogen af jer, der ved hvordan man sylter chilier. Jeg tænker på de
små man kan købe på glas.

Peter

Fra : Davidsen

Dato : 17-10-06 13:41

"Peter Løhde Svarre" <svarre69@mali.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Er der nogen af jer, der ved hvordan man sylter chilier. Jeg tænker på de
> [...]

Jeg bruger følgende opskrift, dog som regel uden de øvrige grøntsager:

300 g blandede friske chili'er
1 rød peberfrugt
10 fed hvidløg
5 dl hvidvinseddike
3 dl vand
4 spsk sukker
1 spsk salt
6 pillede skalotteløg

Vask chilierne, fjern stilkene og prik dem med en gaffel.
Fjern membraner og kerner fra peberfrugten, snit i tynde strimler.
Pil hvidløg.
Kog eddike, vand, sukker og salt.
Tilsæt hvidløg, chili og skalotteløg. Kog op.
Kom det på rene glas (Evt. m. tilsat Atamon).

(Fra bogen "Lev stærkt", Gyldendal)

Mvh
Davidsen

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 17-10-06 15:47

Hej Davidsen!

Bliver det ikke til en chutney?

Jeg tænkte på at sylte dem hele med stilk og det hele - ligesom dem man
køber i de små glas.

Hilsen
Peter

Fra : Davidsen

Dato : 17-10-06 21:50

> Hej Davidsen!
>
> Bliver det ikke til en chutney?
>
> Jeg tænkte på at sylte dem hele med stilk og det hele - ligesom dem man
> [...]

Nej, de skal ikke koges andet end et øjeblik.
Det bliver bare til syltede chili'er - ligesom dem man køber
Stilk eller ej er en smagssag...

Mvh
Davidsen