mini ferie i prag
Fra : Jakobsen

Dato : 30-11-06 20:56

Hej alle

Vi er 3 tøser der skal til prag i 3-4 dage i juni 2007.

Nogen der har foreslag til hoteller i gåafstand til centrum, gerne i den
billigere ende.

Hilsen Karina

Fra : life hacker

Dato : 30-11-06 21:25

Jakobsen wrote:

> Hej alle

> Vi er 3 tøser der skal til prag i 3-4 dage i juni 2007.

> Nogen der har foreslag til hoteller i gåafstand til centrum, gerne i
> den billigere ende.

Der er lidt forskelligt på dette site:

http://www.a-prague.com/?gclid=CMCM9v_J74gCFQJPQgod-QTJog

Mvh Jarl

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-11-06 21:42

"Jakobsen" <guffy2@mail.tele.dk> wrote in message
> Nogen der har foreslag til hoteller i gåafstand til centrum, gerne i den
> billigere ende.

Hvor langt gider I gå?
Hoteller i centrum er dyre, mens man får det noget billigere 10 minutters
sporvognskørsel derfra.

Jeg har boet et par gange på Amadeus i Zizkov, det er hyggeligt, pænt og
rimelig billigt.
Der er en udmærket restaurant i kælderen, en hyggelig gårdhave, og flere
barer i kvarteret. Der er en garage til sikker parkering.
http://www.stopin-prague.com/hotel-amadeus-dalimilova.acc
Bemærk at der er multiple hoteller i Prag med det navn...

Det eneste city-hotel jeg har boet på er Julis, men det ligger ikke i den
billige ende:
http://www.andel3w.dk/prag-lejligheder/hotel-julis-apartments.shtml
Det er til gengæld rigtig lækre værelser midt på Vaclavske Namesti, de
serverer den bedste morgenmad jeg har oplevet i Prag, og der er adgang til
et fitnesscenter.

Hotel City Centre ligger godt, og jeg har overvejet om det skal prøves næste
gang.
http://www.city-centre.cz/

Hvad skal I lave?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 30-11-06 22:55

"Jakobsen" <guffy2@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi er 3 tøser der skal til prag i 3-4 dage i juni 2007.
>
> Nogen der har foreslag til hoteller i gåafstand til centrum, gerne i den

Skal det være rigtigt billigt og med en rigtig god beliggenhed så er der
dette her:
Pension Unitas
http://www.unitas.cz/

Det er virkelig basis med delt bad og toilet, men beliggenheden er rigtig
god ... og billigt - ca. 550 kr. for 3 personer pr. nat.

Hilsen pernille
--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....

Fra : life hacker

Dato : 04-12-06 12:09

Pernille og Kennet Föh wrote:

> [...]

> Det er virkelig basis med delt bad og toilet, men beliggenheden er
> rigtig god ... og billigt - ca. 550 kr. for 3 personer pr. nat.

I skal lige være klar over, at Unitas "art prison" er delvist lukket for
ombygning til næste efterår.

Så hvilke dele der er åbne og lukkede skal tjekkes, inden der satses på det.

Mvh Jarl

Fra : helle

Dato : 01-12-06 12:01

Det her er ikke super-billigt, men det er det altså ikke, når man vel
bo i cntrum - det her kan varmt anbefales - midt i byen - pænt,
hyggeligt og roligt og rigtig god morgenmad

http://www.salvator.cz/

Fra : Kbh.s amt

Dato : 01-12-06 15:48

Lidt info om Prag.

www.prague-spot.com/

www.andel3w.dk/antuser/danish/default.htm ofte danske studerende. Svarer
hurtigt på mail. Kan skaffe hotel m.m.
www.pis.cz/a/
www.aroundprague.cz/

www.ambi.cz/ambi_pastafresca_kontakt_eng.php Italiensk. Virkelig god mad,
men noget støj p.g.a. rummene. Ligger i kælderen. Adressen er: Celetna 11.
Gågaden fra Krudttårnet mod den store plads. Se menukortet.

www.npivovar.cz/index.php?page=en lille bryggeri i byen, rimelig tæt på
centrum. God mad. Se prislisten.

Tager selv til byen på søndag.

God tur.