Canon PIXMA MP750 vil ikke printe sort?!
Fra : Jacob

Dato : 30-11-06 16:41

En lidt lang, men uddybende historie:
Jeg købte i august sidste år en MP750 multimaskine, som på det seneste under
ingen omstændigheder vil printe sort. Jeg indrømmer blankt, at jeg har brugt
uoriginale patroner til den, og det gik fint med første sæt. Patronerne har
jeg købt af en fyr, som sælger dem i hobetal på QXL, nogle af jer har
sikkert også handlet med ham. Jeg printer som regel en lille smule hver dag,
men den kan da godt stå et par dage, uden at blive brugt.

Da jeg skulle skifte den store sorte patron sidst, ville den nye pludselig
ikke virke. På testprintet virker det simpelthen som om, der slet ikke er en
sort patron i, for den linie hvor den skulle vises, mangler bare. Jeg
henvendte mig til sælgeren, som ikke kunne forklare problemet udover, at
mine dyser kunne være tilstoppede. Efter utallige rensninger som ikke hjalp,
sendte han mig 2 nye sorte patroner, som heller ikke virker. Efter endnu en
henvendelse, hvor han forsikrede mig om at patronerne burde være ok, prøvede
jeg så for sjov at købe en 100% original patron, men den virker heller
ikke...

En kammerat foreslog mig at prøve at rense dysen manuelt, ved at dryppe
sprit 93% på dysen og lave et print, for at fortynde en evt. forstoppelse,
men det har efter gentagne forsøg ikke hjulpet.

Det er kun den sorte, som SLET ikke virker, men jeg synes generelt at
kvaliteten svinger noget på de andre farver også, når jeg laver testprint.
Nogle gange er "bjælkerne" ret solide, andre dage er de noget udtværede.

Går ud fra, at printeren er i stykker...? Men er det fordi jeg har brugt
uoriginale patroner? Eller kan det være fordi, jeg kører patroner for meget
i bund, før jeg skifter dem? Har andre oplevet noget lign. med enten
originale eller uoriginale patroner?

Mvh Jacob

Fra : Kim S

Dato : 30-11-06 19:30

"Jacob" <sp@mmeallyouwant.ok> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget
> i bund, før jeg skifter dem? Har andre oplevet noget lign. med enten

Har en Pixma 4000. Har ALTID kørt med uoriginale patroner,
og den fungerer fejlfrit.

Mvh, Kim

Fra : goofy

Dato : 30-11-06 19:41

Hejsa
> Har en Pixma 4000. Har ALTID kørt med uoriginale patroner,
> og den fungerer fejlfrit.

Har kørt med uoriginale med det resultat at den gule farve stoppede.
kører ikke med uoriginale mere.
Har desuden haft samme oplevelse med en HP PRINTER.

Steen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-11-06 20:56

Kim S skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Har en Pixma 4000. Har ALTID kørt med uoriginale patroner,
> og den fungerer fejlfrit.
> Mvh, Kim

Også her - den har kørt perfekt i flere år nu - og der har aldrig
været nogle problemer - virker perfekt både til tekstuskrift og
udskrift af foto - jeg har efterhånden brugt mange sæt - og
bortset fra det medfølgende sæt, så har det udelukkende været
u-originale fra ham her:

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=413872520

Men selvfølgelig kan der være nogle u-originale, der er dårligere
end andre.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Anders Pedersen

Dato : 30-11-06 19:44

Jacob skrev:
> [...]
> uoriginale patroner? Eller kan det være fordi, jeg kører patroner for meget
> i bund, før jeg skifter dem? Har andre oplevet noget lign. med enten

Det jeg kan læse af det så har printhovdet taget skade af brug af
brug af uorginalt blæk.
Der er 2 mulighed det er neten hvis det kan svare sig en nyt
printhovdet.
Eller en helt ny printer, da printhovdet koster ca det samme en helt ny
printer.

Fra : Max

Dato : 30-11-06 19:56

Hej Jacob

> [...]
> patroner for meget i bund, før jeg skifter dem? Har andre oplevet
> noget lign. med enten originale eller uoriginale patroner?

Egentlig tror jeg ikke det har noget med original kontra uoriginal
patroner at gøre, fejlen kan ligge i at du har kørt med en tom
patron, så kan printerhovedet brænde af da det så ikke køles
af blækstrømmen.

--
Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-11-06 21:00

Jacob skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]

Jeg vil gætte på, at problemet ligger her ?

Det vil nok give problemer både med originale og u-originale ?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jacob

Dato : 01-12-06 01:38

Jan Vestergaard wrote:

> Jeg vil gætte på, at problemet ligger her ?
>
> Det vil nok give problemer både med originale og u-originale ?

Hej...
Flere af jer har peget på ovenstående, og det lyder ganske sandsynligt, at
det er problemet.
Øv.... det var sgu dyre lærepenge. Jeg brugte netop en sjat penge på noget
ordentligt, da jeg købte den, og så mishandler jeg den efter godt et år...

Nå, jeg tror ikke jeg vil sende den til rep, for det kan nok ikke betale
sig, så nu har jeg en meget klodset scanner! Vil købe en ny printer, og
passe MEGET bedre på denne.

Tak for jeres hjælp.
Mvh Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-06 20:00

> [...]
dag,
> men den kan da godt stå et par dage, uden at blive brugt.

Klip....

Jeg kører selv med en IP4000, og har et par gange oplevet, at når jeg har
skiftet den patron, og den ikke rigtigt vil "slippe" blækket, så har jeg
hevet patronen ud igen og "malket" den, sådan at forstå, at jeg vender
blæktanken opad, og klemmer en 8-10 gange på selve blæktanken, så der ryger
et par dråber ud af fødehullet ( husk masser af køkkenrulle), så monterer
jeg patronen igen, og det kører
Dette er forekommet 3-4 gange ud af 100+ patroner, så ikke det store
problem, bare gør det så snart du opdager det, ellers er det rigtigt som Max
siger. Printhovedet svider af fordi det ikke bli'r kølet.

mvh Ebbe