Mindre syrlig æblejuice
Fra : Bjørn G

Dato : 01-10-06 15:38

Hej gruppe
Jeg er på jagt efter en æblejuice/most som ikke er så syrlig som mange af de
produkter der at at finde i supermarkederne.

Er der nogen der har erfaringer på det område?

Fra : Anita

Dato : 01-10-06 16:41

"Bjørn G" <kool@stadig_tata_stiv.dk> skrev

> Jeg er på jagt efter en æblejuice/most som ikke er så syrlig som mange af
> de produkter der at at finde i supermarkederne.
>
> Er der nogen der har erfaringer på det område?

Vi købte engang en ufiltreret æblejuice i karton (samme form som
mælkekarton). Den var MEGET sød. Husker desværre ikke navnet. Måske andre
kan hjælpe videre.

Venligst Anita

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 01-10-06 18:41

Anita <anitaoestX@Xgmail.com> wrote:

> "Bjørn G" <kool@stadig_tata_stiv.dk> skrev

> Vi købte engang en ufiltreret æblejuice i karton (samme form som
> mælkekarton). Den var MEGET sød. Husker desværre ikke navnet. Måske andre
> kan hjælpe videre.

UrteKram har 3/4 liters kartoner med (udenlandsk) ufiltreret æblejuice
(har ikke været koncentreret). Jeg husker den dog ikke som supersød. En
kort overgang kunne man også få ufiltreret æblejuice fra Fejø cider på
glas (den var ret god).

Fra : Mikael Skovby Hansen

Dato : 02-10-06 06:37

Min favorit er Frugtavlermost. Fakta solgte den på et tidspunkt som en Her
og Nu vare, så hvis du er heldig er der måske en rest tilbage. Ellers kan
den måske findes hos din lokale grønthandler (det er der hvor jeg køber min
p.t.), men check lige sidste salgsdato inden du køber. Det er min erfaring
at den bliver ringere i smagen når den nærmer sig den sidste måneds
"holdbarhed".

Mvh
Mikael S. Hansen

P.S. Frugtavlermost er filtreret.

Fra : Kent

Dato : 02-10-06 10:30

> [...]
> de produkter der at at finde i supermarkederne.
>
> Er der nogen der har erfaringer på det område?

Du kan da bare fortynde den med lidt vand.

Vi drikker multivitaminjuice, men jeg hælder lige lidt vand
i glasset først. Ellers kan jeg have svært ved at tåle det.

Kent.

Fra : Bjørn G

Dato : 05-10-06 21:06

>Du kan da bare fortynde den med lidt vand.
>
> Vi drikker multivitaminjuice, men jeg hælder lige lidt vand
> i glasset først. Ellers kan jeg have svært ved at tåle det.
>
> Kent.

Hej Kent
Den skal bla "fortyndes" med lidt gin
Det er netop pga at man bliver så sur i maven, at jeg leder efter en med
lidt
mindre syreindhold, der tror jeg vi er i samme nåd ¨

Tak til alle for forslag, jeg skal en tur ud på markedet og smagsprøve i
morgen

Kærlig hilsen Bjørn

Fra : Kaenguru

Dato : 03-10-06 13:26

Bjørn G wrote:
> Hej gruppe
> Jeg er på jagt efter en æblejuice/most som ikke er så syrlig som mange af de
> produkter der at at finde i supermarkederne.
>
> Er der nogen der har erfaringer på det område?

Synøves Specialiteter laver en fantastisk (og sød) æblemost på
glasflaske. Skal opbevares på køl også inden åbning. Indtil nu har
jeg kun set den i grossist-markedet Inco, hvor alle desværre ikke kan
handle. Men se evnt.deres hjemmeside: http://www.synoeves.dk/

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 03-10-06 13:31

Kaenguru wrote:

> [...]
> glasflaske. Skal opbevares på køl også inden åbning. Indtil nu har
> jeg kun set den i grossist-markedet Inco, hvor alle desværre ikke kan

Hos LIC i Herlev kommer der en gut fra Synnøve torsdag til lørdag. Han
sælger ud over æblemosten også smør fra Ingstrup Mejeri, som dels smager som
smør smagte i gamle dage og dels er kærnet istedet for centrifugeret og
derfor er blødere selvom det kommer lige ud af køleskabet.

Og nej, de checker ikke om man er medlem

Ebbe

Fra : Ole Stigaard

Dato : 05-10-06 21:12

Sun, 01 Oct 2006 16:37:58 +0200, Bjørn G <kool@stadig_tata_stiv.dk> skrev:

> [...]
> af de
> produkter der at at finde i supermarkederne.
>
> Er der nogen der har erfaringer på det område?

Vi køber en økologisk mild juice, Voelkel Milder Apfelsaft. Den er
ufiltreret og meget smagskraftig. Til gengæld meget syrefattig. Vi får den
fra en importør, men du kan sikkert finde den i den nærmeste helsekost
eller bede dem bestille den hjem til dig. Solhjulet har den i
sortimentet...

Ole