Simpel opskrift på blommegrød søges
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 24-09-06 20:34

Hej

Jeg har lige plukket et ordentligt bundt blommer hos mine forældre og
kunne godt bruge en opskrift på blommegrød, nogen der ligger inde med en
simpel opskrift?

/Brian Bendtsen

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 25-09-06 13:55

"Brian Bendtsen" <kontakt@bendtsen-solutions.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har lige plukket et ordentligt bundt blommer hos mine forældre og
> kunne godt bruge en opskrift på blommegrød, nogen der ligger inde med en
> simpel opskrift?

Der er ikke meget der er nemmere end at lave frugtgrød.
En lille smule vand i gryden så det ikke brænder på, frugt i, smag til med
sukker og jævn med kartoffelmel. Mængden står på pakken, ja husk også at
koge.

Steen.

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 25-09-06 16:25

Steen Jakobsen skrev:
> [...]
> sukker og jævn med kartoffelmel. Mængden står på pakken, ja husk også at

Det lyder lidt nemmere end dem jeg fandt på nettet, der skulle både
vanilie, kanel og alt muligt i.

/BB

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 25-09-06 17:17

> Det lyder lidt nemmere end dem jeg fandt på nettet, der skulle både
> vanilie, kanel og alt muligt i.
>
> /BB

Det har jeg aldrig fået til blommegrød, det har i forvejen så fin en smag at
jeg aldrig vil komme andet i end sukker og jævning. I æblegrød skal der
derimod også vanillie i.

Steen.

Fra : Martin Johansen

Dato : 25-09-06 21:56

Steen Jakobsen <noway@nopost1.tele.xx> skrev:

>"Brian Bendtsen" <kontakt@bendtsen-solutions.dk> skrev i en meddelelse

>Der er ikke meget der er nemmere end at lave frugtgr?d.
>En lille smule vand i gryden s? det ikke br?nder p?, frugt i, smag til med
>sukker og j?vn med kartoffelmel. M?ngden st?r p? pakken, ja husk ogs? at
>koge.

Jeg bryder mig ikke om kartoffelmel i blommegrød. Det bliver lidt
splattet, når man koger det.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 26-09-06 00:24

"Martin Johansen" <m@j.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg bryder mig ikke om kartoffelmel i blommegrød. Det bliver lidt
> splattet, når man koger det.

Kartoffelmelsjævning skal ikke koge, så bliver det "langt" = elastisk.
Frugt + vand + sukker koger op, gryden tages af blusset og kartoffelmel
udrørt i lidt vand tilsættes under omrøring.

Hvis man vil koge jævningen med, kan man bruge majsstivelse, f.eks. Maizena.

Hilsen inger