Saftcentrifuge
Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-09-06 15:47

Hej,

Er der nogen herinde der har sådan en saft-centrifuge?

Kan jo ikke undvære den daglige juice til morgenmaden, og hygger for
tiden med Brämhults friskpressede juicer - som er super lækre. Prisen
er måske også lidt høj, men betaler nu gerne for frisk og lækker
kvalitet.

Den anden dag i supermarkedet kom jeg lige forbi den her:

http://tinyurl.com/p7ggn

Den ser jo rimelig smart ud, men jeg tænkte - hvor bøvlet er sådan en
i daglig brug? Kan man bare kaste appelsiner i den - og så gør den
resten? Hvor besværlige er de at gøre rene er der en masse
krinkelkroge hvor man skal fiske frugtkød ud osv?

Nogen der erfaring med sådan en - eller tilsvarnede?

hilsen Lars

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-09-06 17:49

Lars Knudsen skrev:

> Kan man bare kaste appelsiner i den - og så gør den resten?

Den skræller ikke appelsinerne, men den laver saft ud af det man
propper i den (appelsiner, gulerødder, æbler, rødbeder, ...).

> Nogen der erfaring med sådan en - eller tilsvarnede?

For en 25-30 år siden havde vi en frugtpresser/saftcentrifuge, og
de er muligvis blevet smartere siden, men det var noget af et hyr
at gøre den ren, og efter forholdsvis få måneder endte den som
hyldefyld. Der skal virkelig en overbevisende demonstration til
at jeg vil købe en saftcentrifuge i dag (selv om jeg osse synes at
juicerne fra Valsølille/Brämhults er lige dyre nok)...

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-09-06 19:20

On Sun, 24 Sep 2006 16:49:11 +0000 (UTC), Klaus Alexander Seistrup
<klaus@seistrup.dk> wrote:

>hyldefyld. Der skal virkelig en overbevisende demonstration til
>at jeg vil købe en saftcentrifuge i dag (selv om jeg osse synes at
>juicerne fra Valsølille/Brämhults er lige dyre nok)...

Ja det er også der jeg er - selv uden at have ejet en...

** Lars

Fra : Peter Westh

Dato : 24-09-06 19:05

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
> Nogen der erfaring med sådan en - eller tilsvarnede?

Jeg har en braun saftcentrifuge af lidt ældre dato. Klaus har ret i at den
er omstændelig at gøre ren, men det er nu mest filteret i selve centrifugen
der skal skylles igennem, resten går fint i oplvaskemaskinen Jeg bruger den
jævnligt, men ligefrem at gøre det til en del saf morgenritualet ville være
for meget.

Men forøvrigt kan man ikke bruge den til citrusfrugter. Hvis det er
appelsinjuice du drikker om morgenen må der være andre apparater der er
bedre.

/P