fiaka gullasch
Fra : Leif

Dato : 20-09-06 08:13

Har nogle en opskrift på denne specielle gullasch?

mvh
Leif

Fra : Jakob

Dato : 20-09-06 18:49

> Har nogle en opskrift på denne specielle gullasch?

Hvad går den sådan nogenlunde ud på?
Har aldrig hørt om den.... og jeg er gulyás-nørd

Jakob

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-09-06 19:51

> Hvad går den sådan nogenlunde ud på?
> Har aldrig hørt om den.... og jeg er gulyás-nørd

Jeg mener at vide at en fiaka er en hestevognsdrosche i Vien - så mon ikke
det drejer sig om gullasch lavet af hest ?

Andreas M. Hansen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-09-06 16:01

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> on onsdag 20. september 2006 at
20:51 +0100 wrote:
>Jeg mener at vide at en fiaka er en hestevognsdrosche i Vien - så mon
>ikke
>det drejer sig om gullasch lavet af hest ?

Lyder tænkeligt - og ret godt

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Leif

Dato : 21-09-06 22:40

Frank Løkkegaard skrev:

> Lyder tænkeligt - og ret godt

Ganske rigtig fiaka er hestedroche i Wien og fiakagullasch er gullasch
for kusken men ikke lavet af hest. Oksekød og semmelknödel m.m.

Jeg har fundet indtil flere opskrifter siden min forespørgsel. De fleste
var i:

http://www.chefkoch.de/

http://www.chefkoch.de/rezept.php

hvor der under Europa findes opskrifter fra de enkelte lande ogå Østrig

mvh
Leif