økologiske vare + hvedefrit
Fra : Søren Jacobsen

Dato : 12-09-06 17:49

hej alle

er der nogle herinde der har links tips til hvor der er godt og billigt at
handle øklogiske
samt hvedefrie produkter...
helst på sjælland eller netshop
har tjekket den i blågårdsgade samt den på kongevejen på frederiksberg

Mvh Søren & Sionhan

Fra : Peter Westh

Dato : 13-09-06 12:48

"Søren Jacobsen" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> samt hvedefrie produkter...
> helst på sjælland eller netshop
> har tjekket den i blågårdsgade samt den på kongevejen på frederiksberg

Det kommer lidt an på hvad du præcis er ude efter?

For så vidt varerne kan købes i velassorterede supermarkeder, er det det
billigste. Her kan man snildt få diverse produkter af spel, hirse, boghvede,
ris, quinoa osv. Irma og Brugsen har efer min erfaring det største udvalg.
Irma har en italiensk majspasta der er enormt god.

En anden mulighed er http://www.egefeld.dk/, men det er måske den du har
besøgt?

Hvis det er specifikt glutenfri produkter du er ude efter er Irma det bedste
sted at købe jyttemel. Mere specielle ting (glutenfrit brød, kiks osv) skal
man i specialbutikker efter, her ser http://diaetbutikken.dk/index.php god
og billig ud (har dog ikke prøvet at handle der). Men det er ikke øko.

Afhængig af hvor du bor er Årstidernes gårdbutik i Krogerup et besøg værd:
http://www.aarstiderne.com/butikker/krogerup . Man kan også bestille til
døren, men leveringsomkostningerne er lovlig høje.

Er det mel du søger er der en del at spare ved at købe større mængder, 5 kg,
eller derovre. De fleste helsebutikker tager femkilos Aurionmel hjem på
bestilling.

MVH

Peter